جاباما
۲۳۰۹۰۷
۶۱۲۵
۶۱۲۵
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

بزرگ‌ترین حراجی اسکاندیناوی در tradera.com

پرتال اینترنتی ترادرا دات کام، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین سایت خرید و فروش در اسکاندیناوی محسوب می‌شود که مقر آن در استکهلم قرار دارد. ترادرا، روزانه هزاران کالای آماده فروش را به میلیون‌ها مخاطب خود عرضه می‌کند.

بزرگ‌ترین حراجی اسکاندیناوی در tradera.com
برترین ها: در سلسله مطالب گفتارهای باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، تا کنون پرتال‌های متعددی در حوزه‌های مختلف کسب و کار دیجیتالی، از سایت‌های گردشگری و شکلاتی گرفته تا پرتال‌های فعال در امر اقامت و اطلاع رسانی و تجارت، ظرف چند ماه اخیر مورد بحث و بررسی همه جانبه قرار گرفت. رویه ای که در باشگاه کارآفرینی دیجیتالی در نظر داریم، معرفی فعالان و مجموعه‌های موفق در عرصه کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد که می‌تواند، ایده‌های خلاقانه ای را از کسب و کار خود به مخاطبان و علاقمندان به این حوزه، ارائه کند.

کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship)، یک فعالیت مربوط به تجارت الکترونیک هست که شاید روزانه صدها میلیون دلار را وارد اقتصاد جهانی کند. بسترهای کارآفرینی دیجیتالی بسیار گسترده است و از همه مهم تر، این ظرفیت‌ها، کاملاً نوین و نوظهور می‌باشند. اگر علاقمندید تا با دنیای کارآفرینی دیجیتالی آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا همواره در روزهای فرد، همراه باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها باشید. امروز، یکی از موفق‌ترین سایت‌های کارآفرینی کشور سوئد را به مخاطبان محترم، معرفی می‌کنیم. سایتی که برای ۹ میلیون سوئدی و نروژی، یک پرتال معروف و موفق و مدل کسب و کار خلاق هست.

بزرگ‌ترین حراجی اسکاندیناوی در tradera.com

بزرگ‌ترین حراجی اسکاندیناوی در tradera.com
پرتال اینترنتی ترادرا دات کام، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین سایت خرید و فروش در اسکاندیناوی محسوب می‌شود که مقر آن در استکهلم قرار دارد. ترادرا، روزانه هزاران کالای آماده فروش را به میلیون‌ها مخاطب خود عرضه می‌کند.

نام سایت به زبان سوئدی، به معنی تجارب و کسب و کار می‌باشد. ترادرا دات کام یا trader.se یا trader.com، عنوان یکی از موفق‌ترین و مشهورترین پرتال‌های کسب و کار سوئدی دنیای وب می‌باشد. ما کشور سوئد را در حوزه نوآوری در عرصه فضای مجازی، با محصولات و خدمات رایانه ای‌ همچون اسکایپ، soundcloud.com و حتی پرتال مشهور IKEA، HM.SE و پرتال دانلود فیلم به نام piratebay می‌شناسیم! به طور کل، کارآفرینی دیجیتالی در کشورهای اسکاندیناوی به ویژه سوئد، در دو دهه اخیر، از اهمیت خاصی برخوردار بوده و این کشور، در این حوزه موفقیت‌های بین المللی قابل توجهی را تجربه نمود.

مثال‌های بالا، تنها مشتی نمونه خروار هست که البته در روزها و هفته‌های آینده، در قالب مطالب همین عرصه، به معرفی پرتال‌های موفق سوئدی در زمینه کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت. ترادرا، در واقع نمایندگی سوئدی پرتال مشهور EBAY.COM را نیز در این کشور در اختیار دارد. همانند ALIBABA.COM که به اعتباری، نمایندگی چین سایت مشهور Yahoo را یدک می‌کشد. پرتال مشهور در کشورها، معمولاً در طول زمان، به نمایندگی انحصاری برترین پرتال‌های فضای وب در کشورهایشان نیز تبدیل می‌شود.

بزرگ‌ترین حراجی اسکاندیناوی در tradera.com

در این سایت، معمولاً کالاها و اجناس به صورت حراج یا AUCTION در معرض فروش قرار می‌گیرند. به این معنی که تا آخرین زمان اتمام حراج، شما فرصت دارید قیمت بیش تری نسبت به آخرین و بالاترین قیمت ارائه شده توسط کاربر دیگری که قصد خریداری کالا دارد، پیشنهاد کنید. این روش در سایت خرید و فروش بلیط اتوبوس سوئد به نام SJ.SE نیز حاکم هست. بعضاً یک مسیر ۳۰۰ کیلومتری را می‌توانید با بلیط اتوبوس یا قطار به بهای ۱۰ کرون که معادل ۳۷۰۰ تومن هست! خریداری کنید! خریدار و فروشنده در مدل کسب و کار ترادرا، می‌توانند به یکدیگر امتیاز مثبت با منفی در قبال ارائه خدمات بدهند که این در اعتماد خریداران و فروشندگان، تأثیر زیادی دارد.

بیش از ۱.۳ میلیون صفحه وب درباره این پرتال و خدماتش نتایجی ارائه می‌کند که نشان دهنده مدل کسب و کار و تجارب ترادرا دات کام می‌باشد. تقریب یک سوم کل جمعیت سوئد تا سال ۲۰۱۲ میلادی، عضو این پرتال حراجی آنلاین بودند که قطعاً در ۲۰۳ سال اخیر، این رقم نیز با گسترش فعالیت‌های ترادرا در شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار تلفن همراه، ارتقا یافته است.

این سایت سوئدی، از قدیمی‌ترین سایت‌های راه اندازی شده توسط سوئدی‌های در فضای وب می‌باشد که در سال ۲۰۰۶ میلادی، با مبلغ ۵۰ میلیون دلار به تملک سایت ای بی آقای پیر امید یار، مالک ایرانی این کسب و کار عظیمی چند میلیارد دلاری درامد. در این سایت، بیش تر کالاها به صورت دست دوم هستند. همانند مدل کسب و کار که قبلاً در پرتال ایرلندی donedeal.ie معرفی کردیم. اما، اخیراً، فهرست کالاهای نو نیز به فهرست موارد قابل فروش این سایت در موضوعات و category های گوناگون اضافه شده است که حق انتخاب مشتریان را بر اساس سلایق آن ها افزایش می‌دهد.

دانیل کاپلان، جوان خلاق و ماجراجوی سوئدی، یکی از فعالان کسب و کار سوئد در فضای مجازی می‌باشد که مدل کسب و کاری که در فضای اسکاندیناوی ارائه کرد، امروزه به علاقمندی میلیون‌ها نفر در این کشور تبدیل شد. کل سایت به زبان سوئدی هست و بخش‌های کمی به زبان انگلیسی در دسترس می‌باشد. سایت موضوعات بسیاری از لوازم خانه و آشپزی و مبلمان اداری و وسایل ریزودرشتی که هر روز با آن ها سر و کار داریم، تا کشتی‌های تفریحی کوچک را برای فروش، عرضه کرده است! تقرییا، هر چیزی که بر اساس قانون سوئد، خرید و فروشان آزاد باشد، در این پرتال توسط کاربران، عرضه می‌شود.

بزرگ‌ترین حراجی اسکاندیناوی در tradera.com

افراد می‌توانند یک کد کاربری و رمز عبور بر اساس شماره ملی خود در سوئد در این پرتال ارائه کنند و پس از تأیید، کد آن ها فعال می‌شود و می‌توانند نسبت به خرید و فروش در پرتال اقدام کنند. به دلیلان که افراد، پیش از عضویت در سایت، تعیین هویت می‌شوند و از validity و reliability اطلاعات آن ها بررسی و تأیید می‌شود، معمولاً کسی از صحت اطلاعات اعلامی در پرتال، شک نمی‌کند.

موضوعی که اعتماد مشتریان و وفاداری مشتری و در نهایت رضایتمندی مشتری customer satisfaction را به همراه می‌آورد. وقتی مشتری، به اطلاعات ارائه شده اطمینان پیدا کند، میزان استفاده‌اش از پرتال افزایش می‌یابد و مشتری ثبات سایت می‌شود. این یکی از اصول موفقیت پرتال ترادرا در دو دهه اخیر می‌باشد.

کاربران، پس از ورود به سایت، می‌توانند بر اساس دسته بندی‌هایی که در سایت هست، اجناس خود را برای فروش در سایت ارائه کنند. آن ها قیمت پایه می‌دهند و مشتری نیز، قیمت خود را اعلام می‌کند و در نهایت در یک قیمت به توافق می‌رسند. پرتال برای هر آگهی، مبلغی را بر اساس قیمت پایه و مسائلی از این دست، تعیین می‌کند که بخشی از آن در صورتی که کالا یا خدمت به فروش نرفت، از فروشنده اخذ می‌شود.

در بخش فرش و رو میزی، بیش از ۵ هزار فرصت فروش فرش‌های کوچک و دستی و ماشینی از شخصی تا اداری و دست دوم، ارائه شده است. رنج قیمت‌ها، توسط کاربران قابل تعیین هست و نرخ‌های مختلفی را تشکیل می‌دهد. بعضاً می‌توان کالایی را به بهای بسیار ناچیز در سایت ترادرا سفارش داد و خریداری کرد. این موضوع برای کالاهای الکترونیکی و مبلمان خانه دست دوم، بسیار در سوئد رایج و در پرتال‌های سوئدی، با استقبال مخاطبان همراه می‌باشد.

همان طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، هزاران فرصت فروش فرش و زیر انداز و مبلمان، در بخش لوازم خانگی دست دوم سایت ترادرا ارائه شده است که کاربر می‌تواند رنج قیمتی را بر اساس منوی سمت چپ، تغییر دهد و حتی تعیین کند که رنج نمایش، بر اساس چه کالاهایی تعیین شود. اگر نگاه کنید می‌بیند که کالاهایی با قیمت بسیار ناچیز، نسبت به قیمت اصلی، در پرتال ارائه شده است. به طور کلی، جنبش خرید و فروش کالاهای دست دوم در اروپا، از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که برخی از کالاهای مصرفی را دست دوم خریداری کنند که تلویزیون و مبلمان، از این جمله هست.

بزرگ‌ترین حراجی اسکاندیناوی در tradera.com

اگر بر روی یکی از گزینه‌های ۲۰۰ کرونی (۷۰ هزار تومنی) کلیک کنید، وارد صفحه اصلی می‌شوید که در زیر ارائه شده است.

بزرگ‌ترین حراجی اسکاندیناوی در tradera.com

در صفحه مربوطه، اطلاعات تکمیلی درباره هر کالای آماده فروش عرضه شده است. مثلاً قیمت پایه، مدت زمان فروش کالا و هم چنین تعداد bud ها یا اصطلاحاً پیشنهادات به خرید. اطلاعات فروشنده نیز در صفحه مربوط به کالا در دسترس می‌باشد که می‌توان با آن در ارتباط بود. کلیه کالاهایی که توسط فروشنده در سایت ترادرا عرضه می‌شود، توسط دیگر کاربران نیز دیده می‌شود تا امکان خرید و فروش لوازم در سایت، افزایش یابد.

اگر در مدت زمان تعیین شده، بر اساس حداقل قیمت، کالا به فروش برود، سایت، از حساب خریدار، مبلغ را کم و به حساب فروشنده واریز کرده و حق العمل خود را نیز دریافت می‌کند که برای کالاهای معمولی، تا ۵۰ کرون می‌باشد.

مانند سایت آمازون که WISH LIST برای کاربرانش ارائه می کند در ترادرا هم شما می‌توانید، کالاهای مورد علاقه را در لیست آرزوها قرار داده تا سر فرصت، نسبت به پیشنهاد قیمت اقدام کنید.

یکی از دلایلی که این سایت در سوئد موفق هست، این است که حمل و نقل در سوئد بسیار گران و چیزی مانند وانت دران جا نیست. پس اگر شما بخواهید تلویزیون برای خانه خود خریداری کنید، اگر مایل به خریدتی وی نو نباشید، باید دست دوم بخرید و این کالای دست دوم، شاید، دو کوچه بالاتر از منزل شما، توسط فردی قابل عرضه باشد که از طریق این سایت، شناسایی می‌شود. فهم نیازهای مخاطبان در مکان‌ها و زمان‌های مختلف یکی از عوامل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در دنیای امروزی هست.

عاملی که سبب شد تا سایت IARBN.COM در نیویورک موفق شود یا AMAZON.COM، دنیای خرده فروشی را به تسخیر دراورد. شناسایی نیاز مشتری و در واقع FEASIBILITY STUDY، موضوع مهمی در کارآفرینی دیجیتالی می‌باشد که در مدل کسب و کار و راهبرد تجاری ترادرا دات کام نیز به خوبی نمایان می‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج