۲۲۵۸۵۷
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است

بدیهی است تصور کنیم زمانی که یک فرد به شهرت می رسد، فرصت های مالی فراوانی در مقابل او قرار می گیرد اما اینکه پول و شهرت به واسطه حضور در شبکه های اجتماعی برای افراد ایجاد شود، اتفاق جدیدی است.

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است





هفته نامه عصر ارتباط - میثم لطفی: آمار نشان می دهد در فاصله سال های 2010 تا 2014 میلادی تعداد اعضای شبکه های اجتماعی در جهان تقریبا دو برابر شد و در حالی که در ابتدای دهه جاری 970 میلیون نفر در این قبیل فضاها حضور داشتند، جمعیت آنها در پایان سال گذشته از 1.8 میلیارد نفر هم فراتر رفت.

کارشناسان پیش بینی می کنند سال 2016 میلادی 2.13 میلیارد نفر از مردم جهان عضو شبکه های اجتماعی باشند و تعداد آنها در سال 2018 به 2.5 میلیارد نفر برسد.

این افراد که بخش اعظم آنها را مردم عادی تشکیل می دهند، هر روز حجم گسترده ای از اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و در جریان آخرین اخبار و اطلاعات دیگران هم قرار می گیرند.

حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی موجب شده مراکز بازاریابی این فضا را بهترین عرصه برای تبلیغ کالا و افزایش درآمدهای خود بدانند اما برخی کاربران عادی با استفاده از این پلتفرم های اجتماعی توانستند به شهرت جهانی برسند و برخی دیگر هم از این فرصت استفاده کردند تا درآمدهای خود را بیشتر کنند. در این میان افراد خوش اقبالی هم بودند که به صورت همزمان هر دو مورد مذکور را به دست آوردند.

بدیهی است تصور کنیم زمانی که یک فرد به شهرت می رسد، فرصت های مالی فراوانی در مقابل او قرار می گیرد اما اینکه پول و شهرت به واسطه حضور در شبکه های اجتماعی برای افراد ایجاد شود، اتفاق جدیدی است.

به هر حال این روزها باید به گونه دیگری به شبکه های اجتماعی و ابزارهایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، Tumblr، Vine و دیگر فضاهای مشابه نگاه کرد. اگرچه در حالت عادی این ابزارها شباهت زیادی به یکدیگر دارند و قابلیت های مشابه را در اختیار مشترکان خود قرار می دهند اما استفاده درست از آنها می تواند تحولاتی را به همراه داشته باشد. در اینجا زندگی هفت نفری بازگو می شود که به واسطه حضور در شبکه های اجتماعی توانستند به شهرت و ثروت زیادی دست پیدا کنند.

سوزان بویل

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است

از وقتی که ویدیوی سوزان بویل در سایت یوتیوب شهرت یافت به یک خواننده جهانی تبدیل شد. او نخستین بار کلیپی با عنوان زیر را روی یوتیوب گذاشت: «یک خواب را خواب دیدم.»

این موسیقی پیش تر به وسیله گروه Les Miserables در مسابقه استعدادیابی Got Talent بریتانیا برگزار شده بود اما این زن ۴۷ ساله که اصلیت اسکاتلندی دارد، بار دیگر این موسیقی را به صورت ساده و بدون ضبط استودیویی اجرا کرد و آن را روی یوتیوب گذاشت اما طولی نکشید که همین اتفاق موجب شد صدای بویل به گوش جهانیان برسد و با استقبال گسترده مردم مواجه شود.

زمانی که بویل این ویدویو را ضبط می کرد بیکار شده بود اما چند هفته پس از انتشار این کلیپ اینترنتی با خیل گسترده تماس های تلفنی مواجه شد. او ظرف مدت کوتاهی توانست به واسطه آگهی های تبلیغاتی و قرارداد تازه خود برای ضبط موسیقی، هشت میلیون دلار درآمد کسب کند.

او هم اکنون به عنوان یکی از خوش اقبال ترین خواننده ها در جهان هم معرفی شده است. هر بار که بویل کنسرتی را برگزار می کند، در ابتدا برای مخاطبان خود توضیح می دهد که چگونه شبکه های اجتماعی توانستند او را به چنین موفقیتی برسانند و صدای او را کشف کنند.

بریتنی فورلان

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است

این روزها فولان را با بیش از ۹ میلیون دنبال کننده، بزرگترین ستاره در شبکه اجتماعی Vine می شناسند. این شخصیت که به یکی از سرشناس کمدین ها در جهان تبدیل شده است، نخستین گام های خود را در همین شبکه اجتماعی برداشت. شبکه اجتماعی Vine به گونه ای ساخته شده است که به مشترکان خود امکان می دهد تصاویر ویدیویی شش ثانیه ای را به اشتراک بگذارند.

فورلان از همین فرصت استفاده کرد و تصاویر کمدی و خنده دار خود را که هر کدام در شش ثانیه تنظیم شده بود با دیگر اعضای Vine به اشتراک گذاشت. همین فرآیند موجب شد او سال گذشته قراردادی ۱۰ میلیون دلاری با یکی از شبکه های تلویزیونی آمریکا منعقد کرده و برای آنها در موقعیت های کمدی نقش آفرینی کند.

او معتقد است هیچ اهمیتی ندارد مردم جهان چه استعدادی دارند. مهم این است که بتوانند از طریق ابزارهایی که در اختیار دارند، استعداد خود را به دیگران معرفی کنند. فرصت هرگز بدون تلاش برای هیچکس به وجود نمیآید و هر فرد بايد ایده ها و نظرات خود را در فرمت قابل قبول به جهانیان ارایه دهد. او میگوید با همین تفکر و بدون هیچگونه پشتوانه مالی تصاویر شش ثانیهای را تهیه کرده و هماکنون تا این اندازه شهرت یافته است.

کِیت آپتون

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است

این روزها اگر نام کِیت آپتونرا در اینترنت جستوجو کنید، هزاران سایت، اطلاعات و مشخصات او را نمایش میدهند. اما باید گفت تا مدتی قبل هیچکس او را نمیشناخت. او برای ماه ها بیکار بود و تمام روز خود را به دنبال کار میگشت. در این میان چند تصویر ویدیویی روی یوتیوب قرار داده بود و هرگز تصور نمیکرد همین تصاویر بتوانند مسیر زندگیاش را تغییر دهند.

یکی از این ویدیوها مربوط به زمانی میشد که آپتون در مسابقه ورزشی Clippers حضور یافته بود و توانسته بود بهتر از دیگر شرکت کنندگان ظاهر شود. این ویدیو مدت کوتاهی پس از انتشار از سوي میلیونها نفر در سراسر جهان مشاهده شد و طولی نکشید که آپتون در صفحه شخصی خود روی تويیتر بیش از ۱۷۰ هزار دنبالکننده را پوشش داد. این روزها آپتون دیگر بیکار نیست و در عوض ده ها نفر برای او کار میکنند. آپتون به واسطه نمایش استعداد خود در زمینه ورزش، چند قرارداد همکاری بزرگ امضا کرد و هم اکنون در شهر لس آنجلس مربی یک گروه ورزشی شده است.

ودلی استایم

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است

باید توجه داشت که حتی ورزشکاران هم سراغ شبکه های اجتماعی میروند تا هواداران بیشتری را به سمت خود بکشانند و توجه آنها را جلب کنند. ودلی استایم، از بازیکنان فوتبال که در یک تیم محلی حضور داشت، یک روز تصمیم گرفت از مهارتهای خود تصویر ویدیویی تهیه کند و آن را روی یوتیوب بگذارد.

زمانی که او این تصاویر را تهیه میکرد، این هدف را در سر خود میپروراند که هنگام بازی در این تیم محلی بتواند با تشویق هرچه بیشتر اطرافیان مواجه شود. اما ویدیوی مذکور ظرف مدت کوتاهی جهانی شد و پس از آنکه همگان با استعدادهای استایم آشنا شدند، درخواست های گسترده برای جذب او ارسال شد. این مرد جوان سرانجام با مرکز Virginia Tech قراردادی منعقد کرد و به استخدام رسمی آنها در آمد. از آن زمان او نام خود را به پدر نیکولاس تغییر داده و تصور میکند فصل تازهای در زندگی اش آغاز شده است.

قرارداد استایم با مرکز Virginia Tech به ارزش ۱۰ میلیون دلار منعقد شد تا نام او به عنوان یکی از میلیونرهای دنیای شبکه های اجتماعی معرفی شود.

آملیا اولمن

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است

این نام شاید چندان شناخته شده نباشد، اما بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه او را میشناسند. او از ابتدا شیفته فرهنگ پاپ و افراد سرشناس در این حوزه بود. از زمانی که اولمن تصمیم گرفت بهصورت متفاوت زندگی خود را ادامه دهد، ظرف مدت کوتاه صفحه شخصی او در اینستاگرام بیش از ۶۵ هزار هوادار را جذب کرد. پیش از این اتفاق اولمن به تحصیل در حوزه زبانشناسی، هشتگ و تصاویر سلفی مشغول بود و مطالعات اجتماعی فراوانی در این زمینه انجام داده بود. او در این تحقیقات سعی کرده بود نشان دهد هر یک از افراد مشهور در جهان چگونه از این ابزارهای اجتماعی بهره میبرند و براي مثال، عکس سلفی خود را در چه حالت هایی منتشر میکنند تا بیشترین مخاطب را داشته باشد.

اولمن پس از کسب نتایج دقیق در این زمینه، از آنها در زندگی شخصی خود استفاده کرد و سرانجام توانست به یکی از مشهورترین کاربران در اینستاگرام تبدیل شود. او هماکنون به مشهورترین کارشناس حوزه شبکه های اجتماعی نیز تبدیل شده و مرکز تحقیقاتی ABI با او قراردادی منعقد کرده است تا در پروژه های تحقیقاتی خود روی شبکه های اجتماعی و رسانه ای از مهارت اولمن کمک بگیرد.

الکس لی

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است

به نظر شما این امکان وجود دارد که یک فرد به صورت کاملا تصادفی مشهور شود؟ اگر داستان زندگی الکس لیرا بخوانید به این پرسش پاسخ مثبت خواهید داد. این روزها میگویند این جوان فردی است که به صورت کاملا غیرعمد از طریق تويیتر شهرت جهانی پیدا کرد و مسیر زندگی اش عوض شد.

لی یکی از فروشندگان سوپرمارکت زنجیرهای Target بود. یک روز که او در حال کار کردن بود، یکی از مشتریها از او عکس گرفت و با ضمیمه کردن جمله یکی از نویسندگان مشهور آن را روی اختصاصی خود گذاشت. سپس یکی از دوستان این کاربر تصویر مربوطه را روی Tumblr منتشر کرد و طولی نکشید که این عکس دست به دست انتشار یافت تا الکس لیبدون آنکه متوجه شود، به شهرت جهانی برسد. گفته میشود ظرف سه ساعت اولی که این عکس روی تويیتر قرار گرفت، بیش از ۸۰۰ هزار بار تويیت شد.

به تناسب آن هشتگی با نام #AlexFromTarget در همین شبکه اجتماعی منتشر شد و کاربران کامنتهای خود را متناسب با آن منتشر کردند. الکس لیاز تمام این اتفاقات بیخبر بود و زمانی که پایان آن روز کاری به خانه برگشت و سراغ صفحه خود در تويیتر رفت، متوجه شد صدها هزار نفر عکس او را به اشتراک گذاشته اند. این اتفاق موجب شد از این جوان مشهور در برنامه تلویزیونی Ellen Show دعوت شود. در همین برنامه به الکس لی پیشنهاد شد به عنوان بازیگر فعالیت خود را آغاز کند و طولی نکشید که او وارد کلیپهای موسیقی و فیلمهای سینمایی شد. این جوان هم اکنون به عنوان یکی از مشهورترین بازیگران آمریکایی شناخته میشود.

نِش گریِر

میلیاردرشدن با شبکه های اجتماعی ممکن است

این جوان یکی از کاربران پروپا قرص شبکه اجتماعی Vine بود و علاقه زیادی به تصاویر شش ثانیهای طنز و خنده دار در این فضا داشت. اگرچه ممکن است نام او را تاکنون نشنیده باشید، اما بسیاری از جوانان آمریکایی و اروپایی به خوبی گریِر را میشناسند. صفحه او در شبکه اجتماعی Vine هم اکنون بیش از ۱۲ میلیون دنبالکننده دارد. او همچنین هشت میلیون دنبال کننده در اینستاگرام را جذب کرده است و از دیگر رکوردهایش میتوان به چهار میلیون مشترک در یوتیوب و ۷/۴ میلیون هوادار در تويیتر اشاره کرد.

گریِر که به تازگی ۲۰ ساله شده است؛ تنها اقدامی که انجام داد تولید تصاویر شش ثانیه ای طنز بود. او هم اکنون به واسطه انتشار همین تصاویر و جذب آگهیهای تبلیغاتی از شبکه های اجتماعی مختلف بین ۲۵ تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرده و این روزها با یکی از کمدین های معروف آمریکایی همکاریهای تازه را آغاز کرده است. به هر حال باید گفت فارغ از اینکه عضو چه شبکه اجتماعی هستید یا چه استعدادی دارید، ابزارهای اجتماعی عمومی میتوانند ابزار کاربردی برای شما محسوب شوند تا به واسطه آنها بتوانید خود را به دیگران معرفی کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا منکه انقدر اینترنتم کنده یه عکسم نمیتونم آپلود کنم چه برسه به ویدیو !!!

    • امیر

      من اصن از vine تا حالا استفاده نکردم .. خخخ

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        من الان فهمیدم همچین چیزی هم وجود داره:d

    • بدون نام

      اونوقت ما میایم شبکه های اجتماعی رو فیلتر میکنیم!!!
      از همین سایت یوتیوب میلیون ها نفر دارن سوادشونو بالا میبرن ولی ما چی ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج