۲۳۴۱۵
۱ نظر
۵۰۶۹
۱ نظر
۵۰۶۹
پ

چه غذایی را چه ساعتی بخورید؟

برای افرادی كه چاق هستند لاغر شدن كار آسانی نیست و برای افرادی كه لاغرند و دوست دارند چند كیلویی اضافه‌وزن داشته باشند قضیه كاملا برعكس است و چاق شدن كار راحتی نیست

چه غذایی را چه ساعتی بخورید؟

چه غذایی را چه ساعتی بخورید؟

برترین ها: برای اینكه چاق شوید و به اندام ایده‌آل خود نزدیك شوید در گام اول باید صبور باشید و به تغذیه‌ خود اهمیت ویژه‌ای بدهید. حتما شما هم از اطرافیان‌تان توصیه‌های گوناگونی برای چاق شدن شنیده‌اید. اصلی‌ترین و مهم‌ترین توصیه ما برای شما این است كه زیاد غذا بخورید و حسابی ورزش كنید. برای چاق شدن رژیم غذایی درست و ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی با توصیه‌های دیگر ما مطالعه‌ این مطلب را از دست ندهید.


باید عضله بیاورید نه چربی

در رژیم غذایی برای چاق شدن‌ از غذاهای كم‌حجم و پركالری مانند كره، عسل، خرما و مغز دانه‌ها استفاده كنید. برخی لاغر‌ها برای چاق شدن سراغ موادغذایی پرخطر می‌روند مثلا میزان روغن غذا را زیاد می‌كنند یا شكر و شیرینی را در رژیم غذایی‌‌شان افزایش می‌دهند؛ در‌حالی كه در علم تغذیه چنین روشی به‌شدت رد می‌‌شود چون این نوع روش‌ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌رساند و حتی احتمال دارد باعث بیماری‌‌های قلبی و عروقی شود!

بهتر است بدانید پخت غذا به ‌صورت آب‌پز سبب انتقال چربي و ديگر مواد مورد نياز بدن، به آب غذا شده و مانع رسيدن آن به بدن مي‌شود، بنابراین از مصرف غذاهاي آب‌پز و كبابي در رژيم‌هاي چاقي بايد تا حد ممكن پرهيز شود.


غذاهایی كه خوردن آنها واجب است

غذا خوردن مهم‌ترین عامل برای چاقی و اضافه‌وزن است. منطق حكم می‌كند كالری‌های دریافتی‌تان بیشتر از كالری‌هایی باشد كه می‌سوزانید. البته توجه داشته باشید این بدین معنی نیست كه هرچه دم‌دستان بود را بخورید، بلكه شما باید مواد غذایی مغذی مصرف كنید كه به دریافت عضله كمك كند نه اینكه چربی‌های مضر عایدتان شود.

از ۵ تا ۶ وعده غذایی در روز شروع كنید. صبحانه، ناهار، شام سرجای خود اما به این ۳ وعده ۳ وعده غذای دیگر نیز اضافه كرده و به‌طور منظم این رژیم را دنبال كنید. لازم است مواد غذایی سرشار از پروتئین را در اولويت برنامه‌ غذایی خود قرار دهید مثل گوشت، مرغ، میوه‌ها، شیر، سبزی‌ها و پنیر. برنامه‌ غذایی داشته باشید و این مواد غذایی را با دقت در برنامه‌ غذایی خود بگنجانید و به‌طور مرتب و متنوع از آنها استفاده كنید. غذایی كه می‌خورید مهم‌ترین بخش برنامه‌ اضافه‌وزن است.


استرس‌ها را كم كنید

محیطی كه لاغر‌ها در آن غذا می‌خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری كه می‌‌خواهد با غذا‌ خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد، اگر لاغر هستید سفره‌‌تان را رنگین كنید حتی اگر شده با یك شاخه گل. غذایتان باید خوش‌طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌تان غذا نخورید چون ممكن است از غذا دلزده شوید.


وعده‌های غذایی را زیاد كنید

در رژيم‌هاي چاقي توصيه نمي‌شود كه فرد فقط بخورد زيرا خوردن مهم نيست بلكه داشتن يك برنامه صحيح غذايي، رعايت فواصل غذايي و فواصل خواب و غذا از اهميت بيشتري برخوردار است.
هرچه به تعداد وعده‌های غذایی خود بیفزایید، كالری بیشتری دریافت می‌كنید.

بهتر است در طول روز مثلا ۸‌وعده غذایی دارای ۵۰۰ كالری مصرف كنید تا اینكه ۴ وعده غذایی حجیم دارای ۲۰۰۰ كالری را استفاده كنید.


میزان كالری مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

به ازای هر یك كیلو از وزن بدن‌تان، روزانه به ۲٠ كالری نیاز دارید تا بدن‌تان قادر به ترميم و رسيدگی به تمام اجزاي بدن باشد. برای افزايش وزن، بايد حداقل ۵٠٠ كالری در هر وعده غذايي مصرف كنيد تا ميزان كالري دريافتي‌‌تان از حد طبیعی بیشتر و موجب افزایش وزن شود. همچنین باید برنامه غذایی شما به‌گونه‌ای باشد تا بدون افزايش ميزان چربی و دريافت آن، به مقدار زياد وزن‌تان را افزایش دهد.


برای چاق شدن ورزش كنید

همان طور كه گفتیم تغذیه‌ خوب و زیاد، مهم‌ترین عاملی است كه می‌تواند شما را چاق‌تر كند اما توجه داشته باشید كه غذا خوردنِ صرف، چربی می‌آورد. برای اینكه متناسب و خوش فرم چاق شوید هفته‌ای 3 تا 4 جلسه ورزش كنید. ورزش بدن شما را تحریك می‌كند و سرعت چاق شدن‌تان را بالا می‌برد. ورزش‌های بدن‌سازي (از دمبل‌های كوچك گرفته تا كار با دستگاه‌های وزنه‌برداری) انجام دهید. اگر فرصت ندارید كه هر روز به باشگاه بروید، چند جلسه حركات ساده و قابل انجام دادن در خانه را با مربی تمرین كنید و سپس در خانه به ورزش ادامه دهید.


بعد از ورزش غذا بخورید

بعد از يك تمرين سخت و پيوسته، فيبرهاي ماهيچه‌اي شما براي دريافت غذا فرياد مي‌زنند در واقع يك وعده غذايي بعد از تمرين خوب و مناسب، مهم‌ترين وعده غذايي در طول روز براي كسي كه قصد افزايش وزن دارد، به شمار مي‌رود. هميشه سعي كنيد تا يك ساعت بعد از گذشت تمرين، حتما اين وعده غذايي را مصرف كنيد تا بهترين نتيجه را دريافت كنيد. بدن شما در اين مرحله بيشترين ظرفيت دريافت پروتئين را نسبت به هر زمان ديگري در طول روز خواهد داشت. عموما شما بايد سعي كنيد ۴۰ تا ۵۰ گرم پروتئين و بيش از ۵/۱ برابر اين مقدار كربوهيدرات را پس از هر بار تمرين مصرف كنيد.


چه زمانی چه چیزی بخورید؟

حواس‌تان باشد كه سالاد و سوپ هم بايد پس از وعده ‌اصلي غذايي مصرف شود؛ علاوه بر این در رژيم‌هاي غذايي چاقي بايد مايعات را در آخر وعده ‌غذايي استفاده‌كرده و از مصرف آن قبل از غذا و حين وعده غذايي به‌دليل پرشدن حجم معده، پرهيز شود، لاغرها باید صبحانه‌ را ديرتر از وقت معمول و حداقل با رعايت فاصله زماني 2 ساعت پس از بيدار شدن، بخورند. بهتر است افراد در طول دوران رژیم غذایی تا حد ممكن دیرتر شام‌ بخورند و زودتر به تختخواب بروند، در واقع خوابیدن با شكم پر به افزايش وزن كمك می‌كند. بهتر است وعده غذایی قبل از خواب حاوی مواد پروتئين‌ساز كم‌چرب و نيز كربوهيدرات‌هاي ساده باشد.


مولتی‌ویتامین‌ها را فراموش نكنید

غذاهای كم‌حجم - پركالری معمولا فاقد مواد غذایی میكروبی مثل: ویتامین‌ها، آب و مواد معدنی مهم هستند كه برای جبران آن مصرف روزانه مولتی‌ویتامین توصیه می‌شود. ویتامین‌ها برای ساخت و ترمیم مواد غذایی میكروبی ضروری هستند. سعی كنید آنها را در بین غذا مصرف كنید تا جذب سریع‌تری داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 120

      برترین ها باز هم تیتر نامناسب.
      مطلب به این خوبی واقعا حیف است که با این تیتر کمتر به مطالب توجه بشه.
      بهتر بود تیتر میزدین: بهترین راه ها برای افزایش وزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج