۲۴۹۶۷۲
۲ نظر
۵۲۴۸
۲ نظر
۵۲۴۸
پ

عینک شما هویت شماست

افراد معمولاً صورت شما را به خاطر می‌سپارند در نتیجه عینکی که انتخاب می‌کنید و به صورت خود می‌زنید یک قسمت مهم از هویت شماست.

عینک شما هویت شماست
برترین ها - ترجمه از فاطمه عرب زاده: افراد معمولاً صورت شما را به خاطر می‌سپارند در نتیجه عینکی که انتخاب می‌کنید و به صورت خود می‌زنید یک قسمت مهم از هویت شماست. یک عینک چیزهای زیادی در مورد شما می‌گوید. به مردم کمک می‌کند شخصیت واقعی شما را ببینند و به شما کمک می‌کند تصوری را که شما می‌خواهید در بیننده ایجاد کند.

عینک شما هویت شماست

رابرت مارک (Robert Mark) طراح عینک و رئیس فروشگاه‌های زنجیره ای عینک سازی با برندی به نام خودش می‌گوید: «اولین قدم از خرید عینک این است که جنبه‌های مختلف زندگی خود را در نظر بگیرید. اینکه شغلتان چیست؟ یا در چه فعالیت‌هایی شرکت می‌کنید؟ و عینک را دقیقاً برای چه منظوری می‌خواهید؟ همان طور که افراد برای موقعیت‌های مختلف به بیش از یک جفت کفش نیاز دارند، مطمئناً به بیش از یک عینک هم برای موقعیت‌های متفاوت نیاز دارند. شما نمی‌توانید با یک جفت کفش هم در مهمانی شرکت کنید وهم در والیبال ساحلی از آن استفاده کنید و هم هر روز با آن کفش، در محل کارتان حاضر شوید!!!!»

اینکه شما یک تاجرمعروف، یک انسان خوش مشرب، یک باز نشسته، یک دانشجو و یا یک مادر پرمشغله هستید و یا اینکه یک انسان خلاق مثل یک هنرمند و یا نویسنده هستید و یا شاید هم مثل بیشتر مردم سبک زندگی شما مخلوطی از چندین فعالیت مختلف شخصی و علایق شماست در انتخاب قاب عینک شما تأثیر گذار است.

برای محدود کردن انتخاب خود به راهنمایی‌های کارشناسان عینک در مورد رنگ، سایز و استایل عینک برای سبک‌های مختلف زندگی اهمیت بدهید.

برای بسیاری از ما مهم‌ترین قضیه انتخاب قاب عینک است که آیا به صورت ما می‌آید یا نه؟ اما برای این کار باید اول شکل صورت و بعد رنگ صورت خود را تعیین کنید. عینک باید بهترین شکل صورت شما را بیان کند و فرم هم باید با شکل صورت شما تطابق داشته باشد و اندازه فرم هم با سایز صورت شما هماهنگ باشد.

هفت شکل پایه برای صورت

هرچند بسیاری از صورت‌ها ترکیبی از شکل‌ها و زاویه‌ها هستند اما سیمای شما در کل ۷ شکل زیر را دارد.

صورت‌های گرد

عینک شما هویت شماست

صورت‌هایی که پهن هستند و زاویه ندارند و برای اینکه صورت را باریک تر نشان دهند از فرم‌های باریک زاویه دار استفاده می‌شود تا طول صورت را بیشتر نشان دهند یک پل شفاف هم روی بینی که چشم‌ها بزرگ‌تر دیده شوند و با شکلی مستطیل شکل.

صورت‌های بیضی

عینک شما هویت شماست

صورتی ایده آل به دلیل تناسب قسمت‌های مختلف آن و برای حفظ تعادل طبیعی آن، باید به دنبال فرم‌هایی به پهنای صورت یا پهن تر از صورت بود یا فرم‌های گردی که خیلی ضخیم و یا نازک نباشند.

صورت‌های مستطیلی

عینک شما هویت شماست

یک صورت که طولش از پهنای آن بیشتر است با گونه‌هایی بلند و مستقیم و شاید هم یک بینی بلند. برای کوتاه‌تر و متعادل تر نشان دادن این صورت باید از فرم‌هایی استفاده کرد که بازوهای عینک از لنزها شروع و تا پشت گوش ادامه دارند تا به صورت پهنا ببخشند و همین طور یک پل کم ارتفاع روی بینی تا بینی را کوتاه‌تر نشان دهد.

صورت مثلثی (قاعده پایین)

عینک شما هویت شماست

صورتی با پیشانی باریک، در گونه‌ها و چانه عریض که برای پهن تر نشان دادن ۳/۱ بالایی صورت، فرم‌هایی با رنگ‌های پر رنگ تر که تزئیناتی در قسمت فوقانی خود دارند مناسب به نظر می‌آیند.

صورت مثلثی (قاعده بالا)

عینک شما هویت شماست

در این نوع شکل صورت ۳/۱ بالایی صورت پهن‌ترین قسمت صورت و ۳/۱ پایین صورت کوچک‌ترین قسمت آن است. برای کم کردن بالای صورت، فرم‌هایی که پایین آن‌ها پهن تر است امتحان کنید و ازفرم هایی با رنگ‌های روشن و یا بدون زهواره استفاده کنید. (سبک هستند، لنز آن‌ها خیلی ساده بوده و فقط به وسیله چند پیچ کوچک در محل خود ثابت شده‌اند.)

صورت‌های لوزی

عینک شما هویت شماست

این گونه صورت‌ها در قسمت خط چشم و فک باریک‌تر هستند و قسمت گونه وسیعی دارند که مهیج و چشمگیر هستند. این نوع صورت یکی از کمیاب‌ترین اشکال صورت است. برای برجسته کردن چشم‌ها و شیرین تر کردن گونه‌ها از فرم‌هایی با ریزه کاری بیشتر و با تیغه‌های روی ابروی مشخص تر استفاده کنید. البته فرم‌های بدون زهوار دایره ای و بیضی شکل هم گزینه‌های بی نقصی خواهند بود.

صورت‌های مربع

عینک شما هویت شماست

یک پیشانی پهن و یک خط فک قوی آن را از انواع دیگر صورت‌ها جدا می‌کند این شکل صورت دارای طول و عرض مساوی است. برای طولانی تر نشان دادن یک صورت مربع و صاف تر نشان دادن زاویه‌ها از فرم‌هایی با استایل باریک و بیضی‌های باریک استفاده می‌کنیم.

تحلیل رنگ‌ها برای انتخاب رنگ عینک

عینک شما هویت شماست

بعد از تعیین شکل صورت تعیین رنگ زمینه و رنگ پوست است که مهم‌ترین بخش را در انتخاب عینک تشکیل می‌دهد. همه انسان‌ها یا صورت سرد (پایه آبی) دارند یا صورت گرم (پایه زرد) و هرکسی در رنگ پایه خود در بهترین حالت قرار دارد و هر پوششی باید تکمیل کننده رنگ پایه‌اش باشد. بهترین فاکتور تعیین رنگ اشخاص رنگ پوست، مو و رنگ چشم آن‌هاست. مثلاً چشم آبی‌ها در زمره بیس سرد قرار دارند و چشم سیاه‌ها هم همین طور. موهای بلوند (بور) و سفید، (سرد) و موهای بلوند طلایی و قهوه ای طلایی و خاکستری شامل رنگ‌های گرم هستند.

زمانی که رنگ پایه صورتتان را تعیین کردید و دانستید گرم هستید یا سرد موقع تصمیم گیری در مورد رنگ فرم یعنی بهترین رنگی است که به شما بیاید...

بهترین رنگ‌ها برای رنگ‌های گرم، شتری، خاکی، مسی، پرتقالی، سرخابی، بور و طلایی است و برای رنگ‌های سرد نقره ای، خرمایی، سبز یشمی، آبی و کهربایی است. هرچند اگر شما اهل مد هستید و به سبک روز اهمیت می‌دهید به رنگ فصل و یا سال توجه کنید و رنگ‌ها را در مجله‌های مد، رنگ و لباس فروشی‌ها در نظر بگیرید. فراموش نکنید رنگ عینک‌ها با نظر کارشناسان طراح و با توجه به میل و علاقه مشتری در حال حاضر و بر حسب کارهای مد روز خلق می‌شوند و زیبایی صورت را چند برابر می‌کنند.

عینکی برای شغل‌های مهم و کلیدی

• قاب‌های کلاسیک

قاب‌های بیضی، مربع، مستطیل و لوزی به همراه رنگ‌های سنتی (طلایی، نقره ای، قهوه ای، خاکستری و مشکی)

• قاب‌های پلاستیکی

در این نوع عینک هرگز نباید از رنگ‌های روشن و شکل‌های عجیب و غریب استفاده کرد. تیتانیوم و استیل ضد زنگ انتخاب‌های مناسبی برای شغل‌های مهم هستند.

ریچارد مورگنتال Richard Morgenthal)) صاحب بوتیک فردریش در نیویورک می‌گوید: رنگ‌های قهوه ای، سیاه، نقره ای، مفرغی (ترکیبی از مس، قلع و روی) برای آقایان توصیه می‌شوند چون این نوع رنگ‌ها هنگام استفاده نوتی محافظه کارانه داشته و مناسب با شغل‌های مردانه است.

رنگ‌های قهو های روشن، طلایی و نقره ای شاه بلوطی و سیاه انتخابی خوب برای خانم‌ها هستند.

عینک شما هویت شماست
Danish Eyewear style M۷۹۱ for men and women

عینک‌های دانمارکی‌ام ۷۹۱(زنانه / مردانه)

عینک‌ها ویترین خلاقیت و نشان از میزان درک شما از مد است. در حقیقت پوشیدن عینک‌های مدرن نشان از خلاقیت شما در مورد استایل های مختلف است. با فرم‌های ضخیم تر و بزرگ‌تر مثل طرح‌های هندسی، فلزهای مدرن می‌توانند خلاقیت را به ظاهر شما اضافه کنند.

امروزه عینک‌هایی با سایزهای بزرگ تر، رنگ‌های غیر معمول مثل آبی، بنفش، عینک‌های مد روز دنیا هستند.

عینک‌هایی با چندین لایه رنگ نمونه‌های دیگری از آن‌ها هستند که نقش‌هایی از گل‌ها و حیوانات دارند. چون این عینک‌ها غیر معمول و فوق مدرن هستند، برش‌های لیزری و پرداخت‌های ماهرانه برای این نوع فرم‌ها مناسب هستند

عینک شما هویت شماست
Ziggy style ۱۰۸۷ for women, by Cendrine O

طرح رترو (Retro) یا وینتیج (vintage)" انگور چینی" هم یکی از عینک‌های مورد علاقه مد دوستان، است که به صورت اغراق آمیزی از دهه هفتاد و هشتاد تا کنون روی فرم‌ها قرار می‌گیرد. مثل چشم‌های اغراق آمیز گربه‌ها و خلبانان که ظاهر شما را به دهه 60 نزدیک می‌کند.

اینکه شما کارت AAPR (سازمانی غیر دولتی در آمریکا که در سال 1985 برای افراد بازنشسته بالای 50 سال تأسیس شد.) داشته باشید به این معنی نیست که باید یک عینک فلزی سنگین از مد افتاده، بپوشید بلکه برای مردان بهتر است از عینک‌های فلزی با فرم‌های بزرگ که به صورت آن‌ها مسلط شده خلاص شوند.

هرکسی دوست دارد جوان و مدرن به نظر بیاید.

از فرم‌هایی استفاده کنید که حالت صورت شما را موقر تر نشان دهند مثل عینک‌های چهار گوش مردانه ای که گوشه‌های آن متمایل به سمت بالاست. زنان هم از عینک‌های نازک گرد استفاده کنند.

عینک شما هویت شماست
Gloria Vanderbilt style GG ۴۰۲۱ for women

بعضی رنگ‌ها شما را جوان تر نشان می‌دهند.

رنگ‌های قهوه ای پر رنگ و خرمایی برای مردان و رنگ‌های روشن تر و درخشان تر برای خانم‌ها البته خانم‌ها باید از رنگ‌های تیره و سیاه و کدر اجتناب کنند.

عینک دانشجو

اینکه در رشته مهندسی درس می‌خوانید یا در رشته هنر و یا ادبیات فرانسه مهم نیست. مهم این است که دانشگاه جایی برای بالا بردن شخصیت شما و به نمایش گذاشتن استایل شماست. از اینکه خود را اظهار کنید نترسید. قید و بندهای اداری را رها کنید و سبک عینک خود را انتخاب کنید همان شکل‌ها و رنگ‌های فریبنده ای که چشم‌ها را به خود جذب می‌کنند. شکل‌هایی غیر معمول با رنگ‌هایی روشن، سایزهایی بزرگ با ریزه کاری‌های جذاب مثل رنگ‌های لایه لایه که در قیمت‌های متفاوت و با نام برندهای مختلف در بازار موجود هستند.

عینک شما هویت شماست
Rockaway reading glasses for men and women, by MoralEyes

(عینک مطالعه Rockaway) مردانه/ زنانه با چشم‌هایی تیز بین

شاید بد نباشد به برندهای geeky,retro نگاهی بیندازید عینکی مدرن با بی نهایت رنگ یا شاید هم یک sober با سبک روشن فکرانه اش؟

عینکی برای پدران و مادران پر مشغله

آن‌هایی که زمان کمی برای فکر کردن به سبک روز دارند شاید یک انتخاب اساسی بهترین انتخاب باشد یک مربع مستطیل بیضی شکل با شکلی ظریف، یک انتخاب مؤثر و ظاهری بی نقص به آن‌ها می‌بخشد. شما می‌توانید از عینک‌های به روز دنیا که از شکل‌های پایه جان گرفته‌اند و یا از عینک‌هایی که ریزه کاری‌های ظریف دارند مثل کار کردن جواهر و یا تکه‌های فلزی که لوگوهای برندهای معروف بر روی آن‌ها کار شده را انتخاب کنید. رنگ‌های جذابی مثل عنابی، قرمز، سبز و سیاه هم می‌توانند به سبک شما افزوده شوند.

عینک شما هویت شماست
Boss Orange style BO ۰۰۲۵ for men

بیشتر افراد بزرگسال دو زندگی دارند: یکی زندگی روتین روزانه (9-5) و زندگی فعال و پرانرژی غیر معمول آخر هفته. همان طور که کفش‌های شیک و مجلسی گزینه مناسبی برای باشگاه ورزشی نیستند عینک‌های معمول روزانه، مناسب ورزش و فعالیت آخر هفته نیستند. برای سلامتی و راحتی بیشتر در آخر هفته حداقل یک عینک آفتابی اسپورت و یک عینک برای ورزش و شاید چند فرم داشته باشید.

عینک‌های رپ (wrap)

اختصاری برای نام wrap around)) است نوعی از عینک‌های آفتابی که از سمت جلو و کنار سر به سمت سر خم شده‌اند تا چشم‌ها را از نور آفتاب و وزش باد محافظت کنند. نکته مهم در عینک‌های اسپورت لنز آن‌هاست که بهتر است پولارایز باشند (polarized lense) یعنی بتوانند نور را از سطح‌های افقی مثل آب منعکس کنند و شدت تشعشع آن را کم کنند.

لنزهای پلی کربن (مناسب کودکان)

در سال 1970 این لنزها برای کاربردهای هوا فضایی ساخته شد و در سال 1980 پاسخی بود به تقاضا برای لنزهای سبک و فشرده و مقاوم که با خاصیت ارتجایی که داشتند می‌توانستید آن‌ها را خم کنید و دوباره به حالت اول درآیند. لنزهای پلی کربنی پلاستیکی هستند و 100 درصد از اشعه مضر خورشید (یو وی) جلوگیری می‌کنند و ده برابر از پلاستیک‌های فشرده مقاوم ترند که البته تمام این خصوصیات و سبکی آن‌ها را بهترین انتخاب برای عینک کودکان قرار می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون دختر دومی شبیه الکسیسه

      پاسخ ها

      • نیما

        چی شده ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج