جاباما
۲۴۵۲۶۹
۴۶ نظر
۵۰۰۸
۴۶ نظر
۵۰۰۸
پ

اهانت کُمدین های خندوانه به شعور مخاطبان!

کاش برنامه سه شنبه شب خندوانه هیچ گاه پخش نمی شد؛ برنامه ای بسیار ضعیف با اجراهایی که در شأن هیچ مخاطبی نبود.

اهانت کُمدین های خندوانه به شعور مخاطبان!



روزنامه هفت صبح: کاش برنامه سه شنبه شب خندوانه هیچ گاه پخش نمی شد؛ برنامه ای بسیار ضعیف با اجراهایی که در شأن هیچ مخاطبی نبود. آنقدر شیوه اجرای جواد رضویان ضعیف بود که دیروز او را مجبور به عذرخواهی کرد: «به نام حضرت حق؛ دوستان نازنینم از تک تک شما معذرت می خواهم.

مطمئن باشید در اولین زمان ممکن جبران می کنم ولی خواهش می کنم ازتون پیشکسوتی و سن و سال استاد خمسه رو فراموش نکنید. 10 تا از این مسابقات فدای یک لحظه لبخند شما عزیزان. من تا الان هر جایگاهی که پیش شما بزرگواران دارم به واسطه توکل به خداوند و دعای شا خوبان و احترام به بزرگتر بوده. پس به واسطه این برنامه، حقیر رو قضاوت نکنید. شیرین ترین لبخندها آرزوی من برای شما. یا حق.»

اما چطور خندوانه به اینجا رسید؟ بگذارید یک روز به عقب برویم. زمانی که غلامعلی حداد عادل میهمان خندوانه شد. برنامه خیلی خوب و به سبکی که باید، شروع شد؛ پرتاب حلقه که قرار بود یخ ورود میهمان سیاستمدار را همان لحظه ورود به برنامه آب کند؛ اتفاقا در این مورد رامبد جوان کاملا موفق بود.

اهانت کُمدین های خندوانه به شعور مخاطبان!

اما اندکی که از برنامه گذشت و به ویژه با حضور جناب خان، دومینوی اشتباهات به راه افتاد. جناب خان گویی حداد را در گوشه رینگ یافته و مدت ها بوده که از شر واژگان مصوب فرهنگستان به ستوه آمده، شروع به تکه پرانی به حداد کرد. این کار آنقدر ادامه پیدا کرد که حداد به موضع تدافعی رفت و در عین ناباوری در برنامه ای که قرار بود خنده بر لبان مردم بنشاند گفت نمی دانم کدام «حرام لقمه»ای، کش لقمه و درازلقمه و ... را از قول فرهنگستان در جامعه شایعه کرده است.

ضرورتی ندارد که اینجا آموزه های ژورنالیستی روش های مصاحبه را بازخوانی کنیم و بگوییم، یکی از اصول ابتدایی در هر مصاحبه ای ایجاد فضای امن و آرام برای مصاحبه شونده است. اوج خطای برنامه در کادوی غافلگیرکننده جناب خان به حداد بود که او را با هدیه دادن «ماسک» شگفت زده کرد! حتما گردانندگان جناب خان انتظار داشتند مردم جنوب در حمایتش به خیابان ها بریزند که چه شجاعتی به خرج داده است و چه خوب یکی از سیاستمداران را غافلگیر کرده است تا همه دغدغه مردم جنوب را پیدا کنیم اما چیزی که در خندوانه بسیاری را شوکه کرد دادن ماسک به شخصی بود که بیشتر پست هایش فرهنگی است.

گیریم که ایشان در مجلس هستند. اگر معصومه ابتکار میهمان آن شب بود، هیچ کس خرده نمی گرفت ولی این حرکت تلخ آن هم در برنامه ای که قرار است مردم را بخنداند چه معنایی دارد. مگر در مجموعه های اشک آلود تلویزیونی، گریزهای طنز کار می شود؟

همین شکست رویه، روز بعد و در اجرای زشت و توهین آمیز جواد رضویان خودش را نشان داد. او بارها پیش از اجرا و در خود اجرایش اعلام کرد که هیچ گونه آمادگی برای اجرا نداشته است و گویی بر سر مردم منت گذاشته است که وقتی دو کار همزمان تلویزیونی و سینمایی دارد، چنین برنامه ای را پذیرفته که اجرا کند.

او نه فقط در زمانی که باید استندآپ کمدی اجرا می کرد، مردم را نخنداند بلکه شروع به موعظه و درس اخلاق کرد؛ گویی ایشان مراتب اخلاق را درنوردیده اند که تماشاگران در ساعات پایانی سه شنبه باید گوش به این پند و نصیحت ها بدهند.

پس از جواد رضویان علیرضا خمسه هم اجرایی همراه با حضور دو خر! داشت. اجرای او که هیچ شباهت و سنخیتی با تعاریف استندآپ کمدی نداشت، به ظاهر طوفانی بود و انتظار می رفت اجرای سطح پایین رضویان را بپوشاند اما او هم دقایقی بعد از آغاز اجرا، همان راه پند و موعظه البته از نوع احترام به خر و جایگاه خر و فواید خر را پیش گرفت.

اجرای خمسه بیشتر به طنازی های روحوضی شباهت داشت تا استندآپ کمدی۱ شاید نباید سخت بگیریم. وقتی مشهورترین بازیگرهای ایرانی هم بعد از بازی در سریال های خانگی، متوجه شباهت کارشان با اثری شناخته شده نمی شوند و می گویند تاکنون ندیده اند، دوستان کمدین هم گویی این سال ها در هزارتوی خود بوده اند و در مقام قیاس قرار نگرفته بودند که عیارشان معلوم شود.

از حق نگذرین اجرای امیر مهدی ژوله و شقایق دهقان، جزو بهترین های دور اول استندآپ کمدی خندوانه بود؛ درست همان ها که به نام کمدین نمی شناختیم شان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه فکردن مسابقه جهانی از حیثیت خودشون مایه میزارن....اصلا در شان اقای خمسه نبود

    • بدون نام

      اجرای مهران غفوریان بهترین اجرا بود

    • بدون نام

      خمسه حداقل مردمو ادم حساب کردو یه کار آماده کرده بود اما رضویان رسما توهین به شعور مردم کرد و کلی منت سرمون گذاشت. جالبش اینه که مردم به رضویان بیشتر رای دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه شما با دقت نگاه میکردی موضوع آقای رضویان احترام به بزرگتر ها بود وایشان به خاطر احترام به آقای خمسه کاری انجام ندادند.

      • بدون نام

        رای بیشتر به رضویان به خاطر اجرای فاجعه خمسه بود...

    • بدون نام

      پس خوبه که چند شبی این برنامه رو پیگیری نکردم ....

    • بدون نام

      من از کار خمسه تا آخر عمر خنده ام میگیرد. خمسه یاد آور لرل هاردی است. خمسه کمدی را خیلی خوب میشناسد ولی متاسفانه ما ایرانی ها حتی به کمدی با دید جدی نگاه میکنیم. ایران دو نابغه کمدی دارد یکی خمسه یکی هدایتی که اگر این دو با هم همبازی شوند حتم دارم یهودی دزد زده را روده بر می کنند 

    • مجبد کاردان الحسینی

      واقعا فک کنم رای بچه های زیر 15 سال باعث شده استاد خمسه از مسابقه حذف بشن واقعا متاسفم واسه این نوع رای گیری

    • بدون نام

      مردمو مسخره کردن اینا به جای اینکه بیان کمدی اجرا کنن میان نصیحت می کنن بیشترم مسخره بازی در میارن فکر کردن با این لوده بازیا ادم خندش می گیره علیرضا خمسه هم که فاجعه بود با اون خرش..

    • بدون نام

      هر کجا یاد کار خمسه می افتم از خنده کنترل خودم را از دست میدهم. مرد حسابی توی این تهران به این شلوغی خرها را از کجا آوردی؟ آواز بی مزه و مسخره اش آدم را از تعجب نا خوداگاه به خنده می اندازد.

    • ناشناس

      بنظر من که خیلی هم پرخنده نیستم اون آقایی که اهل شیراز بودوبرنامه راهم به زبان شیرازی اجرا کرد ،بهترین برنامه راداشت.نفر مقابل ایشان هم آقای امیر سلیمانی بودند.

    • صادق

      واقعا پیشنهاد میکنم این مسابقه کنسل شه
      به غیر از امیر مهدی ژوله و شقایق دهقان و امیر کربلایی زاده هیچکدومشون استندآپ کمدی اجرا نکردن
      از ستاره های کمدی ایران انتظار نداشتم که معنای استندآپ کمدی رو ندونن
      بهتره اسم مسابقه رو بزارن خاطره ی کی از همه بامزه تره :|
      خمسه که دیگه استندآپ کمدی رو نابود کرد با این حرکتش :|

    • رضا

      نمیدونم کسایی که به جواد رضویان رای دادن متوجه توهین ایشان به شعور مخاطب نشدن. عزیز من وقت نداری چرا قبول میکنی

    • بدون نام

      خوب این بازیگرا ,بهشون نقش میدن تو فیلما و بر اساس روحیه ای که دارن و براساس نقششون فیلم کمدی بازی میکنن!!استنداپ کمدی به نظر من خودش یه حرفه هست که هر بازیگر کمدی نمیتونه اجراش کنه! شمای نویسنده توقعت خیلی بالاس !!!!

    • بدون نام

      خوب این بازیگرا ,بهشون نقش میدن تو فیلما و بر اساس روحیه ای که دارن و براساس نقششون فیلم کمدی بازی میکنن!!استنداپ کمدی به نظر من خودش یه حرفه هست که هر بازیگر کمدی نمیتونه اجراش کنه! شمای نویسنده توقعت خیلی بالاس !!!! در ضمن اقای حداد عادل جنبه خودشو ببره بالا !!نماینده فرهنگی که جلوی دور بین میگه حروم لقمه !!دیگه فاتحه فرهنگو باید خوند!!

    • بدون نام

      کار استاد خمسه خیلی هم خوب بود !خر خیلی هم خوبه!!

    • بدون نام

      ایطو ایطو استنداپوته

    • بدون نام

      جواد رضویان فکر کرده با این کارش خیلی رعایت ادب رو به جا اورده درصورتیکه نفهمید که این برنامه هدفش خنداندن وشادکردن مردمه نه صرفا یک مسابقه!!! در واقع جواد رضویان هدف رو گم کرد و متاسفانه حرفهایی تکراری زد که شعور مردم رو زیر سوال برد.

    • بدون نام

      جواد رضویان فکر کرده با این کارش خیلی رعایت ادب رو به جا اورده درصورتیکه نفهمید که این برنامه هدفش خنداندن وشادکردن مردمه نه صرفا یک مسابقه!!! در واقع جواد رضویان هدف رو گم کرد و متاسفانه حرفهایی تکراری زد که شعور مردم رو زیر سوال برد.

    • توکل

      اتفاقا کادوی خان بسیار بجا بود و در فضای مجازی جنوبی ها خیلی از خان تشکر کردند.

    • شهروند ایرانی

      سلام به دوستان
      برنامه خندوانه چرت ترین و مسخره ترین و بیخود ترین و آشغال ترین برنامه ای هست که تا به حال تولید شده چون عواملش دلقک هستند

      پاسخ ها

      • دُخی

        شما خوبی شهروند جان با این ادب و نزاکت!!

      • بدون نام

        تو برو برنامه های ماهوارتو ببین!

      • هادی

        شما نگاه نکن با فرهنگ

    • جمشید

      درود
      خداروشکر من کمتر این برنامه رو می بینم البته من سالهاست که به اجرای رامبد جوان اعتقادی ندارم وزمانیکه به مردم توهین میکنه که اصلا دوست ندارم برنامه هایی که به عنوان مجری میاد وقتمو تلف کنم
      صداوسیما باید فکری برای اینکار بکنه خنده به هروسیله ای ایده غلطیست

      مگر پیامبر تبسم نمی کرد مگر نمیگن خنده زیاد هیبت دل راازبین می برد حالا چه برسد به توهین به مردم
      مگر این اقا توهین به یک قومیت ایرانی تکرزد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا!

    • بدون نام

      شما اگه میتونید بجای نقد کردن خودتون یه برنامه جالب تر بسازین

    • ناشناس

      یادتان باشد درمقابل اقای خداد عادل چقدر کم اوردید یادتون باشه با هر کسی چگونه حرف بزنید ورفتار کنید وایشان با سکوتش چه جوابهای دنداشکنی بهتان داد واما دو کمدی تان ازهر دو بیشتر ازاین انتظارداشت از شما هم ممنون

    • بازیگر بی مزه

      باسلام خدمت جناب علیرضا خمسه. و اما بعد:بهتر است بدانید نسل ما دهه شصتی ها با ضرب چوب و چماق صدا وسیما شما را در برنامه کودک تحمل کرد. حضرت عالی نیک میدانید نه استیل شما به بازیگری میخورد و نه نمک ذاتی در وجودتان هست که بگویید کمدین هستید. تا جناب امیر جعفریان که سرآمد سریالهای ظنز بودند هستند بهتر است شما زودتر خود را بازنشسته کنید تا بیشتر مضحکه دست مردم نشوید. طنز و شوخی با لودگی های مسخره فرق دارد عزیزم. تو هم با پایتخت هات ت ت . در ضمن خواهش میکنم دیگر در برنامه زنده تشریف نیاورید.

    • آشنا

      ولی برخلاف نظر شما برنامه خوبی هست به شعور هیچ کس هم توهین نمی شه لطفا در مورد چیزی که نمی دانیم شلوغ بازی در نیاریم -(درجش هم نکن -مهم نیست)

    • داریوش

      با سلام
      دیگه بیشتر از این هم انتظار نمیره ،چی تو این مملکت درسته که کمدین هاش درست باشند ، منتظر گریوانه باید بود.

    • بدون نام

      متاسفانه جامعه تحمل شادی رو نداره

    • فرزانه

      بالاخره اقای حدادعادل به نوعی نماینده مردم ایرانه جناب خان هم تاتنورداغ بودنون روچسبوند نویسنده محترم این که دیگه بداومدن نداره

    • بدون نام

      صدا سیمام گیر نده............ امان از قضاوتای بی جا چه قدر همه دانشمندند

    • بدون نام

      خیلی عجیبه که چرا با آقای حدادعادل اینطوری کردن !!! آقای عادل کارشون فرهنگیه و هیچ دخالتی در گردوغبار خوزستان ندارن . چرا باید اینهمه برعلیه آقای عادل هجمه وارد کنن در یک برنامه ؟؟!!

    • بدون نام

      بیشتر مردم به آقای خمسه و رضویان گیر دادند

    • علی

      علی مشهدی وشقایق دهقان عالی بودن

    • نیما

      خداوکیلی از مجری خندوانه رامبد جوان یکذره خوشم نمیاد .حال بهم زن معلوم نیست چجوری اینو تحمل میکنن مردم .ایشون مسخرس

    • ایرانی

      آوردن خر در صحنه کار مسخره ای بوده که علیرضا خمسه انجام داده
      واقعا بی مزه است
      این مردک اصلا خنده دار نیست وخیلی تلاش می کنه مردم رو بخندونه ولی واقعا بعد از چندین سال هنوز هم بی مزه است

    • امیر

      آقای رامبد جوان هنگام ضبط برنامه فقط خوشحال نباشید خندون پشت صحنه ام دیدیمتون که خیلی بیحوصله شدین خنده به رو ندارین

    • احمد

      حالا طوری هم نشده انقد شلوغش کردی شما!! یه برنامه کمدی درست و حسابی بعد مدت ها ساخته شده بجز عیب و ایراداشو گرفتن کاری بلد نیستید؟!!

    • علیرضا

      واقعا بعضی ها بی انصاف هستند این دو عزیز این همه خنده رو لبای مردم نشاندند این شرط انصاف نیست آقای ساعت 19.09یه کم مودب باش اگر انتقادی هست باید شخصیت افراد هم حفظ بشه
      آقا سید جواد و آقای خمسه به پاس سال ها زحمت و تلاش در عرصه سینما تلویزیون وتئاتر از شما ها سپاسگزارم

    • fatima

      مردم،تعجب میکنم،چرا هیچکس از اقای مسعودی چیزی نمیگه؟به نظر من تنها کسی که این همه وقت گداشت تا مارو بخندونه و خدایی 18 دقیقه مک همه خندیدن و کیف کردن همین علی مسعودی بود

    • هادی

      خدا بعضی ها رو شفا بده!
      قصه تعریف میکنید! بنده خدا جواد رضویان چه توهینی کرده خیلی هم حرفای خوبی زد و عذر خواهی کرد که نتونسته به برنامه برسه
      سرش شلوغه دیگه درک و فهم ندارید؟ این یعنی منت گذاشتن! عجب طرز فکری جالبه.

    • ايراني

      تشكر ميكنم از زحمتكشان با اصل و نسب صدا و سيما..
      واسه اون برنامه ها دلايلي عرض ميكنم خواهشا بخونيدش:1 جواد رضوان توهين كرد چون كاري انجام نداد
      2 جواد رضوان احترام گذاشت چون گرفتاره ولي به احترام مردم اومد و حضور ژيدا كرد
      3 جواد رضويان بزرگي كرد و به احترام خمسه اجرايي نكرد..
      4 جواد رضويان بي احترامي كرد و احترام را در مسابقه اوردو مردم را نخنداند...
      ببين هموطنان هر كدوم ميتوانيم دلايلي داشته باشيم..

    • بدون نام

      خوشبختانه من خیلی کم میشه خندوانه کنم این قسمتش من ندیدم کلا من از آ قای خمسه بدم می آ ید این حرمت مادر خودش ندارد برنامه دیگه دیدم برای خندان مخاطبین مادر خودش مسخره میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج