۲۴۶۵۶۷
۴ نظر
۵۰۵۱
۴ نظر
۵۰۵۱
پ

مینیون ها، احمق های قهرمان

مینیون ها از دیگر شخصیت های فرعی کارتون های سینمایی هستند که به خاطر محبوبیتشان، تبدیل به قهرمانان اصلی یک فیلم مستقل شده اند؛ فیلمی که حالا در آستانه فروش یک میلیارد دلاری قرار دارد.

مینیون ها، احمق های قهرمان



هفته نامه همشهری جوان - محمد طالبیان: مینیون ها از دیگر شخصیت های فرعی کارتون های سینمایی هستند که به خاطر محبوبیتشان، تبدیل به قهرمانان اصلی یک فیلم مستقل شده اند؛ فیلمی که حالا در آستانه فروش یک میلیارد دلاری قرار دارد.

سال 2015 بدون شک بهترین تجربه یونیورسال در تاریخ سینمای جهان است. اکران تعدادی از پرفروش ترین فیلم های سال و به دست آوردن چند میلیارد سود آن هم در حضور آثاری همچون «انتقامجویان» می تواند به خوبی نشان دهد که این کمپانی در آینده تبدیل به یکی از رقبای اصلی برادران وارنر، دیزنی و فاکس می شود.

مینیون ها، احمق های قهرمان

وجود مینیون ها یکی از دلایل اصلی موفقیت این انیمیشن سینمایی است؛ انیمیشنی که براساس شخصیت های زرد رنگ و احمق مجموعه فیلم های «من نفرت انگیز» ساخته شده و با بودجه پایینی که در اختیار داشت، اکنون یکی از کاندیداهای میلیاردی گیشه است.

مساله ای که بیش از پیش بر اهمیت این فیلم می افزاید، نقش مینیون ها به عنوان شخصیت های جانبی است که اکنون خود میزبان فیلمی مستقل شده اند. طی چند سال اخیر چنین اتفاقی برای دیگر شخصیت های معروف انیمیشن های سینمایی رخ داده و به مرور شرایط را برای موفقیت آثار مشابه به وجود آورده. در این میان نقش کارگردان های من نفرت انگیز بیش از گذشته پررنگ شده؛ کسانی که پیش از این اثر خاصی را در کارنامه نداشتند، اما به یکباره توانستند فیلمی را تولید کنند که تبدیل به یکی از نمادهای تبلیغاتی چند سال اخیر شود.

مقابله با ستاره های قدیمی سینما

نمادسازی در دنیای امروز سینمای جهان، کاری به شدت سخت است. سال ها پیش دیزنی توانست با ساخت شخصیت هایی جالب توجه بخش عمده ای از گنجایش نمادهای به اصطلاح کارتونی را به خود اختصاص دهد.

بعد از سال ها که شخصیت های کمدی دیزنی و در ادامه آن برادران وارنر محبوبیت قابل توجهی به دست آوردند، من نفرت انگیز به یکباره در میان قشر اعظمی از مخاطب های انیمیشنی تبدیل به چهره شاخص شدند. اصلی ترین دلیلی که مینیون ها توانستند به چنین محبوبیتی دست پیدا کنند، محدودنبودن آنها به زبان یا منطقه ای خاص بود.

همین موضوع باعث شده به سرعت این موجودات زردرنگ در نقاط مختلف دنیا به محبوبیتی قابل توجه دست پیدا کنند. نکته ای که بسیاری از قهرمان های دیگر شرکت ها همچون دیزنی و برادران وارنر از آن بی بهره بودند.

این موجودات زرد احمق

سال ۲۰۱۱ دریم ورکز با عرضه گربه چکمه پوش نشان داد که می توان از شخصت جانبی های فیلم های موفق باز هم به درآمدزایی رسید. زمانی که گربه چکمه پوش اکران شد، بیشتر کارشناس ها انتظار شکستی سخت را برای این فیلم می کشیدند، اما در نهایت ساخته کریس میلر توانست در گیشه موفق ظاهر شده و با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد تبدیل به یکی از انیمیشن های پرفروش چند سال اخیر هالیوود شود.

مسوولان یونیورسال که با اکران قسمت اول من نفرت انگیز به گنجی بزرگ از فرصت ها رسیده بودند، تصمیم گرفتند ساخت چند انیمیشن کوتاه را براساس مینیون ها در دستور کار قرار دهند. هرچند این انیمیشن ها نتوانستند با نمونه های ساخته شده توسط پیکسار رقابت کنند، اما در نهایت موفقیت چشمگیر قسمت دوم به آنها ثابت کرد که می توان فیلمی کاملا مجزا را براساس مینیون ها به اکران درآورد.

پیر کافین به عنوان یکی از دو خالق اصلی این مجموعه دست به کار شده و در ابتدا مجبور شد مراحل تولید فیلم شخصی خود را عقب بیندازد. کافین این بار با همکاری کایل بالدا که پیش از این به عنوان انیماتور در پیکسار حضور داشت مراحل ساخت مینیون ها را شروع کرد.

در جست و جوی نفرت انگیزها

از همان ابتدا تصمیم بر این شد که داستان فیلم جدید، زمانی قبل تر از حضور گورو (شخصیت اصلی من نفرت انگیز) به عنوان دوست مینیون ها روایت کند. کافین سعی کرده با ساخت مینیون ها نه تنها داستانی ابتدایی و پیدایشی را برای این موجودات عجیب و غریب روایت کند، بلکه نشان دهد مینیون ها تنها به یک چیز فکر می کنند و آن پیدا کردن صاحبی نفرت انگیز است.

از همان ابتدای تاریخ بشریت مینیونها به شکل موجوداتی تک سلولی و البته زردرنگ به وجود آمده و به مرور پیشرفت کرده اند. آنها در طول تاریخ به نقاط مختلف دنیا سفر می کنند. تا از میان شخصیت های مهم تاریخی همچون فرعون، ناپلئون و... نفرت انگیز ترین رئیس ممکن را پیدا کنند که در نهایت با گورو مواجه می شوند و ادامه داستان...

شاید بزرگ ترین ضعف فیلم همین داستان آن باشد هرچند حضور شخصیت هایی همچون، بتی، دراکولا یا حتی یک دایناسور تیرکس می تواند جذابیت های خاص خود را در اختیار داشته باشد، اما تمامی آنها به سرعت از روند اصلی فیلم خارج شده و این اسکارلت اورکیل با صداگذاری ساندرا بولاک است که تبدیل به شخصیت منفی فیلم می شود. البته در کنار او «جان هم» هم نیز به عنوان شوهر اسکارلت حضور دارد.

مینیون ها، احمق های قهرمان

زردهای یک میلیاردی

انیمیشن مینیون ها در گیشه عملکرد بسیار خوبی داشته و با در اختیار داشتن بودجه ای ۷۴ میلیون دلاری به فروشی معادل ۹۷۰ میلیون دلار رسیده که برای انیمیشنی این چنینی بی سابقه است. تاکنون پیکسار و دیزنی با دو فیلم داستان اسباب بازی ۳ و منجمد موفق شده بودند مرز یک میلیارد دلار را رد کنند؛ افتخاری که به احتمال فراوان طی هفته های آینده به مینیون ها نیز اختصاص پیدا می کند.

دنیایی از جنس تبلیغات

مطمئنا شما هم با تبلیغاتی مواجه شده اید که ارتباطی به مجموعه فیلم های من نفرت انگیز ندارند، ولی مینیون ها در آن حضور دارند. بعد از افزایش چشمگیر محبوبیت این موجودات، یونیورسال برخلاف شرکت های دیگر همچون دیزنی تصمیم گرفت، از موجودات زردرنگ و احمق خود به درآمد چشمگیری برسد. در حال حاضر این شرکت مشغول برنامه ریزی برای ساخت پارکی تفریحی براساس این شخصیت هاست. در کنار این موضوع مینیون ها سالیانه در تعداد زیادی تبلیغ تلویزیونی غیرمرتبط به یونیورسال همچون مک دونالد حضور دارند.

مسوولان استودیوی سازنده به طور رسمی اعلام کردند که در زمان اکران قسمت دوم این مجموعه، موفق شده اند چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار را تنها از تبلیغات به دست آورند. حال این نکته را نیز در نظر بگیرید که حضور مینیون ها در تبلیغات دیگر محصولات نه تنها برای یونیورسال سود به همراه دارد، بلکه برای برند مینیون ها نیز تاثیرگذار است. پیش از اکران فیلم سینمایی مینیون ها مشخص شد که مجموعه ۲۵۰ میلیون دلار تنها از تبلیغات غیرمستقیم درآمد کسب کرده که رقمی فوق العاده محسوب می شود.

نکته ای که تهیه کننده های این مجوعه را همواره به ساخت قسمت های جدید راغب می کند، هزینه ساخت پایین است. برخلاف تولیدات پیکسار که هرکدام چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار آب می خورند، پیر کافین و کریس ریناد هرکدام از قسمت های این مجموعه را با بودجه ای زیر ۱۰۰ میلیون ساخته و با سودی چشمگیر مواجه شده اند. اگر انیمیشن مینیون ها همین طور به عملکرد مثبت خود در گیشه ها ادامه دهد، می توان انتظار داشت که به سومین انیمیشن یک میلیاردی تاریخ تبدیل شود.

اطلاعات فوری

مینیون ها

• کارگردان: پیر کافین و کایل بالدا

• پخش کننده: یونیورسال

• بودجه: ۷۴ میلیون دلار

• فروش جهانی: ۹۷۰ میلیون دلار (در حال اکران)

• صداپیشه ها: ساندرا بولاک/ جان هم/ پیر کافین

• صداپیشه مینیون ها: مایکل کیتون/ استیو کارل/ جفری راش (راوی)

• متوسط امتیاز منتقدها: ۵۶

از برنامه آینده خالقان مینیون ها باخبر شوید

مینیون ها، احمق های قهرمان

آینده نفرت انگیز

با وجود اینکه سومین قسمت از من نفرت انگیز برای اکران در سال ۲۰۱۷ میلادی آماده می شود، کارگردان های اصلی این فیلم یعنی پیر کفاین و کریس ریناد مشغول ساخت فیلم های جداگانه ای نیز هستند که بد نیست نگاهی به آنها داشته باشیم؛ فیلم هایی که می توان جنون ساخته های قبلی این دو کارگردان را در آنها به خوبی دید. نکته قابل توجه این است که هرچند هر دو این کارگردان ها من نفرت انگیز را به عنوان اولین تجربه کارگردانی جدی خود در کارنامه دارند، اما همواره در ساخت آثاری نقش داشته اند که از استایلی مشابه بهره می برده.

کافین پیش از حضورش در سینما مجموعه تلویزیونی به نام پن واستن را تولید می کرده که داستان دوستی یک سگ و اسب آبی را روایت می کند. به طور کلی دوستی چنین موجوداتی به اندازه کافی احمقانه است که توانایی ادامه پیدا کردن به اندازه سه فصل را در اختیار داشته باشد. در مقابل ریناد با وجود حضور در سینما هیچ گاه تجربه کارگردانی نداشته.

زندگی پنهان حیوانات خانگی

داستانی را تصور کنید که در آن تعدادی حیوان خانگی به بهترین شکل ممکن زندگی خود را پشت سر گذاشته و البته با دیگر همراهان خود نیز درگیری های خاصی دارند. در این میان تعداد زیادی حیوان خانگی از وضعیت خوب خانگی ها ناراحت شده و تصمیم می گیرند جنبشی را علیه حیوان های خانگی شکل داده و زندگی آرام آنها را مختل کنند. این انیمیشن که توسط کریس ریناد برای اکران در سال ۲۰۱۶ آماده می شود، چهره های مطرحی همچون لوئی سی کی، آلبرت بروکس و کوین هارت را نیز به عنوان صداپیشه های خود در اختیار دارد.

فنیمالز

هرچند به نظر می رسد ساخت این فیلم کمی با تاخیر مواجه شده، اما پیر کافین به احتمال فراوان اولی اقتباس سینمایی از مجموعه کتاب های فنیمالز را در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ کارگردانی می کند. نکته قابل توجه این است که مجموعه کتاب های فنیمالز توسط ریکی گرویین، کمدین معروف انگلیسی ساخته می شود. فنیمالز داستانی را روایت می کند که شخصیت های اصلی آن تعداد موجود عجیب و غریب و البته به درد نخور هستند؛ داستانی کمدی که برای مخاطبی خاص نوشته شده.

مکمل هایی که بعد از محبوبیت قهرمان شدند

خروج از زیر سایه قهرمان

این اولین باری نیست که شخصیت های جانبی فیلمی خود میزبان یک اثر سینمایی می شوند هرچند این موضوع در سینمای لایواکشن کم اتفاق می افتد، اما انیمیشن ها با توجه به پتانسیل بالایی که در اختیار دارند، معمولا میزبان چنین اتفاقاتی می شوند.

گربه چکمه پوش

بودجه: ۱۳۰ میلیون دلار

فروش: ۵۵۴ میلیون دلار

متوسط نمره منتقدها: ۶۵

مینیون ها، احمق های قهرمان

بعد از موفقیت چشمگیر مجموعه فیلم های شرک، شخصیت گربه چکه پوش آن، هرچند براساس افسانه های قدیمی شکل گرفته بود، اما به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. کری میلری که وظیفه کارگردانی قسمت سوم شرک را برعهده داشت، از سوی پارامونت مامور شد فیلمی سینمایی به عنوان پیش زمینه داستانی مجموعه اصلی را براساس شخصیت گربه کارگردانی کند.

گربه چکمه پوش با حضور افرادی همچون آنتونیو بندراس و سلما هایک تبدیل به موفقیتی بزرگ شد و با فروش ۵۵۴ میلیونی، درآمد قابل توجهی را روانه دریم ورکز و پارامونت کرد. همین موضوع باعث شده ساخت قسمت دوم به سرعت در برنامه کاری قرار گیرد. قسمت دوم این مجموعه که «گربه چکمه پوش: ۹ جان و ۴۰ دزد» نام دارد برای اکران در سال ۲۰۱۸ میلادی آماده می شود. حتی مجموعه انیمیشن های تلویزیونی نیز براساس این شخصیت شکل گرفت.

شان گوسفند

بودجه: نامشخص

فروش: ۷۴ میلیون دلار (در حال اکران)

متوسط نمره منتقدها: ۸۱

مینیون ها، احمق های قهرمان

شاید بگویید این فیلم سینمایی جدید براساس مجموعه ای تلویزیونی ساخته شده، اما اشتباه نکنید. شان گوسفند به طور کلی به عنوان یک اثر جانبی از فیلم والاس و گرومیت طراحی شده که سال ها پیش به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. هرچند هنوز برای قضاوت دقیق در مورد وضعیت اکران این فیلم زمان نیاز است، اما باید به این مساله اشاره کرد که شان گوسفند یکی از موفق ترین آثار چند سال اخیر دنیای انیمیشن از دید منتقدها بوده و با دریافت متوسط امتیاز ۸۱ فعلا بعد از ساخته پیکسار بهترین انیمیشن امسال است. کارگردانی این اثر را ریچارد استارزاک برعهده دارد که پیش از این روی مجموعه تلویزیونی شان گوسفند کار کرده بود.

پنگوئن های ماداگاسکار

بودجه: ۱۳۲ میلیون دلار

فروش: ۳۷۳ میلیون دلار

متوسط نمره منتقدها: ۵۳

مینیون ها، احمق های قهرمان

ماداگاسکار همچون دیگر مجموعه انیمیشن های موفق، توانست چند شخصیت جانبی قابل توجه را نیز معرفی کند. پنگوئن های این فیلم که به نوعی توهم کوماندویی دارند، بعد از چندین قسمت انیمیشن کوتاه در نهایت توانستند میزبان فیلمی مستقل شوند. کارگردانی این اثر بر عهده اریک دانلی قرار داشت که پیش از این قسمت های اصلی ماداگاسکار را کارگردانی کرده بود. هنوز ساخت ادامه ای براساس این فیلم به صورت رسمی اعلام نشده، اما بسیاری انتظار دارند با توجه به فروش مناسب پنگوئن ها شاهد حضور دوباره آنها در فیلمی سینمایی باشیم.

هواپیماها

بودجه: ۵۰ میلیون دلار

فروش: ۲۳۹ میلیون دلار

متوسط نمره منتقدها: ۳۹

مینیون ها، احمق های قهرمان

ضعیف ترین اثر موجود در این فهرست هواپیماهاست. این فیلم سینمایی که به عنوان نسخه ای جانبی از ماشین های پیکسار ساخته شده، حتی نتوانست در سطح و اندازه فیلم اصلی قرار گیرد که به عنوان ضعیف ترین ساخت پیکسار شناخته می شود.

کلی هال به عنوان کارگردان این فیلم پیش از این نیز با تینکربل شکستی تجاری را تجربه کرده بود، اما باز هم دیزنی به او اعتماد کرد که هواپیماها را کارگردانی کند، فیلمی که تنها در گیشه موفق ظاهر شد و نتوانست نظر هیچ کدام از منتقدها را به خود جلب کند. سال گذشته قسمت دوم این مجموعه اکران شد و به نوعی پرونده هواپیماها را فعلا مختومه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      احمق های کلمه درستی نیست پسرم این شخصیت رو دوست داری مجله جالی بی نیستید

    • golbahar

      من عاشقه این مینیونام خیلی نازن :)

    • بدون نام

      عشقن

    • حجت

      ادم مذهبی نیستم ولی دارن از شخصیت دجال استفاده میکنن این یعنی چی؟؟ سوال داره واقعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج