۲۲۹۵۸۱
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

عربستان تهدید به اشغال کویت کرد

«محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیردفاع عربستان در پی اعتراض کویت نسبت به توقف بهره برداری از چاه نفتی مشترک الخفجی از جانب عربستان، کویت را به اشغال و الحاق آن به خاک کشورش تهدید کرد.

خبرگزاری ایرنا: «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیردفاع عربستان در پی اعتراض کویت نسبت به توقف بهره برداری از چاه نفتی مشترک الخفجی از جانب عربستان، کویت را به اشغال و الحاق آن به خاک کشورش تهدید کرد.

منابع اطلاعاتی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تصریح کردند: محمد بن سلمان با تهدید به اشغال کویت، نه تنها چاه خفجی بلکه کل کویت را به لحاظ تاریخی بخشی از سرزمین عربستان دانست.

این منابع به واکنش تند محمد بن سلمان نسبت به ادعای کویت برای جبران خسارت های ناشی از توقف بهره برداری از چاه نفتی خفجی توسط عربستان اشاره کرده و افزودند: محمد بن سلمان در جلسه ای گفت: ما کویت را از چنگال صدام نجات دادیم و الان چه کسی او را از دست ما رها خواهد کرد. کویت هیچ دلیلی برای برتری بر ما را ندارد و کشوری است که یک چهارم ریاض وسعت دارد.

از سوی دیگر روزنامه الرای کویت نیز نوشت: اختلاف نفتی کویت و عربستان وارد مرحله ای جدیدی شده است. این روزنامه علت این امر را پاسخ قاطعانه علی العمیر وزیر نفت کویت به نامه علی نعیمی همتای عربستانی خود دانسته که وی در آن هرگونه خسارت مادی که در نتیجه بسته شدن و توقف میدان نفتی الخفجی که متوجه کشورش می شود را بر عهده عربستان گذاشته است چرا که این امر را مخالف ماده ۶ تفاهمنامه بهره برداری از این میدان نفتی در سال۲۰۱۰ می داند.

العمیر در این جوابیه که نشانگر مذاکرات و نامه نگاری های گسترده و پشت پرده بین دو کشور است نوشته است: من با توافقات مشترک دو شرکت که مرجع قانونی آن توافق تقسیم سال ۱۹۶۵ است، موافقم .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هار شده این یارو یکی بکشه افساره شوو

    • بدون نام

      مثل اینکه تاریخ درحال تکرار است. صدام به ایران حمله کرد بعد به کویت حمله کرد بعد صدام اعدام شد حالا نوبت ملک سلیمان است. چون حرکت اول انجام داده(تجاوز به خاک یمن وتهدید کویت )و...

    • مریم

      6 ماهه که توی باتلاق یمن گیر کرده و از اونجایی هم که خجالت و حیا حالیش نیست همینطور داره نسل کشی میکنه هنوز این گند کاریش رو راست و ریس نگرده داره خواب کویت رو می بینه عجب احمقهایی دارند بر عربستان حکومت می کنند!!!
      کله خر تر از این ابلهان در حال حاضر وجود نداره .
      خدایا خونه عزیزت رو دست کیا سپردی!!!
      آخه اینها آدمند؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرا دستگاه دیپلماسی و تبلیغاتی ما از این حرکات کمال استفاده را برای روشن کردن اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس و همراه کردنشان با خودمان استفاده نمیکند؟

    • Ali

      این خبر تو هیچکدوم از خبرگزاریهای دنیا نیست.میشه بگید از کجا اوردید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج