جاباما
۲۲۸۵۴۵
۱ نظر
۵۰۳۱
۱ نظر
۵۰۳۱
پ

درمان «ترش کردن» با شش ماده غذایی

رفلکس اسید معده در واقع بازگشت اسید معده به مری است که در اصطلاح عام به آن «ترش کردن» هم گفته می‌شود. رفلکس اسید معده دلایل خاصی داشته که البته بدون راه‌حل هم نیست.

وب سایت فرادید: رفلکس اسید معده در واقع بازگشت اسید معده به مری است که در اصطلاح عام به آن «ترش کردن» هم گفته می‌شود. رفلکس اسید معده دلایل خاصی داشته که البته بدون راه‌حل هم نیست.

وقتی شما کمی ساندویچ میل می‌کنید، آن تکه از طریق مری وارد معده می‌شود. هنگام ورود معده، شبکه‌ای از ماهیچه‌ها قرار گرفته‌اند که مانند درب ورودی عمل کرده و «اسفنکتر تحتانیِ مری» نامیده می‌شوند. بنابراین، اسفنکتر باز شده تا غذا وارد معده شود. سپس این دریچه در حالت طبیعی باید دوباره بسته شود تا نگذارد اسید وارد مری شود، اما در بعضی از افراد این‌گونه نیست. اسفنکتر به درستی به وظیفه خود عمل نکرده و باعث می‌شود اسیدِ معده وارد مری شود که در نتیجه باعث سوزش و ناراحتی می‌شود. به این عمل بازگشت یا «رفلکس اسید معده» گفته می‌شود.

افراد چاق و سیگاری بیشتر مستعد رفلکس اسیده معده هستند. لبنیات پرچرب، غذاهای چرب و سرخ‌شده، ، فست فودها، انواع نوشیدنی‌های کافئین دار و گازدار و مواد غذایی محرک از جمله عوامل تشدیدکننده رفلکس معده هستند.

از جمله علائم رفلکس اسید معده می‌توان به سوزشِ سر دل، سرفه خشک و استفراغ نام برد. تغییر رژیم غذایی می‌تواند تاثیر بسزایی بر علائم رفلکس اسید معده داشته باشد. مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند کمک شایانی به بهبود رفلکس اسید معده کند. قبل از هر چیز لازم است بدانیم که این مواد غذایی ممکن است که رفلکس شما را درمان نکنند، اما بر روی علائم رفلکس اسید معده تاثیرگذار است.

زنجبیل

درمان «ترش کردن» با شش ماده غذایی

در دوران قدیم، از این ادویه برای التیام مشکلات گوارشی استفاده می‌شد. ترکیب شیمیاییِ گینجرول (با فرمول شیمیایی C۱۷ H۲۶ O۴) به عنوان یک عامل کمک‌کننده گوارشی برای انتقال غذا از مجرای دستگاه گوارشی استفاده می‌شود. بنابراین مصرف زنجبیل به هضم غذا کمک می‌کند. هضم بهتر غذا نیز به معنای رفلکس کمتر در طول روز است.

سرکه سیب

برخی به خواص درمانی سرکه سیب ایمان دارند. بهتر است که پیش از صرف غذا، به اندازه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مصرف کنید یا قبل از خواب آن را همراه با یک لیوان آب خنک مصرف کنید. هنوز به درستی مشخص نشده که چرا سرکه سیب تا این اندازه مفید است، اما گفته می‌شود که استیک اسید موجود در سرکه سیب سطح pH معده را تعدیل و گوارش را نیز تنظیم می‌کند. pH یک کمیت لگاریتمی است که میزان اسیدی یا بازی بودن مواد را مشخص می‌کند.

موز

موز را به خاطر میزان پتاسیم بالایش جزو دسته‌ی مواد غذایی قلیایی در نظر می‌گیرند. موز رسیده می‌تواند با اسید معده مقابله کند. موز همچنین می‌تواند مانند یک روکش بر روی دیواره معده کشیده شود تا مانع سوزش سر دل و علائم دیگر رفلکس اسید معده شود. البته این را هم باید بگوییم که موز شاید به برخی از افراد نسازد؛ خصوصا زمانی که موز هنوز کاملا نرسیده باشد.

باکتری‌های پروبیوتیک

درمان «ترش کردن» با شش ماده غذایی

باکتری‌های پروبیوتیک گوارش را بهتر کرده و مشکلات روده را نیز التیام می‌بخشد. ترکیبات «ساکارومایسس بولاردی» و «بیفیدوس» موجود در پروبیوتیک به رفلکس، سوزش و دردهای معده کمک شایانی می‌کنند. پروبیوتیک به صورت مکمل غذایی و همچنین در مواد غذایی مانند ماست وجود دارند.

آدامس

آدامس، به ویژه پس از غذا، می‌تواند از میزان رفلکس اسید معده بکاهد. جویدن آدامس غدد بزاقی را تحریک کرده و همین مسئله بر روی رفلکس اسید معده اثر می‌گذارد، چرا که بزاق می‌تواند اسید معده را خنثی می‌کند. به طور کلی، بزاق اضافی عمل گوارش را بهتر می‌کند، زیرا اجازه نمی‌دهد اسید بالا بیاید.

آب آلو ورا

تحقیقات نشان داده که آبِ آلو ورا می‌تواند از مری به بهترین شکل در مقابل سوزش ناشی از رفلکس اسید معده محافظت کند. فقط حواستان باشد که آب آلو ورای مصرفی از نوع خوراکی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالعظيم ابراهيمى

      باسلام من مشگل ترش كردن را دارم ولى در زمانيكه معده ام مشگل پيدا ميكند يك عدد خيار با پوست ميخورم معده ام آروم ميشه لطفا شما هم امتحان كنيد ضرر نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج