جاباما
۲۳۹۴۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

موج جدید بارش باران در ۱۱ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد در اثر ورود سامانه بارشی، کاهش دما در نیمه شمالی و شمال شرق کشور و بارش باران در ۱۱ استان کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به کشور و همراهی آن با نفوذ و تقویت زبانه پرفشار بر روی نیمه شمالی کشور، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، از امروز ابتدا در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، سواحل شمالی، مرکز، ارتفاعات جنوب غرب و دامنه‌های البرز جنوبی (واقع در شمال استان‌های تهران والبرز) ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، فردا در نیمه شمالی به ویژه سواحل دریای خزر و طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در شمال شرق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود. همچنین در روز چهارشنبه از شدت فعالیت این سامانه در شمال غرب کاسته شده اما در نیمه شمالی کشور همچنان فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به مواج بودن دریای خزر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اظهار داشت: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و بتدریج گیلان، مازندران، گلستان و روز سه‌شنبه علاوه بر استان‌های مذکور در مناطق شمالی استان‌های سمنان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برای شرق کشور وزش باد و در پاره‌ای نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل، با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود، طی امروز (دوشنبه) و فردا در استان‌های سمنان، شمال اصفهان، قم و جنوب استان تهران وزش باد نسبتآ شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق، گاهی باد و گرد و خاک است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج