جاباما
۲۲۶۶۸۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

مدیر‌عامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل خبر داد

سفر هیئت‌ تجاری فرانسه و انگلیس به ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل از سفر هیئت‌های تجاری فرانسه و انگلیس به ایران خبر داد.

خبرگزاری فارس: عیسی مشایخی گفت: قرار است به‌زودی هیئت‌هایی از فرانسه و انگلیس برای مذاکره به ایران بیایند؛ زیرا اروپایی‌ها به خصوص بعد از بحران اقتصادی به شدت به دنبال سرمایه‌گذاری‌های سودآور هستند و هیچ جا بهتر از ایران برای آنها نیست.

وی از سفر خود به وین به دعوت اتاق مشترک ایران و اتریش برای رونمایی از فرصت‌های تجاری بخش پتروشیمی خبر داد و افزود: در این سفر محمدحسن پیوندی قائم‌مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی و عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز حضور خواهند داشت.

این مسئول با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ افزود: هم‌اکنون زود است که در مورد فرصت‌های تامین مالی و حجم سرمایه‌گذاری‌ها صحبت شود، زیرا برای جذب منابع مالی تنها ارتباط دولت‌ها کافی نیست و الزامات دیگری نظیر ایجاد خط اعتباری Line Credit و افزایش اعتبار نزد موسسات بیمه صادراتی ECA's و ... دخالت دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل گفت: در مقطع فعلی هلدینگ خلیج فارس به ٦.٦ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، طبیعتاً این حجم سرمایه‌گذاری باید از طریق تامین مالی بلندمدت دنبال شود که در فضای جدید که طی پنج یا ٦ ماه آتی ایجاد خواهد شد قابل پیگیری است.

مشایخی در مورد موانع پیش‌روی سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار پتروشیمی ایران اضافه کرد: به عنوان مثال برای جذب منابع مالی از بازارهای بین‌المللی به شکل بلندمدت (فاینانس) دارا بودن رتبه اعتباری نزد موسسات بیمه صادراتی کشورها مطابق مقررات سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی OECD لازم است؛ رتبه‌بندی موسسات بیمه صادراتی کشورها از یک تا هفت است و در مقطع فعلی رتبه ایران ٦ است که امیدواریم در آینده بهبود یابد؛ این در حالی است که قبل از اعمال تحریم رتبه ایران چهار بود و دوران طلایی امکان تامین منابع مالی در آن سال‌ها رقم خورد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش بیمه‌های پوشش صادراتی افزود: در کشور آلمان، موسسه بیمه صادراتی هرمس HERMES آلمان به عنوان موسسه بیمه صادراتی این کشور نقش و نظر مهمی در این بین دارد؛ آنچه مسلم است شرایط سیاسی است و از آنجا که تحریم‌ها یکی از عوامل موثر بر فعالیت سرمایه‌گذاران است، پس قطعاً اثر خود را روی فضای سرمایه‌گذاری و تامین مالی گذاشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل درباره تاثیرپذیری فضای کسب و کار صنعت پتروشیمی از فضای سیاسی گفت: محیط سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی تابع شرایط سیاسی بوده و از آنجا که تحریم‌ها یکی از عوامل موثر بر فعالیت سرمایه‌گذاران است پس اثر خود را روی فضای سرمایه‌گذاری می‌گذارد.

مشایخی با اشاره به سابقه حضور شرکت‌های آلمانی در پروژه‌های پتروشیمی ایران اظهار کرد: شرکت Linde پیش از این نیز در پتروشیمی و در واحد Recovery C٢ پتروشیمی پارس و واحد الفین پتروشیمی امیرکبیر فعالیت داشته است، در هر صورت شرکت‌های خارجی چه در قالب اعطای لیسانس و چه در قالب پیمانکاری مثل EPC زمانی وارد بازار ایران می‌شوند که بحث مخاطره سرمایه‌گذاری در میان نباشد؛ به این معنا که حمایت موسسات صادراتی نظیر هرمس آلمان، کوفاس فرانسه، ECGD انگلیس و ... را داشته باشند.

وی در مورد اثرات فعلی اعلام توافق نهایی میان ایران و ١+٥ بر جذب سرمایه خارجی در صنعت پتروشیمی گفت: توافق اولیه اقدام مشترک که در ژانویه ٢٠١٤ اتفاق افتاد اثر روانی خوبی را بر جای گذاشت و با توافق جامع، فضای مثبت آغاز مجدد فعالیت‌های جدید کسب در ایران به طور کامل محسوس خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل درباره وضع فعلی تبادلات پتروشیمی ایران با جهان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در تماس روزمره با بانک‌های بین‌المللی برای بازپرداخت بدهی‌های خود هستیم، اما توافقاتی برای فعالیت‌های جدید تامین مالی تا زمان اعلام لجیستیشن بانکی انجام نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالناظر

      قلم پاهای فابیوس بیشرف خرد شود اگر بخوان خاک ایران را نجس کنند.و نفرین چهارده معصوم و تمام شهدا و خادمین واقعی ایران و اسلام بر تمام کسانی که بر اساس منافع شخصی و تشکیلاتی به فرانسویها اجازه حضور مجدد در ایران را بدهند.البته نا گفته نماند که بقیه غربیها هم همین مشکلات را برای ما ایجاد کرده و میکنند منتهی اینبار با زدن توی دهن فرانسویها باعث شویم که منبعد درمسائلی مانند مذاکرات هسته ای و غیره هیچ کشوری هوس پذیرفتن نقش بدمن را نکند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج