۲۳۳۶۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

احمدی نژاد: مردم، مراجعه به بازار را كم كنند

از ملت مي‌خواهم يكي، دو ماه مراجعه به بازار را كم كنند و خريد كالايي را كه نياز فوري ندارند؛ كنترل كنند تا آرزوي توطئه دشمن و غيرمردمي به گور برده شود.

خبرگزاری ایلنا / مهر: محمود احمدي‌نژاد در سفر استاني خود به خراسان رضوي؛ با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور و تاكيد بر اينكه به لطف خدا، دولت به پشتوانه شما شرايط بازار را به قبل از توطئه اقتصادي باز خواهد گرداند، گفت: آنها ضربه‌اي زدند و خيال كردند از ملت و دولت انتقام گرفتند اما الان دولت بر بازار و اين توطئه مسلط و در تلاش است تا اين توطئه را ريشه‌كن كند.

محمود احمدي‌نژاد، در دور چهارم سفرهاي استاني دولت كه با ۴۵دقيقه تاخير در جمع مردم در صحن جامع مرقد مطهر امام هشتم(ع) حاضر شد، گفت: شما مردمي هستيد كه ۳۳ سال است جلوي همه ابرقدرت‌ها ايستاده‌ايد و خسته نشده‌ايد؟ اين همه بداخلاقي، بي‌ادبي و فشارهاي گوناگون خسته‌تان نكرده است؟

وي در تشريح صدمين سفر هيات دولت تصريح كرد: خيلي‌ها باور نمي‌كردند، اين سفر‌ها شكل بگيرد يا ادامه پيدا كند و در‌‌ همان ابتدا سخناني را مبني به سرانجام نداشتن اين سفر‌ها بيان مي‌كردند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: دولتي كه در مركز كشور بنشيند، با فشار اطراف خود و زياده‌خواهان اطرافش نمي‌تواند عدالت را برقرار كند. عدالت زماني برقرار مي‌شود كه نگاه دولت عادلانه در سراسر اين سرزمين پخش شود و هيچ‌جا برايش فرقي نداشته باشد. وي با اشاره به اينكه يكي ديگر از اهداف سفر دولت، نظارت بر مسوولان است، تصريح كرد: از گوشه و كنار گزارش‌هايي مي‌رسد كه در دستگاه‌هاي دولتي به جاي خدمتگزاري انديشه و فكر ديگر، گروه‌بازي، باندبازي و دفاع از اين و آن به وجود آمده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تحولات در بازار داخلي و اقتصاد كشور اشاره كرد و گفت: حدود يك سال و نيم قبل در يك برنامه تلويزيوني با شما درباره طرح هدفمندي يارانه‌ها به عنوان بزرگ‌ترين طرح تحول اقتصادي سخن گفتيم كه طرحي اساسي و در راه عدالت و اصلاح ساختار اساسي كشور است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه به لطف خدا اين طرح با موفقيت انجام شد و دستاورد‌هاي فراواني داشت، گفت: از‌‌ همان روز نگران بودم كه بدخواهان و ناجوانمردان و دشمنان ملت اين پيروزي را نپسندند و مترصد وارد كردن ضربه باشند تا شيريني اين اتفاق بزرگ به كام ملت تلخ شود. نگران بودم در بازار اخلال كنند و مسايلي ايجاد كنند تا نابساماني در بازار به وجود بيايد و به بهانه اين مشكلات كار بزرگ ملت را زير سوال ببرند.

احمدي‌نژاد با اشاره به شايعه‌پراكني و درج اخبار دروغ درباره عدم موفقيت طرح تحول اقتصادي گفت: در بازار ارز و طلا كه ارتباطي به هدفمندي يارانه‌ها ندارد؛ اخلال ايجاد كردند تا به اين ترتيب بيان كنند كه بعد از هدفمندي دچار مشكلات اقتصادي شده‌اند. وي با اشاره به اينكه بانك مركزي بيش از سال‌هاي تاريخ ايران ارز در اختيار كساني كه تجارت مي‌كردند، قرار داده، گفت: اما عده‌اي با يك شيطنت موزيانه و طراحي‌شده بازار ارز و سكه را با كمك بيگانگان به هم ريختند.

وي با اشاره به اينكه غربي‌ها با اعمال تحريم بهانه را در اختيار اينها قرار دادند، گفت: مي‌خواستند با برهم زدن نظم بازار اين مشكلات را به گردن هدفمندي يارانه‌ها بيندازند و دولت در صدد برخورد با اين مساله است تا فشاري به ملت وارد نشود و برخورد با اين توطئه‌ها نيازمند اطلاعات دقيق است. احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه نيروهاي اطلاعاتي و عناصر اطلاعاتي هوشمندي داريم، گفت: عده‌اي به عنوان مقدمه با طرح موضوعات فرعي، كاذب و دروغي ذهن و انديشه عناصر اطلاعاتي را به حوزه‌هاي فرعي منحرف كردند تا توطئه خود را اجرا كنند.

آنها ضربه‌اي زدند و خيال كردند از ملت و دولت انتقام گرفتند اما الان دولت بر بازار و اين توطئه مسلط و در تلاش است تا اين توطئه را ريشه‌كن كند. به لطف خدا دولت به پشتوانه شما شرايط بازار را به قبل از اين توطئه باز خواهد گرداند. احمدي‌نژاد گفت: در اوج كارهاي وزارت بازرگاني كه شبانه‌روز كار مي‌كنند تا شرايط كشور را بررسي كنند عده‌اي شايعه‌پراكني و مشكل ايجاد مي‌كنند.

وي گفت: اعلام مي‌كنم دولت مدافع حقوق ملت و همواره در كنار ملت است و بنده تا قطع تمام دست‌هاي اجحاف‌گر به ملت خواهم ايستاد. احمدي‌نژاد تصريح كرد: از ملت مي‌خواهم يكي، دو ماه مراجعه به بازار را كم كنند و خريد كالايي را كه نياز فوري ندارند؛ كنترل كنند تا آرزوي توطئه دشمن و غيرمردمي به گور برده شود. وي افزود: خوشبختانه در اين كار انقلابي اكثريت قاطع كسبه تجار، بازرگانان و صنعتگران همراه هستند و عده‌اي قليل و اندك مي‌خواهند به كمك بيگانه فتنه كنند و ملت را در نيازهاي اوليه تحت فشار بگذارند اما بدانند به بيراهه مي‌روند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: چند طرح تحولي در دست اجرا داريم، طرح گمركي آغاز شده و امسال به لطف خدا بخش مالياتي و بانكي و اصلاح پول ملي هم آغاز خواهد شد. وي با اشاره به اينكه فاصله طبقاتي با اجراي اين طرح كم شده است، گفت: اين طرح بايد ۱۵ تا ۲۰سال بدون مشكل ادامه پيدا كند تا براي رسيدن به نقطه مطلوب فاصله‌ها را كم كنيم.

وي با اشاره به اينكه ما در اجراي اين طرح با دو گروه مواجه هستيم، گفت: گروه اول از اول مخالف بودند؛ با هر طرح و پيشرفت و هر برنامه‌اي كه دولت مي‌داد، بدون بررسي مخالفت مي‌كردند و پاي خود را در يك كفش كردند كه قانون جديد و لايحه بدهيد تا اجرا شود و وقتي لايحه مي‌داديم آن لايحه زير و رو مي‌شد و اختيارات كشور و دولت گرفته مي‌شد و حداقل اختيار را به دولت براي اجرا مي‌دادند.

تاييد ضمني بنزين هزار توماني

احمدي‌نژاد در واكنش به اعلام افزايش قيمت بنزين به دو هزار تومان تاكيد كرد: «گفته‌اند كه قيمت بنزين به ليتري دوهزار تومان مي‌رسد؛ آنها با اين سخنان بهانه دست اخلالگران مي‌دهند. اين مسايل از اساس دروغ است، در واقع با اين سخنان بازار به هم مي‌ريزد اما در پايان برنامه حداكثر قيمت بنزين ممكن است به نصف اين مقدار برسد.»

وي با اشاره به اينكه گفتن اين مسايل در ادامه‌‌ همان طراحي است و ارتباطي به هدفمندي ندارد، گفت: تورم تا تير ۹۱ خود را نشان مي‌دهد و برخي ميزان رشد آن را بين چهار تا شش درصد اعلام كرده‌اند. وي با اشاره به اينكه برخي بيان مي‌كردند دولت مي‌خواهد گراني ايجاد كند و ما مي‌خواهيم جلويش را بگيريم، گفت: دولت مي‌خواهد با اصلاح اقتصادي ريشه گراني را بخشكاند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: هنوز سناريوي مرحله دوم را نهايي نكرده‌ايم كه تيتر مي‌زنند بنزين‌گران شد. اينها از پيشرفت كشور نا‌خشنودند و مي‌خواهند شرايط را مختل كنند تا برنامه‌ها اجرا نشود. احمدي‌نژاد تاكيد كرد: مي‌گويند اگر صد تومان به بنزين اضافه كرديد ۵۰تومان به مردم بده؛ ۵۰تومان به مردم خاص، اگر۵۰تومان را به عده‌اي خاص بدهيم رانت ايجاد مي‌شود اما مي‌خواهند پول درشتي را به حسابي بگذارند و به اين و آن بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      ما بخواهيم هم نمي تونيم بريم بازار خريد!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج