۲۳۷۲۵
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

سود سرگیجه آور اپراتورهای مخابراتی

در فهرست غول های صنعتی ایران که بهمن گذشته منتشر شد، همراه اول در فهرست پرفروش های سال ۸۹ در مقام یازدهم و در فهرست پرسودهای سال ۸۹ در مقام سوم قرار داشت.

سود سرگیجه آور اپراتورهای مخابراتی

هفت صبح: خصوصی سازی پر سر و صدای مخابرات ایران در سال 88 موجب شد تا صنایع بی رقیبی مثل خودرو، فولاد و بانکداری با حریفان گردن کلفتی مواجه شوند که به سرعت در جدول غول های صنعتی ایران به سمت صدر جدول در حال پیشروی است.

دیروز مدیرعامل همراه اول درآمد این شرکت کلیدی مکالمات تلفن همراه را بالغ بر پنج هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرده است که از این میان دو هزار و 400 میلیارد تومان سهم دولت به عنوان شریک اصلی همراه اول است.

صدوقی گفت: شرکت ما در سال 90 مبلغ 54/7 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده که این مبلغ در سال 89 حدود 43 هزار میلیارد ریال بوده است. (که البته درآمد با سود متفاوت است؛ در گزارش سایت همراه اول میزان سود خالص این شرکت معظم در سال 90، 1/5 هزار میلیارد تومان اعلام شده است که نسبت به سال 89 بیش از 40 درصد افزایش داشته است.)

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 49 میلیون مشترک همراه اولی سیم کارت هایشان را به نام زده اند و این سیم کارت ها در حال استفاده است ولی در حال حاضر چهار میلیون سیم کارت خام در بازار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شبکه تلفن همراه ایران 68 درصد سیم کارت های فعال متعلق به همراه اول است که این میزان بیش از دوسوم کل سیم کارت های موجود در بازار تلفن همراه کشور است. طبق گزارش بهمن ماه سال 90، همراه اول از نظر تعداد مشترکان دائمی رتبه 14 در دنیا و از نظر تعداد کل مشترکان رتبه 26 بین 791 اپراتور دنیا را داراست.

در فهرست غول های صنعتی ایران که بهمن گذشته منتشر شد، همراه اول در فهرست پرفروش های سال 89 در مقام یازدهم و در فهرست پرسودهای سال 89 در مقام سوم قرار داشت.

از اعلام ارقام مربوط به دخل و خرج شگفت انگیز همراه اول می توان به اوضاع رشک برانگیز مالکان شرکت مخابرات ایران هم پی برد. 51 درصد از سهام این شرکت دولتی در سال 88 به شرکت اعتماد مبین به قیمت هشت هزار میلیارد تومان فروخته شد.

در آمار مربوط به سال 89 میزان فروش شرکت مخابرات، در جایگاه ششم و در جدول پرسودترین ها در جایگاه اول قرار داشته است با سودی حدود سه هزار میلیارد تومان. به عبارت دیگر اگرچه 5 رتبه اول شرکت های پردرآمد ایرانی در اختیار خودروسازان (شامل ایران خودرو، سایپا و ساپکو) و همین طور شرکت پالایش نفت و بانک صادرات است و شرکت مخابرات ششمین شرکت پردرآمد کشور محسوب می شود اما به لحاظ سوددهی با قاطعیت در مقام اول قرار دارد.

این ارقام مطمئنا در سال 90 با افزایشی بین 30 تا 40 درصد رو به رو خواهند شد. باتوجه به جایگاه برتر شرکت مخابرات نسبت به همراه اول چه در حوزه فروش و چه سودآوری می توان با یک مقایسه ساده به این نتیجه رسید که خریداران 51 درصد از شرکت مخابرات به سرعت به اصل سرمایه خود رسیده و یا به زودی خواهند رسید!

به این می گویند یک معامله خوب! می دانیم که احتمالا شما هم مثل ما از این رژه میلیاردها و تریلیون ها در این گزارش سرگیجه گرفته اید اما به نظر می رسد باید برای خوگرفتن با این اعداد و ارقام 12 و حتی 15 رقمی خود را آماده کنید. حداقل برای خواندنشان و شگفت زده شدن مان!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      چرا كه نه........!!!

    • mahdi

      من هم اگه شرکتی داشته باشم که مدافعش دولته و با 400000 تومان ودیعه همراه اول، اگه در یک دوره کسی 12000 بدهی موبایلش ر و اون هم به خاطر ندادن صورت حساب از طرف من؛ خطش رو قطع کنم و برای وصل 2000 تومان ازش بگیرم . و در صورتی که به موقع با 9990 صورت حسابشو پرداخت کنه بهش پیامک بزنم که150 پیامک رایگان هدیه ی شماست و دست آخر تماما اونهارو باش حساب کنم و اونا اکثرا دنبال این بررسی ها نباشن و اگه هم باشن بی فایده باشه؛و .........من هم پولدار میشم!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج