۲۳۲۴۲۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

کدام مواد غذایی را نخوریم؟

اگر از غذاي آماده و منجمد استفاده مي‌كنيد به دنبال غذاهاي يخي باشيد كه حاوي پروتئين بدون چربي، مقدار زيادي سبزيجات، غلات كامل و سس ساده يا كم چرب باشند. از خريداري غذاهاي يخ‌زده سرخ شده يا خامه‌اي خودداري كنيد.

روزنامه آرمان: پف فيل يا پاپ كورن خوراكي ترد و خوشمزه و كم چربي است كه از ذرت كامل تهيه مي‌شود. به علاوه مي‌توانيد از يك پرس بزرگ و سير كننده استفاده كنيد. سعي كنيد پاپ كورني تهيه كنيد كه بدون چربي و به صورت هوا پز درست شده باشد. چيپس سيب زميني پر چربي است و به سختي مي‌توان تنها مقدار كمي از آن را خورد و كنار گذاشت.

کدام مواد غذایی را نخوریم؟

حموص (مخلوط نخود، ارده و سير) اگر در كنار سبزيجات تازه مثل هويج يا نان هوا پز شده پيتا قرار بگيرد تركيب لذت بخشي از مواد مغذي در اختيار شما قرار مي‌دهد. حموص كه از نخود تهيه مي‌شود منبع خوبي براي آهن، ويتامين ث، پروتئين و فيبر مي‌باشد. بنابراين از طعم حموص لذت ببريد و از خريد ميان وعده‌هاي پر كالري خودداري كنيد.

سعي كنيد از ماكاروني‌هاي تهيه شده از گندم كامل و فيبردار استفاده كنيد. اگر از سس گوجه فرنگي بر روي ماكاروني استفاده كنيد، حتي كودكان هم عاشق آن خواهند شد. ذائقه كودك را به سمت غذاهاي پر فيبر پرورش دهيد. سعي كنيد از پنير پيتزا بر روي ماكاروني استفاده نكنيد زيرا پرچربي و پركالري است.

ميگو جايگزين سالم‌تر و خوشمزه‌تري به جاي ناگت آن است. مي‌توانيد انواع آماده ميگو را تهيه نماييد، آنها را كباب كرده و يا با سبزيجات كمي تفت دهيد.

براي شروع پر قدرت يك روز كاري، يك كاسه غلات كامل مثل غلات صبحانه پرك ذرت يا جو غذاي خوب و مفيدي است. ميوه و شير كم چرب را براي مغذي‌تر شدن غذاي‌تان، به آن اضافه كنيد. گرانولا پر چرب نخوريد. به مقدار كم مي‌توانيد گرانولا را در ماست كم چرب استفاده كنيد.

اگر از غذاي آماده و منجمد استفاده مي‌كنيد به دنبال غذاهاي يخي باشيد كه حاوي پروتئين بدون چربي، مقدار زيادي سبزيجات، غلات كامل و سس ساده يا كم چرب باشند. از خريداري غذاهاي يخ‌زده سرخ شده يا خامه‌اي خودداري كنيد. غذاهاي يخ زده كبابي، هوا پز، بخار پز يا كمي تفت داده شده سالمتر و كم كالري‌تر هستند.

بستني ميوه‌اي، آب ميوه طبيعي، بستني كم چرب يا ماست يخي انتخاب كنيد كه كالري و چربي كمتري دريافت كنيد. به مدد فناوري‌هاي جديد، اين خوراكي‌ها طعمي همانند بستني و محصولات خامه‌اي و پر چرب دارند. نصف فنجان دسر را مي‌توان در رژيم غذايي هر فردي قبول كرد.

کدام مواد غذایی را نخوریم؟

پيتزاي سبزيجات يا مرغ كبابي كه گزينه‌هايي كم چرب هستند خريداري كنيد.

با صرف نظر از سوسيس، پپروني و پنير اضافي تا حد قابل توجهي سديم، چربي و كالري دريافتي خود را كاهش مي‌دهيد. پرس پيتزا را به دو قطعه ( از يك پيتزاي ۳۰ سانتيمتري) محدود كنيد و براي سير شدن از سالاد استفاده كنيد.

آب ميوه‌هاي صد در صد طبيعي سرشار از ويتامين‌ها، مواد معدني و آنتي اكسيدانها هستند. در واقع بهترين كار پس از مصرف ميوه كامل، نوشيدن آب ميوه طبيعي است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج