۲۵۷۸۱۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

همایش بزرگ عزاداران حسینی در زنجان

بار دیگر محرم و هشتمین روز عزای ابا عبدالله الحسین (ع) فرا رسید و زنجان و حسینیه اعظم غرق در ماتم و عزای شهیدان کربلا شده است.

خبرگزاری ایرنا: بار دیگر محرم و هشتمین روز عزای ابا عبدالله الحسین (ع) فرا رسید و زنجان و حسینیه اعظم غرق در ماتم و عزای شهیدان کربلا شده است.

امروز هشتم محرم، در میعادگاه عاشورایی هر سال، مردم زنجان بار دیگر همایشی در یادبود دست های وفادارترین برادر تاریخ برگزار می کنند.

امروز بزرگداشت بزرگ مردی است که تا آخرین نفس و آخرین قطره خون به پشتیبانی برادری ایستاد که می خواست حق را به پا کند.

زنجانیان هر سال در این میعادگاه با این بزرگ مرد ابراز عشق و ارادت می کنند و نشان می دهند که خون حسین(ع) جاری است و تا خون در بدن دارند و عشق شیعه بودن را در سر می پرورانند در این مسیر خواهند ایستاد.

هشتم محرم هر سال که فرا می رسد، زنجانیان همراه با هزاران مهمان ایرانی و خارجی، از مقابل مسجد ۴۰۰ ساله حسینیه اعظم در خیابان فرودسی این شهر به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) حرکت می کنند و حین حرکت، در پاسخ چاوشی خوان که می گوید 'قولاری قلم' فریاد می زنند 'ابوالفضل'.

چاوشی می خواند 'هانسی گروهین به له مولاسی وار' و جمعیت در حالی که دست ها را به نشانه رجز خوانی برای دشمن به آسمان بلند می کنند فریاد می زنند 'شیعه لرین حضرت عباسی وار'.

امسال نیز همچون هر سال که حاج ولی الله کلامی، این شاعر پیر اهل بیت(ع)، شاه بیتی را انتخاب کرده است و مردم حاضر در این همایش بزرگ راس ساعت ۱۴ امروز هشتم محرم، در حالی که 'مولاسینه دلداده دی ابوالفضل'، 'جاندان گیچوپ آزاده دی ابوالفضل'، را تکرار می کنند و به رسم هر سال بر سر و سینه خود می زنند از مسجد حسینیه اعظم خارج شدند و مسیر حرکت دسته را در پیش گرفتند.

مردم زنجان از همان ساعات اولیه صبح امروز در تدارک برگزاری این همایش عظیم حسینی بودند و با همراه داشتن قربانی ها، نذری ها، لباس عزاداری، لباس خادمی، راهی حسینیه شده اند تا این حرکت عظیم را پرشورتر از هر سال، بار دیگر برپا کنند.

سال گذشته همین حضور سبب شد تا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نذری، نزدیک به هزار راس دام نذری و سه هزار و ۵۰۰ خادم در کارنامه دسته عزاداری حسینیه اعظم به ثبت برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج