۲۴۴۴۸۰
۱ نظر
۵۵۸۷
۱ نظر
۵۵۸۷
پ

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

شاید بتوان گفت ایرانی ها اولین مردمانی بودند که سالاد را مصرف می کردند. به گونه ای که طبق اسناد تاریخی در بیش از ۲ هزار سال پیش ایرانی ها روی انواع سبزیجات روغن های گوناگون، نمک و انواع سرکه می ریختند و آن را میل می کردند.

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟




هفته نامه اوقات خوش:

تاریخچه سالاد

شاید بتوان گفت ایرانی ها اولین مردمانی بودند که سالاد را مصرف می کردند. به گونه ای که طبق اسناد تاریخی در بیش از 2 هزار سال پیش ایرانی ها روی انواع سبزیجات روغن های گوناگون، نمک و انواع سرکه می ریختند و آن را میل می کردند و بعد از آن از طریق جنگ هایی که بین ایرانیان و رومیان صورت گرفته این شیوه خوردن سبزیجات به اروپا منتقل شده و در آنجا دچار تغییر و تحول شده است. اما روایت غربی متفاوت است.

در تاریخچه غربی آمده است که نام سالاد salata لاتین به معنی salty یا نمک دارد گرفته شد. در کتاب A Discourse on sallets تالیف سال 1699 آمده است که در این زمان ماری، ملکه اسکاتلند برای اولین بار ترکیبی از کرفس پخته و سبزیجات را با سسی از خردل و تخم مرغ آب پز خورده است و این آغاز اولین تلاش ها برای سالاد خوردن بریتانیایی ها بوده است. اما با ورود به قرن بیستم و روند مصرف گرایی غذاهای آماده در دنیای صنعتی سالاد به سبد غذاهای روزمره مردم اضافه شد و آمریکا پیشتاز در این زمینه بود. سالادها را در شش دسته قرار می دهند که به معرفی آنها می پردازیم.

1- سالاد سبز Green Salad یا سالاد باغچه Garden salad

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

ترکیبی ساده و معمول از سبزیجات برگی مانند انواع کاهو، کلم، اسفناج و... است.

۲- سالاد سبزیجات Vegetable salad

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

از سالاد سبز کامل تر و مفصل تر است و در آن از انواع سبزیجات خام مانند خیار، گوجه فرنگی، هویج، قارچ، انواع جوانه، کرفس، پیاز و... استفاده می شود. همین طور ممکن است در انواعی از این سالاد از سبزیجات پخته ای مانند ذرت، لوبیا سبز، فلفل و... استفاده شود. معروف ترین این سالادها برای ما ایرانیان سالاد شیرازی و سالاد کلم است.

۳- سالاد سفت Bound salad

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

این دسته از سالادها معمولا ترکیبی از سبزیجات خام و پخته به همراه انواع گوشت قرمز و سفید است که با حجم بالایی از یک سس غلیظ پوشانده می شوند. همانطور که از نام این سالاد پیداست از مشخصات ظاهری آن سفت بودن و حفظ شکل خود در هنگام سرو است. سالاد الویه، سالاد پاستا، سالاد مرغ، سالاد تُن و سالاد سیب زمینی از مشهورترین انواع این سالاد هستند. از این سالاد در بسیاری مواقع به عنوان غذای اصلی هم استفاده می شود و در سینی های اردور جایگاه ویژه ای دارد.

۴- سالاد غذایی Main Cours salad

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

این دسته از سالادها معمولا ترکیبی از سالاد سبزیجات به همراه تکه های سرخ یا گریل شده گوشت، مرغ، ماهی، انواع نان، انواع پنیر و حبوبات و غلات متنوع تشکیل شده است که امروزه به عنوان وعده ای کامل غذایی هم مصرف می شود. از مشهورترین سالادهای این خانواده می توان از سالاد سزار و یونانی نام برد.

۵- سالاد میوه Fruit salad

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

ترکیبی است از انواع میوه های تازه و کمپوت که به همراه خامه، عسل، انواع مغز و آجیل و پودر کاکائو و قهوه به عنوان عصرانه سروی یا حتی گاهی یک وعده سبک غذایی مصرف می شود.

۶- دسر سالاد Dessere salad

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

ترکیبی از انواع ژله، کوکی، خامه، آجیل و خشکبار است که به عنوان دسر مصرف می شود.

سالاد سزار

این سالاد محبوب که این روزها جزو گزینه های اصلی منوی رستوران های مختلف است و دلیل محکمی برای بعضی ها که به رستوران و کافه بروند اولین بار توسط سرآشپز ایتالیایی سزار کاردینی (Cesare Cardini) که یکی از مهاجران جنگ جهانی اول از ایتالیا به کالیفرنیای آمریکا و شهر سن دیگو بود، درست شد.

سزار کاردینی بعد از چند سال در سن دیگو به تجوانای مکزیک مهاجرت کرد و در همانجا رستوران خود را دایر کرد. سال ۱۹۲۴ میلادی برای جشن ۴ جولای، سزار این سالاد محبوب را درست می کند. نکته جالب این است که این سالاد در رستوران سزار به دلیل نبود مواد کافی به وجود آمد. ترکیبی از طعم ها و مزه های کاملا سنتی ایتالیایی. سالادی که امروزه طرفداران زیادی دارد.

به دلیل محبوبیت سالاد سزار، این روزها اکثر رستوران ها و کافه ها این سالاد را در منوی خود جا داده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از رستوران ها و کافه های که این سالاد را به بهترین نحو تهیه می کنند، آشنا کنیم.

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

رستوران ایتالیایی بن جو

این رستوران در خیابان میرداماد نرسیده به میدان مادر قرار دارد.

رستوران ایتالیایی بن جو همچنین برای اولین بار در ایران پیتزای سنتی ایتالیایی را در تنور هیزمی در حضور مشتریان طبخ کرد.

سالاد سزار این رستوران شامل سه مدل ساده، سزار مرغ و سزار میگو است.

رستوران درنیکا

رستوران درنیکا در خیابان علامه شمالی سعادت آباد قرار دارد. سالاد مخصوص سزار این رستوران بسیار مشهور است و یکی از دلایل شهرت آن استفاده از ادویه های خاص است. حتما در کنار سالادتان از سس سیر دست سازشان هم بچشید.

رستوران منهتن گریل

این رستوان در میدان تجریش، خیابان فناخسرو، ابتدای خیابان جعفری قرار دارد و ساندویچ های گریل شده آن به همراه سالاد سزار خوشمزه اش خاطره ای خوب و خوش طعم برای شما باقی می گذارد.

از کنار سالاد اسفناجش هم به سادگی نگذرید.

رستوران ایتالیایی بازیلیکو

رستوران بازیلیکو که در خیابان پاسداران، رو به روی بوستان چهارم نرسیده به برج سفید قرار دارد، یکی از رستوران های خوب ایتالیایی است.

محیط دنج این رستوران طوری طراحی شده که ممکن است در نگاه اول با یک کافی شاپ اشتباه گرفته شود، اما نورپردازی ملایم و دکوراسیون شیک آن فضایی خاص و رمانتیک به وجود آورده.

سعی کنید سالادتان را در اینجا با سس سیر تاباسکو هم امتحان کنید.

رستوران بونو

رستوران بونو از رستوران های زنجیره ای ایتالیایی در تهران است که طعم واقعی غذای ایتالیایی را ارئه می کند.

سالاد سزار فوق العاده بونو در کار پرطرفدارترین غذاهای آن یعنی پیتزا سیزر و پاستای آلفردو می تواند شما را با شگفتی طعم مواجه کند؛ طعم هایی که هرگز فراموش نخواهید کرد.

از شعبه های بونو می توان به شعبه ظفر، نیاوران، ونک و... اشاره کرد.

رستوران لانژ

رستوران لانژ در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان مرجان، کوچه همایون واقع است.

رستورانی کوچک که در آن میز یک تکه و سفید به صورت طولی تمام رستوران را دربر گرفته و در دو طرف میز صندلی های مشکلی خودنمایی می کنند.

لانژ سالاد سزارش را با هویج و فلفل دلمه تزیین می کند. حتما در کنار سالادتان از موهیتوی آن هم بچشید.

رستوران ژوانی

رستوران ژوانی هم از رستوران های ایتالیایی رنجیره ای در تهران است که با دو شعبه پاسداران و مرزداران مشغول فعالیت است. طعم سالاد سزارهایش با سس مخصوص دست ساز شما را غافلگیر خواهدکرد.

ژوانی رستورانی است با طراحی و دکور زیبا که می تواند برای چند ساعت فضایی آرامش بخش برای شما فراهم کند. پیتزاهای این رستوران با خمیر دست ساز است و عطر و طعم آن شما را از مشتری های ثابتش خواهدکرد.

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

برگرباشی

برگرباشی در خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر قرار دارد. طبخ تمامی غذاهای آن بدون روغن است با عطر، طعم و مزه ای متفاوت که برای شما تجربه ای تازه خواهدبود.

در این رستوران انواع برگرهای گوشت، مرغ و ماهی سرو می شود. نکته جالب در مورد سالاد سزار این رستوران استفاده از سس بالزامیک در آن است.

رستوران ایتالیایی پارت

رستوران ایتالیایی پارت با چشم انداز شهر تهران در طبقه ششم مجتمع تجاری کوروش واقع شده است.

انواع غذاهای ایتالیایی در این رستوران با کیفیت بسیار خوب طبخ می شود که سالاد سزار در کنار این غذاها با طعم بی نظیرش یک وعده غذای جذاب را می سازد. یادتان باشد حتما بروسکتا پارت را هم امتحان کنید.

پاستا فکتوری

پاستا فکتوری واقع در خیابان فرعی حوالی میدان محسنی است که در منوی آن بیش از ۲۰ مدل پاستا به چشم می خورد. البته غذاهای گوشتی و پیتزا هم دارند. فکوری رستورانی دنج و آرام است. البته نباید در این رستوران توقع غذاهای ارزان داشته باشید. سالاد سزار آن بدون مرغ سرو می شود و سس آن بسیار خوش عطر و طعم است.

رستوران ایتالیایی سنسو

رستوران سنسو با محیط دنج و صمیمی در غرب تهران و بلوار فردوس، خیابان رامین جنوبی واقع است.

منوی ایتالیای این رستوران گزینه های متفاوتی را پیش روی شما قرار خواهدداد. گزینه هایی که به همراه قیمت مناسب شان می تواند شما را به یکی از مشتریان دائم خودش تبدیل کند.

حجم سالاد سزارش آنقدر زیاد است که برای سه نفر کافی است و در بشقابی بزرگ و گود سرو می شود.

دلانو

دلانو از رستوران های بسیار خوبی است که در خیابان اختیاریه جنوبی واقع است. یک بشقاب سالاد سزار آن کافی است تا یک روز خوشمزه و خوب را با آن سپری کنید. بشقاب سالادش با کوهی از سس مخصوص پوشانده می شود که مزه ای منحصر به فرد دارد.

رستوران ریزوتو

رستوران ایتالیایی ریزوتو هم از آن دسته رستوران های چند شعبه است که شعبه های مختلف آن در سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج و شریعتی بالاتر از پل صدر و شعبه کافی شاپ آن واقع در یادگار امام است.

غذاهای دریایی این رستوران بسیار خوشمزه است و سالاد سزارش برای شما طعمی متفاوت به یادگار خواهدگذاشت. نکته جالب در مورد این رستوران موسیقی زنده است که به فضا آرامش خاصی می دهد.

سالاد سزار خوب کجا بخوریم؟

رستوران خانه استیک

این رستوران که با معماری چوبی اش جلوه ای خاص و زیبا دارد، سعی می کند تا دانش روز را با هنر ترکیب کرده و محصول آن را به بهترین صورت به مشتریانش ارائه کند. سزار آن در بشقابی بزگر سرو می شود و به تنهایی حکم یک غذای کامل را دارد. ذرت هایی که به شکل هشت پا تزیین شده اند، به همراه تکه هایی از لوبیا سبز، زیتون و گوجه مینیاتوری جلوه خاصی به این رستوران می دهند.

خانه استیک در خیابان پاسداران نبش بوستان سوم قرار دارد.

نکات طلایی برای درست کردن یک سالاد سزار عالی

۱- سعی کنید در این سالاد از کاهو پیچ استفاده کنید و حتما در این سالاد باید کاهو درشت و بزرگ خرد شود.

۲- اگر به این سالاد مرغ اضافه می کنید، حتما باید تکه های مرغ گریل شده باشد نه مرغ آب پز و ریش ریش شده.

۳- هرگز در این سالاد از خیار و هویج استفاده نکنید.

۴- برای خوش طعم و مزه دار کردن نان های تان آنها را با کمی سیر و روغن زیتون در حدود یک تا دو دقیقه سرخ کنید.

۵- هرگز روی نان های تان سس نریزید زیرا موجب نرم شدن و بد فرم شدن آنها می شود.

۶- در این سالاد تنها از سس محصول آن (ورستر شایر) استفاده و سعی کنید از مصرف انواع دیگر سس ها پرهیز کنید.

۷- سعی کنید برای این سالاد از پنیر رنده شده ریز پارمیزان استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساناز

      بهترین سالاد سزار رو در کافه کاوه در آمل بخورید.....بی نظیره!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج