۲۵۹۶۳۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

با هواپیمای اوباما آشنا شوید +عکس

جا به جایی مقامات بلند کشوری و لشگری،در تمامی کشورها به همراه تدابیر شدید امنیتی است. در راس این مقامات، رئیس جمهور به عنوان شخص اول کشور در لایه های حفاظتی مختلف قرار گرفته و از آنها به شدت مراقبت میشود.

پایگاه خبری انتخاب: جا به جایی مقامات بلند کشوری و لشگری،در تمامی کشورها به همراه تدابیر شدید امنیتی است. در راس این مقامات، رئیس جمهور به عنوان شخص اول کشور در لایه های حفاظتی مختلف قرار گرفته و از آنها به شدت مراقبت میشود. اما در بین سفرهای هوایی و طولانی مدت،این اشخاص مجبور به استفاده از هواپیما هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با هواپیمای ریاست جمهوری ایالات متحده آشنا سازیم.

ایرفورس وان (Air Force One) اصطلاحی است که به هواپیمای حامل رییس جمهور آمریکا تعلق میگیرد.این واژه از طرف مقامات امنیتی و کنترل کنندگان خطوط هوایی به کار میرود.این هواپیما از نوع بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰/۴۰۰B بوده که دارای تغییرات بسیار زیادی است.نوع VC-۲۵ آن از نمونه های سفارشی ارتش است. این هواپیما قادر به سوخت گیری هوایی است و دارای چندین راه ارتباطی متفاوت است.

هر چند که به طور معمول حداقل دو فروند جت جنگنده پیشرفته این هواپیما را اسکورت میکنند،اما امکانات آن در مقابله با حملات تروریستی بسیار زیاد است. تمامی لاستیک ها از نوع ضد گلوله هستند و بدنه نیز به خوبی تقویت شده است. برخی منابع از تغییر نوع موتورها به یک سری سفارشی خبر داده اند.

با هواپیمای اوباما آشنا شوید +عکس

سیستم های داخلی برای رهبری جنگ های بزرگ آماده هستند. چرا که گاها ممکن است فرماندهی یک عملیات از داخل هواپیما صورت گیرد. این هواپیما دارای ۳ طبقه است.مساحت فضای داخلی نیز نزدیک به ۳۷۰ متر مربع است. یک کپسول تک نفره برای مواقع خطر در قسمت پشتی این هواپیما قرار دارد که میتوان در این لحظات خطرناک،رییس جمهور را به وسیله آن از هواپیما خارج کرد.

درون کپسول سیستم های مدرن نشانگر منطقه و قفل های دیجیتالی وجود دارند. مقدار زیادی مواد خوراکی و غذا در فریزرهای آن موجود است و یک بخش کوچک پزشکی، به همراه تعداد زیادی از انواع داروها این هواپیما را همراهی میکند. از نوع گروه خونی رییس جمهور و همراهان درجه یک نیز نمونه هایی موجود است.

با هواپیمای اوباما آشنا شوید +عکس

در هر بخش از هواپیما گروه خاصی از افراد قرار میگیرند.به عنوان مثال خبرنگاران و مهمانان همراه در یک بخش قرار میگیرند و رییس جمهور به همراه تیم امنیتی اش در بخشی دیگری قرار دارند. وزیران مختلف نیز در معمولا در طبقه رییس جمهور حضور میابند.یک اتاق برای استراحت رییس جمهور در نظر گرفته شده است که درون آن یک سرویس بهداشتی کامل به همراه حمام و کمد های لباس وجود دارد. یک اتاق بزرگ برای کنفرانس های در حین سفر اختصاص دارد. در این اتاق امکانات صوتی و تصویری کاملی برقرا است.برخی منابع اعتقاد به استفاده از بیش از ۸۵ خط تلفن در این هواپیما دارند و تعداد و نوع راه های ارتباطی محرمانه است.

یک سیستم ضد اغتشاش باعث جلوگیری از نفوذ به خط های ارتباطی میشود. این هواپیما دارای اخلالگرهای ضد موشک، شراره های گمراه کننده و سیستم های دفاع الکترونیک است. هر چند که بسیار بعید به نظر میرسد که اقدامی بر علیه آن انجام شود و از دید چشمان F-۲۲ ها دور بماند. قسمت دفاعی بعدی،هشدار قفل راداری است که ایرفورس وان مجهز به هشدار زود هنگام و شکست قفل است.به طور کلی این هواپیما دارای هزاران امکان فوق العاده و امنیتی است که بسیاری از آنها هیچگاه فاش نمیشوند.

با هواپیمای اوباما آشنا شوید +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید هم اینچنین هواپیمایی داشته باشه چون اختلاس نمیکنه وبعدازاتمام دوران ریاست جمهوری مثل آدم زندگیشو ادامه میده باوجدان راحت و خاطره ای خوش.

    • شهرام

      نوش جونش

    • محمد

      این طراح یا طراحان هواپیما همه چیز را در ان در نظر گرفتنه اند جز یک چیز. و انهم نماز خانه است. الهی که اب خوش از گلوی طراح ان پائین نرود. لا مصب بی دین

    • بدون نام

      دوستش دارم خیلی .بعضی ها یاد بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج