جاباما
۲۵۹۳۴۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

گذشت آن زمان‌ها كه مشاهده خانم‌ها در زمان رانندگی برای بسیاری از رانندگان مرد تعجب‌آور بود. حالا هر روز بر تعداد خانم‌های دارای گواهینامه افزوده می‌شود و دست فرمان‌شان از بسیاری از رانندگان آقا نیز بهتر است.

مجله زندگی ایده آل - ارسلان سلیمانیان: گذشت آن زمان‌ها كه مشاهده خانم‌ها در زمان رانندگی برای بسیاری از رانندگان مرد تعجب‌آور بود. حالا هر روز بر تعداد خانم‌های دارای گواهینامه افزوده می‌شود و برخلاف بسیاری از لطیفه ها و جوك‌هایی هم كه ساخته می‌شود، اتفاقا دست فرمان‌شان از بسیاری از رانندگان آقا نیز بهتر است. خانم‌هایی كه دقت بالاتری در رانندگی دارند، به قوانین توجه بیشتری می‌كنند و حق تقدم (چیزی كه بین آقایان جایی ندارد!) را رعایت می‌كنند.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

این خانم‌های راننده چند سالی است كه برای خود خودروهای شخصی هم خریداری می‌كنند تا دیگر در این زمینه هم به آقایان نیاز نداشته باشند و خودشان گلیم‌شان را از آب بیرون بكشند. در اینجا اما خانم‌ها با یك مشكل بزرگ روبه‌رو می‌شود. با افزایش تنوع مدل‌های خودرو در چند سال اخیر، گزینه‌های قابل خرید خانم‌ها نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا كرده و در بسیاری اوقات انتخاب یك مدل خاص برای آنها سخت می‌شود؛ بنابراین این دسته از خانم‌ها در این مرحله مجبور هستند با آقایان مشورت كنند. برای شما این پرونده كوچك را جمع‌آوری كردیم تا در زمینه انتخاب خودرو به‌طور كلی از دست آقایان خلاص شوید!

به این ترتیب از زمان خرید خودرو تا رانندگی در سطح خیابان‌های شهر می‌توانید با خیال راحت و آسوده به گشت‌وگذار بپردازید! در این پرونده با بررسی كامل بازار خودروی كشور، نگاهی انداخته‌ایم به «همه گزینه‌های روی میز» رانندگان خانم و از بین آنها گزینه «ایده‌آل» هر بازه قیمتی را معرفی كرده‌ایم. با این توضیح كه تنها خودروهای صفر كیلومتر كه در حال حاضر مدل روز آنها در بازار عرضه می‌شود در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

تا ۵۰ میلیون تومان

گزینه‌های روی میز: پراید ۱۱۱، پژو ۲۰۶، ‌ام وی‌ام ۳۱۵، برلیانس H۳۳۰

گزینه پیشنهادی ما: پژو ۲۰۶

اینجا همان قلمروی دو غول خودروسازی وطنی است! انگار هیچ برند و شركت دیگری توان عرض اندام در محدوده قیمتی زیر ۵۰ میلیون را ندارد. باز هم خدا پدر چینی‌ها را بیامرزد كه یك مختصر تنوعی به این رنج از بازار بخشیده‌اند! اینجا پر است از همان پراید، پژو ۴۰۵، پرشیا و سمندهای قدیمی با قیافه‌های خسته‌كننده و تكراری كه حتی تحمل آنها برای افراد میانسال نه چندان مدگرا هم سخت شده چه برسد به خانم‌های دست به فرمان.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

اما اگر به ناچار باید با همین بودجه خودرویی مورد پسند خانم‌ها انتخاب كنیم، چند گزینه توجه ما را به خود جلب می‌كند. معروف‌ترین آنها كه دست بر قضا از نظر ما بهترین آنها هم به شمار می‌آید، همان ۲۰۶ خودمان است با همان چهره آشنای تخم‌مرغی‌شكل كه اگرچه این روزها جذابیت سال‌های گذشته را ندارد اما هنوز هم خوب بلد است دلبری كند. به‌خصوص آنكه سازنده وطنی ۲۰۶ طی یكی، دو سال اخیر با اضافه كردن چند رنگ شاد و جیغ از جمله گیلاسی، آبی اطلسی و قهوه‌ای لیزری توانسته بیش از پیش توجه جوانان و خانم‌های راننده را به این خودرو جلب كند. ۲۰۶ همان چیزی است كه باید باشد؛ یك هاچ‌بك خوش‌فرم با ابعادی مناسب ترافیك‌های شهری، دینامیك رانندگی قابل قبول در تیپ ۲ و دینامیك لذت‌بخش در تیپ ۵، میزان مصرف سوخت مناسب، لوازم یدكی ارزان‌قیمت و بازار خرید و فروش مناسب.

همه اینها به اضافه سطح قابل قبول تجهیزات رفاهی و ایمنی سبب شده تا ما ۲۰۶ را بهترین گزینه ممكن در بازار زیر ۵۰میلیون تومانی‌ها بدانیم. اما این همه ماجرا نیست. ۲۰۶ با پیشرانه ۷۵ اسب بخاری (برای تیپ ۲) و ۱۱۰ اسب بخاری (برای تیپ ۵) چند رقیب جدی هم دارد كه اصلی‌ترین آنها تازه‌واردی به نام برلیانس H۳۳۰ با موتور ۱۰۳ اسب بخاری است. این چینی چشم‌بادامی كه به‌تازگی راهی بازار شده هنوز امتحان خود را پس نداده و معلوم نیست در بلندمدت به چه سرنوشتی دچار شود.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

همچنین نباید فراموش كرد با اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی و هجوم برندهای معتبر جهانی به بازار خودروی ایران طی چند ماه آینده، شاید چینی‌ها خیلی زودتر از آنچه فكرش را می‌كنیم از خیابان‌های كشورمان محو شوند! از همین رو اگر در خرید آدم محافظه‌كاری هستید، توصیه می‌كنیم فعلا سراغ این خودرو نروید و با همان ۲۰۶ تكراری بسازید. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در زمان نگارش این گزارش (اواخر مرداد ۹۴) با قیمت ۳۲ تا ۳۳ میلیون تومانی دست به دست می‌شود و با همین قیمت هم نشان داد كه هنوز دود از كنده بلند می‌شود.


از 50 تا 100 میلیون تومان

گزینه‌های روی میز: ‌ام جی 3، میتسوبیشی میراژ، هیوندای i20، هیوندای اكسنت، كیا سراتو

گزینه پیشنهادی ما : میتسوبیشی میراژ

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

همین كه مرز ۵۰ میلیون تومان را رد كنیم، تنوع نسبی را در بازار خودرو می‌توان احساس كرد. با آنكه در بازه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی تعداد قابل توجهی از محصولات چینی و كره‌ای را می‌توان خریداری كرد اما باز هم تعداد خودروهای مطابق با سلیقه خانم‌های دست به فرمان به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد. پنج محصول شرقی را اینجا به صف كرده‌ایم تا در نهایت حكم به برتری یكی دهیم. ‌

ام جی ۳ چینی، هیوندای اكسنت و i۲۰ و كیا سراتو كره‌ای (البته سراتو به‌تازگی در داخل كشور مونتاژ می‌شود) و در نهایت میتسوبیشی میراژ ژاپنی. به همین آخری توجه كنید! وقتی در بین گزینه‌های‌مان محصولی ژاپنی آن هم با برند معتبر میتسوبیشی و برچسب قیمت ۶۶ تا ۶۹ میلیون تومانی وجود داشته باشد، آیا پیدا كردن گزینه ایده‌آل زحمت چندانی می‌خواهد؟! میراژ همان خودروی جمع و جور مطلوب خانم‌هاست كه این‌بار لگوی معتبری نیز بر پیشانی خود دارد.

تا اینجای كار همه‌چیز به نفع میراژ است اما آیا میراژ روی جاده هم از پس رقبای خود برمی‌آید؟! پیشرانه كوچك ۲/۱ لیتری میتسوبیشی كه قادر به تولید تنها ۷۹ اسب بخار قدرت بوده و در مدت ۱۴ ثانیه میراژ را از حالت سكون به مرز سرعت ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت می‌رساند، حسابی ما را نا امید می‌كند و پاسخ این سوال را با شرمندگی می‌دهد. موضوع زمانی برای میراژ بدتر می‌شود كه بدانید تقریبا همه رقبای این كوچولوی ژاپنی پرقدرت‌تر و سریع‌تر از میراژ هستند.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

به نقاط ضعف این خودرو، فضای محدود داخل كابین و فضای كم صندوق بار را نیز باید اضافه كرد كه البته این آخری با توجه به ابعاد این خودرو چندان دور از انتظار نبود. در یك جمع بندی میراژ برای ویراژ دادن با دوستان پرتعدادتان ساخته نشده است اما اگر اهل رانندگی آرام و بی‌حاشیه‌ای هستید و اصطلاحا آدم «برند بازی» به شمار می‌آیید، میتسوبیشی میراژ گزینه مطلوب شماست. در غیر این صورت، رقبای كره‌ای گزینه‌های وسوسه كننده‌تری به نظر می‌رسند.


از 100 تا 150 میلیون تومان

گزینه‌های روی میز: آلفارومئو میتو، رنو اسكالا، رنو كپچر، تویوتا یاریس، هیوندای الانترا، كیا اسپرتیج و مزدا 3 هاچ بك

گزینه پیشنهادی ما : بستگی به خصوصیات اخلاقی شما دارد!

به باشگاه 100 میلیون تومانی‌ها رسیدیم و بالاخره پای اروپایی‌ها به گزینه‌های روی میز ما اضافه شد. راستش را بخواهید تجربه نشان داده در بازه 100 الی 150 میلیون تومانی (و به تعمیم بزرگ‌تر بازه 100 میلیون تومان به بالا) دیگر چرتكه و بازار فروش و اعداد و ارقام دینامیكی تاثیر چندانی در انتخاب نهایی مشتریان ندارد و سلیقه حرف اول و آخر را می‌زند.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

با آنكه همه گزینه‌های این بازه قیمتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و هركدام در بازارهای جهانی فروش قابل قبولی را تجربه كرده‌اند و ما انتخاب گزینه ایده‌آل را به خود شما واگذار كرده ایم، اما نمی‌توانیم چشم بر برتری یكی از میان آنها ببندیم؛ «آلفارومئو میتو» یا همان فِراری جمع و جور ایتالیایی. میتو روی كاغذ بهترین گزینه موجود در این بازه قیمتی است. برند پرآوازه، چهره ظاهری اغواگر، كیفیت متریال بی نظیر، دینامیك میخكوب‌كننده و مهم‌تر از همه برچسب «ساخت ایتالیا». آیا اینها برای بهترین بودن كفایت نمی‌كند؟! هرچند كه باوجود همه این ویژگی‌های منحصر به فرد، از نقاط ضعف میتو نیز نمی‌توان به سادگی گذشت.

از جمله هزینه‌های نگهداری بسیار بالا و كمبود قطعات یدكی و بازار نامناسب خرید و فروش نمونه‌های دست دوم. اخلاق شما را نمی‌دانیم اما اگر جزو آن دسته از مشتریانی هستید كه موقع خرید بیش از مغرشان به ندای قلب‌شان گوش می‌دهند، میتو با قیمت تقریبی ۱۳۵ میلیون تومان گزینه اول و آخر شماست. دردسرهای نگهداری میتو را به جان بخرید و از رانندگی با این «بچه فِراری ایتالیایی» لذت ببرید اما اگر جزو آن دسته از مشتریان آینده‌نگر و محافظه‌كاری هستید كه از الان، فكر چند سال بعد را می‌كنید، صادقانه بگوییم كه دور میتو را خط بكشید. شما این كاره نیستید!

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

برای شما همان كیا اسپرتیج یا هیوندای الانترا را توصیه می‌كنیم كه حتی در سوپرماركت محله‌تان هم قطعات یدكی‌شان پیدا می‌شود و هر زمان كه خواستید می‌توانید ۲۰۰ هزار تومان زیر قیمت خودروی‌تان را آب كنید! البته از «رنو كپچر» هم نباید غافل بود. بعدها در این بازه قیمتی، بیشتر از این محصول فرانسوی خواهیم شنید كه چند هفته‌ای می‌شود به بازار ایران رسیده است.

تنها بدشانسی كپچر این است كه در محدوده قیمتی قرار گرفته كه رقبای امتحان پس‌داده پرشماری پیش رو دارد. شاید اگر واردكننده وطنی كپچر با قیمت منطقی‌تری اقدام به عرضه آن می‌كرد با توجه به شكل و شمایل مدرن و جوان‌پسند آن و البته نام تجاری رنو، موفقیت این خودرو بین راننده‌های خانم و جوانان ایرانی تضمین شده بود.


از 150 تا 200 میلیون تومان

گزینه‌های روی میز: تویوتا Rav4، میتسوبیشی آوتلندر، آلفارومئو جولیتا، هیوندای ix45

گزینه پیشنهادی ما : تویوتا Rav4


خودروهایی باب میل رانندگان خانم
بگذارید راحت‌تان كنیم. همه اتفاقات رفتارشناسی مشتریان بازه 150 الی 200 میلیون تومانی دقیقا مشابه بازه 100 الی 150 میلیون تومانی است. با این تفاوت كه این بار «آلفارومئو جولیتا» جای میتو را گرفته و «هیوندای ix45» جای «هیوندای الانترا» و «كیا اسپرتیج» را! ماجرا همان است كه پیش از این گفتیم؛ همه چیز به خصوصیات اخلاقی شما بسته است. اینجا انتخاب میان عقل و احساس هست؛ عقل می‌گوید كه با حدود قیمت 170 الی 190 میلیون تومان «هیوندای ix45» شاسی بلند هفت نفره با افت قیمت بسیار ناچیز و قطعات یدكی ارزان‌تر را انتخاب كنید و احساس می‌گوید مگر چند سال جوان می‌مانیم؟!

دیگر كی می‌توانیم از رانندگی با جولیتا لذت ببریم و در خیابان نگاه‌های رهگذران را به سمت خود به چرخانیم!؟ پس 160 الی 170 میلیون تومان برای خرید جولیتا كنار می‌گذاریم و چند میلیون تومان بیشتر برای هزینه‌های نگهداری خودرو. این یك سكانس تمام عیار از نبرد عقل و احساس هست و نتیجه‌اش را به خود شما واگذار می‌كنیم اما یك گزینه هست كه نه سیخ را می سوزاند و نه كباب را.

یك شاسی بلند ژاپنی با تلفیقی متناسب از عملكرد و فرم ظاهری؛ «تویوتا Rav4». این شاسی‌بلند خوش‌چهره كه با قیمت 195 الی 200 میلیون تومانی (برای مدل پایه) یكی از پرفروش‌های بازار این روزهای خودرو به شمار می‌آید، گزینه ایده‌آلی برای رانندگان خانم است كه در این بازه قیمتی به دنبال خرید خودروی صفر كیلومتر هستند. Rav4 یك تویوتا بوده و این یعنی حالاحالاها گذرتان به تعمیرگاه نخواهد افتاد؛ همین برای اینكه با خیال راحت‌تری سراغ آن بروید، كافی است.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

ضمن آنكه بهره‌گیری از سطح تجهیزات قابل قبول، «Rav۴» را به خودرویی مجهز مبدل كرده كه هرچند به پای «هیوندای ix۴۵» نمی‌رسد اما می‌تواند خانم‌های دست به فرمان را راضی کند. علاوه بر این «Rav۴» به لطف بهره‌گیری از موتور ۵/۲ لیتری ۱۷۷ اسب بخاری خودرویی اصطلاحا «برو» بوده و بسیار سر حال عمل می‌كند. دقیقا برخلاف «هیوندای ix۴۵» كه با جثه سنگین‌تر و موتور ۴/۲ لیتری، خودرویی كاملا كند و تنبل بوده كه هیچ‌گونه لذت رانندگی به همراه ندارد. از این رو «Rav۴» می‌تواند هم برای مشتریان «برندباز» و هم خانوم‌هایی كه از رانندگی مهیج و سریع بدشان نمی‌آید، گزینه مناسبی باشد.


از 200 تا 300 میلیون تومان

گزینه‌های روی میز: ب. ام. و X1، لكسوس IS250 و لكسوس CT200H

گزینه پیشنهادی ما : ب. ام. وX1

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

بازه ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومانی را باید برهوت بازار خودروهای صفر كیلومتر دانست. چراكه عمده محصولات كره‌ای، ژاپنی و فرانسوی در بازه زیر ۲۰۰ میلیون تومانی قرار دارند و قیمت عمده خودروهای آلمانی نیز تازه از ۳۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود اما در همین بازار نصفه و نیمه نیز می‌توان گزینه‌های مناسب رانندگان خانم را پیدا كرد.

شاسی بلند شهری «ب. ام. و» یا همان مدل X۱، هاچ بك هایبریدی لكسوس یا همان مدل «CT۲۰۰H» و در نهایت سدان اسپرت لكسوس با نام «IS۲۵۰» گزینه‌های مطلوب خانم‌های راننده به حساب می‌آیند اما وقتی پای« ب. ام. و» (كه به لحاظ سنتی همواره در جامعه ایرانی مورد توجه جوانان و خانم‌های مدگرا بوده) در میان باشد، طبیعی است كه شانس دو رقیب دیگر به حداقل برسد. ب. ام. و X۱، هم خوشنام است و هم خوش‌چهره. هرچند كه مانند دیگر محصولات تند و تیز «ب. ام. و»، چابك نیست اما بازهم پشت رل به مراتب بهتری نسبت به محصولات اقتصادی لكسوس دارد.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

«ب. ام. و X۱» در بازار ایران در نسخه‌های گوناگونی عرضه می‌شود كه پرفروش‌ترین آنها دو مدل «X۱ ۱۸i» و «X۱ ۲۸i» هستند و به ترتیب مجهز به پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۲۴۵ اسب بخاری شده‌اند. «ب. ام. و X۱» هم اكنون در مدل‌های «۱۸i و ۲۸i» با قیمت تقریبی ۲۱۰ الی ۲۲۰ و ۲۷۰ الی ۲۸۰ میلیون تومان (بسته به سطح تجهیزات) قابل خریداری است.


از 300 تا 500 میلیون تومان

گزینه‌های روی میز: همه محصولات ب. ام. و، مرسدس بنز E250

گزینه پیشنهادی ما : هركدام را دوست دارید!

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

بهشت آلمان‌ها؛ این بهترین عبارتی است كه می‌توان با آن بازه قیمتی ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومانی را توصیف كرد. حضور پررنگ محصولات ب. ام. و با طیف گسترده‌ای از مدل‌های كوپه، روباز، سدان و شاسی بلند (آن هم در غیاب نسبی مرسدس بنز در ایران)، این بازه قیمتی را به حیاط خلوت این خودروساز مشهور آلمانی مبدل کرده است. ب. ام. و سری ۳ در كلاس سدان‌های اسپرت با برچسب قیمت ۳۶۰ میلیون تومان، سری ۴ كوپه با قیمت شركتی ۳۴۵ میلیون تومان، سری ۴ روباز (كابریولت) با قیمت شركتی ۴۶۵ میلیون تومان، سری ۵ در كلاس سدان‌های نیمه لوكس با قیمت ۳۶۹ الی ۴۱۰ میلیون تومانی، مدل Z۴ در كلاس خودروی اسپرت دو نفره با قیمت ۳۳۵ الی ۳۷۰ میلیون تومانی و درنهایت مدل‌های شاسی بلند X۳ و X۴ با قیمت‌های ۳۹۹ و ۴۵۳ میلیون تومانی ازجمله خودروهایی هستند كه اگر حساب بانكی‌تان اجازه می‌دهد، می‌توانید روی آنها حساب كنید.

با آنكه همه این محصولات با طراحی اغواگر و اسپرت می‌توانند مناسب خانم‌های دست به فرمان باشند، اما طبیعی است كه دو مدل شاسی بلند X۳ و X۴ بیشتر باب میل آنها باشد؛ چراكه ذاتا در بازه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان به بالا كه تنوع انواع مدل‌های شاسی بلند شهری و فول سایز بیشتر می‌شود، گرایش خانم‌ها به این طیف از خودروها (به دلیل حاشیه امنیت بالا هنگام رانندگی) بیشتر می‌شود. اما اگر دنبال خودرویی اسپرت بوده و از سنگینی نگاه رهگذران به خود و خودروی‌تان باكی ندارید، ما سری ۴ كوپه و روباز را نیز پیشنهاد می‌كنیم. چهره‌ای كلاسیك، دینامیك رانندگی لذت‌بخش و امكانات پر شمار ازجمله عواملی هستند كه شما را برای مدت طولانی از خرید سری ۴ راضی خواهند کرد.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

البته اگر نیم‌نگاهی هم به خودروهای كاركرده داشته باشید، تعداد پرشماری از محصولات آلمانی در این بازه قیمتی می‌توانند نظر شما را به خود جلب كنند. از انواع پورشه «باكستر» و «كاین»های دست دوم گرفته تا مدل‌های چندسال كاركرده ب. ام. و و مرسدس بنز. هرچند اگر از ما می‌شنوید، خودروهای آلمانی پركاركرد هرگز برای راننده‌های خانم كه نه دست به آچار خوبی دارند و نه احتمالا وقت به موقع سرویس بردن خودروی‌شان را، گزینه‌های مناسبی نیستند، چراكه با توجه به حساس بودن خودروهای آلمانی و لزوم رعایت سبك رانندگی استاندارد (كه فاصله نجومی با آنچه ما در ایران از رانندگی می‌شناسیم دارد!) و انجام سرویس‌های دوره‌ای در زمان مقرر، بیش از آنكه از خودروی‌تان لذت ببرید، باید حواس‌تان به سبك رانندگی خود و نگهداری از خودرو باشد.


از 500 میلیون تومان تا یك میلیارد تومان

گزینه‌های روی میز: آلفارومئو 4C، پورشه ماكان، تویوتا لندكروزر

گزینه پیشنهادی ما : آلفارومئو 4C

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

یكی، دو سالی می‌شود كه با تصویب قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به اسم ممنوعیت واردات خودروهای لوكس، دیگر از آن تب و تاب خودروهای میلیاردی خبری نیست. به همین جهت بازار خودروی بالای ۵۰۰ میلیون تومانی كشور نیز تنها به نمونه‌های كاركرده یا تعداد انگشت‌شماری از خودروهای لوكس (كه با مجوزهای خاص وارد كشور شده اند) محدود شده است.

اما در همین شرایط هم چند گزینه صفركیلومتر هستند كه می‌توانند باب میل راننده‌های خانم باشند. اولین آنها شاسی‌بلند غول پیكر تویوتاست. قطعا شما هم با ما موافق هستید كه یكی از واضح‌ترین نمادهای اشرافی‌گری در میان قشر متمول جامعه ایرانی، «تویوتا لندكروزر» است! لندكروزر به عنوان یكی از خوشنام‌ترین و باسابقه‌ترین شاسی‌بلندهای فول‌سایز دنیا كه لقب سلطان جاده‌های صعب‌العبور را به خود گرفته، این روزها به جای جاده‌های خاكی و بیابانی خارج شهری در هر گوشه‌ای از كوچه و خیابان‌های شمال شهر قابل رویت است.

با آنكه لندكروزر با ابعاد عریض و طویل خود می‌تواند یكی از ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین گزینه‌های مطلوب خانم‌های دست به فرمان باشد اما نباید فراموش كرد كه مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو یعنی میزان مصرف سوخت جنون‌آمیز چیزی نیست كه مورد پسند خانم‌های راننده باشد. با این حال اگر میزان مصرف سوخت و مراجعه زودهنگام به پمپ بنزین برای شما مساله‌ای بغرج محسوب نمی‌شود لندكروزر گزینه ایده‌آلی است. تویوتا لندكروزر V۶ هم‌اكنون با قیمت ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان (به صورت كمیاب) قابل خریداری است.

خودروهایی باب میل رانندگان خانم

اما دیگر گزینه پیش‌رو باز هم از خانواده «آلفارومئو» است و این بار مدل كوپه ۴C. گفتنی‌ها همان است كه پیش‌تر گفتیم؛ هركسی طاووس خواهد، جور هندوستان كشد. واقعیت این است كه «آلفارومئو سواری» در همه جای دنیا ازجمله ایران بی‌دردسر نیست؛ از برچسب قیمت بالا گرفته تا هزینه‌های نگهداری غیرمنطقی. اما این بار مساله قدری متفاوت است؛ چراكه فكر نمی‌كنیم برای كسی كه بابت خرید ۴C، چك ۹۰۰ میلیون تومانی می‌كشد دیگر هزینه‌های نگهداری خودرو یا قیمت گزاف لوازم یدكی مساله قابل توجه‌ای باشد. با این حال بازهم اگر تصمیم به خرید آلفارومئو گرفتید، با آن مهربان رفتار كنید و اما گزینه آخر، «پورشه ماكان». ماكان بعد از قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی تنها عضو خانواده پورشه است كه اجازه ورود به ایران را كسب كرد.

این شاسی‌بلند سایز متوسط آلمانی با پیشرانه ۲ لیتری ۲۳۷ اسب بخاری هرچند به گرد پای برادر بزرگتر خود یعنی مدل «كاین» نمی‌رسد، اما در بیابان لنگه كفش نیز غنیمت است. حالا كه كاین و دیگر خودروهای مجهز به پیشرانه‌های حجیم و پرقدرت به دلایلی اجازه عرض اندام در كشور را ندارند، ماكان می‌تواند گزینه مناسبی برای لوكس‌سواران و به‌خصوص راننده‌های خانمی باشد كه به ظاهرشان توجه ویژه‌ای دارند.

ماكان به‌رغم آنكه توانایی‌های حركتی فوق‌العاده‌ای ندارد (در قیاس با دیگر محصولات پورشه) اما هم چهره جذابی دارد و هم شما را به یك «پورشه سوار» تبدیل می‌كند. همین اتیكت برای بسیاری كافی است تا بر ضعف‌های حركتی ماكان چشم بپوشند و برای خرید آن حدود ۸۰۰ میلیون تومانی كنار بگذارند. هرچه باشد پورشه سواری مزه دیگری دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارسلان

      خانوما همونقدر از رانندگی میفهمند که مار از دوچرخه سواری. شما هم بهتره یه نگاهی به طرز گواهینامه گرفتن خانوما بندازی ببینی که اگه سختگیری که توگواهینامه آقایون میشه، برای خانوما هم بشه، هیچکدومتون قبول نمیشین. در ضمن رعایت مقررات هم مال قدیم بود . الان زنا از مردا خلافکارتر رانندگی میکنن. گفتم بدونی.

      پاسخ ها

      • خاطره

        فحش بدم تایید میکنید؟خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج