۲۴۴۴۳۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شبی برای «روغن مار»

عباس کیارستمی و جمعی از سینماگران به تماشای جدیدترین تجربه‌ی علیرضا داونژاد به نام «روغن مار» نشستند.

خبرگزاری ایسنا: شامگاه گذشته ۲۳ شهریور ماه سینما «فرهنگ» میزبان سینماگرانی چون رضا عطاران، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور، امید روحانی، مهتاب کرامتی، سیروس الوند، غلامرضا موسوی، عباس یاری، مجید برزگر، رضا داودنژاد، علی معلم، اصغر هاشمی، عزیز الله حمیدنژاد، سید ضیاء هاشمی و... بود که به تماشای «روغن مار» نشستند.

علیرضا داودنژاد در بخشی از این مراسم در پاسخ به اینکه چگونه این قدر جوانانه فیلم می‌سازد؟ گفت: اگر آینه نباشد و نفس کم نیاورم، فرقی با روزهای اولی که به سینما آمدم حس نمی‌کنم.

شاهین امین به عنوان مجری مراسم در بخش ابتدایی سخنانش مطرح کرد: امروز برای دیدن آخرین فیلم سینماگری آمده‌ایم که در واقع یکی از جوان‌ترین فیلمسازان این سینما است. سال ۱۳۷۱ فیلم «نیاز» را دیدم و سه سال بعد وقتی فیلم قدرنادیده «خلع سلاح» را از داودنژاد دیدم تعجب کردم که چطور فیلم‌سازی در دو فیلم پیاپی‌اش «نیاز» و «خلع سلاح» این قدر متفاوت است.

او با بیان اینکه این در حالی بود که او می‌توانست موفقیت فیلم «نیاز» را ادامه بدهد، یادآور شد: چند سال بعد او «مصائب شیرین» را ساخت که اگر امروز بود یکی از بهترین‌های هنر و تجربه می‌شد. بعد از «مصائب شیرین» چند فیلم دیگر ساخت که باعث شد فکر کنیم داودنژادی که ما می‌شناختیم دیگر تکرار نمی‌شود و تمام شده. اما با ساخت فیلم «مرهم» سینمای ایران متعجب شد. داودنژاد هنوز درحال تجربه کردن و جوانی است. او با تکنولوژی و همه گجت‌های جدید هم رابطه خوبی دارد.»

علیرضا داودنژاد هم خطاب به مهمانان حاضر گفت: خوشحالم که تماشاگرهایی مثل شما دارم و برای یک فیلم‌ساز تماشاگر خوب از پدر و مادر هم مهم‌تر است.»

او سپس از عوامل فیلمش که با موبایل کار شده است دعوت کرد که روی صحنه بیایند.

داودنژاد گفت: دعوت می‌کنم از عوامل فیلم و همکارانم که روی صحنه بیایند، خانم اقدس زن دایی‌ام، محمدآقا پسرشان، پسرخاله‌ام علیرضا علویان که صدابردار کار بوده است و رضا بابام!»

رضا داودنژاد پسر کارگردان که به شوخی او را پدر خودش خطاب کرده بود گفت که پدرش همیشه ان‌قدر با موبایل فیلم می‌گیرد که او شک دارد، همین الان در حال ضبط یک سکانس از فیلم بعدی‌اش باشد.

محمد حبیبیان نیز که یکی از نقش‌های اصلی فیلم را برعهده دارد گفت: مسائلی در زندگی‌ام داشتم که با این فیلم آینه‌ای جلویم قرار گرفت و چیزهایی را دیدم که در حالت عادی قادر به دیدنش نبودم.

اقدس سعادت رضایی زن‌دایی داودنژاد و مادر محمد حبیبیان هم در صحبتی کوتاه بیان کرد که:" آقای داودنژاد یک شب مهمان ما بودند و ما را به این‌جا کشاندند".

علیرضا داودنژاد بیان کرد: محمدآقا ایران زندگی نمی‌کند اما در این مدتی که ایران بود دوماه شب و روز با هم بودیم ولی نمی‌دانستند که من چه توطئه‌ای در سر دارم. اوایل حاضر نمی‌شد جلوی دوربین بیاید اما آن‌قدر در حالت‌های مختلف از او فیلم گرفتم که کم‌کم ترسش ریخت.

علیرضا علویان صدابردار فیلم نیز گفت: آقای داودنژاد به من گفت یک فیلم با موبایل ساخته‌ام که یکی دو ساعت بیشتر وقتت را نمی‌گیرد. اما همین فیلم یک ماه و نیم ما را مشغول کرد.

پس از این سخنان، تماشاگران به تماشای «روغن مار »نشستند، فیلمی که این روزها در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج