۲۴۳۱۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تغییرات جدید آیفون ۶ اس که از آنها بی خبرید!

آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس از راه رسیدند تا یکبار دیگر اپل با موج خبری خود، نبض رسانه ها را در دست گیرد.

وب سایت دیجیاتو - مانی قاسمی: آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس از راه رسیدند تا یکبار دیگر اپل با موج خبری خود، نبض رسانه ها را در دست گیرد. از زمان معرفی تا کنون به بررسی ویژگی های مختلف آیفون های جدید پرداختیم و سعی کردیم تغییرات اصلی همچون تکنولوژی ۳D Touch و یا دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را به تفصیل توضیح دهیم.

اما تغییرات محصولات جدید اپل تنها به این موارد خلاصه نمی شوند و اپل در حوزه های بسیاری، راهکارهای جدیدی را در مقایسه با نسل های قبلی به کار گرفته است. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به هشت تغییر کوچکی که شاید از آن ها بی خبر باشید؛ تغییراتی که هرچند تا به حال به آن ها زیاد پرداخته نشده است، اما بی شک وجودشان کار با آیفون ها را لذت بخش تر خواهد کرد.

۱. ثبت تصاویر پانوراما با رزولوشن بالاتر

تغییرات جدید آیفون 6 اس که از آنها بی خبرید!

آیفون های ۶ و ۶ پلاس می توانستند عکس های پانورامای بسیار با کیفیتی را با رزولوشن ۴۳ مگاپیکسل به ثبت رسانند، اما اکنون آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس استانداردها را بالاتر برده اند و به شما این امکان را می دهند تا تصاویر پانوراما را با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل شکار نمایید.

این پیشرفت به لطف سنسور جدیدی ممکن گشته که اپل در دوربین آخرین نسل از موبایل هایش، به کار گرفته است. شایان ذکر است که عکس پانورامایی که در بالا مشاهده می کنید نیز با استفاده از آیفون ۶ اس به ثبت رسیده است. برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی می توانید روی آن کلیک کنید.

۲. لرزشگیر اپتیکال هم اکنون در حالت ویدیو نیز کار می کند

تغییرات جدید آیفون 6 اس که از آنها بی خبرید!

آیفون ۶ پلاس اولین موبایل اپل به شمار می رفت که از تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال در داخل دوربین خود استفاده می کرد. هرچند این تکنولوژی امکان ثبت تصاویر با کیفیت و بدون لرزشی را فراهم می آورد، اما محدودیت آن در هنگام فیلمبرداری ویدیویی، به شدت کاربران را آزار می داد.

اکنون در آیفون ۶ اس پلاس، تکنولوژی OIS در هنگام فیلمبرداری نیز فعال خواهد بود تا بدین شکل کیفیت ویدیو ها دستخوش تغییر شود. شایان ذکر است که استفاده از OIS تنها در حین فیلمبرداری با رزولوشن های ۷۲۰p و ۱۰۸۰p ممکن خواهد بود و در حالت ۴K این سیستم در اختیار کاربر قرار نمی گیرد.

۳. رزولوشن بالاتر در هنگام ثبت ویدیوهای Slow-motion

تغییرات جدید آیفون 6 اس که از آنها بی خبرید!

آیفون های قبلی قادر بودند تا ویدیوهای صحنه آهسته را به صورت فوق العاده ای خلق نمایند. اما اکنون و به همراه آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، این موضوع نیز قرار است ارتقا پیدا کند. دوربین iSight در موبایل های جدید می تواند علاوه بر فیلم برداری ۲۴۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن ۷۲۰p، در رزولوشن ۱۰۸۰p نیز با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه، به هنرمندی بپردازد.

۴. بزرگنمایی در حین پخش ویدیو

تغییرات جدید آیفون 6 اس که از آنها بی خبرید!

فیلمبرداری ۴K به شما اجازه میدهد تا جزییات فوق العاده ای را از محیط اطراف خود ثبت کنید. اگر دوست داشتید تا این جزییات را با دقت بیشتری در آینده مرور کنید، در جریان باشید که اپل امکان زوم کردن در ویدیوها را برای شما فراهم آورده است. تنها کافی است هنگام پخش ویدیو، بر روی صفحه پینچ کنید تا عملیات زوم انجام گیرد.

۵. پردازنده M۹ و سیری همیشه به گوش

تغییرات جدید آیفون 6 اس که از آنها بی خبرید!

همانطور که پیش از این برایتان نوشتیم، در آیفون های جدید سیری همواره گوش به فرمان شما است و حتی در صورت قفل بودن دستگاه نیز می تواند فرمان های صوتی شما را دریافت نماید. این موضوع به خاطر پردازنده کمکی M۹ محقق می شود. این پردازنده در داخل پردازنده اصلی A۹ قرار گرفته و یک چیپ بسیار کم مصرف است.

۶.ارتباط وای فای بهتر

تغییرات جدید آیفون 6 اس که از آنها بی خبرید!

آیفون های جدید از تکنولوژی ارتباطی MIMO بهره می برند. این تکنولوژی، که نام آن مخفف عبارت Multiple Input, Multiple Output است، با به کارگیری چند آنتن سرعت و کیفیت دریافت را بهبود می بخشد و بدین شکل به شما اجازه می دهد تا ارتباط WiFi بهتری را در اختیار داشته باشد.

۷. بلوتوث ۴.۲

تغییرات جدید آیفون 6 اس که از آنها بی خبرید!

نسخه بلوتوث ۴.۰ در هر دو آیفون جدید به ۴.۲ ارتقا پیدا کرده است. این پروتوکل برای اینترنت اشیا بهینه سازی شده و امکان ارتباطی سریع تر و پایدار تر را بین موبایل و وسایل مختلف، فراهم می آورد. همچنین شایان ذکر است که مصرف انرژی نیز در بلوتوث ۴.۲ بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

۸. هر دو آیفون سنگین تر و ضخیم تر شده اند

تغییرات جدید آیفون 6 اس که از آنها بی خبرید!

استفاده از تمام تکنولوژی هایی مذکور در داخل آیفون های جدید، باعث شده تا وزن آن ها دستخوش تغییر شود. آیفون ۶ اس در مقایسه با آیفون شش، ۱۴ گرم سنگین تر شده و آیفون ۶ اس پلاس نیز با اضافه وزن ۲۰ گرمی نسبت به نسل قبلی خود، مواجه گشته است. ضخامت هر دو دستگاه نیز نزدیک به ۰.۲ میلی متر افزایش پیدا کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج