۲۴۴۴۷۰
۲ نظر
۵۲۴۷
۲ نظر
۵۲۴۷
پ

خواننده های لس آنجلسی در ایران چه می کنند؟

خواننده های لس آنجلسی تاکنون بارها و بارها به ایران بازگشته اند و سرنوشت آنها در سرزمین مادری شان هرگز شبیه به هم نبوده و نیست.

خواننده های لس آنجلسی در ایران چه می کنند؟





هفته نامه تماشاگران امروز - بهمن بابازاده: خواننده های لس آنجلسی تاکنون بارها و بارها به ایران بازگشته اند و سرنوشت آنها در سرزمین مادری شان هرگز شبیه به هم نبوده و نیست.

اگر به لیست چهره هایی که بعد از سال ها فعالیت دوباره به ایران برگشته اند و سعی کرده اند بار دیگر به اوج برسند نگاهی بیندازیم، قطعا نمی توانیم نمونه ای را نام ببریم که توانسته باشد به موفقیت هایش در آن سوی آب، حتی نزدیک هم بشود.

آن زمان که زمزمه بازگشت چهره های لس آنجلسی مثل حبیب، معین، قمیشی، قیصر و ... بمب خبری رسانه ها شد و حتی پای چند تن از این چهره ها هم به ایران باز شد، آرام آرام فضا به سمتی رفت که پیش بینی می شد به زودی همه این چهره ها در ایران روی صحنه بروند اما به جز حبیب و سامان (و در مقاطعی قیصر) هیچ کدام از چهره های لس آنجلسی هرگز به کشور بازنگشتند.

اما سرنوشت آنهایی هم که به ایران برگشته اند سرنوشت جالب و منجر به خیری نبوده. در این گزارش نگاهی کرده ایم به زندگی خواننده هایی که به ایران بازگشته اند و با عدم اعطای اجازه فعالیت در کشور روبرو شده اند و هر چند ساکن ایران هستند ولی اجازه فعالیت ندارند و حالا سوال اصلی این است که آنها چگونه مخارج زندگی شان را تامین می کنند؟

حبیب و تله کابین رامسر

حبیب در سال 88 و به لطف حمایت هایی که از سوی اسفندیار رحیم مشایی از او شد توانست به ایران بازگردد و حتی پیش بینی می شد روند فعالیت های رسمی اش را نیز در ایران پیگیری کند.

خواننده های لس آنجلسی در ایران چه می کنند؟

حتی کار به جایی رسید که یک روز قبل از مراسم سخنرانی محمود احمدی نژاد در استادیوم آزادی، انتشار تصویری از یک استیج طراحی شده در زمین چمن استادیوم، شایعه حضور و اجرای زنده این خواننده در این برنامه را قوت بخشید تا حبیب در رأس اخبار قرار بگیرد.

حبیب در سال های نخست حضورش در ایران تنها یک امین و معتمد داشت و آن هم «سمیر زند» بود که حتی قطعه ای دو صدائه را با هم اجرا کردند تا جنجال های این حضور بیشتر و بیشتر شود. همان زمان حبیب در گفتگویی مفصل توضیح داد که به خاطر اعتقادات قلبی اش می خواند و احتیاجی به مجوز ندارد.

حبیب این روزها تقریبا در همه مراسم های مهم در تیررس رسانه هاست و دوربین های عکاسان خبری تصاویری را از او مخابره می کنند. از حضور او در مراسم ختم مرتضی پاشایی بگیر تا همین اواخر مراسم ختم علی طباطبایی که اشک های حبیب در این مراسم سوژه داغ رسانه ها بود.

اما حبیب در ایران چطور امرار معاش می کند؟ گفته می شود مدیر یکی از تله کابین های شمال کشور دوست و اسپانسر اصلی حبیب در ایران است که البته همیشه فعالیت هایش در پشت پرده بوده است. تمام هزینه های اقامت، ساخت آثار موسیقی و ویدئوکلیپ های حبیب را این فرد برعهده دارد و در ازای این حمایت ها، حبیب حضوری ثابت در این تله کابین دارد و به نوعی به یکی از اصلی ترین آیتم های تبلیغاتی این مکان تبدیل شده است.

آقای «سین» و دی جی هایش در تهران

خیلی ها او را با ترانه «اگه تو از پیشم بری» به یاد دارند. خواننده ای که در مقطعی مورد توجه قرار گرفت و آثارش در داخل کشور به خوبی شنیده شد و سروصدا کرد. آقای سین ترانه دو صدائه اش با «یاس» بسیار خبرساز شد و باعث شد زمزمه هایی مبنی بر حضور این خواننده در ایران مطرح شود.

این زمزمه ها چندان هم بیراه نبود و پس از مدتی ویدئوهایی از حضور این خواننده در میهمانی های بالاشهر تهران منتشر شد تا مشخص شود «آقای سین» سال هاست که در ایران فعالیت می کند.

او متولد ۱۳۴۶ شهر تبریز است. حدود شش سال پیش مدتی در ایران به دنبال مجوز فعالیت بود ولی پس از آنکه موفق به دریافت مجوز نشد، ایران را ترک کرد. او فعالیتش در خارج از ایران را کمرنگ تر کرد چون امید داشت مدتی بعد بتواند مجوز فعالیت در داخل کشور را به دست بیاورد.

خواننده های لس آنجلسی در ایران چه می کنند؟

گفته می شود آقای سین ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۱ در جزیره قشم کنسرتی برگزار کرده است. در این برنامه وقتی حاضران از او درخواست اجرای برخی از ترانه های قدیمی اش را می کنند با عذرخواهی از آنها خط مشی تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای این کنسرت یادآور می شود. البته تاکنون هیچ مسئولی در مورد این برنامه اظهارنظری نکرده و مشخص نشده مجوز اجرای این کنسرت توسط چه نهاد یا شخصی صادر شده است.

او چند سال پیش گفتگویی رسمی با خبرگزاری های داخلی انجام داد و در آن متذکر شد: «من یک ایرانی وطن پرست هستم و دوست دارم در وطن خودم فعالیت کنم. نه اهل کار سیاسی هستم، نه مسائل دیگر. حدود دو سال است در ایران زندگی می کنم و آلبوم جدیدم را نیز که شامل ۱۶ تراک است در ایران ضبط کرده ام و امیدوارم این آلبوم مورد تایید وزارت ارشاد قرار بگیرد. سال ها فعالیت هنری ام را در خارج از ایران کمرنگ کرده ام به امید روزی که بتوانم در کشور خودم به اجرای برنامه بپردازم و امیدوارم مسئولان عزیز و محترم مجوز فعالیتم در ایران را صادر کنند تا بتوانم با آثارم در خدمت مردم عزیزمان باشم.»

اما سوال اصلی این گزارش درباره آقای سین هم صدق می کند. اینکه او چطور مخارج زندگی اش را در ایران تامین می کند؟

یکی از دی جی های معروفی که در کنار این خواننده فعالیت می کند و تمایلی برای ذکر نامش در این گزارش ندارد، او می گوید: «اتفاقا آقای سین وضع بدی ندارد و بازار اجراهایش در عروسی های بالاشهر حسابی گرفته است. عدد و رقم هایی هم که در برنامه های مختلف دریافت می کد جالب توجه است. اگر این عروسی ها در باغ های شخصی باشد که این خواننده به همراه گروه کامل و دی جی هایش حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان دریافت می کنند و اگر مراسم در تالارهای عروسی باشد، این رقم چیزی حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان است. هفته ای چند برنامه در کنداکتور اجراهایش هست و حتی مدیر برنامه هم دارد. البته در انتخاب مکان هایش برای اجرا به شدت محتاط است و بسیار سختگیر.»

این فرد در ادامه می گوید: «این خواننده پیشنهادهای زیادی از سوی تهیه کننده های رسمی بازار موسیقی کشور دارد ولی خودش ظاهرا از مجوز گرفتن ناامید شده و تصمیم گرفته دیگر دنبال مجوز نرود. به همین دلیل است که دیگر راحت تر و بدون استرس تر به اجرای برنامه می پردازد.»

دشمنان بزرگ

انتشار ویدئویی کوتاه از اجرای آقای سین در یک مراسم خصوصی در شبکه های اجتماعی، بازخوردهای جالب توجهی داشت و باعث شد اتفاقات و حاشیه های مختلفی برای این خواننده به وجود بیاید. در این ویدئو او در حالی که جمعیت زیادی را در برابر خود می بیند می گوید: «زمانی که ۲۰ سالم بود این ترانه را خواندم و حالا که ۴۷ ساله هستم می خواهم آن را با هم همصدایی کنیم.»

ترانه «اگه تو از پیشم بری» با همصدایی جمعیت به شدت مورد استقبال قرار می گیرد تا این ویدئو از سوی «سلاطین خالتور تهران» به شدت مورد انتقاد قرار بگیرد.

تعداد زیادی از چهره های سرشناس اجرای برنامه عروسی های تهران با بازنشر این ویدئو خواستار برخورد مسئولان با این خواننده لس آنجلسی شدند که آزادانه در حال برگزاری برنامه در ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سامان رو من شنیدم تو کیش کنسرتم داده

    • ارجمند

      خواهشا چرت ننویسین برین دنبال حقایق و خبر های واقعی اینا رو که من هم میتونم در بیارم مثلا جنیفر لوپر بارها به خونه ما اومده خب اینو کی میتونه ثابت کنه نه عکسی نه فیلمی و نه هیچ مدرکی
      پس خواهشا این اراجیفو از سایتتون پاک کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج