۲۲۸۶۰۴
۴ نظر
۵۱۸۳
۴ نظر
۵۱۸۳
پ

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

پیشرفت گسترده صنعت سرگرمی و بهبود واضح پخش تلویزیونی مسابقه های فوتبال، هنوز هم موفق نشده اند جلوی حضور پرشمار تماشاگران در دیدارهای فوتبال اروپا را بگیرند.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

همشهری تماشاگر - محمدحسین عباسی: پیشرفت گسترده صنعت سرگرمی و بهبود واضح پخش تلویزیونی مسابقه های فوتبال، هنوز هم موفق نشده اند جلوی حضور پرشمار تماشاگران در دیدارهای فوتبال اروپا را بگیرند. بخشی از این موضوع، مرهون فلسفه و ایدئولوژی هوادارانی است که نمی توانند از تماشای تیم محبوب شان از نمای نزدیک دل بکنند و در مناسبات تیم موثر نباشند. کیفیت خوب استادیوم های فوتبال در اروپا و سطح فنی بالای بازی ها، در کنار احساس اهمیتی که باشگاه به هواداران اش می دهد، اصلی ترین دلایل رونق بلیت فروشی فوتبال در قاره سبز هستند. این اتفاق البته در کشور ایتالیا رخ نمی دهد و معمولا نیمی از ظرفیت ورزشگاه ها در هر بازی این لیگ خالی از تماشاگر هستند.

منچستر یونایتد- MANCHESTER UNITED

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

در فصل بدون جام لوئیز فان خال در باشگاه فوتبال منچستر یونایتد، هواداران این باشگاه همچنان دست از حمایت حداکثری شان برنداشته اند. در فصل ۱۵-۲۰۱۴، به طور میانگین فقط ۳۰۰ صندلی اولدترافورد در جریان هر بازی خالی بوده اند و این رکورد با توجه به چند بازی ساده جام اتحادیه در این ورزشگاه، حیرت انگیز به نظر می رسد. میانگین هواداران فصل قبل من یو ۷۵۳۳۵ نفر بوده است و ظرفیت اولدترافولد ۷۵۶۳۵ نفر! شیاطین سرخ صاحب بزرگترین ورزشگاه باشگاهی انگلستان هستند. او.تی بعد از وبملی بزرگترین استادیوم کشور انگلیس به شما می رود.

لیورپول- LIVERPOOL

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

خرید بازیکنان متعدد برای جانشینی لوئیس سوارز، تبدیل به یک شکست بزرگ در لیورپول شد تا براندان راجرز اولین مردی باشد که روی این نیمکت این باشگاه، سه سال اول حضورش را بدون فتح حتی یک جام به پایان می رساند. این فصل ناراحت کننده اما موجب نشده لیورپولی ها تنها بمانند. مجموع تماشاگرانی که در این فصل به آنفیلد رفته اند تا بازی های لیورپول را تماشا کنند، فقط ۲۰۰ نفر کمتر از فصل موفق گذشته بوده است. میانگین تماشاگر لیورپول در ورزشگاه ۴۵۲۷۶ نفری آنفیلد، ۴۴۶۵۹ نفر در هر مسابقه است.

دورتموند- BORUSSIA DORTMUND

پرتماشاگرترین تیم از پرتماشاگرترین لیگ اروپا. فرقی نمی کند دورتموند در چه نقطه ای از جدول بوندس لیگا باشد، هواداران این باشگاه همیشه برای حمایت از دورتموند محبوب شان راهی استادیوم می شوند. سیگنال ایدونا پارک یا همان وستفالن سابق، ۸۱۲۶۴ صندلی دارد که ۸۰۴۶۳ تای آن ها به صورت میانگین در هر بازی فصل پر می شوند تا دورتموند به عنوان پرتماشاگرترین باشگاه فوتبال در جهان شناخته شود.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

«دیوار زرد» با هیچ نتیجه و روندی فرو نمی ریزد و هواداران این باشگاه هرگز راهکار عدم حضور در استادیوم را مناسب نمی دانند و در هر شرایطی در استادیوم حاضر می شوند، البته این به آن معنا نیست که آن ها همواره مشغول تشویق تیم هستند. در دیدار برگشت با یووه در لیگ قهرمانان و همچنین دیدار با فرایبورگ در بوندس لیگا، هواداران دورتموند برای بازیکنان تیم شان سوت کشیده اند.

رئال مادرید- REAL MADRID

سانتیاگوبرنابئو، یکی از ۵ ستاره ترین استادیوم های فوتبال کره زمین به شما می رود. ورزشگاهی با امکانات بی نظیر، رستوران های لوکس و صندلی هایی که از شدت راحتی، گاهی هواداران رئال را به سوت کشیدن برای بازیکنان خودی سوق می دهند! برای مدیران باشگاه نیز، کیفیت در جزئیات استادیوم به شدت اهمیت دارد و پیش تر دیده ایم که کیفیت قهوه های برنابئو، تبدیل به موضوع مهم گروه مدیریت رئال مادرید شود.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

براساس آمار رسمی، ۷۳۰۸۱ نفر از هر بازی خانگی رئال در فصل بدون جام پایانی کارلتو در مادرید استقبال کرده اند. ورزشگاه ۸۵۴۵۴ نفری برنابئو به لحاظ تعداد تماشاگر در طول فصل چند بار در آستان پرشدن قرار گرفته است.

تانتهام- TOTTENHAM

طرح ساخت استادیوم ۶۱ هزار نفری باشگاه تاتنهام تصویب شده و حتی پروژه ساخت دومین استادیوم بزرگ باشگاهی در انگلستان برای باشگاه سفیدپوش شمال لندن کلید خورده است. این ورزشگاه قرار است ۶۱ هزار هوادار را در خود جای بدهد و از ورزشگاهی که برای توپچی ها ساخته شده کمی بزرگتر باشد.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

به طور میانگین در هر بازی تاتنهام در وایت هارت لین، ۵۰۰ صندلی خالی وجود دارد اما مدیران باشگاه به خوبی می دانند که برای بازی های بزرگ، همواره بیش از ۱۰ هزار نفر موفق به خرید بلیت نمی شوند.

ظرفیت وی اچ ال ۳۶۲۸۴ صندلی است و میانگین هوادار اسپرز ۳۵۷۲۸ نفر. تماشاگران تاتنهام البته بیشتر به خاطر دیدارهای خارج از خانه شناخته می شوند. وقتی که اولتراهای حامی این تیم، نبض استادیوم حریف را به دستی می گیرند.

چلسی- CHELSEA

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

تقریبا همه بلیت های فصل باشگاه فوتبال چلسی، چند هفته پیش از شروع فصل به پایان می رسند، گروهی از هواداران این باشگاه «سیزن تیکت» چلسی را خریداری می کنند تا این تیم در تمام طول فصل حمایت یک استادیوم پر را پشت سر خودش داشته باشد. هوادارهای این تیم البته معمولا سروصدای زیادی ندارند و به همین خاطر ژوزه مورینیو در چند مقطع مختلف به شکل کنایه آمیز دست به انتقاد از آن ها زده و ساکنان سکوهای استمفورد بریج را با تماشاگران تئاتر مقایسه کرده است! استمفورد ۴۱۷۹۸ صندلی دارد و به صورت میانگین در طول فصل گذشته، ۴۱۵۴۶ هوادار را در هر مسابقه در خود جای داده است. ورزشگاهی که قرار است به زودی بازسازی شود و ظرفیت به مراتب بیشتری پیدا کند.

بارسلونا- BARCELONA

نوکمپ، چیزی فراتر از یک استادیوم فوتبال است. به طور معمول در هر بازی تیم فوتبال بارسلونا، گروه کمی از هوادارها به عنوان توریست از کشورهای دیگر در استادیوم خانگی این تیم حضور دارند تا رویای تماشای مسی و رفقا از نمای نزدیک را واقعی کنند.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

ورزشگاه خانگی آبی اناری ها ۹۹۳۵۴ صندلی دارد و میانگین تماشاگران بارسا در هر بازی ۷۷۶۳۲ نفر است. در حقیقت، بین میزان استقبال از بازی های بزرگ و معمولی بارسا در هر فصل، اختلاف بسیار زیادی وجود دارد. در ال کلاسیکو یا مسابقه های حساس انتهای فصل، ظرفی نیوکمپ تقریبا پر است اما در طول فصل بازی هایی با حدود ۵۰ هزار نفر نیز در این ورزشگاه برگزار می شود.

آرسنال- ARSENAL

اگرچه هواداران تیم های دیگر به کنایه از عبارت «امپتی ریتس» (امپتی به معنای خالی) برای استادیوم خانگی آرسنالی ها استفاده می کنند، میانگین حضور تماشاگر در امیریتس در فصل گذشته به شکل چشمگیری افزایش داشته است. به عنوان یک تیم انگلیسی، آرسنال بازی های بزرگ زیادی در طول یک فصل دارد و همین موضوع میانگین حضور هوادار روی سکوهای استادیوم باشکوه تیم آرسن ونگر را افزایش می دهد.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

میانگین تماشاگر در دیدارهای خانگی فصل قبل آرسنال، ۵۹۹۹۲ نفر بوده و ظرفیت ورزشگاه این باشگاه، ۶۰۴۳۲ صندلی است. با این استقبال، به نظر می رسد کوچ از هایبوری و ساخت استادیوم جدید، تصمیم درستی برای توپچی ها بوده است.

پی اس جی- PARIS SAINT GERMAIN

میزان استقبال از دیدارهای خانگی تیم فرانسوی، درست همپای وضعیت مافی باشگاه پیشرفت کرده است. پاری سن ژرمن البته همواره باشگاه محبوبی در فوتبال فرانسه محسوب می شده اما از زمان فروخته شدن تیم به قطری ها و به تبع آن، حضور ستاره های درخشان در ترکیب باشگاه و نتایج ایده آل پی اس جی، استقبال از دیدارهای خانگی این باشگاه نیز بیشتر شده است.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

پی اس جی در ۱۹ دیدار خانگی، به صورت میانگین ۴۵۷۸۹ تماشاگر را برای حمایت از بچه های بلان داشته است. ظرفیت استادیوم پارک دو پرنس، ۴۸۷۱۲ نفر است.

لورکوزن- BAYERN LEVER KUSEN

تیم چهارم بوندس لیگا، در دیدارهای خانگی فصل قبل از ۴۹۸ هزار هوادار میزبانی کرده است. درواقع ۲۹۳۱۱ نفر برای تماشای هر بازی تیم قرمز و مشکی لورکوزن وارد استادیوم شده اند و با توجه به ظرفیت ۳۰ هزار نفری بای آره نا، کمتر از ۳۰۰ صندلی در هر بازی این باشگاه خالی مانده است.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

لورکوزن البته به دنبال ساخت استادیوم جدیدی نیز هست. استادیومی با ظرفیت بیشتر که شاید بالاخره دست این تیم را به یک جام برساند و لقب نور کوزن را از این باشگاه بگیرد!

بایرن مونیخ- BAYERN MUNICH

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

در دهمین فصل بایرن مونیخ از زمان برگزاری اولین بازی این تیم در آلیانز آره نا، به صورت متوسط ۷۲۸۸۲ هوادار از بازی های خانگی باواریایی ها استقبال کردند. حدود سه هزار نفر کمتر از ظرفی ۷۵ هزار نفری استادیوم تیم پپ گواردیولا. این فصل در ۸ بازی بوندس لیگا و ۲ مسابقه در دی اف بی پوکال، ظرفیت استادیوم بایرن مونیخ کاملا پر از هوادار بود. جالب اینکه هواداران بایرن مونیخ، استقبال خوبی از لیگ قهرمانان اروپا به عمل نیاورده اند. بایرن در ۳ مسابقه مرحله گروهی این تورنمنت، ۶۸ هزار هوادار داشته است. کمترین عدد برای کل فصل

اف ث کلن- COLOGNE

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

۱۷ بازی خانگی فصل گذشته تیم فوتبال کلن، مجموعا ۸۲۱۶۰۰ هوادار را به ورزشگاه خانگی این باشگاه کشانده اند. ورزشگاهی که ۵۰ هزار صندلی دارد و در هر بازی میزبان ۴۸۳۲۹ هوادار می شود. برای کلن نیز به مانند بسیاری دیگر از باشگاه های حاضر در رقابت های بوندس لیگا، ارزان بودن قیمت بلیت ها یکی از دلایل کلیدی استقبال بسیار زیاد از مسابقه ها به شمار می رود.

گلادباخ- GLADBACH

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

پدیده فصل گذشته رقابت های بوندس لیگا، مجموعا ۸۶۱ هزار نفر را برای ۱۷ بازی خانگی به عنوان تماشاگر در اختیار داشت. عددی که میانگین تماشاگر سفید و سبزها برای هر مسابقه خانگی را به ۵۰۶۶۰ نفر رساند. ظرفیت استادیوم بوروسیا پارک ۵۴۰۵۷ نفر است. دای فولن، سابقه ۵ قهرمانی در رقابت های بوندس لیگا را دارد که از آخری ۳۵ سال می گذرد.

منچستر سیتی- MANCHESTER CITY

به لحاظ تعداد تماشاگر، باشگاه فوتبال من سیتی چهارمین تیم در بین باشگاه های لیگ برتری به شمار می رود و بعد از سه باشگاه من یونایتد، آرسنال و نیوکاسل قرار گرفته است. ورزشگاه اتحاد به طور معمول در چند بازی در طول فصل، سکوهای خالی زیادی به خود می بیند اما در مقاطع مهم برای تیم، همواره پر از سیتیزن است.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

این ورزشگاه ۴۶۷۰۸ صندلی دارد و میانگین هواداران سیتی در هر بازی خانگی عدد ۴۵۳۶۵ را نشان می دهد. آمار سیتی در آخرین سال پیش از فروخته شدن باشگاه ۴۲۱۲۶ هوادار برای هر مسابقه بوده است! تماشاگران سیتی بعد از پولدار شدن تیم شان، صبر و تحمل زیادی نیز ندارند و به محض نتیجه نگرفتن تیم، استادیوم را در جریان بازی خالی می کنند.

یوونتوس- JUVENTUS

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

بحران تماشاگر، مساله ای کاملا جدی در فوتبال ایتالیا به شمار می رود. کهنگی استادیوم ها و قیمت بالای بلیت در ایتالیا، موجب شده تماشاگران زیادی از دیدارهای تیم های بزرگ این کشور استقبال نکنند. در بین تیم های سری آ، یوونتوسی ها بهترین میانگین هوادار به نسبت ظرفیت ورزشگاه را در اختیار دارند. ورزشگاه اختصاصی یووه البته هیچگاه در طول رقابت های این فصل رویایی پرنشده است. در این ورزشگاه ۴۱۲۵۱نفری، ۴۱۱۸۲نفر برای تماشای دیدار رفت یووه نیز استقبال ۳۱ هزار نفری از بازی با مالمو بوده ست. یوونتوس در مجموع در ۱۹ بازی خانگی، ۷۳۲۵۰۴ تماشاگر داشته است؛ یعنی ۳۸۵۵۳ نفر برای هر مسابقه.

وستهام- WESTHAM

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

در ۱۱۱ سال اخیر، وستهامی ها در آپتون پارک میزبان تیم های دیگر بوده اند و به نظر می رسد در این باشگاه هنوز هم برنامه ای برای تغییر و یا بازسازی استادیوم وجود ندارد. ظرفیت آپتون پارک و یا به شکل رسمی تر بولین گراوند، ۳۵۰۱۶ هوادار است و به طور میانگین، ۳۴۸۷۱ «همر»در بازی های خانگی فصل وستهام از آن استفاده می کنند. جو ورزشگاه وستهام تنها در جدال رودررو با اسپرز خاص می شود و در سایر بازی های فصل، اتفاق چندان ویژه ای روی سکوهای آپتون پارک روی نمی دهد.

نیوکاسل- NEWCASTLE

برای آنکه ثابت شود ساخت استادیوم بزرگ به تنهایی برای موفقیت یک باشگاه کافی نیست، نیوکاسل می تواند مثال ایده آلی باشد.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

باشگاهی که استادیومی ۵۲۴۰۵ نفری را در اختیار دارد و براساس آمارها، در هر بازی خانگی حضور ۵۰۳۵۹ مشوق را احساس می کند اما هر فصل باید به زحمت ماندن در رقابت های لیگ را قطعی کند.

سنت جیمزز پارک در طول حیاتش چند بار با بازسازی و افزایش ظرفیت رو به رو شده اما هنوز نتوانسته برای به موفقیت رسیدن سیاه و سفیدها کافی باشد.

شالکه- SCHALKE

علیرغم نمایش قهرمانانه برابر رئال در دیدار برگشت دو تیم در برنابئو، باشگاه آبی گلزن کرشن فصل موفقی را در پشت سر نگذاشت. آن ها در دور اول جام حذفی حذف شدند و در لیگ نیز دست شان از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کوتاه ماند.

پرتماشاگرترین باشگاه های فوتبال اروپا

با این وجود هوداران شالکه همانند سابق در ولتینس آره نا برای تیم شان سنگ تمام گذاشتند. از مجموع ۶۱۹۳۳ صندلی این ورزشگاه، ۶۱۵۷۸ صندلی به طور متوسط در جریان همه دیدارهای خانگی شالکه پر از هوادار بودند و سرشار از رنگ آبی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط نیوکمپ وبارسلونا

    • جاوید

      اول منچستر ... دوم تراختور

    • رامین

      سلام فقط لیگ جزیره وتیمم فقط ارسنال

    • بدون نام

      فقط لیورپول و جهنم انفیلد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج