۲۶۰۵۳۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

اشتباهی که ستاره دربی مرتکب شد

وقفه‌ای که دروازه‌بان استقلال در آخرین دقیقه دربی داد منجر به تمرکز و تصمیم پرسپولیس برای حملات گسترده و استفاده از آخرین شانس‌ها شد و شبیه به وقفه‌ای بود که در بازی ایران و استرالیا شاهد آن بودیم.

خبرگزاری مهر: یکی از ستاره‌های درخشان دربی هشتاد و یکم بی گمان مهدی رحمتی بود که با عکس العمل‌های فوق العاده چندین بار استقلال را از دریافت گل دور کرد. رحمتی آنقدر عالی کار کرد که دوباره بحث دعوت شدن وی به تیم ملی ایران و فشار به کی روش مطرح شد. با این وجود نقدی هم برعملکردش در ثانیه‌های پایانی بازی وجود دارد که نمی‌توان از آن گذشت و به آن اشاره نکرد.

به نظر می‌رسید رحمتی در آخرین دقیقه مسابقه خودش را به زمین زد تا چند ثانیه‌ای را تلف کند، البته ضربه‌ای به پای او برخورد کرد اما به نظر نمی‌رسید که این ضربه آنهمه دردناک بوده باشد. این اتفاق برای برخی حکم خواباندن بازی را دارد و سپری کردن زمان.

حتی خود پرویز مظلومی هم در انتهای بازی از یکی از بازیکنان دلخور بود که چرا توپ را به گوشه‌های زمین نبرده و زمان را نکشته است اما آنچه پرویز مظلومی درخواست می کرد با آنچه رحمتی انجام داد دو قطب مخالف هم هستند.

اشتباهی که ستاره دربی مرتکب شد

رحمتی کاری کرد که شبیه به کار «پیتر هور» در ورزشگاه کریکت ملبورن استرالیا بود. این هولیگان دیوانه وسط بازی و در حالی که تیم ملی ایران کاملا تسلیم شده بود ۸ دقیقه بازی را با پاره کردن تور دروازه ایران خواباند.

این هولیگان با این کارش استرالیا را از فشار سنگینی که روی دروازه ایران داشت دور کرد و بازیکنان ایران را هم دوباره متمرکز کرد. در آن هشت دقیقه بازیکنان به خود آمدند و در حالی که رگ غیرتشان از حرکت آن هولیگان متورم شده بود به بازی برگشتند و نتیجه دو بر صفر باخته را دو بر دو کردند تا تیم ملی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ راه پیدا کند.

کاری که رحمتی کرد، اگر تمارض بود و به جهت خواباندن بازی، پرسپولیسی را که تسلیم شده بود دوباره بیدار کرد و آنها را برای آخرین تلاش‌ها متمرکز کرد. در واقع تا قبل از این لحظه پرسپولیس تقریبا تسلیم شده بود اما بعد از آن یک دقیقه دوباره حملات سنگین شروع شد تا کار تمام شود.

رحمتی قطعا بهترین بازیکن میدان بود حتی با وجود این تفسیر اما زمین خوردن برای وقت تلف کردن نیست، در واقع برای عوض کردن شرایط حریف و تیم خودی است که پرسپولیس در آخرین لحظات می‌رفت تا دست ها را به علامت تسلیم بالا ببرد اما این وقفه ارتش سرخ را دوباره جمع و جور کرد.

شاید هم رحمتی واقعا از درد به خود می پیچید اما هر چه که بود، حرفه‌ای گری با درد معمولی به ضرر استقلال تمام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آدم بدرد تیم ملی نمیخوره

    • mari

      فدای سرش نود دیقه دروازمونو بسته نگه داشت حالا به قول شما یه اشتباهم کرده ولی دلیل نمیشه اون نود دیقه رو فراموش کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج