جاباما
۲۲۹۱۲۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

یخ روابط بین فرانسه و ایران شکسته شد

یخها در روابط بین ایران و فرانسه شکسته و فصل جدیدی در دوستی بین دو کشور آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا: یخها در روابط بین ایران و فرانسه شکسته و فصل جدیدی در دوستی بین دو کشور آغاز شد.

دیدارهای مختلف «فابیوس» در ایران با هدف ایجاد مصالحه منجر به برقراری روابط احترام آمیز بین مقامات دو کشور انجام شد. برای ثابت کردن نخستین قدم در دوستی بین دو کشور «فرانسوا اولاند» از حسن روحانی برای سفر به فرانسه در ماه نوامبر(آبان) دعوت به عمل آورده است.

فیگارو با طرح سخنان فابیوس در یک نشست مطبوعاتی در ایران چنین می نویسد: ما دو کشور بزرگ و مستقلیم، فرانسه به ایران و تاریخ و فرهنگ ایران احترام می گذارد… من به رنجی که مردم ایران در دوران جنگ با عراق تحمل کرده اند، واقفم.

به نوشته این رسانه، وزرات امور خارجه فرانسه با تاکید بر اهمیت پیشبرد روابط تجاری با ایران اعلام کرده بود که پیش از بحث درباره قراردادهای تجاری با ایران ابتدا باید روابط پایداری بین دو کشور ایجاد کرد؛ روابط تهران و پاریس به علت پرونده هسته ای برای مدت های زیادی بسیار پیچیده بوده اما توافق ۱۴ ژوئیه می تواند آغازی برای برقراری روابط مجدد باشد.

فیگارو همچنین با نقل قول از جواد ظریف مبنی بر آغاز فصل جدیدی در روابط تهران و پاریس که در جهت منافع مشترک دو کشور هست، در ادامه نوشت: از نظر ایران این همکاری های مشترک شامل؛ همکاری دو کشور در مبارزه با ترانزیت مواد مخدر از طریق افغانستان است که پاریس و تهران پیش از تحریم های اعمال شده بر ایران نیز در این مبارزه همکاری داشتند. همچنین همکاری ایران و فرانسه برای مبارزه گسترده علیه گروه تروریستی «داعش» در عراق و سوریه است.

فیگارو در ادامه افزود: با اینکه این دیدارها با روی باز و بسیار محترمانه انجام شدند، اما فرانسه و ایران بر سر مسائل منطقه ای دارای اختلاف نظرهایی هستند.

فیگارو در ادامه تاکید کرد: با وجود همه این اختلاف نظرها، فابیوس در طول دیدارهای خود در ایران اعلام کرد که «استفان لوفول» وزیر کشاورزی فرانسه به همراه یکی از مقام های وزارت خارجه، هیات بلندپایه سرمایه گذاران این کشور در سفر اواخر ماه سپتامبر به تهران را همراهی خواهند کرد.

فیگارو خاطرنشان کرد که علیرغم اختلاف نظرها و برای از سرگیری روابط عادی بین پاریس و تهران، هنوز باید سفر دیگری انجام شود.

هفته نامه «ماریان» نیز چندی پیش با یادآوری واکنش های وزارت امور خارجه فرانسه نوشته بود که این وزارتخانه درخصوص رابطه با ایران اعلام کرده «همانطور که برای ساختن یک خانه محکم اول باید برای آن پایه ریزی کرد، برای برقراری روابط با ایران نیز باید ابتدا زمینه سازی کرد و مسائل باید به ترتیب اهمیت انجام شوند».

به نوشته این رسانه، وزرات امور خارجه فرانسه با تاکید بر اهمیت پیشبرد روابط تجاری با ایران اعلام کرده بود که پیش از بحث درباره قراردادهای تجاری با ایران ابتدا باید روابط پایداری بین دو کشور ایجاد کرد؛ روابط تهران و پاریس به علت پرونده هسته ای برای مدت های زیادی بسیار پیچیده بوده اما توافق ۱۴ ژوئیه می تواند آغازی برای برقراری روابط مجدد باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      ای کاش هیچ وقت این یخ آب نشه. هر بلایی تو تاریخ این مملکت سر این ملت بدبخت اومده از فرانسه ریشه می گیره. لعنت به سیاستمداران و فرهنگ استعماری فرانسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج