۲۵۶۹۹۶
۱۹ نظر
۵۰۰۷
۱۹ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش سرد بازار به وام ۲۵ میلیونی خودرو

خبر پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو تأثیری بر روند عرضه و تقاضا در بازار خودرو نداشته و در شرایطی که رکود فصلی این بازار با کاهش خرید در ماه محرم همراه شده، قیمت‌ خودروها در واکنش به این خبر تغییری نکرده است.

خبرگزاری فارس: هفته گذشته وزرای اقتصادی دولت از بسته‌ای برای خروج از رکود رونمایی کردند که طبق آن، پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی بابت خرید خودرو در راستای تحریک تقاضا برای صنعت خودرو صورت خواهد گرفت.

شاید در نگاه اول مطرح شدن این خبر، چشم‌انداز افزایش تقاضا برای خرید خودرو و در نتیجه رشد قیمت‌ها و رونق بازار خودروهای داخلی را به همراه داشته باشد، اما رکود بازار به حدی عمیق است که طی روزهای اخیر واکنشی از سوی بازار نسبت به خبر پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی دیده نشده و همچنان شاهد بی‌توجهی خریداران نسبت به این بازار هستیم.

علیرضا پور حسنی، یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد به خبرنگار فارس گفت: ممکن است وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو در درازمدت بر وضعیت بازار تأثیرگذار باشد، اما اگر مانند وام ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن مشمول گذشت زمان شود، نمی‌تواند تأثیری بر بازار داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار نسبت به این مسئله واکنشی نشان نداده و همچنان رکود در بازار خودرو ادامه دارد.

اکبری زاده، یکی دیگر از فعالان بازار خودرو نیز با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خودرو در بازار به کف رسیده است، گفت: رکود فصلی در ماه‌های مهر و آبان هر سال تکرار می‌شود و در حال حاضر ماه محرم نیز با این ماه‌ها هم‌زمان شده و بازار خودرو بیشتر از قبل دچار رکود شده است.

بازار خودرو در حالی در رکود عمیق به سر می‌برد که ممکن است مطرح شدن خبر پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی عاملی برای دست نگه‌داشتن اندک خریداران این بازار شود تا پس از برقراری ساز و کار پرداخت وام خودرو، نسبت به خرید اقدام کنند. به این ترتیب، اگر مدت زمان اجرایی‌شدن این طرح طولانی شود، می‌تواند رکود بیشتری را در بازار ایجاد کند، البته به شرطی که شرایط پرداخت وام خرید خودرو و سود آن جذابیت لازم را برای خریداران ایجاد کند.

رکود در بازار خودرو و کاهش شدید خرید و فروش در این بازار باعث شده تا قیمت اکثر خودروها تقریباً ثابت باقی بماند.علاوه بر این، برخی فروشندگان واقعی نیز خودروی خود را با قیمت‌های پایین‌تر از متوسط قیمت بازار عرضه می‌کنند.

بر این اساس قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار بدون تغییر ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V۸ نیز همچنان با قیمت ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت پژو ۴۰۵ اس ال ایکس هم بدون تغییر ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز با قیمت ۳۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

پارس سال نیز بدون تغییر قیمت در بازار ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه می شود.

قیمت تندر ۹۰ اتوماتیک ایران‌ خودرو با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. در عین حال قیمت رانا با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، به ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

سمند ال ایکس نیز همچنان بدون تغییر قیمت معادل ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در بررسی قیمت محصولات سایپا نیز باید به کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت تیبا و عرضه این خودرو با قیمت ۲۴ میلیون تومان، اشاره کنیم.

سایپا ۱۱۱ مدل SE با افت قیمت ۴۰۰ هزار تومانی، حدود ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می شود و سایپا ۱۳۲ مدل SE نیز با افت قیمت ۱۰۰ هزار تومانی، معادل ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت مگان نیز که طی ماه‌های اخیر با کاهش استقبال دولتی‌ها مواجه شده و محصولات جدیدی مانند سراتو و مزدا ۳ جایگزین آن شده است، همچنان با کاهش قیمت روبه‌رو است، به‌ طوری‌ که در حال حاضر در بازار به قیمت ۱۰۵ میلیون تومان معامله می‌شود. کاهش قیمت کارخانه‌ای چانگان ایدو از ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۶۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان باعث شده تا قیمت این خودرو در بازار نیز کاهش یابد و در حال حاضر کمتر از ۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

چانگان مدل CS۳۵ نیز از طرف کارخانه با کاهش قیمت همراه بوده و از ۸۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۷۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده که در بازار نیز همین میزان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

بازار خودرو درحالی با رکود همراه است که هر چند وقت یکبار خبرهایی درمورد تلاش خودروسازان برای ایجاد رونق در فروش‌ محصولاتشان به گوش می‌رسد، اما تاکنون موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی یکی بمیره دیگه با شوک ودارو نمیشه زنده اش کرد و. . . یک نفر دیگه متولد میشه وجاشو میگیره !

    • یک مشتری

      اخه فکر نکردیدکه:25میلیون وام 14میلیون سود داره در زمان 7سال ماهیانه 464285ریال قسط به اضافه 10 میلیون از جیب خودت جمعا یه پژو پارس درمیاد 50میلیون بیار بازار بعداز یه سال ازت نمیخرن 15 میلیون .این شد فکر بکر دولت تدبیر وامید برای ملت. عجبا!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز سودش16 درصده که در نهایت باید 20میلیون اضافه بدیم ادم مگر احمق باشه قبول کنه

    • یک مشتری

      معذرت اصلاح میکنم اقساط به تومان است نه ریال 464285 تومان

    • بدون نام

      باید با افزایش کیفیت خودرو و جلب اعتماد مشتری به کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب و گسترده اون بازارو از رکود درآورد، نه با وام 25 تومنی.

    • بدون نام

      باید با افزایش کیفیت خودرو و جلب اعتماد مشتری به کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب و گسترده اون بازارو از رکود درآورد، نه با وام 25 تومنی.

    • بدون نام

      اقای روحانی متاسفم

    • بدون نام

      پراید 20میلیونی برای مردم 35 میلیون در میاد عجب درباه مردم چه فکر کردید

    • امید

      من متعجبم که فروش خودرو از اهمیت بیشتری نسبت به جون ادمها دارد...من خودم نمیخرم و اطرافیان را هم از خریدن منصرف میکنم الان چندین نفررا جلوش گفتم.

    • بدون نام

      ما میگیم قیمت خودروی بینهایت بی کیفت و آدم کشی که تولید میکنید 2-3 برابر قیمت واقعیشه ،
      بجای اینکه به قیمت واقعی و با کیفیت مناسب تولید کنن و بفروشن ، وام میدن و 20 میلیون سود هم میکشن روش !!!

      ما میگیم خر نمیخوایم پالون خر عوض میشه !

    • بدون نام

      من راننده تاکسی بودم ، ماشینم تصادف کرد و دیگه نمیتونستم باهاش کارکنم ، از سه ماه پیش میخواستم ماشین صفر بخرم که به کارم ادامه بدم ، ولی به خاطر اینکه مثل همه مردم فکر میکنم که خودرو ساز ها دارن در حق مردم ما ظلم میکنن ، الان حدود سه ماه که دارم کارگری ساختمانی میکنم ولی نرفتم ماشین صفر بخرم تا خود رو جزو این اتحاد مردم بدونم.

      از همه خواهش میکنم ، ماشین صفر نخرید تا حق هم وطن های مون ضایع نشه

      یکم غیرت داشته باشین برای گرفتن حقمون از مافیای بی درد !!!!

    • بدون نام

      چند روز پیش طی یه تصادف پراید با مینی بوس 14نفر از هم وطنانمون کشته و زخمی شدن (چیزی به اسم پراید باقی نمونده بود ) نزارید خون میلیون ها هم وطنی که سایپا و ایران خودرو کشتن پایمال بشه اونا باید جوابگو باشن

    • طائل

      در عصر جدید، برده شدن یعنی گرفتن وام و اگر کسی وام بگیرد در واقع برده شده است، تازه انسان عاقل برای چیزی که روی باد حرکت می کند، وام می گیرد.
      با نصف سود وام، ماهانه می تواند از خودروهای آژانس استفاده نماید و از بیمه ثالث،بدنه، جریمه، دزدی در جا قطغات، دعواهای جای پارک و ..... هم راحت باشد.

    • بدون نام

      تنها راه ، ارزان شدن خودرو معادل ستاندارد جهانی یعنی قیمت خودروی متوسط معادل نصف درآمد یک سال خانواده متوسط در غیر اینصورت خودرو کالای سرمایه ایی شده و تا بیش از نیم قرن هم از چرخه مصرف خارج نمیشود یعنی دقیقا وضعیت حال حاضر ایران و نهایتا منجر به نابودی کامل صنعت انحصاری خودرو میشود .

    • حسین

      ما میگیم خر نمیخوایم
      پالان خر عوض میشه
      وام بگیریم چطور فسطاشو بدیم
      بعد یه ماشی بی کیفیت گران بخریم؟؟

    • مصطفی

      ما میگیم پراید نیمخوایم ، به ما میگن وام میدیم/ما میگیم خر نمیخوایم پالون خر عوض میشه!!!!

    • مهدی

      یک خودرو قسطی بخرید عملا بجر ماهی 250 هزار تومن تازه اگر اتفاقی نیفتد به کسی جایی نزنید هزینه به زندگی شما اضافه می شود
      این با فرض سالم بودن خودرو تا دو سال است جر این باشد یک شمند خراب تا 3 میلیون تومن همون اول براتون هزینه میتراشه بماند که اینا میخوان خودرو انباشته شده انبار از دو سال قبل تا حالا که همه جاش پوسیده قسطی بدن مردم

      فقط به درد کسی می خوره که پول نقد خودرو داشته باشه بزاره بانک سودش بده جا قسطاش اینجوری شاید به نفعش یاشد
      از طرف دیگر اینکه همه جای دنیا بنزین گران میشود خودرو ارزان میشود و کاملا قسطی بنا به درآمد شما این کار دولت جنایت است به ترافیک و سلامت و جان مردم .......... من با اینکه پول خرید نقدی دارم باز نمیخرم تا وقتی کیفیت بره بالا قیمت بیاد پایین
      آشغال نقد و قسط نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم
        آشغال نقد و قسط نداره

    • محمدرضا

      اهالی ملت شریف ایران ای هم وطن شما که تابحال صبر کرده اید تا عید هم تحمل کنید به شما قول میدهم قیمت ماشین ازاین که هست به نصف قیمت میرسد بنده مطمعانم ضرر نمیکنی!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج