۲۴۵۶۰۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

دلیل انتقاد اخیر وزیر بهداشت از خودروسازان

المانیتور نوشت: اینکه وزیر بهداشت یک کشور درباره تولید خودروهای داخلی وارد میدان شود و اظهارنظر کند، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این قضیه در ایران، در یک ماه گذشته، موضوع داغ بوده است. حدودا ۲۰ هزار ایرانی هر سال در سوانح رانندگی کشته می شوند، که یکی از بالاترین آمارها در جهان به شمار می رود.

پایگاه خبری انتخاب: حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ایران در کنفرانس خبری وارد بحثی شد که بر سر خودروهای ساخت داخل به راه افتاده است و بدون اینکه انتظار جواب داشته باشد، پرسید، «آیا ما می توانیم خودروهای فاقد استاندارد را وارد خیابان ها کنیم و انتظار داشته باشیم تصادفات هم نداشته باشیم؟... هرچقدر ما بیمارستان ها را تجهیز کنیم، اگر برای مسائل دیگر نظیر نظارت بر استاندارد تولید خودرو وقت صرف نکنیم، نتیجه نخواهیم گرفت. ما ۳۶ سال است خودرو می سازیم، اما هنوز از رسیدن به نقطه آرمانی خود دور هستیم.»

المانیتور نوشت: اینکه وزیر بهداشت یک کشور درباره تولید خودروهای داخلی وارد میدان شود و اظهارنظر کند، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این قضیه در ایران، در یک ماه گذشته، موضوع داغ بوده است. حدودا ۲۰ هزار ایرانی هر سال در سوانح رانندگی کشته می شوند، که یکی از بالاترین آمارها در جهان به شمار می رود. اتهامات درباره اینکه خودروهای ایرانی از استاندارد لازم برخوردار نیستند، یک کمپین تحریم خودروهای داخلی را در رسانه های اجتماعی به راه انداخته است.

صنعت خودروسازی برای اقتصاد ایران اهمیت دارد. صنعت خودروسازی، «بعد از نفت، دومین صنعت بزرگ ایران» محسوب می شود که حدود ۷۰۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. ایران بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه است و قبل از تحریم ها، یازدهمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان به شمار می رفت.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی حسن روحانی رئیس جمهور ایران، اذعان کرد که مصرف کنندگان ایرانی خودروهایی گران و با کیفیت پایین تر را خریداری می کنند. او ۲۵ شهریور گفت: «مردم گاهی یک خودروی ساخت داخل را با قیمتی گرانتر و کیفیتی نسبتا پایین تر از خودروی خارجی خریداری می کنند. مردم ما در جهاد دیگری شرکت کرده اند که آن حمایت از تولید داخلی است. و ما باید از این روحیه حمایت کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که در آینده ای نه چندان دور، کیفیت محصولات ایرانی مناسب باشند و در شان مردم ایران باشند.»

شریعتمداری درباره تاثیر تحریم های بین المللی بر خودروهای ایرانی گفت: «صنعت خودروسازی ما تا حدی زیادی راه خود را به رغم همه نوسانات و فراز و نشیب ها نظیر فشارهای ناشی از تحریم ها، پیدا کرده است.»

با توجه به اهمیت «اقتصاد مقاومتی» که مستلزم آن است ایران اقتصاد داخلی خود را تقویت کند، و با توجه به برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، این احتمال وجود دارد که مسئولان و خودروسازان ایرانی، در صورتی که قصد داشته باشند قدرت رقابت شان را حفظ کنند، ناگزیر شوند کیفیت خودروهای خود را بهبود ببخشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشغال هستن همشون! حتی الامکان سوار این اشغالا نشین خو .

    • على

      سلام اكثر مردم ايران علاقه دارند از خودروهاى داخلى استفاده كنند بشرطى كه بسط خودروهاى سى سال پيش وو از گردونه توليد خارج كنند و با يكى از خودرو سازاى مطرح دنيا مشاركت كنند. وخورو هاى توليد شده رو نصف قيمت بدن به داعش مطمىنا به يك سال نميكشه خود به خود داعش از صفحه روزگار پاك ميشه. با تشكر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج