جاباما
۲۲۷۴۲۹
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

مشايي در رامسر! سعيدلو در خيابان!

زمزمه بازداشت هنوز هم پاي ثابت اين روزهاي معاونان رييس دولت سابق است. دو معاون او در بازداشت هستند و خبر بازداشت معاون سومش در برزخ تكذيب است. دادگستري و دادگاه كيفري ابراز بي‌اطلاعي مي‌كنند و خبر را تاييد نمي‌كنند.

روزنامه اعتماد: زمزمه بازداشت هنوز هم پاي ثابت اين روزهاي معاونان رييس دولت سابق است. دو معاون او در بازداشت هستند و خبر بازداشت معاون سومش در برزخ تكذيب است. دادگستري و دادگاه كيفري ابراز بي‌اطلاعي مي‌كنند و خبر را تاييد نمي‌كنند.

اسفنديار رحيم مشايي هنوز هم مرد مبهم دولت سابق است. شايعه بازداشت او يك هفته‌اي است كه بر سر زبان‌ها است. قوه قضاييه تكذيب مي‌كند و اطرافيان مشايي از او عكس جديد مي‌دهند تا بگويند كه در بازداشت نيست. مي‌گويند مشايي براي اداي توضيحات در مورد پرونده بقايي احضار شده بوده است اما خبر تاييد نمي‌شود. آن‌سو‌تر خبر از سفر علي سعيدلو به تركيه مي‌آيد. خبر نه تاييد مي‌شود و نه تكذيب.

زمزمه بازداشت معاونان احمدي‌نژاد اما با بازداشت دومين معاون او قوت گرفت. حميدرضا بقايي كه به اوين رفت، خبر آمد كه دو معاون ديگر او هم پرونده دارند و به زودي روانه زندان مي‌شوند اما كمي بعد زمزمه بازداشت مشايي قوت گرفت و سفر سعيدلو هم شد تكميل‌كننده پروژه زمزمه بازداشت معاونان رييس دولت سابق. اطرافيان رييس دولت سابق اما ترجيح مي‌دهند نه از مشايي بگويند و نه از سعيدلو.

پرونده اول، شايعه تاييد نشده يك بازداشت

خبر يك هفته‌اي است كه به صورت غيررسمي در فضاي مجازي منتشر شده است. خبر كوتاه بود. چند خطي بيشتر نبود، هرچند كه با تاخير دو روزه تكذيب شد اما بازتاب گسترده‌اي داشت. در خبر آمده بود كه اسفنديار رحيم مشايي مشاور عالي رييس‌جمهور دولت نهم روز يكشنبه ٢٧تير ماه پس از ورود به دادگاه انقلاب شعبه چهارراه قصر براي اداي توضيح در مورد پرونده حميد بقايي بازداشت شده و فعلا در زندان به سر مي‌برد، هرچند كه سايت‌هاي حامي محمود احمدي‌نژاد بلافاصله پس از انتشار اين خبر شروع به تكذيب آن به نقل از يكي از منابع نزديك به مشايي كردند. كمي بعد بازتاب گسترده اين خبر با واكنش مقامات قضايي هم روبه‌رو شد. چنانكه غلامحسين اسماعيلي، رييس دادگستري كل استان تهران در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما اعلام كرد: تا آنجا كه اطلاع دارم دستگيري آقاي رحيم مشايي صحت ندارد.

اسفنديار رحيم مشايي اين روزها كجاست؟

اما نكته اينجاست كه اسفنديار رحيم مشايي اين روزها كجاست و به چه كاري مشغول است؟ مردي كه اين روزها ترجيح مي‌دهد كمتر به دفتر ولنجك محمود احمدي‌نژاد سر بزند تا جلوه كمرنگ شدن رابطه‌اش با رييس دولت‌هاي سابق را پررنگ‌تر كند اين روزها بيشتر در شمال كشور به سر مي‌برد. بيشتر اوقات مشايي در يك ساختمان ويلايي در استان مازندران مي‌گذرد. اين گذشتن اوقات تا آنجاست كه سايت‌هاي حامي احمدي‌نژاد با بالا گرفتن شايعات در مورد بازداشت مشايي، اقدام به انتشار تصاويري از وي در گلزار شهداي يكي از مساجد شهر رامسر كردند.

عكسي كه ادعا داشتند روز جمعه همين هفته از مشايي گرفته شده است اما هيچ سندي درباره زمان اين بازديد نداشتند. با اين حال دليلي كه در خبر اوليه براي بازداشت مشايي ذكر شده بود اداي توضيحات براي پرونده «حميد بقايي» بود؛ يار ديرين اسفنديار رحيم مشايي كه بيش از يك ماه از بازداشت او مي‌گذرد و پرونده‌اي دارد كه هيچ چيز از جزييات آن مشخص نيست. اسفنديار رحيم مشايي كه آخرين بار در مراسم ترحيم همسر محمدرضا رحيمي از سوي رسانه‌ها رويت شده بود اما ماه گذشته سفري چند روزه به يكي از كشورهاي همسايه نيز داشته است؛ سفري كه مي‌تواند دليل ديگري براي احضار وي باشد.

با اين حال رييس دادگاه كيفري تهران وجود پرونده از رييس دفتر رييس‌جمهور سابق را كاملا رد كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محسن افتخاري در همين مورد گفت كه پرونده‌اي از رحيم مشايي و بقايي به دادگاه ارجاع نشده است. اسفنديار رحيم مشايي حالا بنا به گزارش منابع قضايي، بازداشت نيست و پرونده‌اي از وي در دادگاه كيفري وجود ندارد اما باز هم بايد منتظر نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه ماند، چراكه هر دو مقام قضايي اعلام كرده‌اند تا جايي‌كه اطلاع دارند چنين اتفاقي براي مشايي نيفتاده است. خبرهايي از اين دست را تنها مي‌توان از سوي غلامحسين محسني اژه‌اي قابل تاييد يا تكذيب نهايي دانست.

پرونده دوم، زمزمه سفر سعيدلو به تركيه

اما روز گذشته يكي ديگر از معاونان محمود احمدي‌نژاد خبرساز شد. سايت روزنو خبر داد كه علي سعيدلو معاون احمدي‌نژاد و رييس سازمان تربيت بدني آن دولت روز پنجشنبه به همراه همسر خود به تركيه رفته است. علي سعيدلو اما از ياران نزديك محمود احمدي‌نژاد بود؛ مردي كه در دولت نهم پس از عدم اعتماد مجلس به وي براي وزارت نفت، به عنوان معاون اجرايي رييس دولت نهم معرفي شد و براي مدتي هم سرپرست نهاد رياست‌جمهوري بود.

با اين حال در نهايت او سوم شهريور ۱۳۸۸ با حكمي از سوي احمدي‌نژاد، به سمت رييس سازمان تربيت‌بدني منصوب شد و تا زمان انحلال اين سازمان و تشكيل وزارت ورزش و جوانان در خرداد ۱۳۹۰ اين سمت را عهده‌دار بود. او سپس با حكم محمود احمدي‌نژاد به معاونت رييس‌جمهور در امور بين‌الملل منصوب شد. سعيد‌لو اما از جمله ياران رييس دولت سابق بود كه به محض شهردار شدن او به شهرداري تهران رفت و معاون او شد. اين رفاقت ديرينه آنان تا همين روزهاي اخير هم ادامه داشت. در برخي محافل كه احمدي‌نژاد ديده مي‌شد سعيدلو نيز در كنار او بود، حالا اما خبر از سفر او به تركيه آمده است.

اطرافيان علي سعيدلو اظهارات متفاوتي دارند؛ يكي خبر را به صورت كامل تكذيب مي‌كند و ديگري مي‌گويد سفر خارج رفتن سعيدلو چه اشكالي دارد؟ خبرنگار «اعتماد» براي تماس با علي سعيدلو تلاش‌هاي بسياري كرد اما يا تلفن همراه او در دسترس نبود يا هنگامي هم كه در دسترس بود پيغامي به زبان تركي پخش مي‌شد كه مشترك مورد نظر در دسترس نيست. پس از ساعت‌ها پيگيري، يك تماس با سعيدلو برقرار شد اما صدا با تاخير به او مي‌رسيد و او هم با تاخير جواب مي‌داد. او گفت كه در خيابان است و سپس تماس را قطع كرد.

ببا اين حال روايت ديگري نيز از سفر سعيدلو وجود دارد. عبدالرضا داوري از چهره‌هاي نزديك به احمدي‌نژاد در گفت‌وگويي با فرارو در اين خصوص گفت: در مورد آقاي سعيدلو مساله خاصي مطرح نيست كه به آن واكنش نشان دهيم. وي در خصوص خبر منتشرشده مبني بر سفر سعيدلو به تركيه گفت: اينكه افرادي مثل آقاي سعيدلو به خارج از كشور رفت‌وآمد داشته باشند يا فعاليت‌هاي اقتصادي در حوزه‌هاي صادرات و واردات امري طبيعي است. داوري افزود: سعيدلو يك شهروند ايراني است كه مي‌تواند به هر دليلي به خارج از كشور سفركرده و بازگردد لذا مساله خاصي وجود ندارد. وي ضمن ابراز بي‌اطلاعي در خصوص صحت اين خبر، گفت: من با ايشان ارتباط ندارم و نمي‌دانم كه سفر رفته‌اند يا خير اما همين‌كه از كشور خارج‌شده باشند نشان مي‌دهد كه پرونده‌اي نداشته و ممنوع‌الخروج نبوده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهه

      دکتر علی سعیدلو برای من دعا کنید خدایا خوشیهای این مرد. شریف پسر کرم علی استخوان شود تو گلویش گیر کند

    • الهه

      دکتر علی سعیدلو برای من دعا کنید خدایا به گلوی تیر خورده علی اصغر خوشیهای دختر تنها استخوان مار شود تو گلویش گیر کند

    • الهه

      دکتر علی سعیدلو ای کاش کر وکور بودم تاخدایی کردن خدارانمیدیدم این مدت درخدایی کردن خدا جز شهوت وکبر وغرور چیز دیگری ندیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج