۲۳۴۳۳
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

۴ تکنیک کاربردی برای پخت کیک

پختن كیك ساده: اسفنجی را همه بلد هستید اما وقتی پای درست كردن یك كیك تزئین شده كامل برای مراسم خاصی وسط می‌آید، تقریبا همه ترجیح می‌دهند از قنادی كیك بگیرند.

4 تکنیک کاربردی برای پخت کیک

4 تکنیک کاربردی برای پخت کیک

برترین ها: پختن كیك ساده: اسفنجی را همه بلد هستید اما وقتی پای درست كردن یك كیك تزئین شده كامل برای مراسم خاصی وسط می‌آید، تقریبا همه ترجیح می‌دهند از قنادی كیك بگیرند. اگر می‌خواهید از رفتن به قنادی برای خرید كیك بی‌نیاز شوید، چاره‌ای ندارید جز این‌كه خودتان در خانه كیك بپزید و به یاد داشته باشید تزئین كیك از پختن آن سخت‌تر نیست. با كمك این راهنما می‌توانید به راحتی كیك‌های زیبا درست كنید.


۱- پایه كیك را بپزید

اول از همه باید فكر كنید می‌خواهید پایه كیك‌تان چه رنگی و چه طعمی باشد. شما كیك اسفنجی را به چند مدل مختلف و از روی دستورات گوناگون می‌توانید درست كنید. از هر دستوری كه راحت‌تر هستید استفاده كنید. معمول‌ترین طعم‌ها برای كیك اسفنجی، وانیلی و شكلاتی است اما قبل از آغاز كار باید تكنیك‌هایی كه از خراب كردن كیك شما جلوگیری می‌كند را بشناسید. برای مثال:

از تخم‌مرغ گرم استفاده كنید: مطمئنا می‌دانید كه قبل از پختن كیك، كره را بیرون بگذارید تا به دمای اتاق برسد ولی خیلی‌ها با تخم‌مرغ این كار را نمی‌كنند. در صورتی كه اگر تخم‌مرغ سرد را در مایه كیك استفاده كنید، موادتان به خوبی با هم مخلوط نخواهند شد. اگر وقت كافی برای گرم كردن مواد ندارید، كره را به تكه‌های كوچك تقسیم كنید و برای 5 ثانیه در مایكروفر بگذارید. برای گرم كردن تخم‌مرغ‌ها هم می‌توانید آن‌ها را برای چند دقیقه در یك ظرف آب گرم غوطه‌ور كنید.

اندازه آرد را بدانید: آرد را با قاشق اندازه‌گیری كرده و روی آن را حتما با چاقو صاف كنید. هیچ‌وقت آرد را با پیمانه اندازه‌گیری نكنید چون آرد فشرده می‌شود و بیشتر از چیزی كه برای درست كردن كیك از روی دستورتان نیاز دارید برمی‌دارید.

تنبلی را كنار بگذارید: اگر كره را در قالب بیندازید و درست همه جای آن را چرب نكنید، كیك در بعضی‌ جاها به قالب می‌چسبد و در بعضی دیگر، چرب می‌شود. كره باید كاملا در ته قالب پخش شود. برای این كار باید آن را با برس همه جای قالب بكشید تا چرب شود. اگر برس ندارید می‌توانید از یك تكه پنبه برای چرب كردن قالب استفاده كنید.

قالب را در جای درست قرار دهید: فر باید از قبل گرم شده باشد. پنجره وسط بهترین جا برای قرار دادن قالب است. سعی كنید قالب در مركز گرمای فر قرار بگیرد. علاوه بر این، سعی كنید قالب به هیچ وجه به دیواره‌های فر نچسبد چون حرارت در بخشی از قالب بالا‌تر می‌رود. اگر می‌خواهید چند قالب را با هم در فر بگذارید، آن‌ها را تا جایی كه می‌توانید در فر پخش كنید.

قالب را به حال خود رها نكنید: باید قالب را در فر بچرخانید. این كار پخت یكنواخت كیك را تضمین می‌كند. باید صبر كنید تا حدود دو سوم از زمان پخت كیك بگذرد تا كیك كاملا خودش را بگیرد، بعد قالب را بچرخانید و اگر لازم است آن را در فر جابه‌جا كنید و اجازه دهید یك سوم زمان باقیمانده، كیك با زاویه دیگری بپزد.


2- لایه پوشاننده را انتخاب كنید

اگر كیك یك لایه است می‌توانید روی آن را با پوشاننده‌های مختلف بپوشانید. اگر چند لایه است، باید اول، مرحله سوم را اجرا كنید و بعد روی آن را بپوشانید. وقتی كیك پخته و خنك شد، آن را برگردانید و روی میز بگذارید. پشت كیك معمولا صاف‌تر است و راحت‌تر می‌توانید روی آن خامه بمالید. اگر روی كیك شما به اندازه كافی صاف نیست، می‌توانید كمی از آن را با چاقو ببرید تا صاف شود. حالا وقت انتخاب طعمی است كه می‌خواهید خامه پوشاننده داشته باشد. این طعم باید متناسب با پایه كیك باشد. برای مثال اگر كیك شما پرتقالی است، استفاده از خامه با طعم نسكافه برای آن متناسب به‌نظر نمی‌رسد اما لازم نیست این ۲ بخش دقیقا از یك طعم باشند. می‌توانید برای روكش كردن كیك وانیلی از انواع مختلف طعم‌ها استفاده كنید یا مثلا برای پوشاندن كیك شكلاتی، می‌توانید از پوششی با طعم گردو یا نسكافه استفاده كنید. دستور درست كردن ۲ پوشش مختلف در این موارد آمده است. شما می‌توانید برای درست كردن بقیه پوشش‌ها از همین دستورها ایده بگیرید:

رویه كاراملی: برای درست كردن این رویه باید ۱۰۰ گرم كره نرم شده را به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه در میكسر بزنید تا صاف شود و رنگ آن روشن شود. سرعت میكسر را كم كنید و به تدریج یك و نیم لیوان شكر را به آن اضافه كنید و با سرعت پایین بزنید تا كاملا در كره حل شود. حالا چند قطره وانیل اضافه كنید و باز هم بزنید تا صاف و یكدست شود.

رویه شكلاتی: ۳۰۰ گرم شكلات تكه‌ای را آب كنید تا صاف و یكدست شود. در این فاصله ۱۵۰ گرم كره را ۳ تا ۵ دقیقه در میكسر بزنید تا یكدست و روشن شود. سرعت میكسر را كم كنید و ۲ فنجان شكر و یك فنجان خامه را به كره اضافه كنید و هم بزنید. حالا می‌توانید شكلات را اضافه كنید و وقتی كاملا با مواد مخلوط شد، پوشش شما آماده است. باید تا قبل از سرد شدن آن را روی كیك بمالید. این پوشش بعد از سرد شدن سفت می‌شود.


۳ - كیك را پر كنید

اگر می‌خواهید كیك چند لایه درست كنید، باید بین لایه‌های مختلف كیك را با مواد خوشمزه پر كنید. این مواد را هم باید با توجه به طعم كیك و روكشی كه كیك‌تان دارد انتخاب كنید. برای كیك شكلاتی پركننده‌هایی مثل توت‌فرنگی، آناناس یا گردو مناسب به‌نظر می‌رسند. برای كیك وانیلی از هر میوه‌ای می‌توانید استفاده كنید. برای این‌كه كیك خوشمزه‌تر شود و مواد بهتر به آن بچسبند، باید از خامه یا كرم استفاده كنید. خامه یا كرم را روی یكی از لایه‌ها بمالید، پركننده را روی آن به‌طور همگن پخش كنید و بعد لایه دوم كیك را روی آن قرار دهید و فشار دهید تا بچسبد. این كار را تكرار كنید تا لایه‌های مختلف كیك تمام شود. می‌توانید روی پركننده‌ها كارهایی انجام دهید تا خوشمزه‌تر شوند. حتی می‌توانید از تركیب چند پركننده استفاده كنید. برای مثال:

گردو: برای یك كیك كوچك شما به 200 گرم گردو نیاز دارید. برای این‌كه هم مزه گردو خوب در كیك پخش شود و هم تكه‌های آن لای كیك به چشم بیایند، می‌توانید بعد از این‌كه روی لایه كیك خامه مالیدید، نصف گردوها را رنده كنید و روی كیك بپاشید و 100 گرم دیگر را درشت خرد كنید و روی كیك پخش كنید.

توت‌فرنگی: توت فرنگی‌ها را خرد كنید و با كمی شكر مخلوط كنید. یك ساعت آن‌ها را در یخچال بگذارید تا توت‌فرنگی‌ها آب بیندازند. حالا می‌توانید توت‌فرنگی‌های را بدون خامه لای 2 تكه كیك قرار دهید. آب توت فرنگی‌ها چسبناك است و كار خامه را انجام می‌دهد.


4- تزئین كنید

وقتی كیك كامل پر شد و روی آن را پوشاندید، لایه رویی را كاملا با پشت چاقو صاف كرده و حالا می‌توانید كیك را با توجه به طعم آن تزئین كنید. شما كیك را می‌توانید با انواع میوه، آب‌نبات، چیپس شكلات یا چیزهای دیگر تزئین كنید. در همین صفحات قبلا درباره تزئین كیك چیزهایی خوانده‌اید. برای مثال این چند نمونه را داشته باشید:
  • می‌توانید فقط دور كیك را تزئین كنید، مثلا كمی شكلات تخته‌ای را رنده كنید و وقتی هنوز خامه یا شكلات خیس است، رنده‌های شكلات را روی آن با دست از پایین به بالا روی لبه‌های كیك بمالید. برای این كار باید روی كیك را درست و همگن خامه مالیده باشید تا توی ذوق نزند.
  • توت‌فرنگی را حلقه‌حلقه كنید و از كناره بیرونی كیك شروع به چیدن حلقه‌ها كنید. هر حلقه كه تمام شد، چیدن یك حلقه دیگر را شروع كنید. تا به مركز برسید.
اگر برای نامزدی، جشن تولد یا مناسبت خاص دیگری كیك درست می‌كنید می‌توانید آن را با گل‌های طبیعی هم تزئین كنید. می‌توانید روی گوشه‌ای از كیك، چند گل طبیعی درشت یا دور تا دور آن گل‌های طبیعی كوچك بگذارید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطی

      من که عاشق سایت برترین ها م موفق باشین!

    • متینه

      ممنون خیلی بهم کمک کردید واقعابرترین هاهستید

    • بدون نام

      خراب شد

    • بدون نام

      یه دنیا ممنون اگه میشه نقاشی کردن روی کیک را آموزش دهید

    • bahar

      عالیه

    • maryam

      مرسی نقاشی روی کیک را هم اموزش بدهید لطفا

    • بدون نام

      وااااااااااااااااااااااااقعععععععععااااااااااااااااا عالیه

    • بدون نام

      عاااااالی بود مر30

    • فاطمه

      س.هر چه کیک درست میکنم پف نمیکند
      ممنون

    • مامان ثنا

      هلاک شدیم، اما این کیکه پف نکرد که نکرد

    • زهرا

      خیلی مطلب مفیدی بود،ممنون،کارتون برترینه*

    • بدون نام

      عالی بود مرسی.سحر

    • نرجس

      بسيار عالي بود.مرسي

    • زهرا

      خیلی خوب بود مرسی

    • هلینا

      چگونه میتوانیم کیک را بیدونی داش پخته کنی

    • مهری رضوی

      سلام برای تهیه مایه کیک از چه جنس ظرفی استفاده کنیم که بهتر باشه.یعنی در چه ظرفی آرد وبقیه رو مخلوط کنیم؟

    • زهرا

      وقتي کيک خراب ميش چکارش کنيم قشنگ در بيا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج