۲۴۱۲۹۶
۱۷ نظر
۵۵۶۰
۱۷ نظر
۵۵۶۰
پ

با همسر معتاد به پورنوگرافی چه کنیم؟

اگر همسرتان را در حال تماشای فیلم‌های ممنوعه غافلگیر کردید چه واکنشی باید نشان دهید؟

با همسر معتاد به پورنوگرافی چه کنیم؟
مجله سیب سبز - بهاره اسلامي: كافي است نام‌شان را در اينترنت جست‌وجو كنيد تا بفهميد كه پيدا كردن اين فيلم‌هاي ممنوعه مي‌تواند به‌راحتي خريد يك بطري آب معدني باشد. گاهی نمي‌توانيم انكار كنيم كه بازارهاي زيرزميني فروش فيلم، پاي صنعت پرسود پورنوگرافي را با وجود همه ممنوعيت‌هاي قانوني، عرفي و ديني كشورمان به برخي خانه‌ها باز كرده و با وجود هشدارهايي كه كارشناسان سلامت خانواده مطرح مي‌كنند، این فیلم‌ها هر روز بيشتر از قبل سلامت جنسي خانواده‌ها را تهديد مي‌كنند.

دكتر فاطمه رنجبر، روانپزشك معتقد است پناه بردن به پورنوگرافي نه‌تنها كمكي به گرم شدن رابطه زناشويي شما و همسرتان نمي‌كند بلكه با معتاد كردن همسرتان به تماشاي اين تصاوير مي‌تواند شما را هر روز از يكديگر دورتر كند. او در اين مطلب به شما مي‌گويد با همسري كه به ديدن پورنوگرافي عادت كرده چه برخوردي بايد بكنيد.

نمي‌تواند به شما نزديك شود؟

بسياري از مشكلاتي كه همسر شما امروز با آن دست و پنجه نرم مي‌كند، از كودكي‌اش ناشي مي‌شود. گرايش به پورنو هم از اين قاعده مستثنا نيست. اگر همسرتان نمي‌تواند رابطه زناشويي را با رغبت انجام دهد يا با انجام آن دچار هراس، اضطراب يا احساس گناه مي‌شود بايد كمي به عقب بازگرديد. ممكن است ديدن ناخواسته و ناآگاهانه تصاوير پورن در كودكي، چنين هراسي را در او ايجاد كرده باشد.

با همسر معتاد به پورنوگرافی چه کنیم؟

تا قبل از بلوغ، ممكن است كودك فقط به قصد كنجكاوي پورن ببيند و چون بلوغ جنسي اتفاق نيفتاده تحريك جنسي صورت نگيرد بنابراین ممكن است صحنه‌ها را نوعي خشونت تصور كند چون هنوز ارتباط جنسی و درک دقیقی از روابط جنسی ندارد که اين مساله مي‌تواند در آينده منجر به اضطراب، احساس گناه، اشتغال ذهني ناشي از تصاوير ديده شده، انزجار جنسي و حتي درد ‌شود. اگر شما به ابتلاي همسرتان به چنين مشكلي شك داريد، مي‌توانيد اين احتمال را در نظر بگيريد اما يادتان نرود همه آدم‌ها با چنين دليلي به سمت اين تصاوير نمي‌روند.

فكرش با شما نيست؟

اشتباهات نوجواني همسر شما مي‌تواند زندگي مشترك امروزتان را از هم بپاشد. در نوجواني و بعد از بلوغ، ديدن صحنه‌هاي پورن مي‌تواند تاثيرات منفي ماندگاري را بر روان فرد بگذارد. ديدن پورن در نوجواني به اين معنا نيست كه نوجوان حتما گرايش جنسي ناسالم دارد. گاهي اوقات فرد نوجوان هنوز به مسائل جنسي آگاهي ندارد و حجب و حيا مانع مي‌شود تا از والدين يا افراد ديگر در اين مورد سوال كند و صرفا به قصد كنجكاوي پورن مي‌بيند تا اطلاعات جنسي‌اش را بالا ببرد.

اما تكرار ديدن صحنه‌هاي پورن براي ارضاي اين كنجكاوي، نه‌تنها منجر به افزايش اطلاعات جنسي نوجوان نمي‌شود بلكه صحنه‌هاي غلو شده ارتباط جنسي كه در آن هيچ عاطفه و عشقي وجود ندارد و صرفا بر ارضاي جنسي تاكيد مي‌شود، باعث مخدوش شدن ادراك يك رابطه سالم همراه با علاقه و عشق در آينده خواهد شد. اگر همسر شما سابقه ازدواج شكست خورده‌اي را در كارنامه‌اش دارد و امروز هم نمي‌تواند تمام جسم و روانش را به شما بسپارد، ممكن است گرفتار تصوير نادرست يا آزار‌دهنده‌اي باشد كه از نوجواني با خود آورده است. اما قبل از زدن هر برچسبي به او از اين موضوع مطمئن شويد.

كنجكاوي كار دستش داده؟

همسرتان را در حال ديدن پورن مشاهده كرده‌ايد و احساس مي‌كنيد زندگي‌تان از دست رفته است؟ قبل از آنكه همه‌چيز را تمام شده بدانيد بايد مطمئن شويد اين ماجرا تا كجا پيش رفته است. گاهي فقط يك كنجكاوي ساده در بزرگسالان دليل گرايش به ديدن پورن مي‌شود و با رفع كنجكاوي ديدن آن هم متوقف مي‌شود. اما بعضي افراد ترجيح مي‌دهند به جاي اينكه با همسرشان ارتباط داشته باشند از طريق ديدن فيلم لذت اين ارتباط را تجربه كنند.

درواقع ترجيح جنسي آنها ديدن پورنوست و نه يك انسان. اين مساله مي‌تواند هم در مردان و هم در زنان چه متاهل و چه مجرد اتفاق بيفتد. در افراد مجرد ادامه اين وضع باعث مي‌شود فرد از ازدواج پرهيز كند يا اگر ازدواج كرد رابطه جنسي با همسرش در زندگي مشترك او هيچ جايگاهي نخواهد داشت. شما قبل از آنكه از اين ماجرا يك بحران بسازيد، بايد بدانيد همسرتان در چه مرحله‌اي قرار دارد و تا چه حد به اين تصاوير وابسته شده است.

كار از كار گذشته است؟

ارتباط زناشويي شما سرد شده و به تازگي فهميده‌ايد كه همسرتان سراغ ديدن پورن مي‌رود؟ پس شايد مشكل شما از آنچه تصور مي‌كنيد، حادتر باشد. در افراد متاهل به مرور زمان تمايل به پورن باعث كاهش تمايل به رابطه جنسي با همسر شده و اين مساله مي‌تواند منجر به كاهش رابطه عاطفي بين آنها و كاهش ظرفيت دوست داشتن همديگر شود.

در بعضي اوقات هم فرد متاهل با ديدن روابط جنسي غلو شده در فيلم‌هاي پورنو، توقعات جنسي‌اش از همسر بالا رفته و جذابيت جنسي همسرش را كمتر از واقع برآورد مي‌كند و ديگر نمي‌تواند از طريق همسرش ارضاي جنسي شود. به همين دليل اين افراد به ديدن پورن و جايگزين كردن آن با ارتباط زناشويي‌شان رو مي‌آورند و بي‌آنكه باخبر باشند، عشقي كه سال‌ها براي ساختنش تلاش كرده‌اند را ويران مي‌كنند. اما ممكن است سردي ميان شما به دلايل ديگري ايجاد شده باشد، پس اول با همسرتان صحبت و مشكل اصلي را پيدا كنيد. شايد خود شما هم در ايجاد اين فاصله مقصر باشيد.

دست به کار درمان شوید

اگر همسرتان را در حال دیدن فیلم پورنو مشاهده کردید، داد و قال را کنار بگذارید و دنبال راه چاره بگردید

همسرتان معتاد شده؟

در مورد همسرتان زود قضاوت نكنيد و قبل از زدن هر برچسبي به او، نشانه‌ها را كنار هم بگذاريد و بررسي كنيد. اعتياد به پورنو مثل هر اعتياد ديگري است و زماني اتفاق مي‌افتد كه فرد ساعات زيادي از روز را صرف پرداختن به پورن مي‌كند يا براي به دست آوردن ابزار آن، دست به رفتارهاي آسيب‌رسان مثل پرداختن پول زياد، درگير شدن در مسائل غيرقانوني و. . .

مي‌‌زند و اين مساله باعث اختلال در زندگي روزمره‌اش می‌شود. در مواجهه با فردي كه به كرات از ابزارهاي پورن استفاده مي‌كند چه كودك، چه نوجوان يا همسر مهم است تا انگيزه فرد از تمايل به پورنو را بدانيم؛ مثلا در مواردي كه فرد متاهل است آيا صرفا يك كنجكاوي او را به ديدن پورنو مي‌كشاند؟ آيا در روابط جنسي با همسرش دچار مشكل است؟ ‌آيا مشكلات روزمره زندگي خانوادگي باعث كاهش روابط عاطفي او با همسرش شده و درنتيجه جذابيت‌هاي جنسي همسرش مثل سابق باعث ارضاي او نمي‌شود؟ در هر حال يك گفت‌وگوي صريح و بي‌پرده بين همسران درگير در اين مساله مي‌تواند به شناسايي انگيزه‌ها و رفع مشكل كمك كند. در نهايت كمك گرفتن از يك متخصص در امور روابط جنسي يا سكس‌تراپيست مي‌تواند راه‌حل باشد.

مرد زندگي‌تان را درمان كنيد

- انـگـيـزه‌هاي همسرتان را بشناسيد. چرا او سراغ چنين رفتاري رفته است؟ آيا اختلافات شديد شما باعث اين گرايش شده يا او كاملا ناآگاهانه وارد اين جريان شده است؟ شما پيش از آنكه براي ترك عادت همسرتان كاري كنيد، بايد از دليل رو آوردن به اين جریان باخبر شويد و آن را از ميان‌ برداريد.

- بعد از علت‌يابي، نوبت به شـنـاسايي تقويت‌كننده‌ها مي‌‌رسد. عواملي كه رفتار او را تقويت‌كرده‌ بشناسيد. آيا دوستي با افرادي با همين تمايلات، سپري كردن زمان زيادي در تنهايي و بيكاري او را به چنين دامي انداخته است؟

- براي اينكه به همسرتان در ترك اين وابستگي كمك كنيد بايد عوامل تخفيف‌دهنده اين رفتار را بشناسيد. بودن در جمع‌هاي خانوادگي، اشتغال به كار، تقويت رابطه ميان شما به عنوان يك زوج و بسياري از راه‌هاي ديگر مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند.

- اين شما هستيد كه مي‌توانيد انگيزه دروني او را براي ترك اين رفتار بيشتر كنيد. بهبود روابط خانوادگي، پيشرفت در مسائل كاري و در نظر گرفتن پاداش براي ترك اين رفتار، مي‌تواند تمايل او را به كنار گذاشتن اين عادت افزايش دهد. پس يك‌بار اين دلايل تقويت‌كننده را همراه با او مرور كنيد.

- او را با پيامد اعتيادش آشنا كنيد. به او گوشزد كنيد در صورت ادامه اين رفتار او را ترك خواهيد كرد و زندگي‌اش از هم خواهد پاشيد؛ البته قبل از آنكه چنين ادعايي را مطرح كنيد، مطمئن شويد مي‌توانيد پاي حرف‌هاي‌تان بايستيد. در صورتي كه همسرتان با تكرار عادتش تغييري در رفتار شما نبيند، ديگر روي تهديد‌هاي‌تان حساب نمي‌كند. اگر با وجود هر اتفاقي قصد يا امكان ترك كردن او را نداريد، با تهديدهاي تو خالي كار را خراب‌تر نكنيد.

- به ريسمان مذهب چنگ بزنيد. در نهايت شايد هيچ‌چيز به اندازه اعتقاد به ارزش‌هاي اخلاقي و مذهبي در جلوگيري از گرايش افراد به پورن موثر نباشد. بالا بردن ارزش‌هاي اخلاقي و گرايش‌های مذهبي در خانواده‌ها و جامعه قطعا مهم‌ترين عامل در پيشگيري يا توقف استفاده از ابزارهاي پورن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گاهي اوقات فرد نوجوان هنوز به مسائل جنسي آگاهي ندارد و حجب و حيا مانع مي‌شود تا از والدين يا افراد ديگر در اين مورد سوال كند و صرفا به قصد كنجكاوي است تا اطلاعات جنسي‌اش را بالا ببرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا مثل من کا ۱۶ سالمه و دارم این مقاله رو میخونم

    • maa

      متاسفانه باید بگم تمام آقایونی که به اینترنت دسترسی دارن معتاد پورنو هستن این پایانامه بنده بود البته مجبور شدم عوضش کنم بنا به دلایلی ، اینم بخاطر طبیعت مرد هستش اصلا نمیشه بگی چیز بدیه یا خوبه من خودم هم خیلی علاقه دارم .

    • بدون نام

      با همچين ادم بيماري اصلا نبايد ازدواج كرد!

    • بدون نام

      البته گاهی اوقات و تو بعضی چیزا تاثیر داره مثلا شاید جوونای ما تا پونزده سال پیش چیزی از پیش نوازش و حتی اینکه زن هم میتو نه ارضا بشه نمیفهمیدن البته الان فهمیدن و بهش اهمیت میدن البته بعضی جاها این فیلما باعث میشه اعتماد به نفس طرف بیاد پایین

    • بدون نام

      برترین ها نطر بعضی افراد را چاپ میکند که ظاهرا حال روز درستی ندارند. بعضی کامنت ها هم بسیار عجیب هستند مثل آقایی که میگوید همه مردها معتاد پورنو هستند.

    • شاهرخ

      نمیدونم چرا هر فرهنگی که از خارج میاد اول مسائل منفی اش در جامعه رواج پیدا می کنه! مثبلا وقتی موبایلها دوربین دار شد شما میتوانستید لحظات خاطره انگیز را در هر زمان شکار کنید و هیچ وقت مثل گذشته افسوس نخوریدکه ای کاش دوربینم اینجا بود.
      ولی اینجا وسیله ائی شد برای فیلمبرداری از صحنه ها و مسائل خصوصی افراد و توزیع گسترده در تمام کشور که حتی منجر به قتل هم شده است.
      برای فیلم های پورنو هم میشود به وقتش (یعنی شخص ازدواج کرده یا موقعیت رابطه جنسی را دارد ) باعث آموزش طرفین در ایجاد تنوع و لذت بیشتر یک رابطه جنسی شود که جدیدا مطابق آمار به یکی از عوامل موثر در افزایش طلاق بین زوج ها شده است

    • مشاور

      در جواب به آقای شاهرخ
      سلام
      حرف شما بسیار متین هست ما خیلی از مواقع از ابزار استفاده نادرست می کنیم
      ولی در خصوص یادگیری مسائل زناشویی و ایجاد تنوع در رابطه ، اطلاعات گسترده ای رو میتوان غیر از راه دیدن پورن بدست آورد از طریق کتاب و ....
      من خودم مشاور هستم و کلاس های همسرداری برگزار می کنم و خیلی از مسائل زناشویی و تنوع ها و ... رو در کلاسهامون آموزش میدم در صورتی که هیچ فیلم پورنی ندیده بودم
      دیدن فیلم پورن شاید از لحاظ دادن اطلاعات خوب باشه ولی ضررش(ایجاد تنوع طلبی و...) از سودش بیشتره
      در صورتی که این سود(اطلاعات) رو از طریق های دیگه هم میتونیم برسیم
      من کلا با دیدن فیلم پورن مخالفم ، به هر قیمتی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر دینی هم دیدن این فیلما اشکال داره

    • parpar

      از بس که بدبختن اینجور مردا. دقیقا از روزی که رفتیم زیر یه سقف متوجه شدم و ای وای که دیر متوجه شدم،جالبیش اینجاس ازدواجمونم از سر یه عشق بی نهایت و ناب بود اما چه سود که از روزی که فهمیدم تا به امروز که شده ۲سال کم کم کل عشق و احساسم نسبت به کسی که یروز عاشقانه میپرستیدمش شده نفرت و چندش.البته ۲.۳سال نامزدیمونم مدام اینکارو میکرد اما من نمیفهمیدم خب،از وقتی فهمیدم و پیگیر تر شدم دیدم بعلههههه اصلا نمیتونه بزاره کنار.و حالا این منم که خودشو میزارم کنار برای همیشه.

    • نیلوفر.ق.....

      وقتی سالها سردی ببینی و سالها تلاش کرده باشی و راه بجایی نبرده باشی فکر میکنم جدایی تنها راه باقی مونده است.وقتی که نمیخواد کمکش کنی عاشق منجلابیه که توش با سر افتاده...هرچند شعار داده باشه مهم عمله...

    • زيبا

      همسر من بعضي وقتا قبل رابطه مون باز ميكنه بأهم نگاه ميكنيم بنظرتون أز الأن به فكر رآه حل باشم؟يا أين چيز طبيعية؟ألبته حس ميكنم رفته رفته دوس داره قبل اكثر رابطه هامون نگاه كنيم لطفا راهنماييم كنين خيلي نگرانم

    • بدون نام

      واقعا مردانی ک متاهل هستن به اینجور فیلما.نگا میکنن خجالت نمیکشن

    • پاکباخته

      یه روز قشنگ انتقامم رو ازش میگیرم

    • رضا

      این درست نیست بگیم اکثرمردهابه این کارعادت کردند،یه دوست بدیاهمکاربدبراخانمی باعث شده این فیلمهاروببینه وازشوهرش میخواددقیقاهمون کارهاروانجام بدن

    • ذاكري

      واقعا مردي كه به اين راحتي چشم ميندازه به بالاتنه و پايين تنه يك زن ديگه زباله اي بيش نيست.
      و كارش خيانتِ محضه.
      اين ادم ها خيلي هرزه و چشم ناپاكن

    • بدون نام

      همسر من ميگه برا پوزيشن يا د گرفتن ميبينه من بهش هسدار دادم ك دگ نبينه اميدوارم ب حرفم احترام بزاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج