جاباما
۲۳۷۲۱۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هنوز هم گلزار می فروشد؟

محمدرضا گلزار، تنها سوپراستار سینماست که حضورش در شبکه نمایش خانگی از ابتدا پرحاشیه بوده. از دستمزد میلیاردی برای «قهوه تلخ» و دعوا برای حضورش در «ساخت ایران» تا دعواهای اخیرش با بیژن بیرنگ برای «عشق تعطیل نیست».

هنوز هم گلزار می فروشد؟





روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: محمدرضا گلزار، تنها سوپراستار سینماست که حضورش در شبکه نمایش خانگی از ابتدا پرحاشیه بوده. از دستمزد میلیاردی برای «قهوه تلخ» و دعوا برای حضورش در «ساخت ایران» تا دعواهای اخیرش با بیژن بیرنگ برای «عشق تعطیل نیست».

در کنار تمام کنار حواشی ریز و درشت شبکه نمایش خانگی، مورد ویژه «محمدرضا گلزار» جای مخصوص به خودش را دارد. نه اینکه این سوپراستار، خودش پر حاشیه باشد و اختلالی در ساخت و ساز این شبکه به وجود آورده باشد؛ نه! بیشتر حواشی به علاقه تهیه کنندگان و کارگردان ها به حضور او در سریال های این شبکه برمی گردد. حاضرند هر کاری بکنند اما اسم گلزار را روی سریال شان داشته باشند، با این فکر که به واسطه آن دست های بیشتری را برای خرید آن توی جیب ها ببرند.

زمان «قهوه تلخ» بحث دستمزد نجومی گلزار شدیدا حاشیه ساز بود. «ساخت ایران» به واسطه حضور او با حواشی جنجالی زیادی روبرو شد. «یار دوازدهم» ابتدای امر با دعوت از این بازیگر کلید خورد و تا مدت ها همه خیال می کردند قطعا در پروژه حضور دارد.

حالا هم که ماجرای پر حاشیه «عشق تعطیل نیست» و دعوای اخیر گلزار و بیژن بیرنگ. حالا با این حواشی واقعا حضور گلزار در شبکه خانگی به نفع تولیدکنندگان بوده؟ هفت صبح تمام این حواشی را مرور می کند.

هنوز هم گلزار می فروشد؟

یک میلیارد برای چند قسمت

اولین حاشیه ورود گلزار به شبکه نمایش خانگی، چهار سال قبل و در جریان تولید «قهوه تلخ» اتفاق افتاد. انتشار خبری مبنی بر اینکه گلزار با برادران آقای گلیان قرارداد بسته تا با دریافت یک میلیارد تومان در دو فیلم سینمایی و چند اپیزود آخر «قهوه تلخ» بازی کند، موج شدید به وجود آورد. انتقادها بالا گرفت و رقم نجومی این بازیگر نقل همه محافل سینمایی و غیرسینمایی شد. چند روز بعد گلزار در مصاحبه ای توضیح داد که رقم پیشنهادی اصلا هم زیاد نبوده و برای بازیگری مثل او که سالی یک بار فیلم بازی می کند، چنین رقمی طبیعی است. حاشیه ها ادامه پیدا کرد تا اینکه مهران مدیری تیزهوشی به خرج داد و کالا ماجرای حضور این بازیگر را منتفی اعلام کرد.

سرمایه گذاری روی زوج گلزار - حیایی

حاشیه بعدی زمانی اتفاق افتاد که قرار شد گلزار در سریال «ساخت ایران» محمد حسین لطیفی بازی کند. آن زمان پروژه «قلب یخی» لطیفی به سرانجام نرسیده بود و این کارگردان می خواست هر طور شده با سریالی آبرومند یک جورهایی از خودش رفع اتهام کند.

ابتدای امر هیچ خبری از حضور گلزار در سریال نبود. «ساخت ایران» آذر ۹۰ کلید خورد و گلزار تازه بهمن به این گروه اضافه شد. آن زمان موفقیت فیلم «شیش و بش» با زوج حیایی - گلزار در اکران سینماها نشان داد فروش طلایی این زوج که از زمان اکران «کما» شروع شده بود، همچنان ادامه دارد. در واقع عوامل خیال می کردند همین که این دو نفر کنار هم قرار بگیرند، فروش سریال شان تضمین شده است.

هنوز هم گلزار می فروشد؟

دعوا سر گلزار

دعوت گلزار به سریال آنطور که باید حساب شده نبود و در واقع هیچ نقش خاصی وجود نداشت که یک سوپراستار بتواند آن را بازی کند. تنها نقش بدون بازیگر، نقش دوست امین حیایی بود که باید در لبنان به عوامل اضافه می شد. قرار بود ابتدا امیرحسین رستمی آن را بازی کند اما به دلایلی از پروژه کنار کشید و حالا گلزار گزینه بازی در اینی نقش بود، نقشی کمرنگ و فرعی که قرار شد با ورود گلزار یک مرتبه پر رنگ شود و قصه های زیادی در رابطه اش شکل بگیرد چون طبیعتا این سوپراستار حاضر نمی شد چنین نقش کمرنگی ایفاد کند.

اینجا بود که از خشایار الوند، نویسنده سریال خواستند فیلمنامه را تغییر دهد و او هم حاضر به این امر نشد. نتیجه هم این شد که زوج گلزار - حیایی در این سریال جواب نداد و «ساخت ایران» آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت.

لطیفی بعد از تمام این ماجراها به هفت صبح گفت که از اول تمایلی به حضور گلزار نداشته و تهیه کننده مجبورش کرده تا برای فروش بیشتر او را بیاورد. از طرف دیگر اما امید سهراب پور یکی از تهیه کنندگان سریال در گفتگویی، توپ را داخل زمین لطیفی انداخت و گفت که در قضیه گلزار بی تقصیر بوده و لطیفی مجبورش کرده تا گلزار را دعوت کند.

گلزار و یار دوازدهم در برزیل

همزمان با تصمیم لطیفی برای ساخت پروژه «یار دوازدهم» در شبکه نمایش خانگی، دوباره سر و کله گلزار در این شبکه پیدا شد. دعوت از گلزار برای چنین پروژه ای، یک جورهایی از رفاقت میان این کارگردان و گلزار پرده برداشت و تا حدی توانست موارد مجهول «ساخت ایران» درباره اینکه چه کسی برای دعوت از این بازیگر اصرار داشته را حل کند.

این بار گلزار قرار بود با هنرمندان دیگر به برزیل برود و در مستندی که بعدها جواد هاشمی به تنهایی آن را ساخت همکاری کند. او حتی در کنفرانس مطبوعاتی این پروژه هم حضور پیدا کرد و کنار دست لطیفی عکس یادگاری گرفت. این باار اما ماجرا به سرانجام نرسید و گلزار و خیلی از بازیگران دیگر از رفتن به برزیل سر باز زدند و حواشی حضور این بازیگر در این مستند همین جا تام شد.

هنوز هم گلزار می فروشد؟

خوشحالی برای زوج گلزار - افشار

آخرین حضور جنجالی گلزار در شبکه نمایش خانگی که هنوز هم حواشی آن به پایان نرسیده، به دعوت بیژن بیرنگ از او برای «عشق تعطیل نیست» برمی گردد. آن زمان بیرنگ از اینکه توانسته گلزار و مهناز افشار را یک بار دیگر بعد از «آتش بس» کنار هم بیاورد و از موفقیت این زوج استفاده کلانی ببرد، شدیدا ذوق زده بود.

سال گذشته همین موقع ها عکسی از خودش به همراه آن دو در اینستاگرامش منتشر کرد و زیر آن هم نوشت: «سریال عشق تعطیل نیست... من و دوتا گل» بیرنگ در تمام مصاحبه هایش از این انتخاب ها ابراز خوشحالی می کرد و می گفت که قصه این عشق کنار این دو قطعا جذابیت بیشتری دارد. به نظر می رسید با این توافق رویای فروش یک شبه قسمت های سریال از سرش بیرون نمی رفت.

از فروش تا واکنش گلزار

سریال تولید شد، عکس گلزار و افشار روی جلد آن رفت اما از فروشی که بیرنگ انتظارش را داشت خبری نبود. تماشای اولین قسمت و ساختار ویژه سریال توی ذوق مردم زده بود و دیگر کسی کاری به این نداشت که گلزار در آن بازی می کند یا نه! اعتراض ها به جنس شوخی این سریال بالا گرفت و هر قسمت نسبت به قسمت قبل کمتر فروش می رفت.

کم کم بازیگران هم به معترضان پیوستند و یکی یکی در مصاحبه ها و صفحات اینستاگرامشان نقد جدی به بیرنگ وارد کردند. بیرنگ جواب همه را داد اما در تمام این مدت گلزار هیچ واکنشی نشان نداده بود اما همه می دانستند که معترض است و قید ادامه همکاری با بیرنگ را زده تا اینکه نهایتا چند روز قبل در مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران تا توانست به بیرنگ و عملکردش معترض شد. او گفت که بارها از بیرنگ خواسته که ساختار را تغییر دهد و او قبول نکرده.

هنوز هم گلزار می فروشد؟

تیر خلاص بیرنگ به گلزار

روئز گذشته آخرین حاشیه حضور گلزار در شبکه نمایش خانگی رقم خورد. مصاحبه ای از بیرنگ با روزنامه تماشاگران در رسانه ها منتشر شد که از هجمه شدید این کارگردان به این سوپراستار حکایت داشت. بیرنگ هم مثل لطیفی اصرار داشت که به مخاطبانش بفهماند دلش نمی خواسته از گلزار استفاده کند و اصرار تهیه کننده باعث شده تا چنین تصمیمی بگیرد و ... در ادامه این ماجرا هم توضیح داده گلزار اصلا بازیگر نیست و توانایی ایفای چنین نقش هایی را ندارد.

هنوز هم گلزار می فروشد؟

برآیند فروش «ساخت ایران» و «عشق تعطیل نیست» اما نشان می دهد که گلزار موفقیتی در شبکه نمایش خانگی به دست نیاورده و عامه مردم ک شاید مخاطبان پروپاقرص فیلم هایش بودند در این عرصه تمایل چندانی به تماشای آثارش نشان نداده اند.

احتمالا از این به بعد تهیه کنندگان و کارگردان های شبکه نمایش خانگی نسبت به دعوت از این بازیگر آن هم با رقمی بسیار بالاتر از حد معمول محتاط تر پیش می روند. حالا باید ببینیم فیلم های جدیدش در سینما چه جایگاهی به لحاظ فروش پیدا می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامبيز سليمي

      يه زماني به خاطر قيافش فيلماش فروش داشت..... الان ديگه يه تيپ و چهره هايي اومده كه گلزار پيششون يه جورايي زشت حساب ميشه.....!!!!!!!!!!!!!!!! دكانش داره تخته ميشه بنده خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج