جاباما
۲۶۲۰۸۸
۵۱۱۸
۵۱۱۸
پ

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید

دوبی یکی از مکان های مناسب برای امتحان کردن غذاهای خلیج فارس و خاورمیانه، شامل غذاهای ایرانی، لبنانی و عربی است.

هفته نامه اوقات خوش - محمدعلی مهدی: دوبی یکی از مکان های مناسب برای امتحان کردن غذاهای خلیج فارس و خاورمیانه، شامل غذاهای ایرانی، لبنانی و عربی است. برجسته ترین غذاهای اینجا، پیش غذا و سالاد است. دیگر غذاهای اصلی این منطقه مجبوس، اش آسارایا، هوموس، گجیا، تبوله و مهلبیه است. هر منطقه یا کشوری در دنیا غیر از ویژگی های فرهنگی، تاریخی یا قومی و ملیتی، دارای خوراکی ها و غذاهای منحصر به خود است، بنابراین بسیاری از گردشگران غیر از همه جذابیت هایی که یک منطقه برای آنها دارد، به دنبال تست کردن غذاها خوراکی های آن نیز هستند.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید

در دوبی پیدا کردن غذاهای خاصی که بتوانند نماینده این شهر مدرن باشند کار سختی است. غذاهایی که در دوبی معروف هستند به فراوانی در لبنان و ایران یافت می شود. اما اگر مایل باشید که غذایی حاضری و سریع میل کنید، می توانید به مکان هایی به نام (Shawarma) بروید. در این مکان ها گوشت گوسفند یا مرغ به صورت کبابی و طعم دار شده در نان های پیتا (نان گرد) به شکل ورقه ورقه شده چیده شده که شما مسافران تور دوبی می توانید آن را با سس نوش جان کنید و لذت ببرید.

خوب است بدانید که غذاهای بین المللی هم در اینجا به نحو خوبی سرو می شود. در دوبی برای هر ذائقه و سلیقه ای رستوران های فراوانی وجود دارد. مثلا رستوران های بین المللی به فراوانی در هتل های ۵ ستاره این شهر وجود دارند. سرویس دهی این رستوران ها بسیار عالی و بی نظیر است و منوی آنها متشکل از غذاهای معروف و پرطرفدار بین المللی است که اکثرا مورد انتخاب مهمانان قرار می گیرد.

روزهای دوبی اکثرا آفتابی و شب های آن بسیار زیبا است، آسمان صاف است و به راحتی می توان ستاره ها را مشاهده کرد. رستوران های بین المللی، محلی و لوکس به وفور در منطقه خلیج رود دوبی یافت می شود. شب نشینی های دوبی در طرف دیگر هتل ها صورت می گیرد. به همین دلیل رستوران هایی که دارای سطح متوسطی هستند در این مناطق می توانند تا ساعت بیشتری از نیمه شب باز بمانند و از مهمانان خود پذیرایی کنند.

مسافران تور دوبی خوب است بدانند که کافی شاپ های ارزان این شهر نیز بعد از غروب آفتاب محیطی کاملا رمانتیک، زیبا و دلچسب با هوایی دلنشین را برای خوردن غذا و نوشیدنی ایجاد می کنند.

غذاهای دریایی

در دوبی غذاهای دریایی یا به قول فرنگی ها «سی فود» (Sea Food) جایگاه ویژه ای دارد. وجود خلیج فارس و دریای عمان باعث شده که انواع ماهی، میگو، شاه میگو و جانوران دریایی در این شهر پیدا شود. به علت وجود بندر فعال دوبی، خیلی از ماهی های دیگر اقیانوس ها نیز از طریق دریا به صورت روزانه به دوبی حمل می شوند.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید

پس ماهی دوستان در دوبی نه تنها بی بهره نخواهند بود، بلکه با انواع و اقسام غذاهای دریایی رو به رو خواهند شد. ماهی و سیب زمینی سرخ کرده انگلیسی ها به همراه (میگو و سیب زمینی سرخ کرده) در چند رستوران فست فودی و کلاسیک سرو می شود که امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. ماهی و سیب زمینی (Fish & Chips) حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان دارد و میگو و سیب زمینی (Shrimp & Chips) حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.


حُمص

حُمص، یک سس مشهور از فرهنگ خاورمیانه. این غذاها با نخود، روغن زیتون، ارده، آبلیمو، سیر و نمک تهیه می شود. حُمص با نان پیتا و به عنوان پیش غذا سرو می شود. هنگامی که صحبت از حُمص به میان می آید، نمی توان شاوارما را فراموش کرد. حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید


شتر شکم پر

در کتاب رکوردهای گینس از «شتر شکم پر» به عنوان یکی از بزرگ ترین و پرحجم ترین غذاها نام برده شده است. از دید هر کسی که این غذا را امتحان کرده، چیزی ورای لوکس است. برخی اوقات تصور می شود که این غذا، افسانه ای بیش نیست و نقدهای بسیاری درباره آن شده است. با این حال، این شتر سوخاری خوشمزه، شگفت انگیز و بزمی در مراسم های قبیله ای اعراب سرو شده و امروزه در خانه اشراف دوبی تبدیل به جواهر مراسم ها شده است. این غذای شکم پر چندلایه ای از مرغ، تخم مرغ، ماهی و گوسفند همراه با گوشت شتر است.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید


شاورما

گوشت و پروتئین، از نظر اطبا برای بدن مضر ولی چه کنیم که خوشمزه است آن هم گوشت کبابی که یک شب در یک عالمه ادویه و طعم دهنده خوابیده و از صبح زود سوار این میله های چرخ و فلکی (که کباب ترکی هم به آن آویزان می کنند) شده و حسابی کباب شده است. برادران اماراتی، نسخه اماراتی از شاورمای لبنانی را برای خودشان فرآوری کرده اند که از نظر طعم و مزه با شاورمای لبنانی فرق دارد. این روزها هر کسی از مادرش قهر کرده، در دوبی شاورمافروشی زده اما بعضی از آنها فوق العاده هستند.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید

شاورمامثل کباب ترکی ورقه های گوشت گوسفند یا مرغ است. البته در برخی رستوران ها شاورمای گوساله، ماهی و بوقلمون هم وجود دارد. جناب آشپز ورقه های نازک کبابی شده گوشت را لای نان «پیتا» (نان های گارد لبنانی) پیچیده و روی آن هم مخلفاتی مانند کاهو، خیارشور و ترشی می ریزد و به همراه سس های قرمز و سس مایونز سرو می کند.


گجیا

گجیا، یکی از مشهورترین غذاهایی است که در اکثر رستوران های دوبی سرو می شود و در میان پرافتخارترین غذاهای رستوران های این شهر قرار دارد. این غذا از بریان کردن یک بره کامل تهیه می شود و با برنج، سبزیجات و دانه های روغنی سرو می شود. اگر دوست دارید که طعم اصلی غذاهای دوبی را بچشید، سفارش این غذا را فراموش نکنید.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید


ساندویچ سوخاری

ساندویچ، مرغ سوخاری، پیتزا و همبرگر در دوبی بهشت طرفداران فست فود است. برای خوردن ساندویچ های خوشمزه با مخلفات هیجان انگیز، سراغ «ساب وی» Sub Way بروید. ساب وی مانند دیگر فست فودهای دوبی، در همه جا پیدا می شود. در ساب وی ابتدا نوع نان (ایتالیایی، کامل، عسلی، پارمزان، کنجدی) و سپس اندازه نان تان را انتخاب می کنید که 15 سانتی متر و 6 اینچ دارد و سی سانت.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید

بعد هم مواد داخل ساندویچ را انتخاب می کنید که شامل انواع رست بیف (Rest Beef)، بوقلمون داودی (Smoked Turkey)، مرغ ۳ (Owen Roasted Chicken) این جور چیزهاست. بعد هم نوبت به کاهو، گوجه، خیار، ترشی و غیره. در انتها هم اگر دوست داشتید می توانید کنارش سیب زمینی سرخ شده و نوشیدنی خنک بگیرید. همه این مجموعه را اگر در سایز کوچ سفارش دهید، حدود ۱۹ هزار تومان و اگر در سایز بزرگ سفارش دهید، حدود ۳۳ هزار تومان می شود.

از ساب وی که بگذریم، سه فست فود دیگر هم ارزش امتحان دارد؛ برای مرغ کنتاکی اگر سراغ «کی اف سی» می روید و طرفدارش هستید، یک بار هم به خاطر ما «مری براون» (Mary Brown) را امتحان کنید که مرغ ها و ساندویچ های مرغش حرف ندارد. یک سس سیر خیلی معروف هم دارد که در کنار مرغ سرو می کند. «کی اف سی» هم چندین و چند جور مرغ کنتاکی دارد؛ از یک تکه و دو تکه گرفته تا یک سطل مرغ سوخاری. البته کی اف سی انواع برگر مرغ و ساندویچ های فیله ای مرغ هم دارد.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید

برای اشتهاآور و پیش غذا هم می توانید سیب زمینی، پیاز حلقه ای (Onion Ring)، پاپ کورن مرغ (Chicken PooCorn) را امتحان کنید. در دوبی، برای پیتزا سراغ لاپاپاجونز (John S) بروید که انصافا پیتزاهای خوشمزه ای دارد. پیتزای گوشت کلاسیک (All the Meats) و پیتزای سوپرپاپاز (Super Papas) را به همراه رول پنیر (Cheese tid S) و سیب زمینی تنوری (Potato Wedge) سفارش دهید. البته پیتزاهای هایی و ایتالیایی اش هم خوشمزه است.

پیتزاهای بزرگ تر بخر و پول کمتر بپردازد. هزینه برای دو نفر حدود ۶۶ هزار تومان و برای یک نفر حدود ۳۸هزار تومان است، اما فست فود آخری، یک همبرگرفروشی خاصی است که در دوبی همبرگرهای فوق العاده ای دارد. این همبرگرفروشی آمریکایی، «جانی راکت» (Johny Rooket) است.

جانی راکت یک رستوران ۶۰ ساله آمریکایی است که متخصص همبرگر و غذاهای گوشتی است. پس به نوعی جهنم گیاه خواران است. همبرگرهای کلاسیک و جدید هم دارد. البته برای بار اول، همبرگر اصلی (The original) سفارش بدهید یا اگر متنوع دوست دارید The TT۱۰ سفارش دهید. اگر هم یک نفس می خواهید وسط کارزار سفارش دهید، یک دوبل برگر خفن را که می توانید پنیر هم به آن اضافه کنید، سفارش دید.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید

در کنارش هم حتما پنیر سوخاری (Cheese) و سیب زمینی سرخ شده سفارش دهید. سیب زمینی شیرین، یک نوع سیب زمینی انگلیسی است که مزه شیرین دارد و سرخ شده اش فوق العاده خوشمزه است. جانی راکت در خیلی از جاهای توریستی سطح بالا شعبه دارد؛ مثل دوبی مارینا، مرکز خرید امارات و خیابان جمیرا هزینه غذا در این رستوران برای دو نفر ۱۴۰ هزار تومان است.


مجبوس

مجبوس، غذایی فوق العاده ویژه شهر دوبی که با بره ادویه زده، گوجه فرنگی، خورشت و برنج تهیه می شود. یک غذای مخصوص پرادویه که شهرتش را با لومی به اشتراک می گذارد. برای وسعت بخشیدن به ذائقه تان، باید این غذا را امتحان کنید و هنگامی که مزه آن را چشیدید، دوباره سفارش ندادنش بسیار دشوار است.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید


تبوله

تبوله، نسخه گیاهی آشپزی عربی، این غذا یک سالاد است که به طور سنتی، از بلغور، گوجه، خیار و جعفری، ریزشده به همراه سیر و پیاز و روغن زیتون، آبلیمو و نمک تهیه می شود. این غذا نه تنها سلامت را تقویت، بلکه اشتها را نیز به روشی متعادل تحریک می کند.

غذاهایی که باید در دوبی امتحان کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج