۲۲۷۷۰۱
۸ نظر
۵۲۶۸
۸ نظر
۵۲۶۸
پ

چرا بازیگران جوان می مانند؟

گفت و گو با چهار ستاره ای که هنوز می توانند در نقش خانم های جوان ظاهر شوند.

چرا بازیگران جوان می مانند؟
مجله سیب سبز: حتما مي‌خواهيد بدانيد بازيگراني كه پس از گذشت سال‌ها هنوز هم مي‌توانند در نقش دختران جوان ظاهر شوند و همان چهره نوستالژي فيلم‌هاي سال‌ها قبل را تداعي مي‌كنند، چه كاري براي جواني خود انجام مي‌دهند. براي پاسخ به حس كنجكاوي مخاطبان، سراغ چند نفر از بازيگراني كه پس از سال‌ها هنوز جوان به نظر مي‌رسند، رفته‌ايم تا اسرار اين جواني را از زبان خودشان بازگو كنيم.

آتنه فقيه‌نصيري

كينه‌اي نيستم

از سال ۷۱ كه مردم او را در نقش «خاله سارا» و در قاب تلويزيون ديدند تا الان تغيير چنداني در چهره آتنه فقيه‌نصيري نديده‌ايم. او كه ۴۷ ساله است، هنوز همان چهره سال‌هاي جواني خود را حفظ كرده و به‌اصطلاح عاميانه «تكون نخورده». او درباره رازهاي جوان‌ماندنش به سيب سبز مي‌گويد: من از رژيم غذايي خاصي پيروي نمي‌كنم، اما سعي مي‌كنم غذاي سالم بخورم. خوابيدن به‌موقع در شب براي ما كه شغل سخت بازيگري داريم تا حدي سخت است، ولی سعي مي‌كنم شب‌ها زود بخوابم.

چرا بازیگران جوان می مانند؟

به‌علاوه آنچه در رابطه با جوان ماندن تاثيرگذار بوده اين است كه من به صورت روزانه و روتين آرايش نمي‌كنم، معمولا صورتم را با يك شامپوي معمولي مي‌شويم و تنها چيزي كه برای پوستم مصرف مي‌كنم كرم مرطوب‌كننده است. شايد بخشي از اينكه مي‌گويند من جوان‌تر از سنم نشان مي‌دهم به ويژگي‌هاي ژنتيكي مربوط باشد. به علاوه چيزي كه به لحاظ روحي در من وجود دارد و به نظرم اهميت دارد، اين است كه به كسي حسودي نمي‌كنم؛ به‌نظرم حسودي يا ديگر ويژگي‌هاي دروني شخصيت مي‌تواند در چهره فرد متجلي شود.

خوشبختانه در زندگي‌ام براي چيزي حسرت يا غبطه نخورده‌ام و از اين لحاظ در آرامش روحي هستم؛ همچنين كينه‌اي از كسي به دل نمي‌گيرم كه به‌نظرم اين موضوع براي شادابي و جواني آدم‌ها مهم است. اگر مساله‌اي پيش بيايد سعي مي‌كنم، بگذرم و كينه به دل نداشته باشم، اين خصلت بيشتر به خود فرد كمك مي‌كند تا آرامش را تجربه كند. به هرحال تصور مي‌كنم مسائل مربوط به درونيات و آرامش روحي مي‌تواند در جواني و شادابي افراد تاثيرگذار باشد.

ستاره اسكندري

كنجكاو و ماجراجو هستم

۴۱ ساله است، اما چهره‌اش اين را نشان نمي‌دهد و هنوز هم مي‌تواند در نقش دختران جوان‌تر از خودش ايفاي نقش كند. ستاره اسكندري از اينكه جوان‌تر از سنش به‌نظر مي‌آيد، تعجب مي‌كند و به سيب سبز مي‌گويد: خودم تصور نمي‌كنم جوان‌تر از سنم نشان بدهم و كار خاصي هم براي جوان ماندن انجام نداده‌ام. شايد مهم‌ترين چیزی كه در حفظ جواني‌ام تاثير داشته، خوردن ميوه و سالاد است. من به ميوه خصوصا انواع سالادها علاقه دارم. به‌نظرم اگر آدم‌ها نگران بالا رفتن سن‌شان نباشند و به آن فكر نكنند، اتفاقا جوان‌تر مي‌مانند.

چرا بازیگران جوان می مانند؟

من حس مي‌كنم با آنكه سنم بالاتر رفته اما روحيه‌ام از قبل جوان‌تر شده است؛ آن حس كنجكاوي، ماجراجويي و تحركي كه بيشتر در جوان‌ها ديده مي‌شود را در اين سال‌ها بيشتر در خودم حس مي‌كنم. به‌نظرم زماني كه آدم‌ها جوان‌تر هستند تصور مي‌كنند هميشه زنده‌اند و شايد از لحظه‌هاي زندگي كمتر استفاده كنند؛ درحالي‌كه وقتي سن كمي بالاتر مي‌رود، انسان قدر زندگي‌اش را بيشتر مي‌داند و دوست دارد تا آخرين لحظه به زندگي پرانرژي ادامه بدهد.

انگار از يك دوراني به بعد آدم دلش مي‌خواهد همه كارهايي كه دوست دارد را انجام بدهد و همين نوع نگاه به زندگي هم در چهره افراد بازتاب پيدا مي‌كند. من اين روزها تصور مي‌كنم انرژي بيشتري دارم و جوان‌تر از سال‌هاي جواني‌ام هستم.

مرجانه گلچين

هميشه خوشحالم

شايد باور نكنيد خانم شادابي كه در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيون مي‌بينيد ۴۷ ساله باشد. مرجانه گلچين از آن دست بازيگراني است كه خيال خداحافظي با جواني و ورود به ميانسالي را ندارد. از او خواستيم به مخاطبان سيب سبز بگويد كه چه عواملي باعث شده همچنان به‌عنوان يك بانوي جوان شناخته شود. او به سيب سبز مي‌گويد: من سعي مي‌كنم سالم زندگي كنم و از هرچيزی كه براي بدنم مضر است تا حد امكان دوري كنم. اگرچه ورزشكار نيستم، اما سعي مي‌كنم فعاليت بدني داشته باشم، برای همین پياده‌روي مي‌كنم. رژيم غذايي خاصي ندارم كه مثلا گياهخوار باشم يا از مصرف بعضي غذاها اجتناب كنم؛ معمولا غذاهاي خانگي را به فست‌فود‌ها ترجيح مي‌دهم.

چرا بازیگران جوان می مانند؟

برخي مواقع مثل زمان‌هايي كه سر صحنه هستم مجبورم غذاي بيرون بخورم، اما در بين همين غذاها هم سعي مي‌كنم مراقب نكات مربوط به سلامتي باشم. چندان اهل اين نيستم كه كرم يا ماسك مخصوصي استفاده كنم يا مراقبت‌هاي ويژه‌اي از پوستم داشته باشم، اما سعي مي‌كنم پوستم را مرطوب نگه دارم و حتما از ضدآفتاب استفاده كنم. به‌نظرم كرم ضدآفتاب بيش از ديگر محصولات بهداشتي، براي حفظ جواني و پيشگيري از پيري پوست موثر است. من زياد آب مي‌نوشم و اين موضوع مي‌تواند در حفظ سلامتي و جواني موثر باشد. اگر از همه اين موضوعات بگذريم آنچه اهميت دارد، خوشحال و راضي بودن است. من سعي كرده‌ام به داشته‌هايم اكتفا كنم. لذت بردن فقط در داشتن زندگي‌هاي آنچناني خلاصه نمي‌شود و هركس مي‌تواند با آنچه دارد خوشحال باشد.

نسرین مقانلو

محبت کردم جوان ماندم

نسرين مقانلو هم ۴۷ ساله است اما هنوز در بعضي فيلم‌ها نقش و زن‌هاي جوان سي و چند ساله را بازي مي‌كند. او درباره راز جواني‌اش مي‌گويد: «به نظر من اولين و موثرترين فاكتوري كه باعث مي‌شود يك انسان جوان و شاداب بماند، فاكتورهاي رواني و دروني است. كساني كه گذشت دارند، مهربان هستند و به ديگران محبت مي‌كنند، چهره‌هاي شاداب‌تري دارند و انرژِي مثبت از خود ساطع مي‌كنند. برعكس كساني كه كينه دارند، در تلاش هستند به ديگران لطمه بزنند و به‌طور كلي روح بيماري دارند، هميشه پژمرده و افسرده به نظر مي‌رسند.

چرا بازیگران جوان می مانند؟

اين افراد با تراوش كينه و انرژي منفي در درجه اول به خود و سلامتي خود ضربه مي‌زنند. بخشش ديگران و آرامشي كه به دنبال آن مي‌آيد، بزرگ‌ترين هديه خدا به انسان است؛ من هم هميشه سعي كرده‌ام بخشش و گذشت داشته باشم. سعي مي‌كنم در زندگي چيزي را از كسي به دل نگيرم و هميشه از خدا براي همه اتفاقات خوب و زندگي آرام خواسته‌ام. من معتقدم دعا و آرزوهاي خوب براي ديگران داشتن در درجه اول خود شخص را شاداب مي‌كند و اين شادابي در چهره تجلي پيدا مي‌كند. ديگران و مردم را دوست دارم و هميشه تلاش كرده‌ام صداقت و فداكاري داشته باشم و از حسادت دوري كنم. به هرحال معتقدم مسائل دروني و رواني بسيار زياد روي چهره، جواني و شادابي تاثيرگذار است و يكي از مهم‌ترين فاكتورهاي حفظ سلامتي است.»

سبك زندگي برايم مهم است

به غيراز مسائل دروني و آرامش روحي، سبك زندگي سالم باعث مي‌شود كه آدم جوان بماند و در سال‌هاي دوران ميانسالي هم شاداب باشد. من هميشه سعي كرده‌ام تا جايي كه مي‌توانم مراقب نوع زندگي، تغذيه و سلامتم باشم. بيشتر روزها يا در پارك يا روي تردميل پياده روي مي‌كنم. مديتيشن و يوگا هم انجام مي‌دهم تا تمركز داشته باشم و به آرامش برسم. واليبال، شنا و تكواندو جزء ورزش‌هاي مورد علاقه من است كه گهگاه انجام مي‌دهم.

من سعي مي‌كنم ورزش و فعاليت بدني را در برنامه روزانه‌ام حتما بگنجانم؛ حتي اگر زمان كوتاهي باشد. خواب مناسب هم بسيار مهم است و سعي مي‌كنم حداقل زماني كه سر صحنه نيستم آن را رعايت كنم. به‌هرحال بازيگران شغلي دارند كه شايد گاهي مجبور باشند تا نيمه‌هاي شب يا حتي صبح بيدار بمانند و كار كنند. با اين حال من سعي مي‌كنم خواب راحتي داشته باشم و تا حد امكان ساعت ۱۱ شب بخوابم چون بهترين زمان براي خوابيدن بين ساعات ۱۱ تا ۴ صبح است. معتقدم خوابيدن در اين زمان سموم را از بدنم خارج كرده و انرژِي براي فعاليت‌هاي بعدي را تامين مي‌كند.

از گنجينه طب سنتي استفاده مي‌كنم

من واقعا به تغذيه سالم براي داشتن بدنی سالم و جواني اعتقاد دارم. سعي مي‌كنم نكات مربوط به سلامتي كه در رسانه‌ها مي‌شنوم يا مي‌خواندم را رعايت كنم و حتما غذاهاي تازه مصرف كنم. برخي نكات مربوط به طب سنتي را هم رعايت مي‌كنم. بسياري از مردم كشورهاي ديگر مثل چين و كره از داروهاي گياهي و طب سنتي ايران استفاده مي‌كنند؛ چرا خود ما از اين گنجينه سلامتي استفاده نكنيم؟ مادر من بختياري است و از طب سنتي اطلاعات زيادي دارد.

بسياري از نكات مربوط به حفظ سلامتي را از ايشان آموخته‌ام؛ مثلا يك ليوان آب جوش ولرم قبل از صبحانه يكي از كارهايي است كه من هميشه آن را انجام مي‌دهم. آب جوش قبل از صبحانه باعث دفع سموم و پاكسازي كبد شده و باعث مي‌شود پف بدن اصطلاحا بخوابد. به علاوه تركيبي دارم كه آن را مصرف كرده و به ديگران هم توصيه مي‌كنم. اين تركيب شامل دو ليتر آب سرد، ۱۰ شاخه نعناع، چند حلقه ليموترش، چند حلقه خيار و يك قاشق غذاخوري زنجبيل تازه؛ اين تركيب را مي‌توان حتي به جاي آب نوشيد. بعد از ۲۵ روز مي‌توان تاثير آن را در آب شدن چربي‌هاي دور شكم ديد. يا تركيب ديگر، استفاده از زيره در سالاد است كه بسيار مفيد است و آن را مصرف مي‌كنم.

جوانی من ارثی است

البته جوان ماندن در نژاد ما بختياري‌هاست و اگر دقت كنيد مي‌بينيد اكثر بختياري‌ها پوست خوبي دارند و جوان‌تر از سن خود نشان مي‌دهند. شغل بازيگري سختي‌هاي خاص خود را دارد؛ از گريم گرفته تا كار در شرايط سخت آب و هوايي يا دير خوابيدن. من اگر بازيگر نبودم اتفاقا شايد جوان‌تر از الان مي‌ماندم چون ژنتيكم ايجاب مي‌كند كه جوان بمانم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      آتنه خیلی زیباست و خیلی امروزی و شیک بازی فقیه نصیری کاملا تکنیکال و غربی خیلی دوستش دارم ایشالا همیشه موفق باشه
      من عاشق بازیاش تو کت جادویی و خانه سبز و مدارصفر درجه ام

    • بدون نام

      اتفاقا همچین جوان هم نیستن ..

    • بهار

      عزیزم اینها همه دور چشمشون رو بوتاکس کردن.مرتب هم از اخرین و بهترین کرمهای روز دنیا که از اون ور آب تهیه می کنن استفاده می کنن.شغلشون هم شادی آوره و تفریحات خیلی خوبی هم دارن...کلا از همه نظر به خودشون در حد اعلا میرسن...............

    • مریم

      به نظرم از همه جوانتر آتنه فقیه نصیری هست که واقعا جوان بنظر می رسه بقیه دو الی سه سال کوچکتر نشان میدهند مرجانه گلچین که اصلا کوچکتر نشان نمی دهد

    • نازی

      تا چند سال پیش تاریخ تولد مقانلو تو تمام سایت 41 بود حالا چند سالیه شده47 فکر نکنم هیچکدوم از هنرمندای ما سن واقعی شون اینا باشه البته منظورم فقط ابن لبست نیست

    • میم

      همشون عالین به خاطر این که میونه ای با جراجحی پلاستیک ندران.خانم مقانلو رو اگه از نردیک ببیند متوجه میشید که ایشون فوقالعاده معربان هستند . خانم گلچین همیشه میخندند

    • بدون نام

      منم قبول دارم که اینها از لوازم ومحصولات جوانسازی به شدتاستفاده میکنن و احتمالا یه در صد بزرگی از درآمدشون صرف خرید این محصولات و خدمات میشه اما یه عامل خیلی مهم برای جوان موندن شادی و انرزی نوع شغل بازیگری شاد و پر هیجان و پر انرزی
      با ریتم کارمندی و کارگری فرق داره

    • sofia

      مهم ترین ویژگی هنرمندان زن ایرانی و برخی خانم ها این است که با گذشت زمان رقم سن آنها تغییری نمیکند
      اگه اینها در دهه 40 هستند خوبه!!!!
      منم میرم تو دهه سوم!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج