جاباما
۲۲۵۳۹۵
۲ نظر
۵۰۳۴
۲ نظر
۵۰۳۴
پ

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس

شهرهای متروکه در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارند، اما وضعیت شهر متروکه آپیس ایتالیا کمی متفاوت است. تصاویری منتشرشده از این شهر نشان می‌دهد که مدت‌ها است کسی به اینجا نیامده است.

وب‌سایت فرادید: شهرهای متروکه در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارند، اما وضعیت شهر متروکه آپیس ایتالیا کمی متفاوت است. تصاویری منتشرشده از این شهر نشان می‌دهد که مدت‌ها است کسی به اینجا نیامده است.

به نقل از دیلی‌میل، شهر متروکه ایتالیا مدت‌ها پیش توسط درگیری‌های آن زمان و بلایای طبیعی خالی از سکنه شد. حالا تصاویری نسبتا ترسناک از آن منتشر شده که نشان می‌دهد زمان کاملا این شهر را فراموش کرده است. شهر قدیمی «آپیس» در استان «بِنِوِنتو» یک نمونه از شهرهایی است که تمامی سکنه‌ی آن چمدان‌های خود را بسته و به یک‌باره از این شهر رخت بستند. آن‌ها دیگر هرگز به این شهر بازنگشتند تا غبار زمان بر آن بنشیند.

ترسناکی آن تا حدودی به این خاطر است که ظاهر کلی شهر تمیز و زیبا است، اما کسی در آن زندگی نمی‌کند؛ شاید ارواح تنها ساکنان آن باشند. آپیس در جنوب شهر بنونتو واقع شده است. این شهر در دوران باشکوه امپراتوری روم ساخته شد. معماری شهر به قرن هشتم بازمی‌گردد. سکه‌های باستانی، مجسمه‌های افراد مشهور آن دوران و بقایای سفال‌ها را تقریبا می‌توان با کمی جستجو در هر جای شهر دید. این شهر تا قرن بیستم میلادی هم از نظر تجاری بسیار فعال بود، اما حالا دیگر خالی از سکنه است.

آپیس نام خود را از یکی از اشراف رومی که البته شکم‌پرستی مشهور هم بود، وام گرفته است. مارکوس گاویوس آپیسیوس Marcus Gavius Apicius نویسنده اولین کتاب آشپزی رومی است که نامش بر روی این شهر مانده است. این روستا حالا مانند یک موزه بدون سقف است؛ موزه‌ای که در گذر زمان متوقف شده است. مخروبه‌های خانه‌ها، کافه‌های و پل‌های شهر هنوز به همان‌طور مانده و مجسمه‌های شهر احساس تنهایی می‌کنند.

قلعه شهر درست مانند استحکامات نظامی آن زمان دارای یک زندانی زیرزمینی و تونل‌هایی برای فرار در مواقع اجتماعی است. آپیس در ۷۰ کیلومتری شمال شرق ناپل واقع شده و در آن دوران، هزاران نفر در آن زندگی می‌کردند. قرن‌ها همه چیز به همین منوال پیش رفت تا اینکه در سال ۱۹۶۲ میلادی، دو زلزله شدید در آپیس رخ داد و ۱۷ نفر هم جان باختند. افرادی که جان سال بدر برده بودند به منطقه‌ای امن‌تر سفر کردند. مقامات ایتالیا حدود ۶۵۰۰ نفر را از این شهر کوچک تخلیه کرده و به شهر مجاور انتقال دادند. منطقه جدید به روستای قبلی کاملا اشراف دارد.

در این بین، تنها چند نفر از ساکنان زیر بار نرفتند و گفتند که به آپیس متعهد هستند. شهردار آپیس نیز از جمله آن افراد بود. سرانجام او و ساکنان دیگر در این شهر ماندند، اما به خاطر اتفاقات تلخ و بلاهای طبیعی به تدریج همه از این شهر رخت بستند. آخرین نفری که با آپیس خداحافظی کرد، آرایشگری پیر بود که مغازه‌اش را در سال ۲۰۱۲ تعطیل کرد.

شهرهای متروکه در ایتالیا کم نیستند. سن پیترو اینفین، روسچینو و پُمپِی از جمله دیگر شهرهای کوچکی هستند که حالا خالی از سکنه هستند.


شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس
کلیسایی متروکه در کروچه؛ ساکنان پس از جنگ جهانی دوم به تدریج این شهر را ترک کردند

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس
San Pietro Infine

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس
آپیس، شهر ارواح

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس
آرایشگاه شهر تا سال ۲۰۱۲ فعالیت می‌کرد

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس
مارتئا وچیا یکی دیگر از شهرهای متروکه ایتالیا است

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس
Roscigno

شهر ارواح؛ آرایشگر پیر هم رفت! +عکس
روستای کروچه


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      چندتا دلال و زمین خوار ایرانی بفرستید اونجا با چندتا دفتر معاملات ملکی همچین آبادش میکنن که از رم ایتالیا بیان اونجا ویلا بخرن

    • بدون نام

      حالا اگه این شهر توایران بود هرچی معتاده توش جمع می شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج