۲۳۱۲۹۴
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

اعدام در ملأ عام و ٧٥ سال زندان

حکم سنگین برای قتل زن نکائی صادر شد

قاتل زن نکائی، با حكم دادگاه كيفري مازندران، به زودي در ميان مردم اعدام خواهد شد. همدست اين مرد نيز به اتهام معاونت در قتل و آدم‌ربايي به ٥٠‌سال زندان محكوم شد.

روزنامه شهروند: قاتل زن نکائی، با حكم دادگاه كيفري مازندران، به زودي در ميان مردم اعدام خواهد شد. همدست اين مرد نيز به اتهام معاونت در قتل و آدم‌ربايي به ٥٠‌سال زندان محكوم شد.

خديجه عصر روز دهم اردیبهشت‌ماه بود که برای رفتن به مطب دندانپزشکی از خانه‌اش در روستای دارابکلای میاندورود خارج شد. او قصد داشت سوار تاكسي شود كه یک خودروی مشکی رنگ با دو سرنشین در برابرش توقف کرد. خديجه که تصور می‌کرد خودروی مسافرکش است، سوار شد و اين آغاز سرنوشت تلخي بود كه به سراغ خديجه آمده بود. او در دام سه مرد سارق افتاده بود كه نيت شومي در سر داشتند. اين سه مرد، زن جوان را ربودند و پس از سرقت طلاهايش او را در داخل دره‌اي به قتل رساندند. خانواده‌ خديجه كه پس از رفتن او به شدت نگران شده بودند، وقتي متوجه شدند كه اين زن به مطب دندانپزشكي هم نرفته است، موضوع را به پليس اطلاع دادند.

ماموران در نخستين اقدام به سراغ دوربين‌هاي مداربسته رفتند و جستجوي تصویری روی همه دوربین‌های موجود در مسیر تا خروجی‌های استان، از سوی تیم‌های مختلف تخصصی پلیس آغاز شد. در ادامه تصاویری از زن ناپدیدشده در اختیار پلیس سراسر کشور قرار گرفت كه سوار يك خودروي تيره رنگ شده بود.

بنابراين تيم تحقيق به بررسي‌هاي بيشتر پرداختند و در ادامه به یکی از صاحبان خودرو که از تبهکاران سابقه‌دار بود مظنون شده و او را تحت مراقبت‌های نامحسوس خود قرار دادند. پلیس در تعقیب و مراقبت‌های پنهانی خود متوجه حرکات غیرعادی این تبهکار شد و او را بازداشت کرد. مرد جوان درحالی‌که خود را بی‌اطلاع از سرنوشت زن گمشده نشان می‌داد، سعی کرد مسیر تحقیقات مأموران را به گمراهی بکشاند اما وقتی با به‌دست آمدن آثار و نشانه‌هایی از این زن در خودرویش روبه‌رو شد چاره‌ای جز اعتراف ندید.

این مرد گفت: «روز حادثه همراه یکی از دوستانم درحال پرسه‌زنی بودیم که متوجه زن جوانی در حاشیه خیابان شدیم و او را سوار کردیم. از وضع ظاهری‌اش این‌گونه برمی‌آمد که وضع مالی خوبی دارد. براي همين در فرصتی مناسب دوستم به سرعت از صندلی جلو به عقب رفت و با چاقو او را تهدید کرد تا ساکت بماند اما او مقاومت کرد و سعی داشت خود را از ماشين به بیرون پرتاب كند. در این هنگام دوستم چند ضربه چاقو به او زد، سرش را زیر صندلی کرد و به سمت جنگل‌های اطراف شهر نکا رفتیم. در آن‌جا طلاها و پول‌هاي او را برداشتیم اما با توجه به این‌که می‌ترسیدیم از سوی او شناسایی شویم پیکر نیمه‌جانش را به داخل دره‌ای در جنگل‌های قرمرض نکا انداختیم. بعد از دقایقی احساس کردیم شاید زنده مانده باشد، بنابراین داخل دره رفته و او را کشتیم.»

با توجه به این اعترافات هولناک، مأموران، همدست دیگر او را هم بازداشت کردند و با اطلاعاتی که این دو جنایتکار درباره محل‌‌ رهاکردن جسد زن جوان در اختیار مأموران قرار داده بودند، پلیس به آن‌جا مراجعه کرد و قسمت‌هایی از جسد را که سالم مانده بود به دست آورد.

در ادامه، عامل سوم این جنایت که به فروش اموال سرقتی اقدام کرده بود، نيز دستگير شد و در این رابطه سه خودرو از این قاتلان کشف و پس از تشریح صحنه‌های این جنایت تحویل مراجع قضایی شدند.

پرونده اين سه نفر براي رسيدگي به دادگاه كيفري مازندران ارسال شد و هيأت قضايي پس از برگزاري جلسه محاكمه، دستور انجام آزمايش DNA را روي جسد كشف شده برای اطمینان از این‌که جسد متعلق به زن جوان است دادند. مأموران نيز جسد را به پزشکی قانونی انتقال دادند و بلافاصله اقدامات ابتدایی کار‌شناسی و بررسی گروه‌های خونی، فرمول دندانی، بررسی استخوانی و دی‌ان‌ای که انجام گرفت، مشخص شد این جسد متعلق به خديجه است.

متهمان بار ديگر در اين شعبه محاكمه شدند و اظهارات قبلي خود را تكرار كردند. صبح ديروز قاضي دادگاه كيفري حكم متهمان را صادر كرد. براساس اين حكم، متهم ردیف اول به اتهام قتل عمدی به قصاص در ملاءعام در شهرستان میاندورود و به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی به ١٥‌سال زندان و مشارکت در سرقت به عنف و آزار علاوه بر رد مال سرقتی به تحمل ١٠‌سال زندان و ٧٤ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد. متهم ردیف دوم نيز به اتهام معاونت در قتل عمدی به ٢٥‌سال زندان و به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی و سرقت به عنف و آزار به ترتیب به ١٥‌سال و ١٠‌سال زندان و ٧٤ ضربه شلاق محکوم شد.

حسین کاظم‌زاده رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری دادگستری مازندران در اين باره گفت: «در مجازات‌های تعزیری با توجه به ماده ١٣٤ قانون مجازات اسلامی مصوب‌ سال ١٣٩٢ فقط مجازات اشد قابل اجرا و اعمال است. همچنين حکم اعلام شده ظرف مدت حداکثر ٢٠ روز قابل فرجام‌خواهی در دیوانعالی کشور است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی هر دو اقدام کردن هر دو باید حکم اعدام میگرفتن اگه نفر دوم مخالف کشتن اون خانم بود میبایست مانع دوستش میشد، اگه مانع نشده یعنی موافق بوده و اونم قاتل و باید اعدام بشه

    • آرمین

      به نظرم متهم ردیف دوم هم می بایست حکم شدیدتری برایش می بردیدند. کم مقصر نبوده. این جور آدما بودنشان برای جامعه نه تنها سودی نداره که مایه شرمساری است.!

    • sara

      بالاخره 2 نفر بودن یا 3 نفر؟؟؟؟

    • احمد ع ع ع

      واقعا حکوم شان کم است هر سه باید اعدام شوند چون با هم این چنایت را انجام دادند. تا درس عبرت برای بقیه شود

    • هیچ

      هه اعدام!!؟؟؟ اعدام چیه در قبال این کار باید زجر شون داد باید عذاب بکشن تا درس عبرت بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج