۲۴۴۲۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خروج کارخانه روغن نباتی قو در هاله‌ای از ابهام

طی روزهای گذشته به دنبال به جریان افتادن پرونده خروج کارخانه «قو» از پایتخت شاهد بحث و بررسی های مختلف شورای شهری ها و فرمانداری در این باره بودیم که این بار هم گویا قرار است خروج این کارخانه آلاینده در هاله ای از ابهام باقی بماند.

تابناک: طی روزهای گذشته به دنبال به جریان افتادن پرونده خروج کارخانه «قو» از پایتخت شاهد بحث و بررسی های مختلف شورای شهری ها و فرمانداری در این باره بودیم که این بار هم گویا قرار است خروج این کارخانه آلاینده در هاله ای از ابهام باقی بماند.

قرار بود که تکلیف یکی از کارخانه های آلاینده شهر تهران طی روزهای گذشته در جلسه ای مشترک و با حضور نمایندگانی از فرمانداری تهران، شورای شهر و همچنین شرکت روغن نباتی قو پیرامون بررسی وضعیت خروج کارخانه روغن‌نباتی قو مشخص شود اما این بار هم دوری باطل بر این کارخانه حکم فرما شده است.

رحمت اله حافظی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون باید شرکت های آلاینده از سطح شهر تهران خارج شوند، اظهار داشت: شرکت روغن نباتی قو رای کمیسیون ماده ۲۰ را برای تعطیلی و خروج از تهران دارد اما با گذشت دو دهه از صدور این آرا و پیگیری های شورای شهر تهران همچنان فعال است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تداوم فعالیت روغن نباتی قو به مخاطره انداختن سلامت بیش از ۸ میلیون ساکن شهر تهران است، تاکید کرد: اصرار برای ادامه فعالیت این شرکت غیرمعقول است و از مدیریت شرکت می خواهیم با طرح مشکلات و موانع در فضایی که قابلیت همکاری برای رفع آن از سوی مدیریت شهری مقدور است، نسبت به توقف فعالیت روغن نباتی اقدام کند.

در این میان علی دانا به عنوان مدیرعامل شرکت روغن نباتی قو اظهار داشت: حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی در این شرکت مشغول به کار هستند و باید وضعیت اشتغال آنها مشخص شود در غیر اینصورت برای تعطیلی شرکت با مشکل مواجه خواهیم شد.

دانا اظهار داشت: به تنهایی توانایی حل مشکل را نداریم و اما اعلام می کنیم در صورت حل مشکلات پرسنلی، در حداقل زمان ممکن شرکت روغن نباتی قو جمع خواهد شد.

حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اظهار داشت که با توجه به موافقت مدیریت روغن نباتی قو و حل مشکلات کارگران، انتظار داریم ظرف چند ماه آینده فعالیت روغن نباتی قو متوقف شود.

اما گویا کشیدن نفسی راحت برای هوای تهران به این آسانی ها میسر نمی شود و پایتخت نشینان باید در شرایط کنونی نظاره گر اصرار و انکارهای مسئولین در حل مسائلی باشند که در ارتباط مستقیم با معضل آلودگی هوا قرار دارد.

دراین میان آنچه که از صحبت های معاون سیاسی،‌ انتظامی فرمانداری تهران می توان نتیجه گرفت این است که حالا حالاها باید با خس خس نفس های پایتخت نشینان سازش کرد.

معاون سیاسی،‌ انتظامی فرمانداری تهران گفت: در صورتی که تکلیف کارگران معادن شن و ماسه و کارخانه روغن نباتی قو مشخص نشود با خروج آن از تهران مخالفیم.

ناصربخت گفت: در ابتدا باید شرکت روغن‌ نباتی قو تکلیف کارگران خود را مشخص کند و سپس در یک فرصت زمانی مناسب نسبت به انتقال کارخانه به خارج از تهران اقدام کند و در مدتی این کارخانه تولیدی در تهران است باید نکات زیست محیطی را رعایت کند.

ناصربخت تاکید کرد: اگر تکلیف کارگران این کارخانه روشن نشود با خروج آن مخالف هستیم و البته قصد ما تعطیلی کارخانه نیست.

بر اساس این گزارش، طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها رای تعطیلی کارخانه در فروردین ماه سال ۷۳ صادر شد اما این مهم تا به امروز و پس از گذشت ۲۱ سال به دلیل بی توجهی مسئولان در از میان برداشتن مشکلاتی که بر آلودگی هوای تهران دامن زده است همچنان معلق و مسکوت مانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج