جاباما
۲۳۵۹۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اولین پیوند قلب کوچک مصنوعی جهان در ایتالیا

جراحان قلب ایتالیا برای نخستین بار در جهان موفق به پیوند یک قلب مصنوعی کوچک بر روی جوانی شدند که قبلا مورد پیوند قرار گرفته بود.

خبرگزاری ایرنا: این قلب کوچک مصنوعی که تنها ۲۰۰ گرم وزن دارد، قادر به انجام تمام کارهای قلب طبیعی بوده و قابل شارژ است. این قلب کوچک بگونه ای طراحی شده که به راحتی در قفسه سینه جوانان و زنان جای می گیرد.

قلب کوچک مصنوعی ساخت آمریکا ('CardioWest ۵۰ cc) برای نخستنین بار در جهان در شهر پادوا در شمال ایتالیا بر روی یک جوان ۲۶ ساله پیوند زده شد که ۱۲ سال پیش مورد جراحی و پیوند قلب طبیعی قرار گرفته بود، اما به دلی 'رد پیوند'، مبتلا به لنفوم شدید شده بود.

درمان بیماری سرطان این جوان بطور اجتناب ناپذیری ارگان پیوند زده شده را که اکنون با یک قلب مصنوعی جدید تعویض شده ، تخریب کرده بود. جوان مذکور اکنون در وضعیت جسمانی خوبی بسر می برد و از بیمارستان مرخص شده و لنفوم وی نیز درمان شده است.

این عمل جراحی مهم که برای نخستین بار در جهان بر روی جوانی که قبلا پیوند قلب شده بود، به دست دکتر جینو جروزا مدیر بخش جراحی قلب بیمارستان پادوا و در مدت ۱۱ ساعت انجام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج