۲۳۳۴۳۲
۲ نظر
۵۱۸۹
۲ نظر
۵۱۸۹
پ

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

در شلوغی حاشیه ها و اخبار مربوط به ایکر کاسیاس، برخی گمانه زنی ها هم از رفتن سرخیو راموس خبر می داد

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

همشهری تماشاگر: در شلوغی حاشیه ها و اخبار مربوط به ایکر کاسیاس، برخی گمانه زنی ها هم از رفتن سرخیو راموس خبر می داد. برخی مقصد را بایرن مونیخ و بعضی هم منچستر یونایتد عنوان کرده بودند اما فلورنتینو پرس آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: «راموس جایی نخواهد رفت.» به نظر می رسد راموس در ترکیب تیم رافا بنیتس جا دارد و رئالی ها هم مایل هستند این بازیکن باتجربه را کماکان

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

شروع

سرخیو تنها ۱۰ سال داشت که کارش را در تیم نونهالان سویا آغاز کرد. باشگاه روش و متد خاصی در استفاده از نوجوانان و نونهالان داشت و راموس در کنار بازیکنانی همچون خسوس ناواس و آنتونیو پوئرتا بزرگ شد. او تا سال ۲۰۰۳ در تیم های پایه سویا توپ زد و سرانجام در همین سال هم با نظر کادر فنی به تیم دوم باشگاه راه پیدا کرد.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

سویا

روز یکم فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی روزی به یادماندنی برای سرخیو راموس است. در آن روز او به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد و مقابل دپورتیوو لاکرونیا نخستین بازی خود را در رقابت های لالیگا انجام داد. آن بازی در پایان یک - صفر به سود تیم میزبان یعنی دپورتیوو به پایان رسید تا اولین تجربه لالیگایی راموس با باخت همره باشد. فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ راموس عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. در مجموع ۴۱ بار پیراهن سویا را بر تن کرد و ۳ گل نیز به ثمر رساند که ۲ تای آنها در لالیگا به ثبت رسید. او در آن فصل ۵ پاس گل نیز داد.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

رئال مادرید

راموس ۱۹ ساله بود که پیشنهاد وسوسه انگیزی به باشگاه سویا رسید. دست آخر او با ۲۷ میلیون یورو راهی رئال مادرید شد. این رکوردی در نقل و انتقال بازیکنان زیر ۲۰ سال به حساب می آمد. در رئال به او شماره ۴ داده شد؛ پیراهنی که پیش از آن بر تن فراناندو وایه رو بود. راموس از بدو ورود به رئال تاکنون همواره بازیکن ثابت بوده و تعداد بازی هایش در لالیگا در غالب فصل ها بیشتر از ۳۰ بوده است. او تاکنون ۴۴۵ مرتبه پیراهن رئال مادرید را بر تن کرده و ۵۵ گل نیز برای تیمش به ثمر رسانده است.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

تیم ملی

برای نخستین بار در سال ۲۰۵ به تیم ملی اسپانیا دعوت شد. راموس در روز ۲۶ مارس در بازی دوستانه مقابل چین به میدان رفت تا با ۱۸ سال و ۳۶۱ روز جوان ترین ملی پوش لاروخا در ۵۵ سال گذشته شود. این رکورد خیلی زود توسط سسک فابرگاس شکسته شد. ۷ ماه پس از نخستین حضورش در ترکیب تیم ملی اسپانیا، راموس موفق شد ۲ گل نخست تیمش در بازی انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را مقابل سن مارینو به ثمر برساند؛ دیداری که در پایان به برتری ۶- صفر شاگردان لوئیس آراگونس فقید انجامید.

او هم اکنون پس از ایکر کاسیاس (۱۶۲) و ژاوی ارناندس (۱۳۳) نفر سوم بیشترین بازی های ملی لاروخا است. راموس به تازگی موفق شد آندونی سوییسارتا (زوبی زارتا) دروازه بان افسانه ای تیم ملی اسپانیا را پشت سر بگذارد و او را به رده چهارم جدول بفرستد. با توجه به خداحافظی ژاوی از تیم ملی و سن و سال راموس، می توان حدس زد که او پیش از شروع یورو ۲۰۱۶ رکورد اسطوره بارسلونا را خواهد شکست.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

عشق به گاوبازی

زمانی که کودک بود، عاشق این بود که روزی گاوباز بزرگی شود. با اینکه فوتبال را از سنین پایین آغاز کرده اما هرگز تصورش را هم نمی کرد که روزی تبدیل به بازیکن بزرگی شود چرا که او عاشق گاوبازی بود!

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

سفر به آندولس

سفر به آندولس و شهر سویا برنامه ای است که راموس همیشه آن را در فهرست کارهایش دارد. هر وقت فرصتی پیش بیاید و او تعطیل باشد، دست خانواده را گرفته و به آندولس می رود و وقت خود را آنجا می گذراند. او در سال ۲۰۱۲ با یک گزارشگر تلویزیونی به نام پیلار ازدواج کرده است.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

تنیس و گلف

در کنار فوتبال که راموس به آن به عنوان یک حرفه و منبع درآمد نگاه می کند، ورزش های دیگری هم هستند که سرخیو به آنها علاقه وافری دارد. او عاشق دو رشته دیگر هم هست؛ این دو ورزش، تنیس و گلف هستند. او هر دو را بازی می کند و همیشه مسابقات قهرمانی این دو رشته ورزشی را هم با علاقه دنبال می کند.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

سفیر یونیسف

راموس از جمله سفرای ورزشکار یونیسف است و به همین دلیل در برنامه های خاصی برای حمایت از کودکان به کشورهای مختلف سفر می کند. راموس معمولا گزارش کوتاهی از این سفرها را روی صفحه شخصی اش در شبکه های اجتماعی قرار می دهد. او حدودا سه هفته پیش، یکی از این عکس ها را با عنوان فوتبال مرزها را رد می کند و لبخند می آورد، منتشر کرده بود.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

خودرو

کلکسیون خودروهای سرخیو راموس شامل اتومبیل های مختلفی می شود. در میان خودروهایش می توان به یک دستگاه آئودی آر ۸ و یک دستگاه پورشه پانامرا اشاره کرد.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

خانه

راموس ۲ سال پیش منزلی را در منطقه لافیکا مادرید خریداری کرد و همسایه کریستیانو رونالدو شد. پیش از این، کاکا هم در این محله زندگی می کرد. لافیکا یکی از شهرک های لوکس مسکونی مادرید است.

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

حامی مالی

اصلی ترین اسپانسر راموس شرکت تولید کننده لوازم و پوشاک ورزشی آدیداس است. از آنجا که هم رئال مادرید و هم تیم ملی اسپانیا از کیت های آدیداس استفاده می کنند، بنابراین راموس در تبلیغ این شرکت حسابی آزاد است.

القاب

برای سرخیو راموس چند لقب و اسم مستعار ساخته اند؛ القابی همچون ال کومانچه (یک قبیله سرخپوست)، ال تارزان، کوکی (نوعی شیرینی)، رمبو و ....

راموس؛ مردی که برنابئو را ترک نکرد

مشخصات

نام کامل: سرخیو راموس گارسیا

تاریخ تولد: 30 مارس 1986

محل تولد: کاماس - اسپانیا

قد: 183 سانتیمتر

وزن: 77 کیلوگرم

باشگاه کنونی: رئال مادرید

پست: مدافع

شماره: 4

باشگاه های پیشین: سویا

شناسه اینستاگرام: srfofidal

تعداد هوادار: 3 میلیون و 600 هزار نفر

درآمد: 4 میلیون و 500 هزار یورو (2013)

بازی ملی: 128

گل ملی: 10

افتخارات

تمام افتخارات باشگاهی سرخیو راموس مربوط می شود به رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا و در این میان، بازی کوتاه مدتش در تیم فوتبال سویا برایش هیچ افتخاری را در پی نداشته است.

رئال مادرید

قهرمانی در لالیگا: 2012-2011، 2008-2007 و 2007-2006

قهرمانی در وپا دل ری: 2011-2010 و 2014-2013

قهرمانی در سوپرجام اسپانیا: 2012 و 2008

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: 2014-2013

قهرمانی در سوپرجام اروپا: 2014

قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها: 2014

تیم ملی

قهرمانی جام جهانی: 2010

قهرمانی جام ملت های اروپا: 2012 و 2008

نایب قهرمانی جام کنفدراسیون ها: 2013

سومی در جام کنفدراسیون ها: 2009

قهرمانی در رقابت های زیر 19 سال اروپا: 2004

افتخارات شخصی

عنوان بهترین مدافع لالیگا: 2013 و 2012

حضور در تیم منتخب سال فیفا (فیف پرو): 2013، 2012، 2011 و 2008

حضور در تیم منتخب سال یوفا: 2013، 2012 و 2008

حضور در تیم ستارگان جام جهانی: 2010

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الا مادرید

      عشقه

    • پیمان

      پسر محبوب کشور گاو بازها .سانتیاگو یرنابئو سالها به احترامت خواهد ایستاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج