جاباما
۲۶۰۶۲۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هواشناسی: تشدید بارش‌ها در شمال کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تشدید بارش امروز و فردا (یکشنبه) در استان‌های ساحلی خزر، از کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور و بارش برف و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تشدید بارش امروز و فردا (یکشنبه) در استان‌های ساحلی خزر، از کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور و بارش برف و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داد.

احد وظیفه گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، با استقرار سامانه بارشی فعال در کشور، امروز در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، شمال شرق و به صوت پراکنده در شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی و ریزش هوای سرد، ضمن تشدید بارش طی امروز و روز یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی این مدت حدود ۵ تا ۷ درجه و در شمال شرق کشور حدود ۸ تا ۱۵ درجه برآورد می‌شود، در مناطق کوهستانی شمال غرب، دامنه‌های البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز در شمال اصفهان و غرب خراسان رضوی بارش‌ها شدت خواهد داشت، اظهار کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت فعالیت سامانه در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی کاسته می‌شود ولی درسواحل دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق برخی مناطق مرکزی و شرق و جنوب شرق و به صورت پراکنده در شمال غرب کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از امشب و طی روز یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران نیمه ابری، در شهرهای جنوبی وزش باد شدید، اوایل شب رگبار و رعد و برق و احتمال بارش برف در ارتفاعات با بیشینه و کمینه دمای ۱۹ و ۹ درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان استان در روز یکشنبه، نیمه ابری گاهی ابری، بارش باران در شهرهای جنوبی، وزش بادشدید، در ارتفاعات بارش برف و در روز دوشنبه، نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و ۵ و ۹ و ۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درسته نعمت خداس ولی باور کنین چند هفته هس تو گیلان می باره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج