جاباما
۲۴۹۳۴۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

شکست های عظیم غول‌های پرهزینه تاریخ سینما

فیلم‌های میلیونی فراوانی در هالیوود ساخته شده‌اند که هرگز به نسبت هزینه به سودآوری نرسیده‌اند. اما تعدادی از این آثار قبل از اکران بنا به محاسبات نسبت به پر فروش شدنشان اطمینان حاصل شده بود.

همشهری آنلاین: فیلم‌های میلیونی فراوانی در هالیوود ساخته شده‌اند که هرگز به نسبت هزینه به سودآوری نرسیده‌اند. اما تعدادی از این آثار قبل از اکران بنا به محاسبات نسبت به پر فروش شدنشان اطمینان حاصل شده بود.

شکست های عظیم غول‌های پرهزینه تاریخ سینما

كمپاني فاكس قرن بيستم به نوعي سردمدار شكست هاي عظيم هاليوودي به شمار مي‌آيد. دهه ۶۰ در واقع سالهاي فاجعه آميز اين كمپاني مشهور در سينماي آمريكا به شمار مي‌آيد. اما روز شمار اين بدبياري‌ها با توليد و اكران فيلم مشهور كلئوپاترا شروع شد. فيلمي كه يك شكست مطلق به شمار آمد.در ذيل با برخي از فيلم‌هاي پرهزينه اما شكست خورده در گيشه آشنا شويد:

۴۷ رونین محصول ۲۰۱۳

فیلم فانتزي و اكشن ۴۷ رونين سال ۲۰۱۳ به کارگردانی «کارل لینج» ساخته شد و علی‌رغم آنچه انتظار می‌رفت از همان ابتدا با استقبالی خوبی روبرو نشد و در اولین هفته از اکران خود تنها ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروخت.

شکست های عظیم غول‌های پرهزینه تاریخ سینما


ولی در نهایت با تبلیغات فراوانی که برای اکران و پخش فیلم «47 رونین» شد، این فیلم در گیشه سینماهای جهان تنها توانست 105 میلیون و 500 هزار دلار فروش کند که با توجه به بودجه 225 میلیون دلاری فیلم و همچنین هزینه‌های کلان تبلیغ و اکران فیلم، حتی هزینه‌های ساخت فیلم به سازندگانش بازگردانده نشد.

«47 رونین» با بازی «کیانو ریوز» داستان چهل‌وهفت رونین، زندگی واقعی گروهی رونین (سامورایی بدون ارباب) در قرن هجدهم ژاپن است که برای گرفتن انتقام مرگ ارباب خود دست به شورش می‌زنند.

علاوه بر «ریوز» بازیگران دیگری چون «هیرویوکی سانادا»، «تادانوبو آسانو» و «رینکو کیکوچی» در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.


جزیره کات تروت محصول ۱۹۹۵/ مترو گلدوين ماير

«رنی هارلین» که با فیلم «جان سخت ۲» در سال‌ ۱۹۹۰، به عنوان کارگردانی خوش‌فکر و موفق، شناخته شده بود، «جزیره کات تروت» را براساس فیلمنامه‌ای مشترک از «مایکل فروست بکنر» و «جیمز گورمن» ساخت.

این فیلم که با بودجه‌ای بالغ بر ۹۸ میلیون دلار ساخته شد در اولین ماه‌های اکران خود تنها ۱۸ و نیم میلیون دلار فروش کرد و کمپانی «مترو گلدن مایر» را با بزرگترین شکست تاریخ سینما در گیشه روبرو کرد.

نام فیلم «جزیره کات تروت» در کتاب گینس نیز به عنوان بزرگترین شکست سینمایی گیشه در طول تاریخ به ثبت رسیده است.

«جزیره کات تروت» داستان دو گروه از دزدان دریایی است که برای یافتن جزیره‌ای پنهان و اسرارآمیز که گنجی باارزش در آنجا مدفون شده با یکدیگر مبارزه و رقابت‌ می‌کنند.

در این فیلم بازیگرانی چون‌ «جینا دیویس»، «ماتیو مودین»، «فرانک لانگلا» ایفای نقش کرده‌اند.

شکست های عظیم غول‌های پرهزینه تاریخ سینما


سقوط کاخ سفید محصول 2013

فیلم اکشن و حادثه‌ای «سقوط کاخ سفید» به کارگردانی «رولند امریش»، سازنده فیلم‌های موفقی چون «روز استقلال»، «گودزیلا» و «کاخ سفید» داستانی حمله‌ای بزرگ به کاخ سفید است که از طرف مهاجمانی صورت می‌گیرد که به دنبال به گروگان گرفتن رئیس جمهور «جیمز ساویر» (با بازی جیمی فاکس) هستند، در این میان از سویی دیگر پلیسی به نام «جان کیل» (با بازی چنینگ تیتوم) می‌خواهد رئیس جمهور را نجات دهد.

در حالی حدود 150 میلیون دلار صرف ساخت این فیلم شده بود، این فیلم در سطح جهان تنها توانست 138 میلیون و 200 هزار دلار فروش کند.

سازندگان این فیلم برای ساخت این فیلم بیش از 91 میلیون دلار ضرر کردند، البته هزینه مربوط به ضررهای برخاسته از بازاریابی و توزیع فیلم در سراسر جهان نیز در این میان لحاظ شده است.

شکست های عظیم غول‌های پرهزینه تاریخ سینما


رنجر تنها محصول 2013

این فیلم وسترن با بازی «جانی دپ» در سال 2013 میلادی است که داستان ناگفته‌ای را روایت می‌کند که «جان رید»، یک مجری قانون ( با بازی «ارمی همر») را تبدیل به قهرمان عدالت می‌کند. اکنون او با کمک «تونتو»، یک سرخپوست کامانچی بومی آمریکای شمالی بر حرص و فساد غلبه کنند.

این فیلم که گفته می‌شود بیش از 95 میلیون دلار خسارت (شامل هزینه‌های بازاریابی فیلم) برای سازندگانش در بر داشت، با بودجه‌ای بالغ بر 250 میلیون دلار ساخته شد ولی تنها 239 میلیون و یکصد هزار دلار در سطح جهان فروخت.

فیلم سینایی «رنجر تنها» که پس از چندین بار تأخیر به نمایش درآمد علی‌رغم آنکه 100 میلیون دلار صرف تبلیغ و بازاریابی آن شده بود،بودجه‌ای که پیش از آن صرف تبلیغ و اکران فیلم‌های موفقی چون «دزدان دریایی کارائیب» شده بود، نه تنها از سوی منتقدان با بازخوردهای تلخی روبرو شد، بلکه در گیشه به سختی شکست خورد.

شکست های عظیم غول‌های پرهزینه تاریخ سینما


پير پسر محصول 2013

هالیوود در سال 2013 میلادی براساس فیلم موفق «اولد بوی»، ساخته «پارک چان ووک»، محصول کشور کره جنوبی، که خود یک اثر اقتباسی بود، اقدام به ساخت فیلم جدیدی دیگری تحت همین عنوان کرد.

علی‌رغم آنکه 3 میلیون دلار صرف ساخت نسخه کره‌ای این فیلم شده بود، هالیوود با 35 میلیون دلار آن را بازسازی کرد ولی فیلم از همان ابتدا در گیشه با بی‌توجهی روبرو شد، آنچنانکه در گیشه سینماهای جهان تنها توانست 4 میلیون دلار فروش کند.

نسخه هالیوودی فیلم «اولدبوی» به کارگردانی «اسپایک لی» و با بازی بازیگران مشهوری چون «جاش برولین» و «ساموئل ال.جکسون» ساخته شد.

این فیلم همچون نسخه کره‌ای خود، داستان مردی را روایت می‌کرد که شب تولد دخترش توسط شخص یا اشخاصی ناشناس ربوده می‌شود و به مدت 15 سال در اتاقی کوچک زندانی می‌شود و ناگهان در یک روز بدون آنکه کسی را ببیند یا علت این همه سال زندانی بودنش را بداند، آزاد می‌شود و او اکنون به دنبال چرایی این 15 سال حبس است.

شکست های عظیم غول‌های پرهزینه تاریخ سینما


گلوله به سر محصول 2012

این فیلم سینمایی اکشن که اولین بار در جشنواره فیلم رم به نمایش درآمد، در سال 2012 با بودجه 55 میلیون دلار در هالیوود ساخته شد ولی در سطح جهان توانست تنها 9 میلیون و 500 هزار دلار فروش کند.

کمپانی «برادران وارنر» اگرچه تلاش کرده بود تا با استفاده از محبوبیت آثار اکشن «سیلوستر استالونه» در میان علاقمندان به سینمای اکشن، آنها را این بار نیز به سینما بکشاند ولی در نهایت مجبور شد که تن به خسارتی بالغ بر 45 میلیون دلار بدهد.

فیلم سینمایی «گلوله به سر» را «والتر هیل» براساس فیلمنامه‌ای نوشته «الساندرو کامون» کارگردانی کرد. «کامون» نیز فیلمنامه‌اش را براساس رمانی فرانسوی نوشته «متز» نوشته بود.

شکست های عظیم غول‌های پرهزینه تاریخ سینما
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رنجر خیلی فیلم خنده داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج