۲۴۸۶۹۱
۳ نظر
۵۰۱۸
۳ نظر
۵۰۱۸
پ

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند

ورزشکاران مشهوری در جهان ورزش اسیر مواد مخدر شدند که باعث دوری و یا کنار رفتن آنان از ورزش حرفه‌ای شد. کوکایین، مسیر حرفه‌ای برخی از آنان را تغییر داد و آینده درخشان این ورزشکاران را تاریک نمود.

خبرگزاری ایسنا: اعتیاد به مواد همیشه در میان افراد عادی دیده نمی‌شود. افراد مشهور نیز به آن دچار می‌شوند و ممکن است زندگی‌شان را به این علت از دست بدهند. این موضوع، گریبانگیر ورزشکاران نیز هست و سرنوشت آنان با مصرف مواد تغییر کرده است. یکی از این افراد دیگو ماردونا است.

اسطوره فوتبال آرژانتین زمانی که در بارسلونا بازی می‌کرد، برای اولین بار کوکایین مصرف کرد اما در مارس سال ۱۹۸۹ و زمانی که در ناپولی بازی می‌کرد، نتیجه آزمایش اعتیاد او مثبت اعلام شد. به همین خاطر، مارادونا را ۱۵ ماه از بازی کردن محروم کردند. ۶ سال پس از آن دوباره زمانی که بازیکن بوکاجونیورز بود، به مواد روی آورد. اسطوره فوتبال آرژانتین به همین دلیل از ورزش حرفه‌ای دور ماند. سال ۲۰۰۰، فیدل کاسترو، رییس جمهور وقت کوبا از او خواست تا اعتیاد خود را ترک کند که مارادونا موفق به انجام این کار شد و به عنوان سرمربی، به دنیای فوتبال بازگشت.

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند

خولیو آلبرتو اتریشی، همبازی مارادونا در بارسلونا نیز اسیر مواد شد. این بازیکن پس از مثبت اعلام شدن اعتیاد اسطوره فوتبال آرژانتین از او حمایت کرد اما زمانی که نوبت با آلبرتو رسید، مارادونا از او حمایت نکرد. دراماتیک‌ترین بخش زندگی او در سال ۲۰۰۲ اتفاق افتاد؛ هنگامی که در بخش روانی بیمارستان بارسلونا بستری بود، اقدام به خودکشی کرد. خولیو پس از سپری کردن دوره نقاهتش، اکنون به زندگی عادی خود ادامه می‌دهد.

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند

مارکو پانتانی، یکی از بهترین دوچرخه سواران دنیا محسوب می‌شد. حتی زمانی که کوکایین مصرف می‌کرد. او فاتح جیرودی ایتالیا و تور دو فرانس شد. غم‌انگیزترین بخش زندگی او مربوط به روز ولنتاین سال ۲۰۰۴ است که در هتلی به نام ریمینی، جسم بی‌جان او را یافتند. او در سر خود توموری داشت و به دلیل مصرف زیاد مواد، مشکل قلبی نیز پیدا کرده بود.

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند

در سال ۲۰۰۲، اعتیاد مارک بوسنیچ، دروازه‌بان سابق تیم ملی استرالیا مثبت اعلام شد. در آن زمان سنگربان چلسی بود. پس از مشخص شدن این موضوع باشگاه لندنی او را کنار گذاشت و این دروازه‌بان به مدت ۹ ماه محروم شد. او هر هفته ۶ هزار یورو برای کوکایین هزینه و روزانه ۱۰ گرم مصرف می‌کرد.

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند

غم‌انگیزترین داستان در ورزش آمریکای شمالی مربوط به لن بیاس است. در سال ۱۹۸۴، او به عنوان بازیکن بوستون سلتیک برگزیده شد. این بسکتبالیت می‌خواست به این منظور با دوستان دانشگاهی خود جشنی برگزار کند اما این آخرین کاری بود که در زندگیش انجام داد. لن بیاس به دلیل مصرف مواد در آن شب اوردوز کرد. این اتفاق باعث شد تا رونالد ریگان، رییس جمههور وقت کشور آمریکا مجازات مصرف و قاچاق کوکایین را بیشتر کند.

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند

آیتور گونسالس، دوچرخه‌سوار اسپانیایی تور مشهور این کشور به نام ووئلتا اسپانیا را در سال ۲۰۰۲ فتح کرد اما سه سال بعد جواب آزمایش او مثبت درآمد و دو سال محروم شد. در این زمان او به دلیل رانندگی در حالت ناهوشیاری به خاطر مصرف مواد دستگیر شد. آیتور از چراغ قرمز عبور کرد و در باند مخالف رانندگی کرد. گونسالس هیچگاه به میادین مسابقه بازنگشت.

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند

دروازه‌بان افسانه‌ای کلمبیا، رنه هیگوئتا زمانی که در آوکاس اکوادور بازی می‌کرد، مشخص شد که به مواد اعتیاد دارد. او دوست صمیمی پابلو اسکوبار، یکی از بزرگترین قاچاقچیان کلمبیا بود. هیگوئیتا هم اکنون مربی دروازه‌بان‌های تیم النصر عربستان است.

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند

مارتینا هینگس، یکی از بزرگترین تنیسورهای سویسی نیز در این لیست قرار گرفته است با این تفاوت که او در این امر مقصر نیست. در سال ۲۰۰۷ مقدار کمی کوکایین در آزمایشات گرفته شده از او دیده شد. او از خود دفاع و آلودگی هوا را عامل اعلام شدن نتیجه مثبت عنوان کرد اما او را دو سال محروم کردند. مارتینا از سال ۲۰۱۰ به میادین بازگشت.

ورزشکارانی که گرفتار مواد مخدر شدند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كچل

      چراموهاي هيگوهيتا اصلا نمي ريزه؟ معلوم نيست جنسش چيه كه يه تارش هم كم نشده!

    • زهرا

      ای کاش از ورزشکارای ایرانی گرفتار در دام مواد مخدر هم می نوشتید، به هرحال فکر میکنم درس عبرتی برای جوونای این مملکت هم باشه.

    • كتي

      براي مارك بوسنيچ ناراحت شدم با اون گلي كه از عزيزي خورد تو زمين ولو مونده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج