۲۴۴۲۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اعزام ۵ هیات تخصصی ایرانی به اوکراین

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: باید زیرساخت‌ حمل و نقل بین ایران و اوکراین توسعه یابد، چرا که این هزینه‌ها در حال حاضر بسیار بالا است و گروه‌های تجاری از ماه‌های آتی در قالب ۵ هیات تخصصی به اوکراین و متقابل اعزام می‌شوند.

خبرگزاری فارس: بعداز ظهر امروز اتاق بازرگانی ایران بعد از ۱۵ سال میزبان بزرگترین هیات تجاری اوکراینی متشکل از مدیران ۸۰ شرکت در حوزه‌های واگن‌سازی، ماشین‌سازی، قطعات و انرژی‌های هسته‌ای بود.

محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در این دیدار گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که هیات های تجاری تخصصی با تعداد محدود در ایران حضور یابند، تا نتیجه بهتری حاصل یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ موجود بین ایران و اوکراین گفت: در ماه‌های آتی هیات‌های متقابل تجاری بین دو کشور رفت و آمد خواهند کرد که آن را به ۵ هیات تخصصی تقسیم کرده‌ایم.

جلال‌پور اضافه کرد: هیات اول در زمینه کشاورزی،‌ دامداری و صنایع غذایی، هیات دوم در زمینه قطعه سازی و هواپیما سازی،‌ هیات سوم در زمینه معدن و صنایع معدنی، هیات چهارم در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و دریایی و هیات پنجم در زمینه نفت،‌گاز،‌انرژی و نیروگاه می تواند موضوعات را به طور تخصصی پیگیری کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین با بیان اینکه اقتصاد جدید ایران به سمت اقتصاد مشترک و تغییر رویه گام برمی‌دارد، خاطر نشان کرد: کاهش هزینه‌ بالای حمل و نقل فعلی بین ایران و اوکراین یک ضرورت است که باید مورد بررسی قرار گیرد، چرا که نبود زیرساخت در این زمینه مشکل‌آفرین شده است.

جلال‌پور حذف بروکراسی طولانی‌ مدت برای دریافت ویزا از سفارت اوکراین را خواستار شد و افزود: اوکراین با ۴۵ میلیون نفر جمعیت ۷۰ میلیارد دلار واردات دارد که می‌تواند بازار خوبی برای کالای ایرانی باشد و از آن طرف ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت و کشورهای ۱۵ گانه همجوار نیز بازار خوبی برای کالاهای اوکراینی است.

در ادامه گنادی چی ژی کوف رئیس اتاق بازرگانی اوکراین با ابراز خرسندی از استقبال گرم هیات ایرانی و ظرفیت‌ خوب همکاری بین دو کشور گفت: ما برای حضور دراز مدت در ایران برنامه‌ریزی کرده‌ایم و دفتری را به عنوان اتاق بازرگانی ایجاد خواهیم کرد.

وی به حجم روابط تجاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: اکنون این رقم یک میلیارد دلار است که تا ۵ میلیارد دلار قابل افزایش خواهد بود، مضاف بر آنکه اوکراین می‌تواند در زمینه‌ موشک‌سازی،‌ ماشین‌سازی و واگن سازی با اوکراین وارد همکاری شود.
منبع: فارس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج