جاباما
۲۵۷۸۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آخرین اخبار از ابتلای حجاج به ویروس کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مورد قطعی در خصوص بیماری کرونا در بین حجاج مشاهده نشده است، گفت: تمامی حجاج مشکوک به بیماری کرونا در قرنطینه هستند.

خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مورد قطعی در خصوص بیماری کرونا در بین حجاج مشاهده نشده است، گفت: تمامی حجاج مشکوک به بیماری کرونا در قرنطینه هستند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از دارالشفای حسینیه اعظم زنجان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه وزارت بهداشت تمام امکانات و تمهیدات خود را برای مقابله با بیماری کرونا به کار گرفته است، گفت: بعد از بازگشت حجاج به ایران به دلیل احتمال وجود حجاج مشکوک به بیماری، در مبادی ورودی و فرودگاه ها نسبت به کنترل ویروس بیماری کرونا برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: در این راستا حجاج مشکوک به بیماری کرونا در قرنطینه هستند و تاکنون موردی قطعی از ابتلای حجاج ایرانی به این بیماری مشاهده نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به فاجعه منا افزود: خوشبختانه خدمات پزشکی ارائه شده به حجاج توسط تیم ایرانی مطلوب بوده و تمام تلاش تیم پزشکی ایران در مکه برای مداوای مجروحان و مصدومان حادثه منا مطلوب ارزیابی شد.

قاضی زاده قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت عربستان خدمات مطلوب و در حد استانداردی به حجاج بستری شده در بیمارستان های عربستان ارائه داد، افزود: متاسفانه کار وزارت بهداشت عربستان معلول بی کفایتی سایر بخش ها شد و در حالیکه وزارت بهداشت عربستان می توانست در حادثه منا موفق تر عمل کند.

آمادگی وزارت بهداشت ایران برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات

وی در ادامه از آمادگی وزارت بهداشت ایران برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در عراق خبر داد و گفت: وزارت بهداشت ایران مقداری کلر در اختیار وزارت بهداشت عراق قرار داد تا کلرزنی لازم را در منابع آب این کشور انجام دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: زائران باید از سلامت مواد غذایی اطمینان حاصل و از آب آشامیدنی بسته بندی شده استفده کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: مشکلی در زمینه خدمات رسانی بهداشتی برای زائران عتبات عالیات وجود ندارد و زائران باید نسبت به شستشوی مداوم دست ها و رعایت نکات بهداشتی حساس باشند.

وی همچنین در مورد مشکل بیمه ها نیز ابراز امیدواری کرد که مشکل بیمه ها و وزارت بهداشت حل شود تا در آینده مشکلی در خصوص وجود نداشته باشد.

فعالیت های دارالشفای حسینیه اعظم زنجان چشمگیر بوده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در دارالشفای حسینیه اعظم زنجان گفت: فعالیت های صورت گرفته توسط حسینیه اعظم زنجان چشمگیر بوده و کمک بزرگی به حوزه بهداشت و سلامت است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حرکت حسینیه اعظم زنجان حرکت خوب و الگو سازی است افزود: این امر می تواند دز توسعه فعالیت های حوزه بهداشت و درمان موثر و تاثیرگذار باشد.

وی اجتماع عظیم حسینیه اعظم زنجان را بی بدیل و الگوساز عنوان کرد و ادامه داد: اجتماع روز هشتم محرم مردم زنجان به عنوان الگو در سایر هیئات عزاداری مطرح بود و از این اجتماع باشکوه الگو می گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عزاداری های مردم زنجان بی پیرایه است و باید در سایر هیئات مذهبی نیز این بی پیرایه بودن عزادارایها رعایت شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به حضور گسترده جوانان در اجتماع عزاداری حسینیه اعظم زنجان گفت: برنامه های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان نوعی روشنگری برای مقابله با هجمه های دشمنان اسلام و شیعیان بود و این حرکت بزرگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج