۲۴۶۲۳۷
۶۰ نظر
۱۲۷۹۰
۶۰ نظر
۱۲۷۹۰
پ

نیازهای جنسی پس از طلاق...!

مدیریت زندگی بعد از طلاق یکی از بحث ها کلیدی است که امروزه به دلیل شیوع این مسئله در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. در میان ابعاد گوناگونی که در این زمینه مطرح می شوند، مدیریت نیازهای جنسی از جایگاه حساس تری برخوردار است

نیازهای جنسی پس از طلاق...!



ماهنامه سپیده دانایی - راحله فلاح*: «بووووم!» این بود صدای مُهری که در دادگاه بر برگه های هویت من کوفته شد و در یک آن مرا از یک فرد متاهل به یک مجرد مطلقه تبدیل کرد. مطلقه ای که می بایست خیلی چیزها را دوباره از نو شروع می کرد؛ دوست داشتن را، اعتماد کردن را و یافتن یک شریک دیگر برای ادامه زندگی را.

این ها در طی سال ها برای من که تا حدود زیادی از عهده اکثر مشکلات بعد از جدایی، برآمده ام به قوت خود باقی مانده. انگار همیشه پژواک صدای مهر طلاق، بلندتر از صدای تنهایی های من بوده است. تنهایی برای من یعنی احساس نیاز. گفتم من در زمینه ای توانسته ام مستقل شوم، اما بخش جنسی زندگی که استقلال بردار نیست. با این حال و هوا، راه تامین نیاز من کجاست؟

نیازهای جنسی پس از طلاق...!

از آمار تکان دهنده طلاق هم که بگذریم، در دور و اطرافمان زوج های بسیاری را می بینیم که هر یک با داستان خودشان به این پایان تلخ می رسند. صدالبته که این اتفاق آخر دنیا نیست اما این مسئله را هم نمی شود نادیده گرفت که همین اتفاق ناخوشایند، اگر در ابعاد مختلف خود به شکل صحیحی مدیریت نشود، به مرور زمان می تواند مستقیم یا غیرمستقیم پایان دنیا را برای یک فرد، یک خانواده و حتی جامعه رقم بزند.

مدیریت زندگی بعد از طلاق یکی از بحث ها کلیدی است که امروزه به دلیل شیوع این مسئله در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. در میان ابعاد گوناگونی که در این زمینه مطرح می شوند، مدیریت نیازهای جنسی از جایگاه حساس تری برخوردار است؛ به ویژه در کشور ما که بنا بر اعتقادات عرفی و مذهبی، رفع نیازهایی از این دست جز از طریق ازدواج، مشروع و مقبول نیست.

حال سوال این است: در شرایط فعلی که زمینه ازدواج برای جوانانی که هنوز وارد گود زندگی مشترک نشده اند، چندان فراهم نیست و منطقا این شانس برای افراد مطلقه کمتر هم هست، تکلیف این گروه از جامعه که از یک سو کم هم نیستند و از سویی دیگر با وجود خاطراتی که از لذت جنسی در ازدواج قبلی شان دارند، مجال مناسبی پیش روی خود نمی بینند، چه می شود؟

ازدواج موقت، آری یا خیر؟

اول بیایید به یکی از بحث برانگیزترین راه حل های نیاز جنسی افراد مطلقه، یعنی ازدواج موقت بپردازیم. ازدواج موقت یکی از راهکارهای مذهب ما برای استمتاع (برآورده کردن میل جنسی) در شرایط فراهم نبودن امکان ازدواج دائم است؛ که اگر زمینه های لازم آن در فرد، خانواده، فرهنگ و جامعه به وجود آمده باشد، می تواند در تامین ضرورت های جنسی مفید باشد.

برعکس آن هم صادق است. یعنی چنان چه مقدمات لازم آن فراهم نباشد، این راه بیش از آن که کمک کننده باشد آسیب زا خواهد شد.

این آسیب زایی نه از ذات این ازدواج، بلکه از عدم شناخت کافی از ویژگی های آن و نیز شرایط فردی شخص عامل، ناشی می شود. در چنین شرایطی است که می بینیم کسی که بعد از طلاق به ازدواج موقت روی آورده، بعد از تمام شدن مدت آن، نه تنها به خاطر ارضای نیازهای جنسی اش حال بهتری ندارد، بلکه به دلیل توقعاتی غیرواقعی که از این ازدواج داشته، به هم ریخته تر شده است. واضح است که قربانیان درجه یک این ناآگاهی، زنان مطلقه هستند.

این که مبحث راهکارهای مدیریت نیاز جنسی در دوران بعد از طلاق، با پرداختن به ازدواج موقت آغزا شد، به معنای پیشنهاد آن به عنوان یک راه حل دم دستی و سریع الوصول نیست؛ بلکه دلیل آن چرخ زدن زیاد این گزینه در ذهن افراد مطلقه، به خصوص در برهه های شدید مشکلات است. در ادامه بعد از پرداختن به دو راهکار مناسب تر دوباره به این حوزه بازخواهیم گشت.

نیازهای جنسی پس از طلاق...!

آیا واقعا نیاز جنسی است؟

شاید شما هم تجربه کرده باشید، گاهی آدم حالش از چیزی بد است اما به چیز دیگری احساس نیاز می کند؛ مثلا بعضی ها وقتی از کسی یا چیزی غصه شان می گیرد، احساس گرسنگی بیشتری می کنند. میل جنسی هم همین طور است و می تواند گاه گاهی خاستگاهی غیرغریزی داشته باشد.

برای روشن تر شدن موضوع، اطرافیانتان که طلاق گرفته اند توجه کنید. چند نفر از آن ها از احساس انزوا می نالند؟ چند نفر هر روز بیشتر از دیروز احساس کمبود محبت می کنند؟ چند نفر تحت تاثیر تلخی طلاق در کار و تحصیل و زندگی به ناکامی رسیده اند؟ و حال سوال اساسی تر: آیا در زمان تشدید این درگیری های ذهنی، احساس نیاز جنسی آن ها دچار نوسان نشده است؟

پس قبل از این که برای برقراری رابطه جنسی تصمیم گیری کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

۱- آیا خود را دوست دارید؟

۲- آیا خود را پذیرفته اید؟

۳- آیا احساس گناه و طرد ناشی از طلاق را مغلوب کرده اید؟

۴- آیا از عزت نفس، اعتماد به نفس، خوداتکایی و احساس مسئولیت کافی برخوردارید؟

۵- آیا به قدر کافی در میان جمع حاضر می شوید؟ آیا در فعالیت های اجتماعی مفید مشارکت دارید؟

۶- آیا به کارهایی که قبل از ازدواج علاقه مند بوده اید، بازگشته اید؟

۷- آیا درباره احساساتتان با روان شناس صحبت کرده اید؟

اگر پاسختان به این سوالات به منفی گرایش بیشتری دارد، سعی کنید اول خود را در این زمینه ها قوی تر کنید.

خویشتن داری کنید

دلخواه تر از چشم پوشی از نیازهای جنسی، برآورده کردن بلافاصله آن است اما به چه بهایی؟ شاید این خودکنترلی در نگاه اول، تلخ به نظر بیاید اما با درنظر گرفتن عاقبت ارضای بی حساب و کتاب، بسیار هم شیرین است. برای تقویت خویشتن داری اقدامات زیر را انجام دهید:

۱- تقویت صبر تا زمان فراهم شدن شرایط یک ازدواج دائم مناسب.

۲- تقویت اعتقادات و پایبندی های مذهبی در زمینه رفتارهای جنسی.

اما و اگرهای ازدواج موقت

بر می گردیم به راهکار ازدواج موقت. اگر به هر دلیلی خواستید این گزینه را برگزینید، بدانید گرچه راهی که انتخاب کرده اید، بر دوستی ها و هم زیستی های امروزی که شامل هیچ تعهدی نمی شوند، ارجحیت دارد اما بدون مخاطره هم نیست. برای کاهش این مخاطرات چند توصیه را جدی بگیرید:

۱- ازدواج موقت را بشناسید و بدون شناخت کافی وارد آن نشوید.

نیازهای جنسی پس از طلاق...!

۲- خودتان و نیازهایتان و همین طور فردی را که می خواهید با او موقتا ازدواج کنید، بشناسید. اگر انگیزه غالب شما یا طرف مقابلتان هرچیزی به جز ارضای جنسی است (مثل نیازهای عاطفی و یا فرزنددار شدن)، در تصمیم گیری خیلی احتیاط کنید.

از آنجا که ازدواج موقت فقط برای رفع مشروع ضرورت های جنسی، وضع شده است چه بسا در این شرایط این کار بدترین راهکار باشد.

۳- به تبعات آتی خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی ازدواج موقتتان بیاندیشید.

۴- دقت کنید آیا طرف مقابل به ازدواج موقت به عنوان یک مقوله دینی معتقد است؟ آیا به اصول آن و نیز تعهدات خود، پایبند خواهدبود؟

۵- این مورد به طور خاص خطاب به زنان مطلق است: خانم های محترم! درباره ازدواج موقت، واقع بین باشید و به امید تبدیل کردن این وضعیت به ازدواج دائم، وارد آن نشوید. طول و عرض ازدواج موقت همان است که ابتدای کار توافق کرده اید و نه بیشتر.

۶- از حقوق خود در این ازدواج مانند شرایط ثبت مهریه، نفقه، ارثیه و سایر شرایط مورد نظر آگاه باشید.

۷- ازدواج موقت را مانند ازدواج دائم جدی بگیرید. اجازه ندهید کوتاهی مدت آن، شما را درباره تاثیرات بلندمدت احتمالی خود فریب دهد. قبل از هر تصمیمی در این زمینه، با روان شناستان صحبت کنید.

۸- مشکلات را با خودتان حمل نکنید، بلکه آن ها را حل کنید. اجازه ندهید ناکامی ها و درگیری های ازدواج (های) قبلی (دائم یا موقت) شما را در به در صیغه های پی در پی کند، که اگر چنین شود، باید گفت که طلاق برای شما یک پایان تلخ نبوده، بلکه آغاز بوده است بر تلخی های بی پایان.

*کارشناس ارشد روانشناسی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زن متاهل

      این چرت و پرتها چیه مینویسی؟ همینجوری بدون این نسخه ها جامعه ما داره رو به ابتذال میره حالا شما اسم ازدواج موقتو میاری؟بدون این تجویزا جامعه مون پر شده از صیغه و فحشا کانون خانواده ها سست شده خجالت بکشید.

      پاسخ ها

      • آمی

        عزیزم اول متن رو بادقت میخوندی بعد نظر میدادی.
        این ها واقعیت های جامعه ماست باید درک درست از این موضوع داشته باشیم .
        ممنون از متن خوبتون

      • زن متاهل

        خوندم که نوشتم درسته نوشته شده که واسه بعضی ها هم بده ولی متاسفانه تو جامعه ما اغلب این طور افراد جایی که به نفعشونه رو فقط میشنون ومیخونن

      • شبنم

        مثلا شما چه تجویزی دارید ما مطلقه ها بریم خودمونو زنده به گور کنیم؟هیچکس از آیندش خبرنداره ،شمایی که احتمالا متاهلید فکرمیکنید هیچ وقت مجرد نخواهید شد؟

    • بدون نام

      ازدواج موقت ، به کام مردان، به خسران زنان!

    • امی

      ممنون از متن خوبتون

    • ایرانی

      ازدواج موقت خیلی هم خوبه و من موافق آن هستم!
      شرعا هم حلال است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهش میگن کلاه بوقی!!!!!
        هیچ حلالی هم نداره.سر خودتونو کلاه نزارین

      • بدون نام

        ازدواج موقت=فحشا

      • بدون نام

        آب که سر بالا بره قورباقه ابو عتا میخونه.شرایط افتضاح جامعه به کام خیلی از مردای هوس باز شده...

    • مرجان

      سلام
      بايد بگم كه اين واقعيت جامعه اسلاميه
      آيا به تعداد افراد جامعه مسلمون داريم؟
      درثاني مملكت ما اينقدر مشكلات اساسي و بزرگي داره كه زنا (رابطه جنسي حرام
      )اصلا به چشم نمياد
      از همه مهمتر يكي ديگه از واقعيتهاي جامعه ما كه خطرش خيلي جدي تر از طلاقه داشتن روابط مخفي و جنسي زوجين هست كه هركدوم از زن و شوهر ها واسه خودشون معشوقه دارن
      يكم واقع بين تر باشين
      اگه نمي تونين اين موضوع ها رو بيان كنين حداقل هشدار بدين

    • شایا

      ممنون .متن خوب و به جایی بود.
      به نظر من ازدواج موقت یک موهبته.این طوری نگاه کنید که توی تمام دنیا مسئله ی خیانت وجود داره.ولی وقتی یه زن و مرد خیانت میکنن،بعد چند ماه ممکنه به هر دلیلی شریک جنسیشونو رها کنن.بالاخره که بعضیا خیانت میکنن،چه صیغه در جامعه شرعی باشه یا نباشه پس وقتی شرعی باشه حداقل طرف باید به یه تعهداتی پایبند باشه مثل مهریه که باید در صیغه وجود داشته باشه.اتفاقا صیغه باعث میشه فساد کمتر بشه. البته فراموش نکنیم که "خاک بر سر بی لیاقت زن و مردایی که تن به صیغه و خیانت میدن""

    • بدون نام

      ببینید دوستان، وقتی صحبت از ازدواج موقت میشه یعنی کسی که میره دنبالش اعتقاد مذهبی داره و اگه بخواییم از دید مذهبی بهش نگاه کنیم نمیتونیم بگیم اشتباهه چون دستور خداوند و حتما درسته و کلی حدیث و روایت داریم که از ثواب این امر خداپسندانه حکایت میکنه.
      اگه از دید غیر مذهبی نگاه کنیم که اصلا طرف دنبال این چیزا نیست!!!! راحت به صورت نامشروع نیازهاش رو برطرف میکنه.
      به نظر من مسئله ازدواج موقت رو نه تنها نباید مذمت کرد بلکه باید در جامعه ترویج داد تا با پدیده های ناهنجار مقابله کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی وقتا به خاطر ترس از خدا نیست بلکه خیلی آسون میخوان به صورت قانونی این کار رو انجام بدن.کاش بیشتر از یه صیغه خدا و پیغمبر رو میشناختیم و دین اسلام رو تفسیر میکردیم.باعث تاسفه

    • محمد

      پنج جور میشه به نیاز جنسی پاسخ داد:
      ۱-ازدواج دائم ۲-موقت ۳-خود ارضایی ۴-زنا ۵-کنترل آن
      خب خانومایی که میگین ازدواج موقت بده یا کنترلش کن تا ازدواج دائم برات پیش بیاد (معلوم نیس پیش بیاد یانه یا کی بیاد)
      یا گناه کن
      یه راه دیگه هم هست که بدون گناه ب خوبی ارضا میشی صیغه شو
      لطفا با منطق باشین!

    • بدون نام

      بخت هر کس بخت اوله ...اگه خوب از آب دراومد که خدارو شکر وگرنه بندرت کسی از ازدواج دوم خیر دیده.....مخالف صیغه ام به هر عنوانی....چون زنان رو افسارگسیخته میکنه
      مردها هم از قدیم الایم چه با صیغه چه بی صیغه دنبال نیازهای جنسیشونن واین زنها هستند که با استناد به کتاب مقدس صیغه همه کسی میشن و متاسفانه پس از چند بار صیغه شدن حیا رو از دست میدن و وقتی متوجه میشن که با خیلیا وارد رابطه نامشروع شدن
      صیغه یعنی ....سراب
      در آخر خطاب به خانمها...اگه یک مرد واقعا دوستون داشته باشه اسم صیغه نمیاره...پس اون مرد فقط شمارو واسه رابطه جنسی میخواد..خودتونم خوب میدونین...پس خودتو ارزون نفروش ...پدر مرد هوس بازو باید درآورد...تمام پولشو بکشین ولی آبروی هیچ مخلوقی نبرین
      ای خانم صیغه ای به شوهر کسی و یا زن کسی کاری نداشته باش
      سوگند به خدای جهان هستی ...هیچ کاری پنهان نمیمونه مثل ابر که پشت ماه نمیمونه دیر یا زود همه میفهمن حالا میخوای ریس جمهور فرانسه باش

    • مهتاب

      منم مطلقه ام ما زنها خودمون باید وجدان داشته باشیم صیغه مرد متاهل نشیم.ولی کلا جدا از این قضیه اگ شوهر دوم بفهمه یمدت صیغه ای بودیم طلاق نمیده؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • علی

        من یه مردم دوساله از خانومم جدا شدم تو این مملکت خراب شده چجوری یه خانوم خوب و سالم پیدا کنیم که تن به ازدواج موقت بده .شما بفرمایید ما اطاعت کنیم

    • داود

      ازداوج موقت = ضیغه کردن ... =
      خودت میگی موقت .
      به نظر من باید ضمینه ای باشه تا ازداوج موقت هم وفا و عشق و تنوع انتخاب باشه .. تا منجر به ازدواج دایم بشه

    • علی

      من چندساله ازدواج کردم واز دیر انزالی به شدت رنج میبرم رابطمون یک ساعت طول میکشه همسرم سه چهار بار ارضا میشه و کنار میره ولی من میمونم و روان خراب ومجبورم ادامش با خود ارضایی راضی کنم خودمولطفا راهنمایی کنین چیکار کنم

      پاسخ ها

      • یاسین

        خوش به حالت

      • بدون نام

        همسرت بلد نیست رات بندازه

    • رضا

      سلام من یه سوال داشتم مادر من خیلییی وقته از پدرم طلاق گرفته منم همش میترسم برای رفع نیاز های جنسی خود به کسی رابطه برقرار کنه میشه راهنمای به من بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چندسال داره

    • محمد

      باسلام و درود خدمت مدیر سایت بابت مطالب خوب شون و خوشبختانه یا بد بخت تانه به آن های که زن مطلقه گرفتند و الان متوجه شدن زن مطلقه یعنی چی
      وبه احتمال ۹۸%افردای که کامنت تند و رکیک گزاشتن زن مطلقه گرفتن از حقیقت بیزار هستند بازهم تشکر میکنم به مدیر سایت که زندگی من را نجات داد

      پاسخ ها

      • شبنم

        یه عده چقدر راحت نظر میدن اگر خودتون توی این موقعیت نیستین به خاطره حرف این و اون نظر ندین روابط جنسی حق همه موجودات زنده هست وکسی نمیتوته بگه چیکارکن یا نکن کاری با خیانتها ندارم همه باید وجدان داشته باشن ولی نباید بگن این خوبه یا بده نیاز جنسی مثل غذا و پوشاک ضروریه و نداشتن باعث خیلی مشکلات توزندگی طرف میشه.لطف کنید خودتون و جای طرف بزارید یه کم دیدگاهتون و نسبت به مطلقه ها عوض کنید من میبینم حتی خواهر بعد از طلاق خواهرش ازش فاصله میگیره که مبادا شوهرشو ازراه به درکنه ولی اینو نمیدونن شوهری که بخوادازراه به دربشه خیابون پره زنهای شیطان صفت هست که با مبلغ ناچیز میتونن خواسته همسرهاتونو برآورده کنند.لطفا به زندگی شخصی افراد احترام بگذارید کاری نکنید نمرده زیره خاکمون بکنند اینجوابم برای همه هست۰

    • مریم

      من خانمی ۴۷ساله ومطلقه هستم برایم ازدواج دایم یاموقت پیش نیامده حالا با نیاز جنسی خود چه کنم
      من می توانم با خود ارضای نیاز خود را تامین کنم چرا این کار حرام است

      پاسخ ها

      • بهروز

        به دلایل مختلف حرامه

      • ali

        سلام شمارتونا لطفا بفرسید تا بتونیم در ارتباط باشیم

      • مجتبی

        سلام
        خودارضایی مشکلات بلند مدت زیادی رو به وجود میاره که به سلامت "فکری" و جسمی شخص لطمه میزنه و درمانش هم بسیار سخته
        خود ارضایی باعث زود انزالی میشه که لذت یک رابطه ی شیرین و واقعی درآینده رو از بین میبره و این اصلا خوب نیست
        دقیقا مثلا خوردن چیپس و پفک به جای نهار یا شام،هیچ وقت جای غذای اصلی رو نمیگیره در واقع حتی تنقلات هم محسوب نمیشه
        رابطه جنسی یه رابطه ی دو طرفه هست برای همین
        کسی که به خود ارضایی روی میاره مجبور میشه یه شخص دومی رو توی خیال خودش مجسم کنه که واقعیت نداره و حتی بدتر اینکه ممکنه شخص این فرد رو
        از نزدیکان یا اقوام یا بستگان خودش انتخاب کنه
        این به هیچ وجه کار درستی نیست و تعرض به حریم دیگران محسوب ، میشه
        چون تصور یک موضوع آشنا برای ذهن بسیار آسون تره
        و باید قبول کرد که این از مشکلات خود ارضای هستش
        متاسفانه این موضوعات مغز و ذهن رو مسموم میکنه و درمانش بسیار
        سخته
        اما البته که شدنیه
        موفق و سربلند باشید

    • رضا

      41 سال

    • حسین

      درود
      من ۹ ساله ک از همسرم جدا شدم دوسال پیش با خانمی اشنا شدم و بهشون پیشنهاد ازدواج دادم
      ایشوت هم خیلی صادقانه بنن گفت ک بعد از جدایشون مدتی صیغه بودن
      من بعد از شنیدن این حرف پیشنهاد خودمو پس گرفتم
      ب خوب یا بد بودن این کار خودم کاری نداریم منظورم از این حرفا این بود ک ی سری از مردهای ایرانی نظر خوبی در مورد ازدواج موقت ندارن منم جزو همون دسته از مردها هستم
      جون فکر میکنم ک زنی ک یک یا چند بار ازدواج موقت کرده برای یک ازدواج دائم مناسب نیست و بخاطر این ک با چندین مرد رابطه داشته (ب حلال و حرومشم کاری نداریم) احتمال داره ک نتونه با یک نفر برای مدت طولانیزندگی کنه یا بهتر بگم تنوع طلب شده

      این نظر شخصی من بود
      سپاسگزارم

      پاسخ ها

      • H

        سلام کاملا با حرفتون موافقم چون واقعا همینجوری هست که میگید

      • بدون نام

        به نظر من بهتر بود از گذشته خصوصا در این موارد صحبتی نکنید اون خانم به شما راستشو گفت و شما اون برخوردو کردید اگه دروغ میگفت چی کار میکردید
        بعضی واقعیت ها رو ادم اگه ندونه بهتر میتونه زندگی کنه

    • مریم

      خب این مطالبی که گفتین واسه کسایی هست که قصد ازدواج موقت دارن و یا کسایی.که حتی بدون ازدواج موقت تصمیم میگیرن خیلی راحت به آغوش دیگران برن , اما من نه قصد صیغه شدن دارم و نه دلم میخواد با دوستی با یک مرد باهاش رابطه جنسی داشته باشم , چه جوری باید نیازم به سکس رو برطرف کنم؟ چون هرچقدر هم بخوایم کنترلش کنیم باز خیلی اذیت میکنه , مخصوصا که ثر طول زندگی مشترک با همسر.سابقم , هیچوقت نتونست منو ارضا کنه چون زودانزالی شدید داشت و الان نیاز من چندید برابر هست , برای ازدواج دایم هم فعلا گزینه ای نیست , حالا با توجه به همه اینا و ارزش یه زن توی فرهنگ ما من باید چیکار کنم ؟

      پاسخ ها

      • mohmmad

        mohmmad6502به آیدیم پیام بدین تا راهنماییتون کنم

    • م

      صيغه اگر هم وجود داشته باشه براي هر كسي نيست، اما تو جامعه مردهاي متاهل و كثيف از اون استفاده ميكنند، وكثيفتر از اون زنهاي هستند كه اينجور مردها رو دوست دارند و بعد هم انتقاد ميكنند. چرا به مجردهايي كه حقشون ضايع شده و توان ازدواج ندارند فكر نميكنند. صيغه بااحتياط شرعي اگر اگر ايراد نداشته باشه اما براي كساني كه خدا جايز دونسته مثل مجردهايي كه مومنند و حقي ازشون ضايع شده و نميتونند ازدواج كنند. نه حتي براي هر مجردي.. البته خدا به چند همسري هم اگر اشاره كرده خودش ميدونسته بعضي زنهاي ايراني از مردهاي شهوت پرست خوششون مياد. اگر دروغ ميگم جامعه رو نگاه كن، كسي كه پاكه اصلا كسي نگاش نميكنه، و كسي كه شهوت پرسته زنها خودشون دنبالش راه ميرند بعدا ادعاشون ميشه، فردي رو ميشناختم كم كم ده تا دوست دختر داشت و همكلاسي هم بودند و سرلجبازي سعي ميكردند هر كدوم خودشونو بيشتر به طرف بچسبونند.

    • م

      صيغه اگر هم وجود داشته باشه براي هر كسي نيست، اما تو جامعه مردهاي متاهل و كثيف از اون استفاده ميكنند، وكثيفتر از اون زنهاي هستند كه اينجور مردها رو دوست دارند و بعد هم انتقاد ميكنند. چرا به مجردهايي كه حقشون ضايع شده و توان ازدواج ندارند فكر نميكنند. صيغه بااحتياط شرعي اگر اگر ايراد نداشته باشه اما براي كساني كه خدا جايز دونسته مثل مجردهايي كه مومنند و حقي ازشون ضايع شده و نميتونند ازدواج كنند. نه حتي براي هر مجردي.. البته خدا به چند همسري هم اگر اشاره كرده خودش ميدونسته بعضي زنهاي ايراني از مردهاي شهوت پرست خوششون مياد. اگر دروغ ميگم جامعه رو نگاه كن، كسي كه پاكه اصلا كسي نگاش نميكنه، و كسي كه شهوت پرسته زنها خودشون دنبالش راه ميرند بعدا ادعاشون ميشه، فردي رو ميشناختم كم كم ده تا دوست دختر داشت و همكلاسي هم بودند و سرلجبازي سعي ميكردند هر كدوم خودشونو بيشتر به طرف بچسبونند.

    • شبنم

      منم زمانی متاهل بودم صیغه و .. همه چیو به چشم فحشا و نفرت میدیدم به خیلیا حق میدم ولی متاهل بودنم یه روز تموم میشه فقط دیر و زود داره بهتره بیشترفکر کنید بعد نظر بدید

    • دنیا

      چراکسی یه راه حل بدردبخورارائه نمیده وقتی اکثردختران روستابا سن بالامجردموندن وموقعیت ازدواج ندارن توروستاهاهم ازدواج موقت برابره بابی عفتی وخرابی پس چیکارکنه بدبخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من با شما موافقم

      • بدون نام

        روستاتون كجاس

    • محمد

      اگر به هرم جمعیتی زنان و مردان نگاه کنید میبینید که تعداد زنها از مردها بیشتره, از طرفی مرگ و میر مردها به دلیل خطرات بیشتری که باهش مواجه هستند از زنها بیشتره و نتیجش این میشه که اگر همه مردها ازدواج کنند باز هم تعدادی از زنها مجرد میمونند. بهترین راه حل راه حلی هست که خدا براش گذاشته و اون چند همسری و ازدواج موقت هست.

    • سجاد

      صیغه یا ازدواج موقت در هر صورت خوب یا بد بودنش کاری ندارم صحبت من اینجاست که الان متاسفانه به دلیل سرد بودن خانمها خیلی از مردها به سمت ازدواج موقت یابازار آزاد میرن که در خور توجه

    • پری

      من شرایط ازدواج ندارم هشت سال طلاق گرفته ام خیلی به رابطه نیاز دارم چکارر کنم

      پاسخ ها

      • ali

        سلام لطفا با من دوست شوید تا راهنمایی کنم

      • بدون نام

        منم دوساله مجردم بسم اله

    • مایار

      منم ده سال متاهل بودم و به زنان مطلقه بد نگاه میکردم .حالا خودم یه زن مطلقه هستم .از همه میخام بدونید هر کس تاوان کارشو و ففکرشو میده.تا کفش کسی رو نبوشیدی در مورد راه رفتنش قضاوت نکن.فقط هشداری بود برای متاهلها که فک میکنن خیانت و طلاق تو زندگی خودشون یا عزیزانشون هرگز اتفاق نمیفته...و این اتفاقات برای دیگرانه....

    • بدون نام

      من دختری هستم که تو اوج جوونی مهر طلاق خورد تو شناسنامه م. با اینکه حدود سه سال از اون اتفاق می گذره اما هنوز هضمش برام سخته... نه آدمی ام که به رابطه ی نامشروع و دوستی تن بدم و نه به ازدواج موقت. ازدواج دائم هم فعلا پیش نیومده. من جوون با نیازهای روحی و عاطفی و جنسیم چه باید بکنم؟ گناهم چی بوده که تو 24 سالگی مطلقه شدم و موندم با یه دنیا حسرت...

    • امید

      سلام. امید هستم 35 ساله مجرد سالم و تحصیلکرده و واسه ازدواج کردن دنبال یه خانمی هستم که از لحاظ شهوت داغ داغ باشه و عاشق ساک زدن و لیسیدن و خوردن باشه ... 09187911042

    • بدون نام

      اتفاقا نویسنده این مطلب به موارد خوبی اشاره کرده . همه آدمها چه مرد و چه زن راجب زندگی خصوصی خودشون مختار هستند که تصمیم بگیرند امکان داره این تصمیم از نظر برخی قابل قبول نباشه خب چه اشکالی داره ؟ اینکه یه نفر اعتراض کنه که اینها چیه نوشتی خودخواهی محضه

    • یاسین

      سلام خانوما یکی بیاد با هم دردل کنین منم تو فشارم به خدا اینم ایدی تلگراممه راستی پسر خوبیم

      yasin78s@

    • یاسین

      سلام خانوما یکی بیاد با هم دردل کنین منم تو فشارم به خدا اینم ایدی تلگراممه راستی پسر خوبیم

      yasin78s@

    • قاسم

      ازدواج موقت توالسلام حرام وخداوندهیچ جای نگفته حلاله بریدتحقیق کنید

    • شهریار

      زندگی مثل ی قمار که برنده ای نداره

    • علی

      سلام من علی هستم اهل زنجان 43سالمه دوسال از طلاق میگذره همچنان مجردم واقعا شرایط ازدواج دایم رو ندارم بخاطر بچه هام ولی نیاز به یه شریک جنسی دارم( ازدواج موقت ) ادم سبک بال یا بالهوس هم نیستم فقط یه نفر باشه تو شرایط خودم که بتونیم نیاز جسمی و روحی و عاطفی هم رو براورده کنیم .خانم های محترم که شرایط دارن لطفا اطلاع بدین .

    • بدون نام

      صیقه حرامه

    • Saman

      Atgdd95@
      اینم آیدی من توی تلگرام.

    • بدون نام

      سلام وخسته نباشید

    • فردین

      عجب بدبختی شده اصلا طلاق نگیرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج