۲۳۴۳۶۷
۵۱۳۲
۵۱۳۲
پ

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

او به سرعت در سال ۱۹۸۴ به یک ستاره مبدل شد به همین دلیل بسیاری از کارهای زیبا و با کیفیتش گمنام باقی ماندند. قدردانی از کار های او بعد از گذشت ده سال بسیار مشکل تر شد همانطور که بحث در مورد نحوه ی زندگی او از بحث در مورد موسیقی او آسان تر گشت.

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان
برترین ها:

نام اصلی: مدونا لوییس ورونیکا چی‌کونه (Madonna Louise Ciccone)

نام مستعار: مدونا

تولد: ۱۶ اوت ۱۹۵۸ (سن:۵۶ سال) ۲۵ مرداد ۱۳۳۷

محل تولد: بی سیتی، ایالت میشیگان

ملیت: آمریکایی

سبک‌(ها): پاپ، راک و دنس

سال‌های فعالیت: ۱۹۸۲ تا کنون

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

برای یک ستاره که به جایگاه مشخصی می رسد بسیار آسان است که دلیل شهرت و تمرکز بر روی شخصیت خود را فراموش کند. مدُنا چنین ستاره ای است.

او به سرعت در سال ۱۹۸۴ به یک ستاره مبدل شد به همین دلیل بسیاری از کارهای زیبا و با کیفیتش گمنام باقی ماندند. قدردانی از کار های او بعد از گذشت ده سال بسیار مشکل تر شد همانطور که بحث در مورد نحوه ی زندگی او از بحث در مورد موسیقی او آسان تر گشت. هرچند که یکی ازبزرگترین موفقیت های او مهارت وی در تاثیر گذاری بر مردم به وسیله ی موسیقی و فیلم و تبلیغات خود در کار با رسانه و عموم است.

مدونا اولین ستاره زن پاپ بود که برموسیقی و تصاویر خود کنترل کامل داشت. او در سال ۱۹۷۷ با رویای یک رقاص باله از محل زندگی خود یعنی میشیگان به نیویورک نقل مکان کرد.او به همراه Alvin Ailey که رهبر گروه رقص بود آموزش دید . در سال ۱۹۷۹ به عضویت نمایشنامه ی انتقادی پاتریک هرناندز درآمد .یک گروه دیسکو که آهنگ موفق "به دنیا آمدن برای زنده ماندن "را اجرا کردند.او با هرناند ز به پاریس سفر کرد ودر آنجا با Dan Gilroy آشنا شد.کسی که خیلی زود دوست او شد.به محض بازگشت آنها به نیو یورک این دو نفر با هم گروه "باشگاه صبحانه "را که یک گروه پاپ و رقص بود شکل دادند.مدُنا در اصل برای این گروه درام می زد اما پس از مدتی خواننده ی اصلی گروه شد.

در سال ۱۹۸۰ او این گروه را ترک کرد و با دوست قدیمی خود و درام زنی به نام" استفان بری" گروه "Emmy" را تشکیل داد.خیلی زود "Bray"و مدُنا از گروه بیرون رفتند و شروع به کار در گروه های رقص و دیسکو کردند.یک نمونه ی آزمایشی از این آهنگ ها شخصی به نام Mark Kamins را که یک تهیه کننده ی دی جی اهل نیو یورک بود را تحت تاثیر قرار داد.

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

کامینز اولین کار فردی مدونا یعنی "Everybody" را تولید کرد که آهنگی موفق دراواخر ۱۹۸۲بود. دومین کار فردی وی "جذابیت فیزیکی "در سال ۱۹۸۳ یک موفقیت بزرگ دیگر بود. در ژوئن سال ۱۹۸۳ او سومین کار موفق خود یعنی "تعطیلات " را که به وسیله ی "Jellybean Benitez" نوشته شده بود را ارائه کرد.اولین آلبوم مدُنا در سپتامبر ۱۹۸۳ با نام خودش منتشر شد ."تعطیلات "اولین کار او بود که درمیان ۴۰ آهنگ موفق در آن ماه قرار گرفت. "خط مرزی "نیز اولین کار او بود که در بین ۱۰ آهنگ برتر در مارس ۱۹۸۴ قرار گرفت وشروع یک رشته ی هفده تایی بود که به طور متوالی در میان ده آهنگ برتر قرار داشتند.زمانی که "ستاره ی خوشبخت "به رده ی چهارم صعود می کرد مدُنا شروع به کار بر روی اولین نقش خیره کننده ای در فیلم "ناامید در جستجوی سوزان" ساخته ی Susan Seidelman کرد.

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

دومین آلبوم او ساخته ی "Niles Rodgers" با نام "مانند یک باکره" بود که در اواخر سال ۱۹۸۴ منتشر شد.نام آلبوم در ماه دسامبر در صدر آهنگ ها قرار گرفت و برای شش هفته این مکان را حفظ کرد.این شروع یک سال توفانی برای این خواننده بود.در سال ۱۹۸۵ مدُنا به یک فرد مشهور در کل جهان مبدل شد.پس ازاینکه "دختر مادی"دو موفقیت در مارس بدست آورد اولین تور خود را با حمایت "بیستی بوی ز" آغاز کرد."دیوانه برای من" دومین آهنگ موفق او در ماه مارس بود "ناامید در جست و جوی سوزان" در جولای پخش شد و رکورد دار در فروش بلیت شد.

او همچنین بلا فاصله شروع به فعالیت در "یک قربانی مسلم" که از قبل برنامه ریزی شده بود کرد."یک قربانی مسلم" یک درام عشقی با بودجه ی پایین بود که او در سال ۱۹۷۹ در آن بازی کرد. "یک قربانی مسلم "تنها راز مخفی خجالت آور او نبود که در تابستان ۱۹۸۵ به درون روشنایی کشیده شده بود . دو مجله عکس هایی بدون لباس از او پخش کردند که در سال ۱۹۷۷ از او گرفته شده بود .با این حال از محبوبیت او به خاطر هزاران دختر نوجوان که به آنها پیرو مدُنا گفته می شود و او را پذیرفته بودند به هیچ وجه کاسته نشد.

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

او در اگوست با بازیگری به نام" Sean Penn" ازدواج کرد. ازدواجی بی ثبات که در سال۱۹۸۹به جدایی انجامید.

مدُنا در آغاز سال ۱۹۸۶ شروع به همکاری با "پاتریک لئونارد" کرد.لئونارد بسیاری از آهنگ های موفق سال ۸۰ از جمله "زندگی برای گفتن" را که در ژوئن ۱۹۸۶برترین آهنگ ماه انتخاب شد را نوشت. از آلبوم های ضبط شده که بیش از دو آلبوم قبلی بلند پروازانه و کامل بود می توان از " True Blue " یاد کرد که در ماههای بعد منتشر شد. در آن هم موفقیت های تبلیغاتی (در امریکا و انگلستان در رتبه ی نخست قرار داشت و به تنهایی در امریکا بیش از پنج میلیون نسخه به فروش رسید.) و هم تحسین های بیشتری از سوی منتقدین به چشم می آمد.

"پدر موعظه نکن " چهارمین کار موفق او در امریکا بود. زمانی که کار او در موسیقی رو به پیشرفت بود در حرفه ی بازیگری نتایج وحشتناکی با فیلم " Shanghai Surprise" بدست آورد .با بازی مدُنا و"Sean Penn" کمدی تجدید نظر های هولناکی را از سوی مردم دریافت نمود که نمود آن به صورت پس دادن بلیت ها بود.در آغاز سال ۱۹۸۷ پنجمین کار فردی وی با نام "قلبت را بگشا" به بازار آمد.این اسم برگرفته از آهنگی در سومین فیلم او یعنی "آن دختر کیست" بود و کاری موفق بود. هر چند که این فیلم به نوبه ی خود یک بمب فروش بلیت بود.

سال ۱۹۸۸سالی نسبتا ساکت برای مدُنا بود. او نیمی از سال را در فیلمی ساخته ی" David Mamet"بازی می کرد.ضمنا او ریمیکس آلبوم "تو می توانی برقصی" را منتشر کرد.

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

رجوع به برگه های طلاق که او در اغاز سال ۱۹۸۸ پر کرده است نشان دهنده ی آن است که او از "Penn "در آغاز سال ۱۹۸۸جدا شد."مانند یک دعا " که در بهار ۱۹۸۹پخش شد زیباترین آلبوم او بود . آمیزشی از پاپ و راک و رقص. این البوم پیروزی دیگری مانند "خودت را ابراز کن" . "گرامی داشتن" و "Keep It Together" بود. در اوریل ۱۹۹۰ او تور بزرگ خود را آغاز کرد که تا پایان سال ادامه داشت."رسم" نخستین آهنگ ماه مه بود که پرده ی نمایش را برای بازی او در فیلم "دیک تریسی" ساخته ی Warren Beatty آماده کرد.این موفق ترین فیلم وی از زمان "ناامید در جست و جوی سوزان "بود. مدُنا زیباترین البوم خود "The Immaculate Collection"را در پایان سال منتشر کرد.این مجموعه در برگیرنده ی دو آهنگ جدید و سینگل "عشقم را تصدیق کن" بود . دومین آهنگ جدید "نجاتم ده" به عنوان بالاترین شروع کار به وسیله ی یک هنرمند زن در تاریخ امریکا انتخاب شد . "راستی یا شهامت"مستندی از تور بلند پروازانه ی او بود که موج مثبتی داشت و در بهار ۱۹۹۱ فروش زیادی کرد.

مدُنا در تابستان ۱۹۹۲ با قطعه ی "اینجا قبلا زمین بازی من بود"از فیلم "A League of Their Own" دوباره به صحنه بازگشت .فیلمی که مدُنا را در قسمتی کوتاه نشان می داد.

یک کتابچه کوچک گران قیمت که عکس های زیادی از خود او وچندین مدل و نیز افراد مشهور دیگری چون ایزابلا روسلینی ، بیگ ددی کان ، نائمی کمپبل و وانیلا ایس.این مجموعه با برخورد شدید مردم مواجه شد اما باز هم از فروش بیش از دو میلیون نسخه ای آلبوم همراه آن یعنی "نوشته های عاشقانه" جلوگیری نکرد. "قصه های زمان خواب "دو سال بعد روانه ی بازار شد و نسبت به "نوشته های عاشقانه" بسیار آرامتر بود.

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

در ابتدا آنقدر عالی به نظر نمی رسید و این باعث شد که برخی از منتقدین نام "سابق" را بر آن بگذارند.هر چند که آلبوم هنوز هم بیشترین فروش را داشت. "تعظیم کن " آهنگی بود که مکان خود را برای هفت هفته ی متوالی در صدر حفظ کرد.همچنین "بی جرک" که در رده ی چهلم نیز قرار نگرفت.به دنبال ان "سرشت انسان" نیز به رده ی چهلم سقوط کرد.هرچند که "قصه های زمان خواب" هفتمین آلبوم او بود که به فروشی بیش از ۳۰۰۰۰۰نسخه دست یافت.

در آغاز سال ۱۹۹۵ او با صحبت راجع به نقشی در "Evita" که فیلمی از "Andrew Lloyd Webber" بود مشغول ساختن تصویری زیرکانه از خود شد.بازگشتن از آلبوم های "نوشته های عاشقانه" و "قصه های زمان خواب" او خود را یک تحصیل کرده ی باهوش و گران قیمت نشان داد و ترکیب "چیزی برای بیاد آوردن" حقیقتا در خور نقشه ی او بود که در پاییز ۱۹۹۵منتشر شد. آلبوم او دربرگیرنده ی قطعات رمانتیک بود تا شنوندگان بالغ را خرسند سازد. زمانی که فیلم تمام شد او اعلام کرد که باردار است و دختر او لوردس در اواخر ۱۹۹۶درست در زمان پخش "Evita" به دنیا امد.

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

این فیلم اندیشه ی مثبت همگانی را به دنبال داشت و باعث شد تا او نامزد دریافت اسکار شود و در نتیجه برنده ی (گلدن گلاب) به عنوان بهترین بازیگر زن شود اما نه نامزد جایزه ی اسکار . هرچند آهنگ "Evita" به همراه رقص "آرژانتین برایم گریه نکن" و "باید مرا دوست بداری " آهنگی موفق و زیبا بود .در سال ۱۹۹۷ او با ویلیام اربیت که یک تهیه کننده بود بر روی آلبوم دیگری شروع به کار کرد. "پرتو نور" کاملا تحت تاثیر الکترونیک و تکنو و موزیک رقص قرار گرفته بود. او به خاطر به روز کردن رقص کلاسیک خود تجدید نظر فوق العاده ای را کسب کرد.در حدود یک ماه این آلبوم به بهترین آلبوم او از زمان "مانند یک دعا" تبدیل شد. پس از دو سال او با "موسیقی " بازگشت که او را دوباره با اوربیت پیوند داد.

در سال ۲۰۰۰ دومین فرزند او "روکو" (بچه ی فیلمسازی به نام " ریچی" ) به دنیا آمد. آن ها در پایان سال با هم ازدواج کردند. با وجود ریچی کارگردان و مدُنای بازیگر فیلم "ویران شده" در سال ۲۰۰۲ به بازار امد. این فیلم به سرعت کاهش فروش بلیت داشت و یکی از کم ارزش ترین فیلم های سال بود. آلبوم سال ۲۰۰۳ او "زندگی امریکایی" کمی بهتر بود اما چندان موفق نبود. در همان سال او کتاب موفق گلهای رز انگلستان را برای کودکان چاپ کرد.

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

"اعتراف در سالن رقص " را که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد را می توان بازگشت او به موسیقی دانست. این آلبوم در صدر بیلبورد قرار داشت و به همراه توری جهانی در سال ۲۰۰۶ بود.یعنی همان سالی که "می خواهم رازی را به شما بگویم" به بازار آمد

بخشی از فیلم‌ها

۱۹۸۵ : Vision Quest
۱۹۸۵ : ناامیدانه در جستجوی سوزان Desperately Seeking Susan
۱۹۸۵ : یک قربانی مسلم A Certain Sacrifice
۱۹۸۶ : خبرخوش شانگهای Shanghai Surprise
۱۹۸۷ : این دختر کیست؟ Who's That Girl?
۱۹۸۹ : سگ شکاری برادوی Bloodhounds of Broadway
۱۹۹۰ : دیک تریسی Dick Tracy
۱۹۹۱ : راستی یا شهامت (با مدونا در تختخواب) Truth or Dare (In Bed with Madonna)
۱۹۹۲ : سایه‌ها و مه Shadows and Fog
۱۹۹۲ : پیمان شخصی آنها A League of Their Own
۱۹۹۳ : شهادت بدن Body of Evidence
۱۹۹۳ : بازی خطرناک Dangerous Game
۱۹۹۵ : غمی در چهره Blue in the Face
۱۹۹۵ : چهار اتاق Four Rooms
۱۹۹۶ : ۶ دختر ۶ Girls
۱۹۹۶ : اویتا
۲۰۰۰ : بهترین کار بعدی The Next Best Thing
۲۰۰۲ : دور افتاده Swept Away
۲۰۰۲ : مرگ در روز دیگر Die Another Day
۲۰۰۶ : می‌خواهم رازی به تو بگویم I'm Going to Tell You a Secret
۲۰۰۸ : من هستم چون ما هستیم I Am Because We Are

تولد مدونا، ملکه پاپ جهان

آلبوم‌ها

مدونا (۱۹۸۳)
مثل یک باکره (۱۹۸۴)
آبی واقعی (آلبوم مدونا) (۱۹۸۶)
مثل یک نیایش (۱۹۸۹)
اروتیکا (۱۹۹۲)
قصه‌های وقت خواب (۱۹۹۴)
پرتو نور (۱۹۹۸)∗ ‏
موسیقی (۲۰۰۰)
زندگی آمریکایی (۲۰۰۳)
اعتراف‌ها بر روی جایگاه رقص∗ ‏(۲۰۰۵)
آب نبات سفت (۲۰۰۸)
ام‌دی‌ان‌ای (۲۰۱۲)
قلب سرکش (۲۰۱۵)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج