جاباما
۲۲۶۷۸۵
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ظهور یک شغل کاذب در بیمارستان‌ ها

دستمزد یک شب همراه مریض ماندن - که دیگر خودش به یک شغل تبدیل شده - چقدر است؟

اقتصاد نیوز: دستمزد یک شب همراه مریض ماندن - که دیگر خودش به یک شغل تبدیل شده - چقدر است؟

«همراه مریض» از جمله شغل‌های کاذب است که به تازگی در بیمارستان‌ها دیده می‌شود. در بسیاری از بیمارستان‌ها افرادی مستقر هستند که از طرف پرستاران، به بیمارانی که همراه‌ نیاز دارند معرفی ‌می‌شوند، تا در صورت تمایل به عنوان همراه مریض کنار آنها بمانند.

بررسی‌های اقتصادنیوز نشان می‌دهد که بیمارستان‌ها هزینه‌های افراد همراه را در بیمارستان‌های دولتی ۲۰ هزار تومان با غذا و ۹ هزار تومان بدون غذا و در بیمارستان‌های خصوصی تا ۴۰ هزار تومان در نظر می‌گیرند. اما بیمارانی که همراه ندارند، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند تا بتوانند همراهی داشته باشند.

افرادی که می‌توانند به این نیاز بیماران پاسخ دهند، بابت هر ۲۴ ساعت کنار مریض ماندن ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و در صورتی که ۱۲ ساعت کنار مریض بمانند ۵۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

اما مراکز و مؤسساتی نیز تشکیل شده‌اند و نیرو‌های خود را به بیمارستان‌ها اعزام می‌کنند تا همراه مریض بمانند. در این مراکز نرخ‌ها کمی متفاوت است.

کارمند یکی از این مؤسسات در پاسخ به اقتصادنیوز می‌گوید: بابت هر ۲۴ ساعت همراه ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و در صورتی که همراه مریض دارای مدارک بهیاری باشد ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      خدانكنه كسي مجبور بشه توبيمارستان بستري بشه.متاسفانه اينقدرخرج براي مريض بيچاره ميتراشن كه نگو!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خرج واسه کسی هستش که همراهش نمیخواد کنارش بمونه! ضروری نیست.
        برای کسانی که مدت طدلانی بستری میشن اصلا ضروریه، چون همراهان واقعا خسته میشن

      • غــــــــــــــز ل

        چه آسوده درباره این هزینه ها داد سخن می رانید پول دوا درمون و بستری شدن خودش کمر شکنه از کجا بیاریم ؟؟؟ زندگی این روزا جوری واسمون پیش میره که مرگ رو آرزو کنیم بهتره :|

      • بدون نام

        به قول برادر زادهام که تازه تازه صحبت می کنه اص اص {اصلا اصلا} خیلی پول کمیه

    • کیا

      کجا باید بریم استخدام شیم :دی

    • بدون نام

      100تومنم پول همراه مریض دیگران بمونی مسخره ها دیگه این ملتو گدا فرض کردن

      پاسخ ها

      • غــــــــــــــز ل

        شما چه اندازه درآمد دارید که براتون چیزی نیست شبی ۱۰۰هزارتومان برای موندن کنار بیماری که یک دنیا پول دارو و درمون داره بدی درامد سرشاری داری که ماهی ۳میلیون تومان می تونی برای کنار بیمارت موندن بدی ...خدا بیشتر بهت بده دیگرونی که ندارن رو مسخره ندون مگه نداشتن مسخره است!!!! شما توی چه جور خونواده ای بزرگ شدی؟؟؟
        کسانی که برای خونه ی مردم کار می کنند همه ی خونه رو هر روز می شویند و پاکیزگی می کنند این همه نمی تونند پول گیرشون بیاد.

    • بدون نام

      سپردن بیمار به یک ادم متخصص هم برای مریض خوبه و هم برای همراهان مریض.اینکه میگین شغل کاذب واقعا بی معرفتی شمارو میرسونه.چون قشر پرسنار و کمک بهیاری که موفق نشده در بیمارستان مشغول بشه این مبلغ ها واقعا کم هم هست.چون کار دایمی نیست و متاسفانه مثل کارگران فصلی با ایشون برخورد میشه

    • مردم

      اینم رفعت اسلام است که دستمونا تا شانه همانند دولت بکنیم تو جیب مردم حالا تو کشورهای که اسلام ندارند مسلمان هم نیستن یک سری بزنید تو بیمارستانها یشان وببینید بیمار را چگونه تحویل وخدمات به او ارائه میکنند بدون اینکه همراهی داشته باشد

    • zzzzzzzzzzzzzz

      این عینه دله دزدیه توکشورای دیگه خود بیمارستان بایدهمراهی ب خرج بیمارستان براش درنظربگیره که توخود بیمارستانه نه ازجای دیگه بیادوپولشم بده قبل از.......(اگه بگم چی که نظرم رانم گذارید)همینطور بوده واصلا همراه بیمار نمیزاشتن بمونه خود پرسنل موظف بودن همراه بیمارراتعیین کنن

    • بدون نام

      این باید توافقی باشد ولی بهر حال کسی که حاضر میشه همراه بیمار بماند حتما از بی پولی و بیکاری است ولی باید در حد یک حق الزحمه باشد مانند حق الزحمه یک پرستار در یک شب و در حد معمول که از این شغل استقبال شود و بیمار و وابستگان بیمار هم راضی

    • بدون نام

      اصولا احتیاجی به همراه نیست چون همه اینها وظیفه پرستاراست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج