۲۶۱۷۷۶
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

خانه رنگین کمانی

چیدمان اتاق‌نشیمن تاثیر مستقیم روی روحیه افراد داشته و می‌تواند باعث شادی و نشاط یا به عکس، افسردگی افراد خانه شود.

همشهری ۶ و ۷: چیدمان اتاق‌نشیمن تاثیر مستقیم روی روحیه افراد داشته و می‌تواند باعث شادی و نشاط یا به عکس، افسردگی افراد خانه شود. چیدمان سنتی و الهام گرفته از طبیعت هم‌زمان با تغییر فصل، یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با کمک آن به جنگ خستگی‌ها و دلمردگی‌ها بروید.

خانه رنگین کمانی

برای همین هنوز هم که هنوز است وقتی پای صحبت ریش سفیدها می‌نشینید بهترین خاطرات‌شان مربوط به همان دقایق خوش کودکی است که کنار حوض پر از ماهی قرمز مزین شده به گلدان‌های شمعدانی و پشتی‌های مخمل و ترمه و صدای سوختن زغال سماور مسی طی شده است.

پاییز و بهار هم فرقی نمی‌کرد، خانه را در هر فصل با گیاهان مخصوص همان فصل و با ایده‌های نو و متفاوت تزیین می‌کردند و با آراستن طاقچه‌های سنتی و گلدان‌های فیروزه‌ای رنگ و سبز براق، جلوه خاصی به فضای خانه می‌دادند. بنابراین در این شماره سراغ چیدمان رنگارنگ پاییزی در خانه رفته‌ایم.

طبیعت پاییز در پارچه‌های رنگارنگ

خانه رنگین کمانی

برای اینکه حال و هوایی متفاوت آن هم از نوع سنتی به فضای اتاق‌ها بدهید، می‌توانید از جادوی پارچه‌های همرنگ با رنگ برگ‌های پاییزی کمک بگیرید. با قرار دادن لایه‌هایی از پارچه‌های متضاد در کنارهم می‌توانید تلفیقی از سبک سنتی و مدرن را به خانه‌تان هدیه دهید.

برای این کار به دو نوع پارچه با ساختار و بافت‌های متفاوت نیاز دارید. برای مثال می‌توانید برای متفاوت جلوه دادن پنجره‌ها و حضور زیباتر نور خورشید در خانه از دو نوع پارچه استفاده کنید.

پارچه‌ای را که در لایه رویی قرار می‌دهید، بهتر است شفاف، مشبک و بافتی ظریف و نازک داشته و رنگ آن هم از میان رنگ‌های روشن و طبیعی انتخاب شود. آستر را هم حتما از پارچه‌های چیت و رنگ‌های زنده انتخاب کنید تا چیدمانی متفاوت را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

در یک روش دیگر می‌توانید از تلفیق پارچه‌های حریر و چلوار استفاده کنید و با متصل کردن راه راه‌های پارچه، نمای متفاوت‌تری به خانه بدهید. با متصل کردن راه راه‌هایی از پارچه‌هایی با یک جنس و بافت هم می‌توانید، پارچه‌های جدیدی را برای دوخت روتختی، روبالشی وپرده،نو آوری كنید و مانع از دور ریختن پارچه‌های بدون استفاده شوید.

تزیین دیوارها بدون رنگ آمیزی

خانه رنگین کمانی

اگر فرصت یا هزینه کافی برای رنگ‌آمیزی دیوارهای خانه یا استفاده از کاغذ دیواری ندارید اما می‌خواهید با استفاده از چیدمانی به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز یک تغییر کلی در خانه ایجاد کنید، می‌توانید از عناصر تزیینی رنگی استفاده و با ایجاد تغییراتی کوچک، خانه را از سادگی و یکنواختی خارج کنید.

برای طرفداران سبک سنتی استفاده از رنگ‌های طبیعی الهام گرفته از فصل پاییز به خصوص نارنجی یا قرمز نمای زیباتری به خانه می‌دهد. اگر در خانه قالیچه یا فرش لاکی رنگی دارید که به دلیل قدیمی بودن مدت‌ها، بدون استفاده مانده و گوشه انبار یا کمد لباس‌ها خاک می‌خورد.

حالا وقت آن رسیده که سراغش بروید و اتاق پذیرایی را با آن تزیین کنید. رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت مثل سبز‌، برنز، قهوه‌ای و آبی برای کفپوش مناسب هستند و بر سایر عناصر تزیینی تاثیر می‌گذارند.

خانه رنگین کمانی

از طرف دیگر اگر از آن دسته افراد تنوع طلبی هستید که چیدمان خانه را با هر زحمت تغییر می‌دهند و هنوز یک ماه نگذشته خسته می‌شوند و به فکر تغییر وسایل منزل هستند بهتر است برای شروع از قالیچه‌های ارزان قیمت به رنگ طبیعت کمک بگیرید.

یک قالیچه کوچک با نقش‌های ظریف، تازگی و طراوت را جایگزین یکنواختی و سردی خانه می‌کند. همچنین استفاده از رنگ سبز یا زرد ملایم در اسباب خانه، فضای روشن و آرامش بخشی را به وجود می‌آورد.

سنت فراموش شده طاقچه آرایی

خانه رنگین کمانی

اگر در خانه طاقچه دارید یا قفسه‌های چوبی را در اندازه‌های مختلف روی دیوار نصب کرده‌اید، از وسایل تزیینی به رنگ‌های نارنجی و قرمز و زرد برای چیدمان آنها استفاده کنید.

مجسمه‌های شیشه‌ای سبز رنگ، ظروف قدیمی و بشقاب‌های دیواری یشمی، کهربایی و نخودی را روی طاقچه جلوی پنجره قرار دهید و فضای متفاوتی را در خانه ایجاد کنید.

اگر در خانه میز سفید دارید می‌‌توانید از این صفحه ساده مانند یک دفتر نقاشی برای نشان دادن سکانسی زیبا از طبیعت استفاده کنید. همچنین اگر در طراحی خانه‌تان از طاقچه استفاده شده است، تزیین آن را با قاب پاییزی یا بشقاب‌های پر شده از میوه‌هایی مانند انجیر، کدو حلوایی، بلوط و گلابی فراموش نکنید.

برای درست کردن قاب پاییزی کافی است از قاب عکس‌ها یا تابلو‌های قدیمی استفاده کنید و یک گوشه آن را با چسباندن برگ، شاخه‌های درخت مو و گل‌های خشک شده بیارایید. همچنین از شمعدان‌های برنز یا برنجی که با رنگ‌های این فصل هماهنگ هستند برای چیدمان طاقچه‌ای به رنگ پاییز کمک بگیرید.

گلخانه‌ای مدرن در اتاقی سنتی

اگر خانه‌تان به اندازه‌ای بزرگ است که بتوانید یکی از اتاق‌ها را به گلخانه‌ای بدون ریخت و پاش و قهوه‌خانه سنتی تبدیل کنید، دیگر لازم نیست در فصل پاییز، گوشه‌های اتاق را با گلدان‌های شیشه‌ای تزیین کنید.

در این باغچه کوچک که با صندوقچه قدیمی و پارچه‌های ترمه و کفپوش‌های سنتی و آینه و شمعدان تزیین شده‌اند، پرورش گل‌ها در باغ شیشه‌ای مزیت‌های فراوانی دارد و برای کسانی که مشغله کاری فرصت رسیدگی به گل و گیاه را از آنها می‌گیرد، از ایده‌آل‌ترین روش‌های گلکاری است.

خانه رنگین کمانی

در این روش رطوبت گیاه از برگ‌ها به جداره شیشه و دوباره به گیاه باز می‌‌گردد و به این ترتیب گیاهان در مدت چند هفته بدون نیاز به مراقبت زیاد به رشد خود ادامه می‌دهند. در بازار گل انواع وسایل باغبانی و گل و گیاه‌های آپارتمانی موجود است.

به طور کلی ظروف شیشه‌ای چهارگوش یا کروی برای پرورش گل به سبک تراریوم مناسب هستند. دقت کنید اندازه گیاه با ابعاد ظرفی که انتخاب می‌کنید متناسب باشد و نور به راحتی از آن عبور کند. معمولا شیشه‌های رنگی مانع از رسیدن نور کافی به گیاهان آفتاب دوست می‌شوند.

چیدمان با شومینه و سبد حصیری

کسانی که فکر می‌کنند شومینه فقط مخصوص خانه‌های مدرن و امروزی است و نمی‌توان با تعبیه کردن شومینه در خانه قدیمی، فضای سنتی را نو کرد، کاملا در اشتباه هستند.

خانه رنگین کمانی

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که فضایی برای نصب شومینه در آن قرار داده شده یا نقشه خانه به شکلی است که قسمتی از اتاق‌نشیمن آن با طاقچه تزیین شده است، می‌توانید به کمک چند گلدان کوچک یا سبد حصیری پر از سیب سبز و آینه، در فضای خانه، تغییر اساسی ایجاد کنید.

درواقع با آویختن آینه ساده روی دیوار شومینه، به بزرگ‌تر شدن فضای خانه کمک کرده‌اید. این دیوار معمولا نقطه کانونی خانه است و تغییراتی که حساب شده اجرا می‌شوند، آرامش و زیبایی را به ساکنان خانه هدیه می‌دهند.


خانه رنگین کمانی

استفاده از آینه هم در محیط باریک، محیط را بازتر و وسیع‌تر نشان می‌دهد. فراموش نکنید تلفیق آینه با دیوار، به شما امکان می‌دهد سطحی براق خلق کنید که به آسانی قابل تمیز کردن باشد، در صورتی که رنگ یا کاغذ دیواری نمی‌تواند سطح براقی به وجود بیاورد.

چگونه بالشتک‌ها را تزیین کنیم

پرده‌های ساخته شده با مهره و حصیرهایی که در قدیم برای جلوگیری از ورود حشرات به پنجره و در نصب می‌شدند، علاوه بر کارایی‌هایی که داشتند، به فضای اتاق‌ها جلوه خاصی می‌بخشیدند.

شما هم برای متفاوت جلوه دادن نمای اتاق‌ها می‌توانید از این روش‌های ساده کمک بگیرید.

پرده‌های سنتی و حصیری را با کفپوش‌ها هماهنگ کنید تا فضا تغییر کند و از حوض‌های پیش ساخته برای تداعی کردن حیاط کوچک در راهرو یا حیاط استفاده کنید.

خانه رنگین کمانی

می‌توانید بساط قوری و سماور را به پا کنید و با قرار دادن گلدان‌های شمعدانی و کوزه‌های سفالی آبی رنگ، آرامش بیشتری را به ساکنان خانه هدیه دهید. اگر تکه پارچه‌هایی از گذشته با طرح‌های قدیمی و رنگ و رو رفته در منزل دارید که هنوز زیبایی‌شان را حفظ کرده‌اند، به جای دورریختن آنها، بالشتک و پشتی بدوزید.

پارچه‌های قدیمی را در حاشیه پارچه‌ای نو بدوزید و از آنها به عنوان رو بالشی استفاده کنید. پارچه‌های مدرن با رنگ‌های گرم و خنثی برای این نوع چیدمان مناسب‌‌تر هستند.

ایده‌ای سنتی برای بالکن‌های مدرن

بالکن یا حیاط خانه از بهترین مکان‌ها برای درست کردن فضای سنتی است. هوا خیلی سرد نشده است، بنابراین در گوشه ای از حیاط تخت بگذارید و با قرار دادن بالشتک و کوسن سنتی و پهن کردن گلیم فضا را تغییر دهید.

خانه رنگین کمانی

کارهای دیگری هم می‌توانید انجام دهید. همیشه در انبار خانه یکی، دو دست از این صندلی‌های قدیمی که به ظاهر دورریختنی می‌آیند، پیدا می‌شوند. اگر قصد دارید، مهمانی‌تان را درهوای پاییزی و در حیاط برگزار کنید، استفاده از رنگ‌هایی مانند یاسی یا بنفش پر رنگ تداعی‌کننده لطافت هوا بوده و در عین حال یکنواختی فضا را می‌شکنند.

اگر هم دستی در گل‌کاری و باغبانی دارید می‌توانید، تعدادی گلدان طبیعی تهیه کنید و فضا را تغییر دهید. پیشنهاد می‌شود گلدان گل‌های رنگارنگ را به مراسم دعوت کنید تا با گلبرگ‌های زیبای‌شان، آرامش و محبت را با لطافت هوای پاییزی پیوند دهند.

این گل‌های خوشبو، نماد زیبایی و محبت هستند. گلدانی را با این گل‌ها تزیین کنید، امتحانش ضرری ندارد، به زودی متوجه تغییر فضا خواهید شد. اگر هم می‌خواهید فضا را رومانتیک و دوستانه‌تر جلوه دهید، پیشنهاد می‌کنیم از تلفیق صورتی و زرد کمک بگیرید. گل‌های صورتی، بنفش و زرد نیز می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

خانه رنگین کمانی

گل‌های قرمز، بنفش و صورتی چرک را هم فراموش نکنید. کنار هم قرار دادن گل‌هایی به این رنگ‌ها در عین سادگی، منظره‌ای متفاوت را در خانه خلق می‌کند و برای میزبانان خوش سلیقه‌ای که می خواهند متفاوت باشند، پیشنهاد جالبی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج