جاباما
۲۵۸۹۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بیماری‌های عجیب آدم معروف‌ها!

بعضي از معروف‌ترين چهره‌ها با بازي‌هاي درخشان در فيلم‌هاي ستايش شده دنيا در روزگاري نه چندان دور بسيار خجالتي و ترسو بوده‌اند؛ تا جايي كه براي بيرون رفتن از خانه هم دچار مشكل مي‌شدند.

مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری: هميشه همه چيز به همان قشنگي كه در ظاهر مي‌بينيد نيست. آدم‌هاي معروفي كه سوار لوكس‌ترين ماشين‌ها می شوند و با جت‌هاي شخصي خود جزاير زيباي دنيا را براي تعطيلات زير پا مي‌گذارند گاهي حاضرند تمام زندگي خود را با يك لحظه حال خوب عوض كنند. گاهي به دليل اختلالاتي كه ريشه در كودكي آنها دارد و گاه به خاطر داستان‌هايي كه در جريان ستاره شدن گريبان شان را مي‌گيرد.كافي است چرخي اجمالي در دنياي شخصي اين چهره‌ها بزنيد تا ببينید با وجود پول و اين همه شهرت هم، همه چيز هم بر وفق مرادشان نيست. آنها هم دچار بيماري‌ها و مشكلات عجيبي مي‌شوند كه بد نيست بعضي از آنها را بدانيد.

اما استون، از يك نگراني ساده تا مختل شدن زندگي

بعضي از معروف‌ترين چهره‌ها با بازي‌هاي درخشان در فيلم‌هاي ستايش شده دنيا در روزگاري نه چندان دور بسيار خجالتي و ترسو بوده‌اند؛ تا جايي كه براي بيرون رفتن از خانه هم دچار مشكل مي‌شدند. يكي از آنها اما استون است كه با بازي خيره كننده‌اش درThe Help و مرد عنكبوتي ۱ و ۲ توانست شهرت و اعتبار خوبي كسب كند اما جالب است بدانيد او دركودكي با نوعي اختلال اضطرابي درگير شده بود كه حتي اجازه رفتن به گردش و بازي با همسالانش را هم به او نمي‌داد اما بي جهت از همه چيز مي‌ترسيد، از ارتباطات ساده اجتماعي تا تنها خوابيدن در اتاق خوابش.

بیماری‌های عجیب آدم معروف‌ها!

اختلال اضطرابي مشكلي است كه فرد را دچار تپش قلب، سرگيجه، لرزش و عدم تعادل مي‌كند؛ تا جايي كه هر لحظه انتظار مي‌كشد اتفاق بدي بيفتد يا خبر ناگواري به گوشش برسد. همين مساله باعث شد تا مادر اما با مراجعه به يك روانشناس براي درمان او اقدام كند. اما در سن يازده سالگي به توصيه پزشك و خانواده‌اش وارد دنياي تئاتر شد و براي اولين بار رفتن به روي صحنه و ايستادن در مقابل صدها نفر را تجربه كرد. تجربه‌اي كه او را به بازيگري خوشنام تبديل و براي مدتي حالش را خوب كرد. با اين وجود با گذشت اين سال‌ها مشكل اضطرابي او هنوز هم ادامه دارد. اين بازيگر كه ديگر جزو پردرآمدترين بازيگران دنيا محسوب مي‌شود مدت‌هاست براي رسيدن به آرامش خود پول زيادي خرج مي‌كند.

اما استون در آخرين حضور تلويزيوني خود اعلام كرد: « درصد زيادي از خانم‌ها با اختلال اضطرابي زندگي مي‌كنند؛ گاهي با دوز بسيار پايين و گاه در حدي كه زندگي شان مختل مي‌شود اما من مدت زيادي است كه براي جنگيدن با آن آماده شده‌ام و تا بهبودي كامل فاصله‌اي ندارم اما كليد به دست آوردن آرامشم را در رفتن به يك مشاور خبره، مشغول كردن خود با كارهايي كه دوستشان دارم و ورزش كردن مي‌دانم. از طرفي دامن زدن به افكار منفي و گشتن به دنبال ناخوشي‌هاي زندگي سمي است كه به اين سادگي‌ها از بدن خارج نمي‌شود. »


احساس مي‌كردم چيزي تا مرگم نمانده


«سلامتي هديه بزرگ خدا به همه ماست. ديگر حاضر نيستم تحت هيچ شرايطي تا حد مرگ خودم را لاغر كنم. حتي براي پرافتخارترين نقش دنيا.» اينها گفته‌هاي مت ديمون است كه به خاطر سبك خاص بازي هايش در فيلم‌هاي معروف امروز به يك بازيگر پول ساز و حرفه‌اي تبديل شده است. او به تازگي از تجربه تلخ سال‌هاي پيش خود پرده برداشته است. اين بازيگر كه بارها در فستيوال‌هاي بزرگ جهاني مورد تحسين داوران بوده به تازگي از تجربه تلخ كاهش وزن خود براي يك نقش اين گونه مي‌گويد: « نزديك بود بميرم! »

بیماری‌های عجیب آدم معروف‌ها!

مت كه به خاطر بازي در فيلم Courage Under Fire ناچار شد وزن خود را از ۸۲ كيلو گرم به ۶۱ كيلو برساند مي‌گويد: « روزهاي سختي بود. شش ساعت در روز ورزش كردن در باشگاه و نخوردن خوراكي‌هايي كه دوستشان داري و نوشيدن آب فراوان من را براي بازي در اين نقش آماده كرد اما به چه قيمتي ؟ اين كاهش وزن وحشتناك براي من با قد ۱۸۰ يك فاجعه بود، تا جايي كه هنوز آثار آن با من است. زانو درد شديد بعد از انجام ساعت‌هاي طولاني ورزش‌هاي سنگين و مشكلات گوارشي هنوز هم به سراغم مي‌آيد. من در حال كشتن خودم بودم. اواخر كار هيچ رمقي نداشتم!

سردردهاي طولاني ناشی از رژیم بسيار طاقت فرسا شده بود. با وجود اينكه هنوز هم از تجربه بودن در آن فيلم لذت مي‌برم اما گاهي علاقه‌هاي ما به قيمت جانمان تمام مي‌شود. از آن زمان به بعد ديگر هيچ رژيمي سختي را قبول نكردم چون دوست دارم هر چيزي را كه از خوردن آن لذت مي‌برم بخورم، روزي يك ساعت ورزشي را كه دوست دارم انجام دهم و در عين حال وزن ايده آلم را جفظ كنم. حضور من در اين فيلم باعث پرش بلند و موفقيتي بزرگ شد اما سلامتم را به خطر انداخت. »


بد غذايي و بي فكرهاي سلنا گومز

اين چهره كه از سن كم به يك نوجوان مشهور و پولدار تبديل شد در برهه‌اي از زمان به خاطر اضافه وزن و كم خوني به پزشك‌هاي متعددي مراجعه مي‌كرد اما اين مشكلات با وارد شدن او به روزگار جواني و گذر از سن نوجواني پايان يافت.

بیماری‌های عجیب آدم معروف‌ها!

سلنا گومز تا همين چند وقت پيش خوراكي‌هايي چرب و پر ضرر مي‌خورد و براي فرار از ورزش كردن به خانه دوستان صميمي‌اش مي‌رفت. شكلات‌هاي رنگارنگ و خوردن تنقلات باعث شد تا سال گذشته به خاطر مسموميت پايش به بيمارستان باز شود و چند روزي را ‌مهمان تختخواب باشد. اما اين داستان مدت زيادي طول نكشيد و زماني كه پزشك در مورد مصرف قرص‌هاي آهن، خوردن سالاد و سبزيجات و نوشيدني‌هاي تازه به سلنا هشدار داد، سبك زندگي اين چهره هم تغيير كرد. همين مساله باعث شد تا سلناي ۲۱ ساله امروز به دختري شاداب و سرزنده تبديل شود و ورزش را بعد از موسيقي دوست داشتني‌ترين سرگرمي خود بداند. او به تازگي به سبك زندگي اشتباه و بي فكري‌هاي خودش اعتراف كرده و در مورد تصميمات جديدش مي‌گويد: « من غذا مي‌خوردم اما هر چيزي كه مي‌خوردم مضر بود و براي سلامتي يك خانم آن هم در سنين رشد پرخطر و چاق كننده محسوب مي‌شد.

جايگزين كردن ماهي، تخم مرغ و شير به جاي انواع فست فود، كره بادام زميني با موز و شكلات‌هاي فراوان باعث شد تا براي رسيدن به وزن ايده آل يك پله به هدفم نزديك‌تر شوم. البته خوردن نمك فراوان در غذا و خوراكي‌ها هم آسيب جدي به پوست و موي من وارد مي‌كرد كه بعد از تشخيص پزشك به موقع مهار شد. همه خانم‌هايي كه در سنين من و يا كمتر هستند بايد مراقبت‌هاي لازم را از همين سن كم شروع كنند و عادت‌هاي اشتباهشان را تغيير دهند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج