۲۲۸۴۴۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

لوران فابیوس در جوانی +عکس

وزیر امورخارجه فرانسه فردا وارد تهران می‌شود تا با وزیرامور خارجه و تنی چند از مقامات کشورمان دیدار کند؛ فابیوس پس از فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که امروز به تهران می‌آید دومین مقام ۵+۱ است که پس از توافق وین به ایران می‌آید.

فرادید: اعلام خبر سفر فابیوس به ایران در هفته اخیر با انتقاد برخی مخالفان روبرو شده است. مخالفان سفر فابیوس با بازخوانی پرونده "خون های آلوده" وارداتی از فرانسه در سال‌های گذشته و نیز مواضع تند فابیوس در روند مذاکرات هسته‌ای نسبت به سفر وی اعتراض کردند.

در همین حال دیروز "فرانسوا اولاند"رئيس جمهور فرانسه با اشاره به حملات اخیر مخالفان فابیوس در تهران، سفر وزیرخارجه این کشور به ایران را آزموني براي تهران بعد از توافق تاريخي وین توصيف کرد. وی گفت، فابيوس نماينده فرانسه است و شيوه که او مورد پذيرش قرار مي‌گيرد ملاک ارزيابي عملکرد ايران خواهد بود.

وزیرخارجه فرانسه نیز در آستانه سفر به تهران در یادداشتی که در روزنامه ایران منتشر کرد ضمن آنکه فرانسویان را "مجذوب ایران و میراث این فرهنگ کهن" عنوان کرد، شرایط را برای بهبود و ارتقای سطح تبادلات دو کشور مهیا دانست.

اما لوران فابیوس وزیرامورخارجه فعلی فرانسه یکی از سیاستمداران برجسته حزب سوسیالیست فرانسه است که پیش از این ریاست پارلمان، وزارت اقتصاد و پست نخست وزیری این کشور را نیز تجربه کرده است. سیاستمدار ۶۹ ساله فرانسوی که در سال ۱۹۷۴ به حزب سوسیالیست فرانسه پیوست در سال ۱۹۸۴ وقتی تنها ۳۸ سال داشت از سوی فرانسوا میتران به عنوان جوان ترین نخست وزیر تاریخ فرانسه برای تشکیل کابینه مامور شد.

در همین دوران بود که مرکز ملي انتقال خون فرانسه، فراورده‌هاي خوني آلوده به ويروس اچ آي وي را توزيع کرد و موجب مرگ صدها نفر در فرانسه شد. در آن زمان اين فراورده‌ها در فرانسه ممنوع شد اما مقادير زيادي از آن به خارج به ويژه ايران صادر شد که به مرگ صدها نفر در خارج از فرانسه انجامید. فابیوس بعدها و در سال ۱۹۹۹ در دادگاه فرانسه به همین خاطر مورد محاکمه قرار گرفت اما دادگاه او را بی گناه شناخت.

دوران نخست وزیری فابیوس ۲ سال بیشتر طول نکشید؛ وی پس از آن در انتخابات پارلمانی فرانسه در سال ۱۹۸۸ پیروز شد و توانست به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شود. وی در سال ۲۰۰۰ نیز به عنوان وزیراقتصاد معرفی شد و دو سال در این سمت بود. فابیوس که در سال ۲۰۰۷ شانس خود را برای ریاست جمهوری در انتخابات فرانسه امتحان کرد از سال ۲۰۱۲ کار خود را به عنوان وزیرامورخارجه این کشور آغاز کرده است.

عکس‌هایی که در زیر مشاهده می‌کنید لوران فابیوس را در جوانی و در دوران نخست وزیری نشان می‌دهد. این عکس ها که "ریچارد کالوار" و "عباس عطار" عکاسی کرده‌اند مربوط به سال ۱۹۸۵ در آغاز دوران نخست وزیر فابیوس و نیز نشست حزب سوسیالیست در سال ۱۹۸۶ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نژاد پرست

    • ali

      از اولش کچل بود:))))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج