جاباما
۲۵۲۷۷۵
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

یک مرجع تقلید: اختلاس کمر نظام را شکست

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید به موضوع اختلاس ها در کشور اشاره کرد و گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند.

خبرگزاری مهر: آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید به موضوع اختلاس ها در کشور اشاره کرد و گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند.

این مرجع تقلید در دیدار شهردار و رییس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: بیت المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت المال یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری وبا می شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد.

وی بیان کرد: مسوولان باید در مصرف بیت المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماری شده است که آبروی نظام را خدشه دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می شد و من از خداوند می خواهم که به ما آبرو عطا کند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، ۱۰ درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متاسفانه این اختلاس ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از عملکرد حکومت عربستان در حج امسال که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از حاجیان در فاجعه منا شد اظهار داشت: اسلام در قرآن سه حوزه را برای زندگی انسان تعریف کرده است که حوزه سوم از همه مهمتر و اساسی تر است.

در فاجعه منا که روزپنجشنبه، دوم مهر به علت بی کفایتی مسوولان سعودی در رمی جمرات در منا رخ داد، ۴۶۴ نفر از حجاج ایرانی جان باختند.

وی افزود:اسلام بر انسان های با همت تاکید دارد که به فرموده امام حسین(ع) همت های بلند و اندیشه های بلند را خداوند دوست دارد و افکار پست مشمول رحمت خدواند نیستند.

این مرجع تقلید بیان کرد: سه حوزه ای که گفته شد شامل حوزه محدود که مربوط به همه مسلمان ها می شود که چگونه زندگی کنند، حوزه میانی مربوط به موحدان است و همه انسان هایی که خدا را قبول دارند شامل می شود و حوزه آخر که بسیار مهم است انسانیت بوده و همه انسان ها چه مسلمان و چه غیر مسلمان را در بر می گیرد که چگونه زندگی کنند و به این سه حوزه در قرآن اشاره شده است.

وی گفت: امروزه به دلیل پیشرفت های به دست آمده در جهان و ارتباط آسان مردم در هر نقطه از جهان با یکدیگر به تعبیری دهکده جهانی بوجود آمده و ارتباط با همه کشورها میسر شده است و خداوند در حوزه سوم به این موضوع اشاره دارد که کفاری که به شما آسیبی نرسانده اند و با شما مشکلی ندارند و یا جنگی نمی کنند مثل بعضی از کشورهایی که با ما ارتباط دارند با آنها رفتار خوبی داشته باشید زیرا انسان های بلند همت همیشه کج اندیش نیستند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: فکر نکنید در شهر قم هستید و کوچک فکر کنید باید تاثیر گذار عمل کنید، فرض کنید الان در سازمان ملل نشسته اید و تصمیم گیری می کنید و باید بسیار بزرگ فکر کنید زیرا خدمت کردن همت بلند می خواهد و تنها پول در آن دخیل نیست و شما باید در مسائل کلان بلند نظر باشید تا به هدف خود برسید.

وی خطاب به شهردار قم تاکید کرد: شهرداری باید بنا به بودجه ای که دارد کار کند و خروجی ها را مشخص کند که از این طرح چه هدفی دارد و نکند این پول ها در جاهایی که لازم نیست خرج شود که متاسفانه قبلا بعضی از ساخت و سازها در این شهر توجیه نداشته است و الان کارایی ندارد و کم کم متروکه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک حرف از روی واقعیت است. ممنون . حداقل دیگر این اختلاس ها که کار اسرائیل وعربستان نیست !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج