جاباما
۲۵۹۷۰۷
۴ نظر
۵۰۲۵
۴ نظر
۵۰۲۵
پ

یك لاك بادوام و ماندگار بزنید

اصول لاک زدن از صفر تا صد

گله خانم‌ها از خراب شدن لاك، لب پر شدن آن، یك گله تاریخی است كه استثنا هم ندارد. اولین دلیل این اتفاق ناخوشایند تعجیلی است كه ما هنگام لاك زدن داریم و از سوی دیگر اصول لاك زدن را درست از صفر تا صد رعایت نمی‌كنیم.

اصول لاک زدن از صفر تا صد
مجله زندگی ایده آل: گله خانم‌ها از خراب شدن لاك، لب پر شدن آن، یك گله تاریخی است كه استثنا هم ندارد. اولین دلیل این اتفاق ناخوشایند تعجیلی است كه ما هنگام لاك زدن داریم و از سوی دیگر اصول لاك زدن را درست از صفر تا صد رعایت نمی‌كنیم. لاك زدن حتی در خانه هم مناسكی دارد و باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه وقت به آن اختصاص بدهید تا به جای زیباتر كردن دست‌های شما، منجر به شلخته به نظر رسیدن آن نشود.

اصول لاک زدن از صفر تا صد

وسایل لازم برای كیف لاك و ناخن شما:

  • بافر
  • سوهان
  • لاك پایه
  • لاك به رنگ‌های دلخواه‌تان
  • خشك كن لاك
  • یك حوله كوچك
  • روغن گیاهی

- در اولین قدم باید از تمیزی كامل سطح ناخن مطمئن شوید. برای این كار بهتر است از یك برس ناخن یا بافر مخصوص سطح ناخن استفاده كنید. بافر یا برس را روی سطح ناخن بكشید. بعد دست های تان را با آب و صابون بشویید و كامل خشك كنید. بافر یك اسفنج مكعبی شكل است كه می‌توانیدآن را از فروشگاه‌های لوازم آرایش بخرید. برای این مرحله می‌توانید از سوهان‌های ۳ مرحله‌ای هم كمك بگیرید و طبق دستور استفاده كنید.

اصول لاک زدن از صفر تا صد

- سر ناخن‌های‌تان را سوهان بكشید. هنگام سوهان كشیدن به چند نكته دقت كنید: اول اینكه سوهان را در یك مسیر روی ناخن بكشید و حالت رفت و برگشتی نداشته باشد اما مهم‌ترین نكته نوع سوهان است. سراغ سوهان‌های فلزی نروید. نمونه‌های اسفنجی را بخرید. میزان سختی سوهان را هم متناسب با جنس ناخن خود انتخاب كنید.

- بعد از سوهان كشی لازم است كه دوباره ناخن‌های‌تان را تمیز كنید. برای این كار می‌توانید از یك حوله كمك بگیرید یا دوباره دست‌های‌تان را بشویید و خشك كنید.

- قبل از لاك زدن باید یك لایه پوشش پایه (base coat) روی ناخن خود بزنید. این مرحله هم به دوام لاك كمك می‌كند و هم مانع رنگ گرفتن سطح ناخن می‌شود. صبر كنید تا پایه‌ای كه به ناخن زده‌اید، كاملا خشك شود.

اصول لاک زدن از صفر تا صد

- لاك مورد نظرتان را روی ناخن بزنید. سعی كنید به گونه‌ای این كار را انجام بدهید كه نیاز به دوبار لاك زدن نباشد چون روی هم قرار گرفتن لایه‌ها باعث خرابی لاك می‌شود.

- حداقل ۵ تا ۷ دقیقه صبر كنید تا لاك به‌طور كامل خشك شود و بعد روی آن برق ناخن یا خشك‌كننده بزنید. این لایه پایانی نقش مهمی در تثبیت كار دارد.

اصول لاک زدن از صفر تا صد

- بعد از پایان كار وخشك شدن كامل لاك، برای تقویت ناخن و پوست دور ناخن، از یك روغن طبیعی استفاده كنید. روغن زیتون و بادام انتخاب‌های خوبی هستند. سعی كنید این كار را به یكی از عادت‌های خودتان تبدیل و حداقل هفته‌ای دوبار انجام دهید چون موجب تقویت ناخن و پوست حساس اطراف آن می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیخیااااااااااااااااااااال

    • بدون نام

      به یاد سم طلا افتادم

    • Mami

      خیلی لاک دوست دارم..............

      پاسخ ها

      • خاطره

        منم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج