جاباما
۲۲۸۷۶۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کاخ سفید: استدلال ما بر مخالفان غالب است

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که منتقدان توافق وین بر اساس استدلال‌های درخور و شایسته با این توافق مخالفت نمی‌کنند و همین باعث تقویت اعتماد دولت آمریکا به حمایت خود از توافق هسته‌ای می‌شود.

خبرگزاری فارس: «اریک شولتز» سخنگوی کاخ سفید امشب در میان خبرنگاران از منتقدان توافق هسته‌ای انتقاد کرد و بر اطمینان دولت باراک اوباما به راهی که در مسیر توافق هسته‌ای با ایران طی شده، تأکید کرد.

شولتز در واکنش به انتقاد مخالفان آمریکایی توافق هسته‌ای گفت: «استدلال ما (کاخ سفید) در این زمینه بر استدلال‌ آنها غالب است. منتقدان بر اساس استدلال‌های درخور و شایسته انتقاد نمی‌کنند و مثلا یکی از آنها گفته که در روز اول رسیدن به سِمت ریاست جمهوری، به ایران حمله می‌کنم.»

سخنگو گفت که چنین استدلال‌هایی کاخ سفید را به موضع خود در خصوص توافق هسته‌ای، مطمئن‌تر می‌کند.

شولتز در ادامه انتقاد از منتقدان گفت که آنها علاوه بر اتخاذ چنین روش‌هایی برای مخالفت، گزینه دیگری هم پیش پای دولت نمی‌گذارند و فقط مخالفت می‌کنند.

سخنگوی کاخ سفید در خصوص شایعات موجود درباره توافق جنبی میان ایران و ۱+۵ که تاکنون محرمانه مانده و به کنگره هم ارائه نشده گفت: «هیچ توافق جنبی در کار نیست.»

وی افزود: «یک سری مناسبات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود دارد که بر اساس دلائل روشن و قابل فهم، قابل انتشار نیست.»

اریک شولتز گفت: «ما به بازرسان بین‌المللی آژانس اطمینان داریم و آنها هم به ما اطمینان داده‌اند که به همه اماکن لازم در ایران دسترسی دارند.»

یکی از خبرنگاران از شولتز پرسید که آیا عدم حمایت برخی نمایندگان بلندپایه یهودی حزب دموکرات از توافق هسته‌ای برای کاخ سفید ناراحت‌کننده نیست؟

سخنگو گفت که روند بررسی توافق در کنگره ۶۰ روزه است و «ما دلائل خود را برای هر کدام از نمایندگان و سناتورها که بتوانیم، توضیح می‌دهیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج